Selamlar tekrardan .. Şimdi PC başına geçtim , kendimce ilk tur 'dan izlenim ve naçizane tecrübelerimi aktarmayı isterim belki faydası olur.
İlk adım : Bisikleti yükleme (gerekli olanlar,olmayanlar)
Bu kısım yük/denge noktasında önemli elbette. Aşırı gereksiz yük , hız ile ters ilişkili olduğunu düşüyorum ve şunu gördüm ; gittiğiniz güzergahta veya hedefte , etrafında alışveriş imkanı varsa fazla yiyecek almanıza hiç gerek yok , ben bu acemi turumda gereksiz yere 1kg 'a yakın yiyecek taşıdım (2x barbunya plaki , 2x Ton balığı , 1x Bazlama ekmeği (gerçi bu heryerde varmı bilmiyorum iyi dayanıyor) , 4x 200ml meyve suyu) . Yanınıza 2-3 enerji barı alsanız yolda takviye olarak yiyebilirsiniz . Bol su şart , hatta 2 adet de sporcu içeceği aldım yolda birini bitirdim bunun işe yaradığını düşünüyorum. Soğuk tutan çelik termosları tavsiye ediyorum , onu çok sevdim

.
İki taraflı benim gibi çanta kullancaksanız iki tarafa eşit ağırlık dağıtılması önemli , ayrıca , yolda durup yiyeceğiniz veya içeceğiniz şeyler çantanın en üstünde olsun. Yolda lastik vs tamir işleri için çantanın ön gözü ideal olabilir (Allah 'dan gerek olmadı *) . Tabii ki 2 adet iç lastik dursun . Zincir pin söke aparatı ve ek bakla gereklimiydi bilemiyorum ama aldım 200gr civarı ikisi. Giysi kısmında yaz olduğundan üstümdeki hariç 1 şort ve 1 mayo da aldım bunlar ideal. 1 el,yüz havlusu ve plaj havlusu(eğer deniz planı varsa) iyi oldu. Terlik şart !

