Scudo Sports

Atelier No:85 restorasyonlar

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.123
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Herkese selam,
uzun zamandır kişisel işlerim haricinde restorasyon işlerine de başta Türkiye olmak üzere yurt dışı çeşitli ülkelerden de özel işler alarak vakit ayırabildiğim ölçüde *atölyemde yer vermeye çalışıyorum. *Atölye hususunda ki konuyu tamamlanmasına yakın bir zamanda ayrıntılı yer vereceğim, şimdilik işin arka planı diyelim.

Restorasyon demişken, mevcut bir kadronun ya da bisikletin yeniden revize edilmesi gibi bir algı oluşturmadan hemen bu konuda da ufak bir bilgilendirme yapmam gerekirse; hasarlı, ağır hasarlı kadro set ya da diğer bileşenlerin yeniden kullanılabilir duruma tekrardan getirilmesi öncelik olarak konu olacak. Nedir bu hasarlar derseniz, boruları deforme olmuş bir kadronun onarılmasından tutunda çatlak bir malzemenin tekrar onarılmasına, işlevsel haline getirilmesine kadar işleyen bir süreçten ibaret müdahaleler şeklinde olacak. Bu müdaleler ise basit çözümlerle geçiştirilmiş onarımlar yerine optimum seviyede profesyonelce olması gereken aşamalar ile yeniden hayat bulacak. Aşağıda ki örnekte de göreceğiniz üzere eziklerin yüzeysel şekilde macunlar ile kapatılaması yerine en uygun kaynak prosesleri ile onarılmalarına ilişkin olacak.
Şuan için ise onarımlara yönelik ilk paylaşımlarım İstanbul'dan gelen bir Colnago maşanın 6 adet eziğinin onarılması ve şaft kısmının daha öncesinde yapılan ek yerinin tekrardan yeni bir şaft eklenmesi ile başlayacak ve ardından Sakarya'dan gelen Pinarello Prestige kadro setin baştan sona restore edilmesi ile devam edecek ve son olarakta İngiltere'den gelen 1979 model bir Colnago Super kadro setin onarımıyla şimdilik son bulacak. Umuyorum ki keyif alacağınız ve sizlere de bir şeyler katabileceğim bir başlık ile sizlerle olacağım.

Teşekkürler

(link)

(link)



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7162_zps7hs8s3zw.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7150_zpsixgqakd2.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7154_zps0xfyayuw.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7155_zpscqlorwuv.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7159_zpsm9i7pknw.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7264_zpsw9equtjh.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7255_zpsv7tteixc.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7261_zps0pkslatl.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7250_zpsn4jylpbe.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7251_zpsj7fbrmpb.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7253_zps7hoscqwa.jpg



Sonraki restorasyon,


1980 Pinarello Prestige

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7270900_zps7okm9iv8.jpg
 
Scudo
@Murat Cömez

Teşekkür ediyorum Murat Abi. Öyleyse kısmetse ben de 7. ay'a seni ağırlamaktan mutluluk duyarım. Atölyenin kapıları her pazar fırsatı olupta gelmek isteyene daima açık olacak. :harika:

@Anonim

Merhabalar, takdir edilmek, insanların desteğini almak her şeye bedel. Teşekkür ederim.
 
Hep bunu söylemişimdir. Ne yaparsan yap, eğer bir işi gerçekten iyi yapıyorsan, birileri gelir, kendi kendine seni bulur ve iş verir.
Yurtiçi yutdışı hep güzel işler gelmesi dileklerimle.
 

Colnago Mexico

Son restorasyon durumunda ezik olan hasarlı 6 noktanın onarımını gerçekleştirmiştik ve şimdi sıra geldi bir türlü yapmaya elimin varmadığı şaft borusunun onarımına. Şaft kısmı daha öncesinde bilinmeyen sebeplerden dolayı oldukça amatör sayılabilecek bir uygulama ile onarılmaya çalışılmış olsa gerek ki onarılamadığı gibi sun-fix ile üzeri örtülerek ebay üzerinden satılmasına karar verilmiş. Yani bazı hususlarda kabaca işin kolayından fazlası, dalavere işler diyebileceğimiz hareketlerler avrupalılarda da rastlanabiliyormuş ki bu da onlara güzel bir örnek eşgal gösterilebilir! Her neyse bir şekilde kurtarılması gereken bu maşa için bir başka yarı hasarlı columbus maşayı değerlendirerek Colnago maşamızın ilk aşaması olarak entegre ediyoruz. Tabii ki bir çok bisiklet parçasında olduğu gibi uç kısımdan sona doğru kalınlaşan kesitlerden olan uyumsuzluk için yeteri kadar tesfiye işlemi için ter döktükten sonra olması gereken şekilde adaptasyonu tam anlamıyla 197mm olarak sabitliyor ve kaynak ile ilk dikiş işlemini de tamamlayıp ertesi gün tesviye için kenara alıyoruz.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7399_zpsfvzzzjbi.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7395_zps5s7ooz8l.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7398_zpshtdsilq4.jpg



