Scudo Sports

Bayan sele kullanılır mı?

@Alperen Haner

Yaz bunu güzel laf :)
 
Scudo
Arkadaşlar yazmış ama bir kaç şey ilave etmek istiyorum. Geniş pofuduk sele'lere bir dünya para veren, hatta aldığı bisikletin üzerinde gelen güzelim seleyi bisikletçi'ye hediye edip üstüne o kocaman sele'lerden alanları gördüm. Çözüm o sele'ler de olsaydı herkes onlardan kullanırdı öyle değil mi? Sele üzerinde yer alan jel muhabbeti de hikaye, pazarlama taktiği.

Hiç kazma kürek eline almamış birisi, 1-2 saat bir yeri kazınca nasıl ki elleri nasır tutar, su toplar, acır bu da öyle bir şey. Alışma süreci geçene kadar sele acıtır. Süreci rahat atlatmak isteyenler ped'li tayt veya iç çamaşırı kullanabilir. Jelli sele kılıflarını eskiden kullanıp memnun kalmadığım için tavsiye etmiyorum.

Bu da kullandığım sele, 4 saat veya 90 km. üzeri sürüşler de, sonlara doğru ped'li tayt kullanmama rağmen, dinlenmezsem acı hissediyorum.
http://www.allegro.rdr-bicycles.pl/cube%20selle%20italia%20x1%20czarno%20bialo%20zielone%201.jpg
 
1-
(link)
şurada güzel bilgiler var bir göz at,

2-
senin selen tam oturma kemiklerini taşıyacak kadar geniş görünmüyor.
daha geniş ve sünger dokusu fazla herhangi bir sele satın alabilirsin.

3-
yeni seleni alırken, nasıl bir seleye ihtiyacın olduğunu kendin belirlemen gerekiyor. şuanki selede seni tam olarak rahatsız eden bölge neresi? örneğin ben uzunca bir süre seta sele kullandım. seta selenin kenar kısımları beni fazlasıyla rahatsız etmişti. yeni aldığım selenin bu kısımlarının aşağı doğru kıvrımlı olmasına özen gösterdim.

---------------eski selem--------------------------daha sonra aldığım sele---------
https://i.hizliresim.com/NqVpJk.jpg https://i.hizliresim.com/XvW0NO.jpg
 
Birde sele yüksekliğiyle beraber selenin açı ve ön arka ayarları da doğru olmalı.
 
sele yüksekliğini düzgün ayarlayarak yola çıkılmalı. her şeyden önce alçak konumdaki bir sele dizlerdeki açının çok fazla daralmasına neden olarak vücut ağırlığının dengeli dağılamamasına, bu yüzden kasık bölgesine çok fazla yük binmesine de neden oluyor (diz eklemi için zararlı olması da cabası). ayrıca konfor koltukta olur, sele binici ile makine arasındaki bir tampondan ibarettir. sele yüksekliği ayarı ve beraberinde sürüş tekniğinin gelişmesi asıl değişikliği yaratacak unsur. ergonomi elbette ön planda olmakla birlikte özellikle sportif bir seleden mucizevi bir konfor beklemek bence yanlış.
sele yüksekliği
@Ercan Cebeci
selenin açı ve ön arka ayarları vücudunuza uygun olarak yapıldıktan ve bir süre bu şekilde sürüş yaptıktan sonra gerekiyorsa daha bilinçli bir şekilde sele tercihi yapabilirsiniz.
 
Sele tipine ve yumsakligina göre alinmaz. Seleyi gidip magzaya ana bu negüzelmis bunu alayim diyerekde alinmaz. Bisikletde sele en önemli nokta ve burada ucuzuna gidilmez (Tabiki saglini düsünenler icin gecerlidir yazdiklarim) Seleyi alinirken önce ölcümü yapilir ve sonrada dogru ölcüdeki seleler denenir ve en uygunu hangisi ise o tercih edilir.
Agrilara gelince, Tayt kullandiginiz halde demissiniz. Her tayt selede rahat edecek diye bir durum yok, taytinda iyisi ve kötüsü var, mesela burada ara sira görüyorum, uzak dogu online sitelerinde 100€ taytin yada formanin cakmasini 10-15€ veriyorlar ve alan arkadaslarda oluyor, sonrada neden teletiyor neden taytin süngeri iyi degil diyorlar.

