Scudo Sports

Bisiklet hakimiyeti

Kayıt
23 Temmuz 2011
Mesaj
94
Tepki
67
Şehir
Kadıköy, İstanbul
Selam,
Merida Crossway sahibiyim. İstanbul göztepede oturuyorum. Genelde caddede, sokak aralarında, bazen kaldırımda biniyorum. Yazları ise yalovaya gidiyorum haftasonları. Nispeten daha bozuk yollarda biniyorum.

Boyum 1.87, kilom 90. Bisikletim de sanırım 55cm'e denk gelen L beden.

Sürekli ve düzenli olarak asfaltta kullanmaya cesaretim olmadığı için yol bisikletine maçam yemiyor dürüst söylemek gerekirse. Ama dropbarı da çok seviyorum.

Bunun yanında mtb hakimiyeti bana çok daha kolay geliyor. Crossway ile dar alanlarda istediğim gibi manevralar yapamıyorum.
Ya da ben paslandım. 5-30 yaşım bisiklet tepesinde geçti. Sonra iş güç falan derken uzak kaldım. Şimdi 35 yaşındayım. Tabi eskiden bianchi mtb, bisan gibi bisikletlere biniyordum böyle çeşit yoktu.

Acaba Crosswaye tam hakim olamamam benden mi kaynaklı yoksa bisikletin fıtratı mı öyle :)

Giant anyroad'un gelmesini bekliyordum ama mtb alsam daha mı mutlu olurum.
Sonuçta bisikletten tek beklentim olabilecek her ortamda gezmek. Biliyorum all-in-one bir bisiklet yok ama benim de çok büyük beklentilerim yok. Ne konfor, ne ağırlık ne de hız olarak bişey beklemiyorum. Tek istediğim her ortamda binebiliyor olmak.

HD
 
Scudo
Hız,performans olarak bir beklentiniz yoksa dropbarda seviyorsanız cyclocross modelleri uygun veya Fuji Touring tarzı bisikletler
 
Alper dropbar seviyor ve her yere girmek istiyorum diyorsun. Cevap belli. Cyclocross bir bisiklet almalisin. İleride kafam eser, bisikleti yükler, tur da yaparım dersen Fuji Touring daha mantıklı.

Yalnız Fuji'de vites geçişleri bar end seklinde konumlandirildigindan günlük kullanimda problem olabilir. Vites değiştirmek için elini sürekli frenden ayırmanın gerekecek. Aniden karşına çıkacak seyler tehlikeli olabilir.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Size şiddetle mtb tavsiye ediyorum. Dropbar güzel ama size tavsiyem bir arkadaşınızdan 68-72 cm arası gidonu olan bir mtb ödünç alıp 1 hafta deneyin ondan sonra karar verin. Hız tümseği görünce hızlanmak, kaldırımlara inip çıkarken bunny hop yapmak atlamak inanılmaz keyifli.
 
Yol bisikleti ile yapıyorum ikisini de
 
Alper Bey sizin ölçülerinize yakınım, 21'' Sedona 345 kullanıyorum ve üstündeyken dediğiniz gibi hakimiyet azalıyor,sürüşe etki etmiyor ancak manevralarda biraz zorluyor. Sebebinin yüksek kadro boyu ve 28'' teker boyutu olduğunu düşünüyorum veya belki de fıtratı budur :).
Bir mtb üzerindeyken dediğiniz gibi hakimiyet çok daha kolay ve manevraları da çok iyi kavrıyor. Bu dediğim 26 ve 27.5'' teker için geçerli 29'' hiç kullanmadım.
 
(link)


ilan benim değil ama anyroad diyince aklıma geldi .bedende uyuyor sanırım .satıcıda sizin gibi kadıköyde.
 
Mert E,
Aynen demek istediğini çok iyi ifade etmişsiniz, ben pek beceremedim. en kısa zamanda boyuma uygun bir mtb denemeleyim

Arda_7,
abi o ilana aklım gidip geliyor, sıfırı da yıl sonunda gelecekmiş. acaba benim merida gider mi ikinci elde?
 
