Scudo Sports

Bagaj Bağlantı Deliği Yalama Olmuş, Çözüm Önerileriniz ?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
467
Tepki
316
Arkadaşlar geçtiğimiz hafta Delta bisikletten bir adet Topeak bagaj satın aldım. Mağazaya da bisikletle gittiğim için orada monte ettirip eve o şekilde döndüm.

Bagajı takarken, görevli arkadaş alt vidalara epey kuvvet uyguladı, hafiften gıcırtı geldi tüm vidalarda. Bagaj vidası olduğundan bende normal deyip önemsemedim.

Ertesi gün belgrad ormanına bir tur yaptım ve biraz önce gevşeyen vida var mı diye ufak bir kontrol yaptım. Bagajın alt bağlantılarından sağ tarafın civata ile kadroya sabitlendiği yerde, kadroda ki dişler yalama olmuş. Vida boşa dönüyor, arkadaş vidayı çok fazla sıkmıştı, turda da titreyince herhalde bir şekilde yalama oldu, bilmiyorum.

Bu durumdan güvenli bir şekilde nasıl kurtulabilirim, yani bagaj çok önemli olduğu için o kadar para verip aldım, sapasağlam olmasını istiyorum.
Sorum ise şu, sizce aynı ebatta biraz daha uzun bir civata ve kilitli somun alsam, ruble tarafından bir pul ve üzerine kilitli somun gelecek şekilde sabitlesem, yeterli olur mu ? Vidaya biraz loctite da sürebilirim.

Yada Trek bayisine götürsem, bir şey yapabilirler mi ? Kadro ömür boyu garantili diyorlar devamlı, belki bir çözümü vardır ?
Uzun turlarda, ağır yükde kullanacağım bu bagajı, en ufak bir problem bile olmamalı.

Tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum.
Teşekkürler


edit: Motor-arabalarda benzer durumlar olduğunda kılavuz/yay ile yeniden dişli oluşturuluyormuş sanırsam, o tarz bir şeyler okudum. Evim Maslak oto sanayiye oldukça yakın, oraya gitsem yapılabilir mi acaba ?

Bagajın bağlandığı kadro parçası zaten oldukça ufak. Bir de deliği genişletip daha büyük bir vida takıldığında, sorun olur mu acaba diye düşünüyorum.
 
Scudo
tekrar delik açmaları zor olur.
aslında çok basit bi iş ama delik açıcak makinaya kadroyu yatırmanız lazım.
oda kesin başka şeyleri eğer büker.

tavsiyem ; yenen deliğe zar zor girecek bir vida alın.
loctite sürün ama vidanın her 2 tarafınada böyle dişli pullar var linkteki gibi :(link)
bunları karaköy perşembe pazarında bulursunuz.
vidanın 2 tarafınada bunlardan koyark somun ile iyice sıkın.
zımba gibi olucaktır.
 
Rublenin olduğu taraf ise somun kurtarmayabilir ama diğer taraf ise kurtarır orjinal vidası yerine birazdaha uzunundan takarsın iş biter veya sanayide 4'lük yalama olan deliğe 5'lik diş açtırırsın kullanırsın oda olmadı.
Bu tarz bir bagaj alırsın.
http://i60.tinypic.com/2vn4ep4.jpg
 
@kivilcimb

Teşekkürler, bu yöntem güzel görünüyor. Daha uzun ve sağlam bir vida+loctite+bu pullardan.

@Kerim BEŞER

Kerim abi, ruble tarafında ama orada da boşluk var. Zinciri etkilemeden 1 pul+somun takılabilecek kadar boşluk bırakmışlar.
Ve iç tarafta vida yuvasının kenarı dümdüz değil, eğimli tasarlamışlar. Eğimli olması sorun olabilir, ama denemek lazım.

Ve o linkini attığın bagajlar hoşuma gitmiyor benim, 10 kg yük ile, 50-60 km ihız ile dik bir rampayı inerken mecburi girilen bir çukurda epey bir darbe iletilir olaya, pek sağlıklı görünmüyor onlar.
 
Delta bisiklete gidip kadronuzdaki zararın karşılanmasını talep edin.
Bisikleti bozan zararı karşılar. Bu kadar basit :)

 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Gökhan Toros

İlk aklıma gelen şey buydu zaten, ama orada elemanın vidaları sıktığı an oluşmadı bu durum. O bagajı taktı, ardından bir tur yaptım ve tur sırasında bu durum oluşmuş.
Mantıken bu onların suçu, ama herhangi bir sorumluluk almayacakları ortada, bu sebeple hiç muhattap olmak istemiyorum.
 
Sorun çözülmüştür,

Vida yuvasının diğer ucundan çıkacak uzunlukta bir vida taktım, sanırsam sadece yuvanın başlarında ki 2-3 diş yalama olmuştu. Şu an bir sorun yok, gayet iyi tutuyor, ancak ucuna garanti olması için kilitli somun ve aralara da dişli pul taktım, oldukça sağlam oldu.

Yardımcı olan herkese özellikle @kivilcimb, teşekkür ederim.
 
Sizin yerinizde olsam uygun bir vida ve kilitli somunla sorunu çözerdim. Bir büyük çap ile kılavuz açmak da hemen yapılabilecek bir şey, ama özellikle kadro kulağı gibi hassas yerlerde bu tür modifikasyonlardan zorunlu bir gereklilik olmadıkça kaçınmanızı öneriririm.
Geçmiş olsun.
HE

Özür dilerim, sorunun çözüldüğü mesajını görmemişim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Merhabalar yeni konu açmadan önce burada danışmak istedim. Benim bisikletimin de (Merida Crossway 20v) arka çataldaki bagaj deliklerinden biri yalama oldu. İki ayrı mağazaya sorduğumda kılavuz açabiliriz dedi ama bunun aliminyum kadroya zararı var mıdır ? Yoksa direk sele kelepçesini değiştirerek vidalı kelepçe üzerine bağlantı yaparak kullanmak mı mantıklı olur ?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Dişler çok yalama olmadıysa klavuz çekilerek halledilebilir. Fakat çok yalama olduysa helicoil denen bir malzeme vardır. 1 mm daha büyük matkap ucuyla delik genisletilip bu parca atılarak bu durum halledilebilinir. Ama iyi bir tornacı bulmak lazım. Şu video yardımcı olabilir
 
@Şerif Feridun Teknik bilgim yok ancak bu tarz işlemler alüminyum liflerinin aşırı ısınması sebebi ile dayanımı düşürüyormuş. Tabi tekrar belirtmek isterim ki bu sadece duyduğum ve internetten okuduğum bir makalede belirtiliyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Genç89
Dostum klavuz işi yaş iş tavsiyem disli pul ve karsi taraftan somun atman
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan Ertan
Heli coil ile binlerce beygirlik motorların ana blok onarımları yapılıyor dediğim gibi iyi bir torna yada daha önce helicoil uygulaması yapmış bir motor ustası için 30 dklık iş.
 
  • Beğen
Tepkiler: batasoy
Yalama olan deliğe alüminyum dolgu kaynağı ve sonrasında tekrar aynı boyutta kılavuz çekilmesiyle de olabilir. Sanayide usta bir argon kaynakçıya giderseniz, çok ince tel şeklinde alüminyum çubuklar var argon ile bunlar delige dökülüp dolgu yapıldıktan sonra akabinde de eski boyutunda kılavuz çektirtebilirsiniz,
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri