Scudo Sports

Bagaj bağlantısı olmayan kadroya bagaj bağlama

Melih Akdogan

Daimi Üye
Kayıt
21 Haziran 2012
Mesaj
276
Tepki
95
Şehir
Edirne
Bisiklet
Geotech
Arkadaşlar bu konuda çok sorun yaşayan arkadaşımız var.Bu sorunu yaşayan arkadaşlarımız için ayrıntılı olarak bunu resimlerle anlatmak istiyorum.Kendim kron xc4000 kadrosunu tur için aldım.Almadan önce kadroda bagaj bağlantısı olmadığını biliyordum fakat çözüm yolu tasarladığım için bunu dert etmedim.

Gelelim çözüme

Önce nalburdan 2 adet kelepçe alıyoruz kelepçede dikkat etmemiz gereken nokta içinden vida geçebilecek bir deliğin olması.

http://f1211.hizliresim.com/13/7/fqt34.jpg

http://c1211.hizliresim.com/13/7/fqt63.jpg

Bu çıkıntı şeklindeki vidaları bagaj deliklerinden geçirip somunla bagaja monteliyoruz.Kelepçeleri önce bagaja sonra kadroya takmamız gerekiyor yoksa bagaj vidasının bir tarafı içerde kalacağı için sıkamayacasınız.Ben bagaj olarak Topeak Explorer Disk Cage kullandım.Çünkü bunun bağlantı noktaları bu işi yapmaya daha elverişli ve vidalar görünmediği için daha estetik. siz tabikide herhangi bagajlada kullanabilirsiniz.

http://c1211.hizliresim.com/13/7/fqt8r.jpg

Kelepçeleri bagaja sabitledikten sonra kadroya takmaya sıra geliyor.Kelepçeleri eş zamanlı olarak kadroya geçiriyoruz.Bunu yaparken kadronun dar kısmı yani üst kısmından geçirip aşağı doğru getirin.Çünkü aşağıdan takarken bagajınızı takmak için esnetmeniz gerekir.Kelepçeleri sıkmadan önce altlarına işe yaramayan iç lastiklerden kesip koyarak kelepçelerin ağırlık bindikçe kaymasını engeleyebilirsiniz kadronun zarar gelmesini engellemiş olacaksınız.Bir hatırlatma iç lastik kayma yapmayan ve gerildikten sonra esneme yapmayan bir maddedir.

http://c1211.hizliresim.com/13/7/fqtgq.jpg

Son olarak aleminyum ayakları sabitlemeye geliyor bunun için sele kelepçesini kullanmanız yeterlidir. Bende şuan mevcut olmadığı için bağlantıyı yapamadım.

Son olarak bu şekildedir

http://b1211.hizliresim.com/13/7/fqtpy.jpg


Ben uğraştım zahmet edip buraya koydum sizde bir teşekkürü çok görmeyin. Bol pedallı günler turculuk hakkında sorularınızı ve teknik destek için herzaman danışabilirsiniz.
 
Scudo
Teşekkür kurbanın olsun.

haklısın emeğe değer veren çok çıkmayınca insan üzülüyor.

Ellerine emeklerine sağlık.

Bu faydalı paylaşım için çok teşekkür ederim.

Ben kendi üzerime düşeni yaptım ,konuyu okuyanlar sizde yapın lütfen.
 
Paylaşım için teşekkür ederim, yalnız sormak istediğim bişey var.

Bu bağlantı sanırım v fren için geçerli, disk frenlerde bu kelepçeler rotora değmez mi?
 
Hayır değmez kaliperlerin altında kalıyor oraya değmiyor..
 
paylaşıma kadronun toplanmış halinide ekleyebilirseniz memnun olurum
 
kadroyu biraz yavaş topluyorum yarın jantlarım gelicek o şekilde takıp yeni resimler ekleyebilirim.
 
Tur için dağ bisikleti kadrosu almanız pek uygun olmamış aslında. Çözüm güzel ama. Güle güle kullanın.
 
gayet güzel bir çalışma olmuş teşekkürler zamanında az ugramıstık sonuc olarakta yeni bir bisiklet almakta karar kıldık neyse artık
 
bir çok parça montajı bu kelepçeler ile kolaylıkla yapılabiliyor. Kırılmasından endişelenen arkadaşlar içinde bir önerim var. Titanyum vida kullanarak bu sistem ile insan bile taşıyabilirsiniz.
 
