Scudo Sports

aynakol da en iyisi xt mi?

thomisus lx

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2007
Mesaj
2.909
Tepki
2.024
benim merak ettiğim, xtr veya sram ın 800 liralık binliralık aynakollarından sonra en uzun dayanan en hafif ve en kullanışlı olan aynakol deore xt mi? deore slx ile aralarında ne gibi farklar var? sram ın hangi modeli bu ikisinden iyidir ve daha ucuzdur? truvativ denildiği gibi çabuk mu aşınıyor?

teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan_Yılmaz
Scudo
bir konuşmaya kulak misafiri olmuştum. kafamda soru işaretleri bu yüzden oluştu. yardımlarınız için teşekkürler.
 
@bisikletcanavari

slx ve xt aransındaki fark slxin aynakolu kompozit xtninse çelik ve karbon alaşımı olmasıdır
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmetçetinkaya
vites değiştire değiştire dişleri en az aşına en stabil ve sağlam XT dendi konuşmada.
 
bende xt aynakol kullanıyorum.şu anda bisikletimdeki en memnun olduğum parça xt aynakol.dişlileri yıpranır falan diyen oldu ama hiçbirşey yok.1700 km de ama tık yok.
 
@mehmet12345

Vites değiştirmekten dişleri en az aşınan bana kalırsa Tourney serisi, çünkü dişlileri demir. Tamam belki kütük gibi aynakol ama aşınmıyor... Siz hiç dişlisi aşındı diye değiştiren Tourney kullanıcısı gördünüz mü?

Gelelim üst serilere, eğer ki siz doğru aralıklarla zincir değişiminizi yaparsanız, zincirin çaprazlık durumuna kullanırken dikkat ederseniz, Deore ve sonrasında gelen her ayna kol oldukça uzun ömürlü olacaktır, yaprakların arasında o denli fazla bir ömür farkı yok. Hoş, olsa ne olacak. XT ve XTR'ın yapraklarının tasarımı farklı, eğer yaprakların ömrü dolduğunda orjinal yapraklarını alırsanız zaten bir Deore aynakol parası ödüyorsunuz tekrar... Deore'nin yaprakları da bir kaç € en fazla...

He şu var, ben Stylo ilk çıktığı zamanda almıştım 2005ti sanırım, 2008e kadar kullandım, en büyük dişli aşınmadan 2 tane dişi kırıldı, çünkü alaşımı çok yumuşaktı, neredeyse elimle zorlasam eğiliyordu dişler, hala öyle mi bilmiyorum. Ancak daha sonra sırf ölçü olarak uyuyor diye gittim Deore dişli aldım (sadece en büyük dişlisi). Çok daha dayanıklıydı, ama daha ağırdı.

Ancak iş ayna kolun kendisine geldiğinde durum değişiyor. Yapılan testlerde özellikle XT'nin esnemezlik değerleri çok yüksek çıkıyor hep, XTR, XT'ye göre çok çok çok az bir miktar fazla esnese de ağırlıktan daha fazla kazanç sağlıyor. SLX de bu ikisinin arasında, ancak daha ağır.

Çoğu kullanıcı için, hatta amatörce yarışanlar için bile ben SLX'in rahatlıkla yeteceğini düşünüyorum. XT sanki biraz daha "ağır" olanlara, pedala çok ciddi kuvvet uygulayabilenlere yönelikmiş gibi geliyor...
 
umut 1700 kmde birşey olmaz hatta satsan alırım bile :) benim stumpjumperdaki 6000 küsürde ve sırf arazide kullandıgım makina bu.devamlı temizler ve yaglarım ama.1700km daha sıfır yani
 
o zaman şu dyna-sys ler çıkana kadar elimdeki slx ile idare edeyim. ilginize ve yorumlarınıza teşekkürler.
 
slx kullanıyorum memnunum taviseye ederim hem şık hem saglam hem de hafif ;)
 
@victory


ben de slx kullanıyorum. xt için yeni 10 dyna-sys serisini bekliyorum bakalım nasıl bişi.
 
@mehmet12345


Ürün bu sanırım.

EV-FC-M770-10-3021

Features
Dyna-Sys component
42-32-24T
Steel/carbon composite middle chain ring for great durability
Specifications
Model Number FC-M770-10
Series Deore XT
Crank Construction
Cassette Compatibility 10-speed
Chain Compatibility HG-X 10-speed
4-Arm Chainrings
Cahainring Sizes
Bolt Circle Diameter
Crank Arm Length 165, 170, 175, 180mm
Crank Arms
Outer Chainring 42T
Middle Chainring 32T
Inner Chainring 24T
Chainring Bolts & Nuts
Chain Guard
Chaincase Compatible
Bottom Bracket SM-BB70
E-type FD Compatible
Chain Line 50mm
BB Shell Width
Average Weight

http://images.competitivecyclist.com/images/products/shimano/2011/15505_i_1.jpg
 
Geri