Gelelim bayan erkek selesine, böyle ayrima karsiyiz demis arkadasin birisi. Neden karsi oldugunu cok merak ettim dogrusu.
Bayan seleleri genellikle erkek selesine karsi daha genis ve daha kis oluyor
Genisligi bayanlarin kalcalari erkeler göre biraz daha genis oldugundan kisaligi ise önemli bölgelere zarar vermesin diye.

En önemlisi Anatomisi bayan ve erkek selesinde farkli oluyor ve bundan dolayi erkegin bayan ve bayanin erkek selesi tavsiye edilmiyor.

Buradada size yanlis ölcüde secilen selelerin zararlarini göstermek isterim.
SQ-Becken-Sattelbreite-deutsch.jpg

Ayrica @OsmaniyeRehber beyede yazmisdim bayan selesi almissiniz diye.
 
bende bir eyyorlama yapayım da eksik kalmayayım. önce şu önemli, turcu musunuz-sporcu musunuz-gezinti amaçlı mı biniyorsunuz ? yoksa ulaşım amaçlı mı ? misal tek binişte kaç km sürme fırsatınız oluyor ?

çünkü her insanın iş,aile vs den dolayı bisiklete ayırdığı zaman farklı. yani bir kişi her gün biner vakti vardır, o taş gibi seleleri kullanır, diğeri turcudur uzun turlara çıkıyordur o bambaşka sele kullanır. eğer gezinti amaçlı biniyor iseniz de daha konforlu selelere yönelmelisiniz.

ikinci soru ise içinde ped veya jel olan tayt kullanıyor musunuz ? bence önce bu soruların cevaplarını vermeli ondan sonra sele almalı. böyle yapmazsanız doğru seleyi bulana kadar para kaybeder ve acı/ağrınız daha uzun sürer.
 
antecurs yanlış okumuşum soruyu 15 25 dakika değil bir bir buçuk saat sürüyorum :D

Ercan Cebeci Profil eski bir fotoğraf seleyi yüksettim sonradan yanlış olduğunu bir abim düzeltti :)
 
Sele olayi biraz agrili bir surec. Her kalca her seleye olmadigi gibi olanini da bulmak zor. Bir kac sele degistirmis biri olarak deneme yanilma yontemiyle bulmanizi sizin icin daha iyi olur. Ben mesela sonunda epey sert ve dar bir selede rahat ettim. Gerci sonrasinda yeni bisikletin ustunde gelen de hafif yumusak ama yine dar bi sele. Kalca kemiklerinize tam oturan seleyi bulmanizi tavsiye ederim
 
murat beyin verdiği bilgilerden yola çıkarak san marco concor selenin yuvarlak hatlı olduğu için, sağlıksız ve dandik bir sele olduğu sonucunda hemfikir olabiliriz o halde. ne de olsa "yuvarlak hatlı selelere oturma kemiklerimizle tam oturamayız, çünkü dandiktirler"
http://www.biascagne-cicli.it/wp-content/uploads/2010/08/SanMarco_Concor_rossa.jpg

san marco'nun 1935 yılından beri sele ürettiği doğru, bu dandik olmadığı anlamına gelmez değil mi. yuvarlak hatlı sele yapacak kadar amatör ve bilgisizler gerçekten :)
yıl 2015 olmuş afedersiniz, hala yuvarlak hatlı dandik sele yapıyorlar..

---------------

selenin yumuşaklığına göre alınmaması konusunda da murat bey haklı, yumuşak selenin hiçbir espirisi yoktur, olamaz da. çünkü yumuşak sele ne bozuk yoldaki titreşimleri emer, ne tenin nefes almasına katkı sağlar, ne de damarların ve dokuların fazla basınç altında zarar görmesine engel olur. yumuşak sele konforlu seledir diye yıllardır hepimizi zehirlediler. tamamen palavra
 
