Doğukan Aksu
instagram/no85atelier
- Kayıt
- 2 Ağustos 2009
- Mesaj
- 2.144
- Tepki
- 4.123
- Şehir
- Ankara / Çankaya
- Bisiklet
- Diğer
Herkese selam,
uzun zamandır kişisel işlerim haricinde restorasyon işlerine de başta Türkiye olmak üzere yurt dışı çeşitli ülkelerden de özel işler alarak vakit ayırabildiğim ölçüde *atölyemde yer vermeye çalışıyorum. *Atölye hususunda ki konuyu tamamlanmasına yakın bir zamanda ayrıntılı yer vereceğim, şimdilik işin arka planı diyelim.
Restorasyon demişken, mevcut bir kadronun ya da bisikletin yeniden revize edilmesi gibi bir algı oluşturmadan hemen bu konuda da ufak bir bilgilendirme yapmam gerekirse; hasarlı, ağır hasarlı kadro set ya da diğer bileşenlerin yeniden kullanılabilir duruma tekrardan getirilmesi öncelik olarak konu olacak. Nedir bu hasarlar derseniz, boruları deforme olmuş bir kadronun onarılmasından tutunda çatlak bir malzemenin tekrar onarılmasına, işlevsel haline getirilmesine kadar işleyen bir süreçten ibaret müdahaleler şeklinde olacak. Bu müdaleler ise basit çözümlerle geçiştirilmiş onarımlar yerine optimum seviyede profesyonelce olması gereken aşamalar ile yeniden hayat bulacak. Aşağıda ki örnekte de göreceğiniz üzere eziklerin yüzeysel şekilde macunlar ile kapatılaması yerine en uygun kaynak prosesleri ile onarılmalarına ilişkin olacak.
Şuan için ise onarımlara yönelik ilk paylaşımlarım İstanbul'dan gelen bir Colnago maşanın 6 adet eziğinin onarılması ve şaft kısmının daha öncesinde yapılan ek yerinin tekrardan yeni bir şaft eklenmesi ile başlayacak ve ardından Sakarya'dan gelen Pinarello Prestige kadro setin baştan sona restore edilmesi ile devam edecek ve son olarakta İngiltere'den gelen 1979 model bir Colnago Super kadro setin onarımıyla şimdilik son bulacak. Umuyorum ki keyif alacağınız ve sizlere de bir şeyler katabileceğim bir başlık ile sizlerle olacağım.
Teşekkürler
(link)
(link)
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7162_zps7hs8s3zw.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7150_zpsixgqakd2.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7154_zps0xfyayuw.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7155_zpscqlorwuv.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7159_zpsm9i7pknw.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7264_zpsw9equtjh.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7255_zpsv7tteixc.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7261_zps0pkslatl.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7250_zpsn4jylpbe.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7251_zpsj7fbrmpb.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7253_zps7hoscqwa.jpg
Sonraki restorasyon,
1980 Pinarello Prestige
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7270900_zps7okm9iv8.jpg
uzun zamandır kişisel işlerim haricinde restorasyon işlerine de başta Türkiye olmak üzere yurt dışı çeşitli ülkelerden de özel işler alarak vakit ayırabildiğim ölçüde *atölyemde yer vermeye çalışıyorum. *Atölye hususunda ki konuyu tamamlanmasına yakın bir zamanda ayrıntılı yer vereceğim, şimdilik işin arka planı diyelim.
Restorasyon demişken, mevcut bir kadronun ya da bisikletin yeniden revize edilmesi gibi bir algı oluşturmadan hemen bu konuda da ufak bir bilgilendirme yapmam gerekirse; hasarlı, ağır hasarlı kadro set ya da diğer bileşenlerin yeniden kullanılabilir duruma tekrardan getirilmesi öncelik olarak konu olacak. Nedir bu hasarlar derseniz, boruları deforme olmuş bir kadronun onarılmasından tutunda çatlak bir malzemenin tekrar onarılmasına, işlevsel haline getirilmesine kadar işleyen bir süreçten ibaret müdahaleler şeklinde olacak. Bu müdaleler ise basit çözümlerle geçiştirilmiş onarımlar yerine optimum seviyede profesyonelce olması gereken aşamalar ile yeniden hayat bulacak. Aşağıda ki örnekte de göreceğiniz üzere eziklerin yüzeysel şekilde macunlar ile kapatılaması yerine en uygun kaynak prosesleri ile onarılmalarına ilişkin olacak.
Şuan için ise onarımlara yönelik ilk paylaşımlarım İstanbul'dan gelen bir Colnago maşanın 6 adet eziğinin onarılması ve şaft kısmının daha öncesinde yapılan ek yerinin tekrardan yeni bir şaft eklenmesi ile başlayacak ve ardından Sakarya'dan gelen Pinarello Prestige kadro setin baştan sona restore edilmesi ile devam edecek ve son olarakta İngiltere'den gelen 1979 model bir Colnago Super kadro setin onarımıyla şimdilik son bulacak. Umuyorum ki keyif alacağınız ve sizlere de bir şeyler katabileceğim bir başlık ile sizlerle olacağım.
Teşekkürler
(link)
(link)
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7162_zps7hs8s3zw.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7150_zpsixgqakd2.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7154_zps0xfyayuw.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7155_zpscqlorwuv.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7159_zpsm9i7pknw.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7264_zpsw9equtjh.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7255_zpsv7tteixc.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7261_zps0pkslatl.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7250_zpsn4jylpbe.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7251_zpsj7fbrmpb.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7253_zps7hoscqwa.jpg
Sonraki restorasyon,
1980 Pinarello Prestige
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7270900_zps7okm9iv8.jpg