Tommasini Sintesi Pista / AIR fork

Ve Polonya'ya yakın zaman içerisinde dönüş yapacak olan Tommasini maşanın fork-crown ek yeri onarımından bir kaç kare...


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7389_zpsxd1lxpsc.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7391_zpsuqrqst3x.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7392_zpswkohupzl.jpg



Maşanın tesviyesi tamamlandı, ikinci aşama akşama ya evimde ya da atölyemde olmak üzere kenara alındı.
Bu esnada bahsetmiş olduğum ancak startını vermediğim Pinarello Prestige kadro sete de başlayabiliriz. Kadro sette nikelaj kısımlarda görsel olarak lokal korozyonlar bulunurken boya da tamamen yenileneceği için henüz şu anlamda net bir şey söylemek olanaksız ancak borularda gözle görülür herhangi bir deformasyonunda olduğunu söylemek doğru olmayacaktır.
Kadro seti döneminden günümüze değerlendirecek olursak, bulunduğu dönem ve klasman içerisinde en üst segmentte yer alan kadro setlerinden bir tanesi olduğunu söylemek mümkün. (1980-84) Prestige S ve Prestige olmak üzere iki çeşiti bulunan kadro setler "S" modelinde Super serisi KL boru setleri ile üretilmekteyken standart Prestige serisi Columbus SL boru setleri ile inşa edilmekteydi. Ki şuan üzerinde çalışacağımız model de SL boru setli bir Prestige olma özelliğinde... Aynı zamanda Colnago, Pinarello gibi İtalyan odaklı üreticilerin ilk olarak 1979 yılına ait Campagnolo Porta Catena drop-outları kullandığı ender kadro setlerinden olduğunu da hatırlatmakta yarar var. Özetle nadir bir kadro set üzerinde keyifle çalışmaya geçmeden önce sizleri fotograflarla baş başa bırakıyorum.

1980 Pinarello Treviso Prestige
Columbus SL
Campagnolo Porta Catena

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7285_zpstb4fsp44.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7321_zpstnjlrc0m.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7304_zpslb3xpne7.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7274_zpsn8egpunw.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7319_zpszk3vep2k.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7306_zpsmblhhdkt.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7294_zpsccl6jnki.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7288_zpshu7h72y6.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7297_zpst2yodfyk.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7299_zpsyp6gzlmo.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7303_zpsyrvxsxxa.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7311_zpsbjqcwepq.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7316_zpsnnsvl2br.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7317_zpsnqsqiql5.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7296_zps5j1f6qzg.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_7287_zpsqhkqulup.jpg
 
Kavemi yudumluyorum musadenle :D
 
Hayir israr ediyorum " kavemi"
 
@Kaan T.
:D Efendim ; Güzel Türkçemiz yazildiği gibi okunan nadide bir dil. Neden konuşulduğu gibi yazilmasin değil mi ? :D
 
@mariokaldato 8 saat boyunca kahve yudumlarken kendini kınamanız normaldir. Sonraki 8 saat de kafein nedeniyle uyuyamayacağınızı düşünürsek o vakitte beni kınayabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Doğukan Aksu

Doğukan merhaba,
24 Temmuz'da Atölyen ve seni ziyaret etmek için uygun mu?
Tşk
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Butun bir mesaji alintilamak cok ayip ya. Olsun ama olur oyle. Bu arada ben bu yenileme isini cok sevdim. Cok guzel isler yapiliyor sanki.

Butun gun agir sanayi makinalari cizmekten/ 'de bulunmaktan boyle estetik islenmis metaller gorunce insan bir hayret ediyor.

Valla tebrikler. Takipteyim.


 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri