Bir sorum olacak...

Kayıt
20 Ocak 2015
Mesaj
71
Tepki
23
Şehir
Denizli
Bisiklet
Specialized
İyi akşamlar herkese sorum şu sağlam bir hardtrail bisikletle enduro disiplininde sürmek mümkün müdür? İllaki çift süspansiyon ayrıca süspansiyon travel mesafesinin yüksek olması şart mıdır? Enduro patikalarında all mountainin yanında hardtrail geri kalır mı veya tatminsizliğe sebep olur mu? Bu disipline uyum sağlayabilecek bir bisikletin sahip olması gereken özellikler nelerdir? Ülkemizde enduro bisikletlerin fiyatları ve seçenek sayısının azlığı sebebiyle bu sorular içerisinde kaldım fikirlerinizi duymak isterim:harika:
 
Scudo

ratm

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2009
Mesaj
1.001
Tepki
1.627
Şehir
izmir
İsim
Hakan Engin
Aynen haklısın, maalesef ülkemizde enduro bisiklet seçeneği çok fazla yok, mevcut modeller çok pahalı olabiliyor veya istediğimiz gibi olamıyor. O yüzden belli bir marka model belirleyip bu bisikleti getiren firmaya ön sipariş vermek gerekiyor. Veya imkanın varsa yurtdışından bisiklet getirtmek gerekiyor. Her halükarda iyi bir enduro bisikleti 5000 TL den aşağıya bulmak zor. İkinci ellere bakılabilir.
Hardtail bir bisikletin enduro bir bisikletin gerisinde kalacağı bence kesindir. Onun yanında sürücü bu yollardan geçerken diğerine göre çok daha fazla zorlanacak, istediği gibi gidemeyecek ve daha az zevk alacaktır.
Enduro yolları hardtail bir bisiklet ile zorlayabilirsin ama dediğim gibi zorlama bir iş olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: melih parlak
Kayıt
20 Ocak 2015
Mesaj
71
Tepki
23
Şehir
Denizli
Bisiklet
Specialized
Ben de aynı kanıdaydım herhalde hardtrailleri toprak yoldan çıkaramayacağız :D zaten yurtdışı işine biraz soğuk bakıyorum açıkçası gözüm korkuyo doğabilecek sorunlardan dolayı bisiklet getirirken şuan öğrenci halimle alabileceğim en iyi bisiklete sahip olduğumu düşünüyorum ne kadar fully istesem de sonraki yıllara bu hayalim teşekkürler yorumunuz için ;) peki herkes hem fikir mi yorumu önerisi olan var mıdır?
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.384
Tepki
4.826
Yaş
48
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Enduro derken ne kadar sert? Hardtail (duzgun bir hardtail) sizi kayalik zeminlerden, tasli dere yataklarindan, 50 - 100 cm yuksekliklerden atlayarak gecirebilir. Bu tip ortamlarda sarsintisi ve konforu dusuktur fully e gore. Ancak dagin tepesine cikip kendinizi koyvermeyecekseniz, rota icin pedal basarak ulasacak, inisler kadar tirmanmalarda yapacaksaniz fully yerine hardtail avantaja bile donusebilir...
Pro downhill yapmiyorsaniz bence belli seviyeye kadar yeterli olabilir hardtail. Ama bir fully ile dalacaginiz kadar hizli ve suspansiyon avantajli olamayabilirsiniz.
Sonucta ben hardtail ile XC suruslerde 30-40 km hizla dahi geciyorum bazi yerlerde. Sarsinti yuksek oluyor. Abartisiz hizlarda 50-70 cm yuksekliklerden iniyorum. Kayalik zemin veya tasli dere yataklarinda ilerliyebiliyorum. Ayrica ulasim veya bisiklet gruplarinin gezilerinde zorlanmadan bu bisikleti kullanabiliyorum. Bunlara gore siz karar verin ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: melih parlak
Kayıt
20 Ocak 2015
Mesaj
71
Tepki
23
Şehir
Denizli
Bisiklet
Specialized
Kullanmak istediğim parkurlar daha çok kendi ellerimle düzenlediğim otlardan arındırdığım dar patikalar ve bu patikaları birbirine bağlayan toprak eğimli yollardan oluşuyor arada işe dere yatakları da dahil oluyor... bisikletimin yeterli olduğunu zannediyorum ama tabiki düşününce bir fullyle belli noktalarda ne kadar farklı olabileceğini de hissediyorum, sürüşümün belli noktaları rahatsız bir hal alabiliyor bazen:harika: tabi fully alamayınca bir türlü tahtalı dağı gibi hayaller de suya düştü orası ayrı:( bisikletimi biraz daha agresifleştirmek istiyorum bu sebeple ön süspansiyon mesafesini arttırmak ve fren rotorlarını ve takımlarını üst düzeylere çıkarmak gibi... süspansiyon konusunda ise biraz kafam karışık 29 inç jantlı trek superfly 5 kullanıyorum üzerinde xc32 rl bulunuyor travel mesafesini sanıyorum 120den yukarı çıkarmam doğru olmayacak emin değilim bu konuda yardımcı olabilir misiniz? süspansiyonu ve bisikleti ne düzeye taşıyabilirim kadronun kaldırabileceği max kaç mm olur ayrıca geometrisindenin değişiminden doğacak performans düşüşü vs. olur mu? Performansımı daha çok inişlerde ve patikalarda arttırmak istiyorum esasen çıkışlarda değil sorumu bu şekilde yorumlayabilirseniz minnettar olurum :) Son olarak önerebileceğiniz bir süspansiyon var mıdır bu durumda?
 

