Scudo Sports

'Bisiklet Başkenti' Kopenhag'da bisiklet trafiği araba trafiğini yendi

sadi imren

Bursa Tur Komitesi | B.T.K
Kayıt
13 Mart 2017
Mesaj
1.620
Tepki
5.365
Yaş
48
Şehir
Bursa
İsim
Sadi İMREN
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bu tip haberleri okuduğum zaman mutlu oluyorum sizlerle paylaşmak istedim keyifli forumlar :)

Dünyanın bisiklet başkenti olarak bilinen Kopenhag'da bisikletlilerin sayısı araba kullananların sayısını aştı. Copenhaganize.com adlı internet sitesi 2007 yılından bu yana Kopenhag'daki bisiklet yaşamı üzerine istatistikler paylaşıyor. Paylaşılan grafik, kasım ayında kent merkezine giren bisiklet sayısının arabalardan daha fazla olduğunu anlatıyor. Grafikte, 1970'den bu yana Kopenhag'da özel araç kullanımının azaldığı ve buna karşın bisiklet kullanımının hızla arttığı görülüyor. Kentte motorlu araç kullanımını azaltmak ve bisiklet kullanımını teşvik etmek üzere uzun yıllardır birçok düzenleme uygulanıyor. Arkitera'nın aktardığı habere göre bu düzenlemeler neticesinde araba sahipliği oranı Kopanhag'da %25'in altına indirildi. Kopenhag Belediyesi, bu konudaki gelişmeleri görmek amacıyla da bisiklet trafiğinin değişimini düzenli olarak kaydediyor. Sonuçlara göre her gün evinden işine veya okuluna gidip gelen vatandaşların %56'sı bisiklet, %20'si ise toplu taşıma araçlarını kullanmayı tercih ediyor. Kentte, bisiklet trafiğinin ve toplu taşıma kullanımı oranının %30'un altına düşmemesi ve araç trafiği oranının %30'un üzerine çıkmaması hedefleniyor. Bu anlamda altyapı yatırımları, toplu taşımayı güçlendirecek ve araç trafiğini azaltacak şekilde gerçekleştiriliyor.

Kaynak: onedio
 
Scudo
Kopenhag'da sadece bisikletli ve yayaların kullanabildiği köprüler var ve bununla da övünüyorlar haklı olarak. Sürekli yatırım yapılıyor, caddeler, sokaklar, köşebaşları bisiklet kaynıyor.

Kopenhag şehir merkezi İstanbul'un sadece bir büyük ilçesi kadar yani katetmeleri gereken mesafeler daha az. İstanbul'da ise bir şehir merkezi yok ya da varsa bile ben bilmiyorum. Ben İstanbul'da işten eve git gel 60 km yol yapmak zorundayım. Onda da feribota binme zorunluluğum var, sabah saatlerinde metrobüse binilmiyor. İstanbul'un büyük bir çoğunluğu ev-iş arasında kıtalararası geçiş yapmak zorunda. Bu koşullar altında bir Kopenhag olmamız çok zor.

Kopenhag'da öyle aşırı dik tırmanışlar yok. İstanbul, İzmir gibi şehirler coğrafi yapısından ötürü ne yaparsan yap bisiklet şehri haline gelemez.

Ama eskiye nazaran taksi şoförlerinin, diğer araç şoförlerin, motosikletlilerin daha anlayışlı ve kibar olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim. Bence elimizde olanla mutlu olmaya çalışıp daha iyisi için de biraz çaba sarfetmeliyiz.
 
Danimaraka'da yaşayan biri olarak söylediklerine %100 katılıyorum.Ülke nufüsü 6milyon bisiklet sayisi yanılmıyorsam şuan için 15milyon.
 
@leyla_p

Çok haklısınız bu aralar arkamdan gelen taşıtların daha rahat geçmesi için yol veriyorum, ısrarla beni geçmeyerek yol veriyorlar. Ben de bu aralar anlayış kriterinin toplum olarak yükseldiğini düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: erguller
Geri