Satılmayacak bisiklet yoktur .Anyroadların 2015 modelide güzelmiş ama zaten aynı yerde ikamet ediyorsun satan kişiyle ben yerinde olsam gider bakardım.İyi bir pazarlıkla alınabilir.Şahsen ben bekleyemem yıl sonuna kadar. :D
 
Bundan evvel triban 300(54 kadro) ve bianchi slr500(52 kadro) yol bisikletlerini kullandım bunlarda gidon hakimiyet sorunu yaşamadım son bisikletim olan kron rocket(52 kadro) ise bir gariplik var gidon ve tekerlek hizalı yalnız fazla ileride bir gidon tutuşu var bumu etkiliyor bilemiyorum ancak gidonu çevirip dengelerken ekstra hakimiyet gerekiyor heleki tek elle kullanırken epey bocalamaya sebep oluyor anlamadım gitti konu hakkında fikri olan var mı çözüm için ne yapılabilir?
 
@Murat-k

gidon boğazın kaç cm? boyun ve yaklaşık olarak kol uzunluğun kaç cm bir de? 52 kadro için tahmini konuşmak gerekirse 100'lük ya da 110'luk boğaz kullanman gerekir, daha üstünü kullanıyorsan bundan kaynaklı baya sıkıntı yaşarsın. hakimiyetten tut, gereksiz iskelet ağrılarına kadar.
 
@Murat-k

Bisiklet geometrisi kontrol hissini direk etkiler. Sorununuz, buyuk ihtimalle o farktan kaynaklaniyor. Cozum olarak cok birsey aklima gelmiyor malesef. Eger ekstrem bir gidon bogazi kullaniyorsaniz onu degistirmek biraz etki edecektir. Ama eger yeni gectiyseniz bisiklete biraz alisma sureci sonrasi eskisi gibi hissetmeyebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: CeRKeZ
@dukehayda
Gidon boğazı 11cm, boy 174cm, kol uzunluğu 64cm.Hissiyat olarak diğer bisikletlerime göre daha ileride bir tutuşu var. Boğazı 7-8cm ye çeksek nasıl olur?
 
Dönüşlerdeki hissiyata maşanın yola olan açısı bile etki edebiliyor. Belki gidon boğazı uzunluğu ile bir miktar müdahale edebilirsiniz ancak çok ciddi bir fark etmez. Bisikletin geometrisi ile alakalı.
 
@vetohan
Sorun çözüldü. Gidon 2cm sağa kayıkmış, fren/vites kolu hizalarıysa birbirlerinden ciddi anlamda farklı ve alt konumdaydı düzgün bir ayar sonrası tüm sıkıntılar ortadan kalktı ?
 
Herkese selam şimdiye kadar ulaşım amaçlı boyuma da uygun olmayan bir mtb yi ulaşım amaçlı kullanıyordum, çift süspansiyonun vediği güvenle kaldırıma kenardan çıkıyor, iniyor, toprağa giriyor taştan geçiyor kısacası çekincelerim olmadan sürüyordum. Düz maşa bir şehir bisikleti almayı planlıyorum ancak hem boyca büyük hem jantca ince hem de darbelerce nispeten savunmasız olacağından iyi olmayan bir sürüş deneyimi ortaya çıkacağından endişe duymaya başladım aynı zamanda artık trafikte dar alan olunca hızımı muhafaza ederek kaldırıma geçme opsiyonumda ortadan kalkacak. Bunlardan yola çıkarak bisiklet hakimiyetimi geliştirmem ve bisikletin sınırlarını daha iyi tanımam gerektiğine karar verdim. Siz emektar bisikletçilerden ricam bu hakimiyetimi nasıl geliştirebileceğim hakkında pratik vermeniz ve kondisyonumu geliştirdikçe trafikte erişeceğim görece yüksek hızlarda dikkatli olmam gereken hususları ve kaçınmam gereken hataları açıklamanız, tecrübelerinizi olabildiğince aktarmanızdır, herkese iyi forumlamalar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Geri