9magiko

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2013
Mesaj
614
Tepki
634
Şehir
Ankara
İsim
Murat Ali Güneş
Bisiklet
Diğer
Melih sorularına tek tek cevap vermeye çalışayım.

Öncelikle Trek Superfly 5 ve diğer tüm bisiklet kadroları için "Maximum Fork Length" diye bir ölçü vardır. Bu ölçü o kadronun alın borusunun en alt noktasından ön jant göbeğinin orta noktasına kadar olan mesafenin en çok kaç olabileceğini (axle to crown) ifade eder. Bunu bisikletinin kullanma kılavuzunda görebilirsin. Bu bilgiye göre bakman gereken şey, almayı düşündüğün maşanın çalışma mesafesine göre maşa boyu (yine axle to crown olarak geçer - bundan sonra a2c olarak kısaltacağım) ölçüsüdür.

Bu ölçü markadan markaya değişiklik gösterebilir. Örneğin RockShox için 120mm çalışma mesafesine sahip bir maşanın a2c mesafesi ile Manitou'nun 130mm çalışma mesafesine sahip bir maşasının a2c mesafesi aynı olabilir. Özetle bu şu anlama gelir; sen farklı bir marka kullanarak aynı a2c mesafesi için daha fazla çalışma mesafesi (travel) elde edebilirsin.

Bu sınırlar içerisinde kaldığın sürece bisikleti güvenli bir şekilde kullanabilirsin. Performansa gelince, inişlerde bu mesafenin sana katkısı olacaktır, ama tırmanışlarda da tam tersi bir etki görmen olası. Çalışma mesafesi ayarlanabilir bir maşa tercih ederek olabildiğince bu durumdan kaçınman mümkün.

Diğer sorun ile ilgili, bir hardtail bisikleti - özellikle 29 inch jantlar, frenler, geometri ve diğer bileşenler kapsamında - enduro olarak kullanman doğru olmaz. Ancak sonradan açıkladığın gibi eğimli toprak yollar, patikalar gibi çok taşlık, kayalık olmayan bir parkurda kullanacaksan bisikletin yeterli olabilir. Yine de jantların sağlamlığı ve lastiklerin uygunluğu gibi konulara dikkat etmen gerekir, yoksa ciddi kaza ve yaralanmalar ile karşılaşabilirsin.

Şimdilik bu kadar, bu konuyu biraz da kendin araştırıp karar vermen gerekiyor.
 
Kayıt
20 Ocak 2015
Mesaj
71
Tepki
23
Şehir
Denizli
Bisiklet
Specialized
sağolun beni gerçekten çok aydınlattınız bilmediğim birçok şey öğreniyorum sayenizde :D ancak her ne kadar karış karış etsem de user manual ve sitede max fork length değerini bulamadım bu değeri bulabileceğim bir yer site vs var mıdır?
 

