Scudo Sports

Balataya mazot döküldü

Mustafa_Temizel

Daimi Üye
Kayıt
18 Eylül 2006
Mesaj
309
Tepki
68
Şehir
BURSA/Osmangazi
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar geçenlerde maşayı temizlerken şişeden disk frenin balatasına mazot döküldü.Aşırı derecede bir ses çıkıyor şu anda.ve fren mesafeside uzadı.Bu problemi nasıl çözebilirim.Eğer çözüm bulamassam v brake olayına geçicem.
 
Scudo
Tiner ve etil alkol kolay uçucu bir madde olduğu için özellikle mazota göre çok daha kolay uçucu olduğu için, balataları tiner yada etil alkolle temizleseniz mazot temizlenir ve bir müddet sonra tiner yada alkolda uçunca sanırım problem kalmaz ama bu benim fikrim. Yorumları beklemeden birşey yapmayın :) Sonuç olarak çözülmeyecek bir problem gibi durmuyor. Birtek bu problem yüzündense v-brake frene dönmeyin bence. Birde unutmadan sorayım hidrolik disk fren mi yoksa mekanik mi kullanıyordunuz?
 
balataları değiştirmen lazım çünkü sünger gibi sıvıyı emiyorlar.Bedo arkadaşımında balatalarına hidrolik yalı döküldü üstünden 1 ay geçmesine rağmen hala düzelmedi en kısa zamanda değiştirmeni öneririm :)
 
Mazot/ yağ bulaşan balatalara geçmiş olsun. Değiştirmekten başka çare yok. Balataların çifti 20 YTL.. Uğraşmaya değmez..
 
rotor ve balatalarımına makine yağı gelmişti. ama şuanda hiç bir şeyi yok balatalara fazla bulaşmadan selilozik tiner ile sildik ve su ile bolbol yıkadık şu anda maşallahı var ses bile gelmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yiğit Türkben
mazot padlere işlemişse frenlemede kamyon misali gacırtı çıkması muhtemeldir (tecrübe ile sabittir) ama güzel yanı fren yapınca herkes ne geliyo arkadan der gibi bakıp yol veriyo :) Gürsel abiye katılıyorum, değiştirmek en kolayı.
 
Hay Allah ya biri bitmeden biri çıktı.Mecburen değiştircez galba.Yarın işyerinde bide tinerle silmeyi deniyeceğim.Gerçektende bir yandan korna vazifesi görüyor.çok güzel oluyo.Önerileriniz için teşekkür ederim.Belki bende bu vesileyle v frene geçerim.
 
Değiştirmeden önce birde şunu dene...
Saf alkol ile iyice sil, bulabilirsen araçlar için sprey balata temizleyici var (kurum atan balatalar için ama çok işe yarıyor) ,ardından % 60-70 basınçla (o ne demekse... yani yeteri kadar) frenleme ile pedala basarak git.. böylece rotorlar ve balata iyice ısınacak ve kalan mazot zerreleri yanarak uçacak...
bu işlemde tecrübe ile sabittir.. kapadokya yarışı sabahı bana da olmuştu , 15 dakikalık frenli binişten sonra uçtu gitti. tabi balatan mazota doymuşşa işin zor..
baktın olmadı doğru bisikletçi dükkanına sağdan sağdan git..
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa_Temizel
yaw ne hemen at diyosunuz :) belki olacak 20 lira çok az parada değil...
 
Ben galba yavaş yavaş bisikletçimin yolunu tutucam galba.Ama birde sizin dedğinizi deniyeceğim.Teşekkürler.
 
@özgüç

hiç ugrasmaya gelmez iki gün cılınt benc de beklettim yine çıkmadı yag.
 
@Mustafa_Temizel
Bisikletçinin yolunu kesin tutmaya karar verdiğin an,balataları ocağın üzerine koy biraz ateşin üzerinde bekletmeyi dene.mazot yanıcı bir madde,yanar gider.balatana ateşten dolayı zarar gelmezse mazottan eser kalmaz:)
Not:yukarıda belirttiğim gibi,sesten usanıp,kesin değiştirmeye karar verdiğin zaman dene.
 
abicim en iyi yöntem saf alkol.emin olun mazottan esr kalmaz.bu arada idris abi mazotun yanması ve oluşturduğu yağ tabakasının yok olması için balatalar uzun süre ateşte bekletilme.nitekim bunun sonucunda balata resin ise deformasyona uğrar.

en iyi yol saf alkol
 
balata baya yağ olmuşsa yapabileceğiin rotorla balatayı iyice deterjanla ve bol suyla yıkayıp ardından ocakta 1 dk bekletirsen , deterjanın yağının yanarak dışarı çıktığını göreceksin... balata bir miktar deformasyon olacaktır ama seni bir süre daha idare edecektir...
bu işlemi rotora uygulayacaksan daha dikkatli ve daha kısa süre ateşte tutulması lazım ki metaryali zarar görüp eğilmesin... en son olarak bu işlemi uygulayıp frenleri yerine taktığında 15 dk frenli binersen veya bir sağlam yokuş (1-2km kadar) bulup frenli pedal atarak inersen freninin eski performansına yaklaştığını göreceksin...
 
Arkadaşlar balata kurutuculardan kullandım.Şuanda yine eski haline geri döndü fakat frenlemde yinede biraz gerileme var.
Ve uzun süreli frenlemelerde tam bisiklet duracağı sırada en sonunda yine bi ses geliyor.Fakat sorunu çözdük sayılır.Teşekkürler.
 
Bu tür durumlarda selülozik tiner mutlaka işinize yarayacaktır.
Sentetik tinerden mutlaka uzak durulmalı.
 
Aynısı başıma gelmişti hem de saf mazot değil yağla karışıktı.

Onu dene bunu dene sonunda bildiğiniz cam sil ile çözdüm işi :) Sökmeye hiç uğraşmadan rotoru camsil ile temizleyebilirsin.

Asıl iş balatayı temizlemekte. Camsil ile ıslatılmış rotor üzerinde fren sıkılı iken bir iki pedal çevirdiğinde balatının üzerindeki mazotun rotora çıktığını göreceksin. Bunu birkaç sefer yapınca iş tamam.

Yağı temizleyeli 5-6 ay oldu. 2500 km'den fazla da yol yaptım. Hiç atmaya gerek yok. 20$ da benim için önemli para :(

Bir diğer yöntem sadece rotora alkol döküp ateşe vermek (bunu denemedim ama işe yaradığını söylediler) Balatayı temizlemek için bir de alkolde beklettikten, kuruduktan sonra biraz zımparalamayı deneyin.
 
Halilden öğrendiğim teknik :) işe yarayacaktır...

balatalar sökülür
cif krem yada toz vim ile suyun altında balatalar güzelce 2-3 kez yıkanır...
sonra cif kremi 2 balataya da sürüp balata yüzeylerini birbirine sürtersiniz sonra durularsınız suda bu işlemi de 3 kez tekrarlayın...

cif içindeki pürüzlü zerrecikler gözeneklere işleyecek içinde ne var ne yok çıkartmaya yardımcı olacaktır...

sonra peçete türevi bir aracı ile kurutulur
üzerine kolanya dökülür kurumaya bırakılır...

tabi rotorları temizleme konusunda fazla bilgim yok eYa nın cam sil metodu ile de rotorları temizlerseniz ok ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: eYa
Geri