  • Beğen
Tepkiler: Sabih Bağcı
Bisiklette bu tür ünvanlar var mı bilmiyorum ama Motosikletciler arasında vardır. O yüzden şöyle diyeyim
Seleye ağrısız oturmak olsaydı "IronButt" diye bir ünvan olmazdı :)
 
carraro orjinal selesini ilk gün 1 saat kullandım.Beni mahvetti 1 haftada zor düzeldi.apıs arasındaki iki iç bacaktaki yumusak doku ezildi.Elimle dokununca acıyordu.iyice gecene kadar sürmedim ve şu seleyi aldım

bugun 50 km yol gittim sabahtan aksama kadar sürdüm.suan elimle dokununca evet yine aynı bölgelerde acı var ama az rahatsız edici düzeyde değil..Şimdi kendimden örnek vereyim.Göbekli biriyim doğal olarak popoda büyük 30 cm kadar var.kenardaki kaslı yağlı yerin ortasına incecik bişey koyduğum zaman daha cok basınc uyguluyor ve bu daha cok acı veriyor ben bunu anladım.Fizyolojik yapım zayıf kilom az olsaydı bende ince seleyle sürmek isterdim.He bu bende böyle herkezde olmayabilir ama mantıklısı bu bana göre.ne kadar büyük toton varsa o kadar büyük sele koyman lazım altına.
 
@Serkan Mıstınoğlu
Ben kesinlile yuvarlak seleler dandikdir diye bir sey yazdigimi hatirlamiyorum ve yuvarlak hatli olan sellerde oturma kemiklerimize uymaz demedim. Eger genisligi oturma kemigine uygunsa olur ki bende zaten sele alirken oturma kemiklerinin mesafesini ölcerek uygun seleyi alin dedim.
San marconunda amatör ve bilgisiz oldugunu hic sanmiyorum, evet yil olmus 2015 ve san marco hala kaliteli bir sekilde sadece yuvarlak hatli degil düz olan selelerde üretiyor.
Yazdiklarimi birdefa daha okursaniz sadece sele nasil secilir diye tavsiye vermistim.

Resimlerdede oturma kemiklerinin araligi fazla acik ve dar selede negibi sonuclar olusur diye bilgi var. Nekadar ilk resimde sele yuvarlak görünsede anlami baskadir. :)

Saygilar
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH
Canyon'un kendi sitesinde bir modelde sele kısmında Lady falan filan bi şey yazıyodu :D tam hatırlamıyorum ama yol bisikletlerinde görürsünüz kesin
 
Aldığım bisikletlerin üzerlerinde gelenlerle beraber 9-10 sele denedim. Hiçbirinde tam anlamıyla rahat edemedim. Atak Bisiklet'te Pro Falcon kadın selesini ucuza görünce (171 TL) bir deneyeyim dedim. Ne zamandır ellerindeydi bilmiyorum ama biraz tozluydu, kıyısını köşesini temizlemek gerekti. Selenin boyu ile arka tarafının genişliği, elimdeki diğer üç erkek selesiyle hemen hemen aynı. Sadece ön taraf biriyle aynıyken, diğer ikisinden 5mm daha geniş. Diğer üçünden net şekilde daha yumuşak. Ağırlığı 221 gram. Renk olarak bisiklete pek uymadı ama önemli olan totonun rahat etmesi. Bugün monte ettim, ileride deneyimlerimi yazarım.

DSC_0039.JPG
 
Aldığım bisikletlerin üzerlerinde gelenlerle beraber 9-10 sele denedim. Hiçbirinde tam anlamıyla rahat edemedim. Atak Bisiklet'te Pro Falcon kadın selesini ucuza görünce (171 TL) bir deneyeyim dedim. Ne zamandır ellerindeydi bilmiyorum ama biraz tozluydu, kıyısını köşesini temizlemek gerekti. Selenin boyu ile arka tarafının genişliği, elimdeki diğer üç erkek selesiyle hemen hemen aynı. Sadece ön taraf biriyle aynıyken, diğer ikisinden 5mm daha geniş. Diğer üçünden net şekilde daha yumuşak. Ağırlığı 221 gram. Renk olarak bisiklete pek uymadı ama önemli olan totonun rahat etmesi. Bugün monte ettim, ileride deneyimlerimi yazarım.
Ben kullandım yazın rahat oluyor aradan hava geliyor :)


254714 dosyayı görüntüle
 
  • Beğen
Tepkiler: Aybek Cihan
Geri