@Baran Baranbey

Yönteminiz dağ bisikletiyle günlük turlar yapacak insanlar için çok kullanışlı insanlara güzel bir yöntem göstermişsiniz. Ancak Avrupa turuna hazırlandığınızı okudum. Bu gerçekten bir tur bisikletine ihtiyacınız olduğunu gösteriyor. Tur bisikletleri yükünüzle beraber harcadığınız güçten maksimum verim elde etmenizi ve konforlu bir sürüş yaparak 5-6 gün sürdükten sonra ağrıyan bir omuzla değil sağlıklı bir vücutla tura devam etmenizi sağlar. Dağ bisikletinin amacıysa bambaşkadır.

Bagaj için konuşacak olursam maalesef bagajınızın uzun süre ağır yükler taşımaya elverişli olduğunu düşünmüyorum. İlk olarak iç lastik sandığınız gibi büyülü bir madde değil. Titreşimle beraber ezilecek ve kelepçeleri gevşetecektir. Vidalara tüm yük yukardan binmeyecektir. Çantalarınız savruldukça bagajın bir kolu aşağı basarken diğer havaya kalkacaktır. Bu da bağlantıların sürekli aşağı yukarı oynayıp lastiği ezip kadronuza zarar vermesine yol açar. Siz bir de bagajı yukardan bağlayıp ağırlık merkezini yükseltip bu etkiyi kat kat arttırmışsınız. Uzun turlarda titreşim sonucu bisikletin vidaları gevşer. Sizde hem vidalar hem de kelepçeler gevşeme riski altında. Hatta yük altındaki vidaların başları da kopabilir. Sizde bu tehlikelere ek olarak bir de kelepçenin kırılma ihtimali var. Ki kelepçeyi delip içinden vida geçirerek bu ihtimali de iyice arttırmışsınız. Az önce bahsettiğim aşağı yukarı salınım kelepçeleri de ekstradan yoracaktır.

İstersem daha da uzatabilirim dezavantajları. Ama yeterince sevimsiz göründüm bile. Son uyarım mutlaka vidaların ve kelepçelerin yedeklerini bulundurun. Turlarınızda şans diliyorum.
 
Koray bey sizin bahsettiğiniz gibi standart vida kullanılmadı bu bagaj bağlantısında erdoğanlardan sipariş ettiğim 4 titanyum vida ile sabitlendi. Conta başlarıda gevşemeyenlerden nasıl desem (ucu plastik sadece anahtar ile hareket ettirilebiliyor) bu iş için üretilmiş. Bagaj aşağıya alındı birazda yere yakın olacak bir şekilde. Demek istediğim bu olay orjinalinden daha güvenilir oldu daha içime sindi. Ayrıca avrupa dediğiniz yer dümdüz değil Gurkan Gencin son rotalarını izlecek olursanız sürekli dağlarda geziyor :)
 
Ne diyelim hayırlı olsun inşallah dediğin gibi olur başına iş çıkarmaz ama koray abinin dedikleri daha doğru. Zaten böyle olsa hiç kimse bagaj delikli kadro aramazdı. Gürkan genç de böyle bir çözüm bulup devam ederdi.ama o da en sağlıklısının direk kadroya montaj olduğunu bildiği için kronda bunu yaptırdı.
 
@Baran Baranbey

Titanyum vida sadece vida başının kopmasını engeller. Diğer tüm riskler devam ediyor. Orjinalinden daha sağlam olduğu iddiası sadece fazla iyimser bir bakış açısı. En azından bagajı aşağı indirmişsiniz. Faydalı olacaktır mutlaka.

Gürkan Genç 26" tekerli bir tur bisikletiyle geziyor. Biraz araştırırsanız bir sürü bu tarz tur bisikleti var piyasada. En bilinenlerinden biri surly long haul trucker. Burdaki linklte güzel fotoğraflar var. (link) Daha önce forumda bu kadrodan toplayan olmuştu. https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=108770

Sizdeki kadronun da kullanım amacı budur. Düz yolla yokuşla alakası yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer
Gürkan genç de xc4000 in yeniden dizayn edilmişini kullanıyordu heralde onun için mi bu kadroyu seçtiniz?
Ancak şöyle bir durum var o kadro tur için dizayn edilmişti yani dağ bisikleti kadrosu değildi. neyse kolay gelsin.
 
Geri