9magiko

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2013
Mesaj
614
Tepki
634
Şehir
Ankara
İsim
Murat Ali Güneş
Bisiklet
Diğer
@melih parlak

Ben de araştırdım cevabın üzerine, Trek Superfly serisi için belli bir max fork length değeri tanımlamamış. Bu seri, bazı Trek bisikletlerde olan G2 geometrisine sahip. Yani Superfly için "custom offset" denilen maşalar kullanılıyor. Bu tip maşalarda "fork offset" yani kabaca maşanın kollarının alın borusuna dikey paralel bir çizgiye uzaklığı daha kısa oluyor. Trek, bu farklılık sebebiyle kullanıcının kendi istediği maşayı kullanmasına pek sıcak bakmıyor olabilir. Farklı bir maşa takıldığında hem a2c hem de offset değerleri değişeceği için bunun kadroya zarar verme ihtimali olabilir, bu sebeple de Trek buna izin vermiyor görünüyor. Zaten maşanın değişmesi durumunda kadronun garanti dışı kalacağını belirtmişler.

Ancak yine forumlardan gördüğüm kadarıyla birçok Superfly kullanıcısı 120mm maşa kullandıklarından ve herhangi bir sorun olmadığından bahsetmiş. 140mm deneyen kişiler ise bazı sıkıntılarla karşılaşmış. Bundan yola çıkarak 120mm'nin güvenli üst sınır olduğunu söyleyebiliriz. Ancak maşa değişince kadro garantisinin bozulacağı göz önüne alınırsa çok mantıklı bir işlem gibi görünmüyor.
 
Kayıt
20 Ocak 2015
Mesaj
71
Tepki
23
Şehir
Denizli
Bisiklet
Specialized
Evet gerçekten de sıkıntılıymış şu olay maşayı değiştirmekle risk almış olacağım böyle bir durumda düşünsem biraz daha iyi olacak :kötü: gerçekten teşekkür ederim çok yardımınız dokundu ulaşmakta güçlük çektiğim bilgilerde hemen yetiştiniz sağolun:) son olarak rotor boyutlarının arttırılması konusunda kadroya bir zararı dokunur mu? bazı yerlerde kadroya ağırlık bindirip sorunlara yol açabileceğini okumuştum ama genelleme olarak superfly serisine özgü değildi yazılanlar aklımı çeldi
 

9magiko

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2013
Mesaj
614
Tepki
634
Şehir
Ankara
İsim
Murat Ali Güneş
Bisiklet
Diğer
Mevcut rotor boyutları ne Melih?
 
Kayıt
20 Ocak 2015
Mesaj
71
Tepki
23
Şehir
Denizli
Bisiklet
Specialized
180 ön 160 arka

Bu arada süspansiyonunu değiştiren superfly sahiplerinin yazı linklerini gönderebilir misiniz 120 ve 140 mm kullanıcılarının açıkçası kafama yattı 120ye çıkarmak delilik yapasım var:krnz: 140 mmlerde nasıl sorunlarla karşılaşmışlar bilmek isterim:harika:
 

9magiko

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2013
Mesaj
614
Tepki
634
Şehir
Ankara
İsim
Murat Ali Güneş
Bisiklet
Diğer
Rotor boyutları olması gerektiği gibi ve yeterli, bence arttırmana gerek yok. Superfly ile ilgili bahsettiğim konuların tamamına forums.mtbr.com ve pinkbike.com/forum adreslerinden üye olup detaylı arama yaparak ulaşabilirsin. Genel olarak 120mm'nin arazide faydalı olduğundan ve sağladığı ek konfordan bahsetmişler, 140mm kullananlar bisikletin tırmanışlar için tamamen kullanışsız hale geldiğinden şikayet etmiş, bir tanesi de kadroyu çatlattığını söylemiş. Konularda gezerken bu ve benzeri tartışmaları bulacaksın zaten.
 
Kayıt
20 Ocak 2015
Mesaj
71
Tepki
23
Şehir
Denizli
Bisiklet
Specialized
Peki ;) teşekkür ederim tekrardan çok yardımcı oldunuz gerçekten:harika:
 
Yukarı Alt