Şapka da şart tabii !
Burada
@mariokaldato 'nun muhteşem heybe yerine sırt çantası olayına bir geliştirme yaptım yola çıkmadan. Balkonda boşta duran UPS kutusu gayet sağlam ve boyut olarak gözüme ilişti ben de kesip çantaların sırt kısmına içeriden yerleştirdim ve kadroya doğru dümdüz oturdular yükleyince . Çok işe yaradı . ( yanlız bir dahaki turumda sanırım bu iş için yapılan heybe alacağım tak-çıkar kolaylığından ) . Ayrıca imkan varsa , ön tekerlerin yanında takılan ve dağıtılan yük daha iyi denge sağladığını kullanıcı tecrübelerinden okumuştum. Bunu da düşünebilirim.
Resmi şöyle:
Ben unuttum ama mutlaka taşınabilir şarj cihazı ve küçük bir ilk yardım kiti çok işe yarar. Arkaya 2 adet ışık taktım , biri sabit büyük olan ,diğeri yanıp sönen küçük. Bu çok önemli , tünellerde veya hava kararınca görünüyorsunuz. Öne de mutlaka şart , karşıdan gelen sizi farkediyor.
Yanınıza cırt-cırt alın en uzunlarından 20 tane kadar . Çadırı matı falan sabitlemek çok kolay ve daha sağlam.
Sinek kovucu sprey çok işe yarıyor kamp yaptığınz yerdeki sinek vs karşı.
Sonuç olarak gereksiz şeyler almayın mümkün mertebe. Ne kadar hafif o kadar iyi.
İkinci Adım : Yolculuk Sırasında
Sabah erken kalkmak şart ben 5:45 gibi kalktım ve bulca müsli-süt karışımını güzelce mideye indirdim. 15dk sonra da yola çıktım.
Mutlaka güneş kremi sürün ve yüksek faktörlü olsun.
Ayna mutlaka olsun sol tarafta acayip işe yaradığını uzun yolda anladım , hızınıza dikkat , turcu çok hız yapmaz amacı bu değil zaten. Hızı başka gün yüksüzken yaparsınız .
Anayolda olduğunuzdan daha dikkatli olun , ani hareketler veya dönüşler amman amman. Önceden tespit edip dönüşleri yapın arkadan gelen olmasın gerekirse durun , en fazla 2-3dk beklersiniz.
Çekiş sisteminizi önceden kontrol ettirin , ben 2 gün öncesinden bisikleti bakıma verdim (garanti muhabbeti devam etsin diye) , ön aktarıcı Tourney yolda beni epey söyletti. Yokuş çıkarken en büyük dişliye geçmedi kaç defa zorladı boşyere beni , sonra düzeldi gibi ama , sanırım ön aktarıcıyı altus yapacağım. Zira çekiş sistemi özellikle yokuşlarda çok önemli .
Bol bol dinlenin güvenli sağdaki boşluklarda, sıvı tüketin 5 dk kendinize zaman verin çok işe yarıyor zira amaç turlamak . Sıcaklarda mutlaka gölge yer bulun.
İnişlerde bisiklet çok hızlanabilir ama siz kontrol altında tutun , ben 45km yi geçmesine izin vermedim zira tehlike arz ediyor (benim lastikler 700x35 belki dağ bisikleti tekerlerinde daha iyi olabilir) . Fren sisteminizi önceden kontrol edin ve pabuçlarınız iyi bir marka olsun. Bende arkada tarafta 3 renkli brakco var , önde bisikletin üzerinde gelen siyah Shimano - öndekini de brakco yapacağım kesin. Frenlemesi daha homojen ve iyi . Ayrıca fren pabuçlarınızın eşit mesafede bastığından emin olun benim sol arka fren daha uzakmış (2-3mm) , hızlıyken frene bastığımda hafiften sağa çekiyordu bunu hissettim - aman dikkat !
Kask şart zaten ama altına mutlaka buff alın , ben ilk defa buff kullandım çok işe yarıyor . Decathlon'da 15tl mi öyle birşey.
Antalya-Beldibi gibi yolda Tüneller bolca varsa ve Tünel yokuş yukarıysa kesinlike yan yürüme yolundan inerek gidin . Zira siz yavaş arkadan gelen çok hızlıysa sizden kaçması zor olabilir - Allah korusun ! Mesela ben birinden yürüyerek gittim tam 1 km , ama diğerleri yokuş aşağıydı ve 45km civarında hızla gittiğimden arkadaki sizi önceden fark ediyor ve sol şeride geçiyor. Ama o tünelde yürümek aman aman ses bombası

* ışıklar elbette açık *
Bu arada Salcano City Sport v40 ön aktarıcı dışında bana güven verdi , zırhlı lastik uzun yollarda çok faideli
Daha iyi sisteme ve kadroya sahip bisikletler belki bir nebze daha rahat ettirebilir , mesela Gravel tarzı ki hedefim bu oldu artık
Kamp işinde ; Decathlon Arpenaz 2 - Fresh&Black gayet iyi iş çıkardı , yanında kendinden şişen mat ve gri mat ile birlikte gayet rahat. Tabii çadırı , ağaç kökü veya taş üstüne kurmayın yine de
35km gidiş - 35kmgeliş yolundan ve kamp 'dan aklıma gelenler şimdilik bunlar , soru ve yazdıklarıma düzeltme/ekleme yapmak isteyen varsa lütfen belirtsin. İnşallah daha güzel turlara çıkarak buraya yazarım yine , herkese tamamen tavsiye ederim , kendinize güven geliyor yapınca , demek ki yapılabiliyormuş diyorsunuz. Ancak burada bu tür turlar yapan , bilgilerini paylaşmaktan çekinmeyen arkadaşlara ayrıca teşekkür , çok destekleyici oldu.
Bu arada kaldığım yer Beldibi girişindeki Yakamoz Beach sahibine teşekkür ederim çadıra izin verdiğinden , yiyecek-içecek mevcut rahatlıkla yine gidebilirim. Bu yeri favorilerime ekledim. ( (link) )
