Fabrikasyon üretimden sonra, sürmeye başlayınca bazı parçalarda ayar kayması veya vida gevşemesi olabiliyor. Akord ayarı, vites ayarı vs gibi.
Bu bakımda, bu tip sorunlar var mı diye bakıyorlar. Bazı markaların bu konuda ücretsiz hizmetleri de var.
Bu konuda bir deneyim:
Son Bianchi aldığımda 1 hafta içinde ve 1 ay sonra olmak üzere 2 ücretsiz bakım hakkı vermişlerdi. Ben kılavuzda bunu 2. haftada okuduğum için, götürdüğüm servis 1 haftayı geçtiği için mırın kırın etti. Ancak "haberim yoktu, servisin yerini bilmiyordum ve fazla binmeden getirdim zaten" diyerek ikna etmiştim adamı ücretsiz bakım yapmaya. Yasal açıdan haklı mıydım değil miydim bilmiyorum ancak güzellikle halledildiği için üzerine gitmedim konunun.
Yalnız şunu iyi düşünmek lazım; ücretsiz bakım mı tercih edilmeli yoksa işinin ehli birinden ücretli bakım mı... Marka servislerinden "gerçekten kaliteli" olanına hiç denk gelmediğim için (yoktur demiyorum, ben denk gelmedim) bu konuda benim seçimim işinin ehli ve bildiğim bir bisikletçiden yana oluyor.