Vites ayarı bozulmuştur.
1.Eğer vites koluna bastığın zaman bir üst vitese ( Yani bir büyük dişliye) geç çıkıyorsa, Arka vitesteki ayar vidasını saat yönünün tersine ( Vidayı Açıyormuş Gibi ) yarım tur çevir. Halen geç çıkıyorsa yine bir yarım tur aç.
2.Eğer vites koluna bastığın zaman bir üst vitese ( Yani bir büyük dişliye) çok çabuk çıkıyorsa, Arka vitesteki ayar vidasını saat yönünde ( Vidayı sıkıyormuş Gibi ) yarım tur sık. Halen çabuk çıkıyorsa yine bir yarım tur sık.
3.İnişlerde yine aynı mantıkla yap.
4.Eğer sorun halen devam ediyorsa o zaman telde aşırı gerginlik veya aşırı gevşeme vardır. O zaman arka vites telini arka vitesten çıkart. Vites kolunu en alt dişliye atıyormuş gibi iyice düşür. Teli çıkartınca arka vites en alt dişliye inecek zaten. Bu işlemden sonra vites telini gergin bir şekilde arka vitese tak ve sık. Bütün bunları yaptıktan sonra 1.anlattıklarımı yeniden tekrarla.
5.Eğer bunlar işe yaramadıysa arka vites kulakçığın eğilmiştir. Çıkartıp düzeltmen gerekecek. Dikkat et düzeltirken kırabilirsin.
6. Yine işe yaramadıysa arka göbek badisi bozuk olabilir eğer yalpalıyorsa yani sekiz çizmek

o zaman arka göbek değişmesi gerekiyor.
7. Halen çözemediysen bir bisikletçiye götür. Bisikletçi de yapamazsa başka bir bisikletçiye götür
Not: Arka viteste iki tane yan yana vida vardır. Birinin yanında L diğerinin Yanında R yazar. Sağ sol anlamında. Vites teli çıkartma işleminden sonra arka vites en alt dişliye inmiyorsa R olan vidayı gevşet. Eğer Zincir en üst dişliden daha yukarı kaçıyorsa ki telleri kırabilir veya arka vites kırılabilir o zaman da L olan vidayı biraz sık. Bu ayarı tam yapmalısın.