Scudo Sports

Aynakol kol boyu seçimi ?

ismail eren

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Temmuz 2013
Mesaj
404
Tepki
567
Şehir
Yalova - Manisa
Bisiklet
Scott
merhaba arkadaşlar,
Shimano FC-R565 170mm olan aynakolu yokuşlarda rahat edebilmek adına 180mm yapmayı düşünüyorum.
iç bacak boyum: 85cm
bu konuda siz ne düşünüyorsunuz?
böyle bir büyütmenin faydası ne olur? zararı ne olur?
bilgili arkadaşların fikirlerini paylaşmasını rica ediyorum.

teşekkürler
 
Scudo
matematiksel olarak (170in 180'e oranı) %5.6 farkedecek İsmail bey.
bizim gibi amatörler için farkedilmeyek bir değişim bence :)

ve, pedalı bir tam tur çevirirken ayaklarınızın katedeceği yol (çember) büyüyecek.

kaldı ki şu hesaplayıcıda: (link)
180 kol kullanmak için 90 cm bacak gerektiği yazıyor
 
(link)
en iyi bilgiyi bu abimiz vermiş :)

-daha fazla dönme kuvveti
oluşturacaksınız, buna karşılık

-kadans düşecek
-dizlerdeki gerilme artacak
-kalçanız da açısal olarak biraz daha zorlanacak

ingilizcem yettiği kadar :D umarım yanlış çevirdiğim yer yoktur
 
  • Beğen
Tepkiler: ismail eren
bunları okumuştum ama Pro bisikletçilerden düz etaplar için 170mm yokuş etaplar için 180mm kullanan var.
yani bisikletçi 2 farklı kol uzunluğu kullanıyor etaba göre.
buda sabit bir boyun her zaman optimum olmadığını gösteriyor.
ayrıca aynı güçle daha büyük tork üretiyorsunuz. uyguladığınız güç aynı olduğuna göre dizlerdeki gerilme niye artıyor, onu anlamadım. :eek:
yani herkes kendince yorumlamış. gerçek bir bilimsel araştırma veya deney ortaya koyan olmamış
 
@ismail eren

benim için yeni bi bilgi oldu bu :eek:

Lennard Zinn çok meşhur bi abileri :)
(link)

son cümlesi "From my own decades of experience and testing with different crank lengths, if you venture a lot shorter with the crank than 21-22 percent of your (measured) inseam length, you won’t climb as fast."

85 cm bacak boyunuz var, bunu 17'ye oranlarsak %20, 18'e oranlarsak %21 çıkıyor :confused:
Zinn abimiz "alınır" demiş sanırım :D uzun cümlelerden nefret ediyorum. yalan yanlış anlıyorum hepsini
 
işi yarışmak olanlar her etapta farklı açılarda bisiklet de kullanır, çeşit çeşit kol uzunluğu da kullanır ama bizim için çözüm diş sayıları ile çözülebilir. 11-34 ruble 24-34-46 türü bir aynakol hemen hemen her koşula uyum sağlar gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: ismail eren
@Serkan Mıstınoğlu

Pantani'nin boyu 1.72, adam düz etaplar için 170mm, dağ etaplarında 180mm aynakol kullanıyormuş.
bu uzunluklar için her site kendince bir förmül kullanış. birisi diğerini tutmuyor
 
@ismail eren
Olmuş aslında:
(link)
Bacak boyunun %20'si ya da tibia'nın (kaval kemiği) %41'i diye bulmuşlar.
Bacak boyu dedikleri bizim kadro ölçüsü için içeriden ölçtüğümüz değil, kalça ekleminden topuğa kadar olan mesafe anladığım kadarıyla.
 
bisiklette standart yakalamak ne kadar doğru !! sporcu kendi kondüsyonu dahilinde tercihini yapabilir. Amaç Bu işi profosyonelce yapmaksa aynı aynakol üzerinde temin edilebiliyorsa 170-175-180 mm uzunluklarında krank kolu temin ederek hepsini denenmeli. Sporcu kendi Performansını ölçecek ve tercihini yapacak ve Parkur koşullarına göre krank kolunuzu lastiğinizi seçebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ismail eren
@Murat B.
yapmışlar araştırmayı ama lafı standart 170mm çoğu zaman iş görür gibi bir noktaya getirmişler :)

@kerem oktar
haklısınız. her ne kadar kemik boyları falan aynı olan 2 insan aynıymış gibi görünsede bu araştırmalar için;
insanların kas yapıları ve güç uygulama alışkanlıkları farklı olabiliyor.
o yüzden herkes kendi doğrusunu kendi bulmalı bir noktadan sonra dediğiniz gibi
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem oktar
bana kalırsa boya uygun kadro seçmek gibi
boya uygun aynakol uzunluğu iyidir diye düşünüyorum.
örneğin benim bacak içi uzunluğum 79, 17 cm aynakol ideal geliyor.
 
Geri