Scudo Sports

Alüminyum mu? Sağlam Çelik mi? Her Alüminyum Kadro ile Dağa Çıkılırmı

Çelik mi? Alüminyum mu? Demir mi daha sağlam?


  • Toplam katılım
    148

Piskiletci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2008
Mesaj
2.855
Tepki
2.547
Bisiklet
Corratec
Arkadaşlar aklıma bir soru takıldı alüminyu bildiğim kadarıyla çelikten daha hafif. Bisikletlerde alüminyum kadro daha çok terçih ediliyor. Fakat Alüminyum kadro sert inişlerde ve düşmelerde bir problem çıkarırmı? Yoksa çelik veya demir ondan daha mı sağlam?
 
Scudo
bizim bi arkadaşta vardı bisiklet acayip ağır ya nerdeyse gitmiyor. ben alüminyum diyorum zaten bisikletim de şehir bisikleti :)
 
Duyduğuma göre alüminyum daha yumuşakmış bu nedenle sağlam olmayabilir.
 
çelik daha güvenlidir.hız yapamadığınızdn dolayı tehlike oluşmaz:D

Bu ara alu nun yumuşak olmasının zararı varmıdır onu düşünndünüz mü? Mesela kadro zorlandı esner ve kırılmaktan kurtulur ama çelik darbeyi alır ve kırılır böylede düşünebiliriz.
 
@toprakec

demirin içine yüzde 2`ye kadar karbon katılması ile inanılmaz bir mukavemet, sertlik ve mekanik özellikler elde edilir ki adı artık çelik olur;)
 
Soruya soruyla karsilik vermeyi sevmesem de bazen zorunlu oluyor;

1. Hangi celik kadro, hangi aluminyum kadro?
2. Hangi celik alasimi, hangi aluminyum alasimi?

Reynold'i bilen bilir, kimi alasimlari vardir ki el yakmasina ragmen mukemmel mukavemette ve bir o kadar da hafiflikte celik alasimlar uretir.
E bir yandan da Easton gibi dunya devi firmalar var, aluminyum konusunda kendilerini asmislar.
Hepsinden ayri kadro ureticileri var, gelistirdikleri Ar-Ge projeleri ile neredeyse sifir ek destekli, cok hafif ama bir o kadar da saglam kadrolar yapiyorlar.
 
Bu soru benimde aklıma takıldı acaba alüminyum atlayışlarda falan dayanmaz mı?
 
Halil Öztürke katılıyorum.Bisiklette kullanılan çeliği incelemedim ama aluminyumu az çok tanırım( uçaklarda da kullanıldığı için) Aluminyum tek başına çok yumuşak bir malzemedir şekil vermesi kolaydır.Korozyona ( paslanma) karşı çelik kadar olmasa da dayanıklıdır ve bu sektörlerde kullanılmasının en büyük nedeni hafif olmasıdır.Sağlamlık konusunada gelince söylediğim gibi tek başına kullanılacak bir metal değildir ama uygun ve kaliteli karışımlarla şu anki savaş uçakları dahil bir çok sektörün vaz geçilmezidir.O yüzden çelik mi aluminyum mudan önce hangi aluminyum alaşımı demek daha önemli diye düşünüyorum.kaliteli bir aluminyum alaşımı birçok yönden çelikten üstündür.
 
Herkesin bildiğinin aksine çelik jantlar kapaklı olan jantlardır. Aluminyum alaşımlı jantlar ise bugünkü "Çelik jant" dediğimiz jantlardır. Yarışlarda bile hem hafif hem dayanıklı olan aluminyum alaşımlı jantlar kullanılır. Arkadaşların dediği gibi uçaklarda bile kullanılıyor.

Bu durumda alaşımlar, bileşiklere benzer özellikte farklı maddeler oluştururlar. Bknz: lehim teli, tunç vs.
 
salt olarak bakarsanız en sağlamı kimyasal olarak demir,kırılmaz ,yamulsada kopmaz tekrar düzeltirsin,veya heryerde kaynak yaparsın ,ama önemli olan amaç? amaca uygun düşünülüp cevaplanmalı.
 
(link) okumayanlar için okumalarını tavsiye edeceğim bir yazı.
 
sanılanın aksine çelik kadrolar vibrasyona karşı alüminyuma oranla daha avantajlıdır.
çelik kadrolar olası bir kırılmada usta bir kaynakçı ile tamir edilebilir
esas sorunun
hangi amaçla kullanım için? hangi çelik kadro? hangi alüminyum kadro?
belirtildikden sonra sorulması daha faydalı olur
 
@oguzhan kadıoglu
Burada anlatılan kadroların sağlamlığı değil kadro farklarının zamana olan etkisi. Genellikle de ağırlık etkisi alınmış. Bisikletlerdeki fark 3 -4 kg olabilir ama Sürücü + bisiklet ağırlığı olarak aldığınızda bu fark çok küçük kalıyor.
Alüminyum ve çelik kadrolar kadro yapısı nedeniyle rijit yapılardır. Hafiflik bakımından Alüminyum öne çıksa da dayanım bakımından çeliğin malzeme özelliklerinden dolayı tartışılmaz öndedir. Burada öne çıkan malzeme kalınlığı,
kaynak bağlantıları, işçilik, kadronun maruz kaldığı darbe kuvveti ve kuvvetin uygulandığı yerlerdir.
Özetle sağlamlık istersek çelik kadro, hafiflik istersek alüminyum kadro tercih edilebilir.
Bu arada Makine Yüksek Mühendisiyim. Hani az çok bilgimiz var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Yüksel
yokuş aşağı çelik bisiklet her zaman daha güvenlidir..... sebebi ağır oluşu yere basar savrulmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: hasanben
Merhaba bende aluminyum kadro kullanıyorum şu ana kadar bir sıkıntısı olmadı. Yokuş aşşağıda birçok kez kullandım.. Biraz hafifliğinden dolayı yalpalayabilir fakat abartılacak şekilde de yumuşak değldir.
 
Anketteki soru biraz yarım kalmış gibi duruyor, öncelikle hangi tip çelik hangi tip Alüminyum. Ford mu daha hızlı Bmw mi daha hızlı gibi bir soru 300 beygir bir ford 115 beygir bmw den tabiki daha hızlı ama bmw nin 550 beygir modelleri de var.
Şimdi kısaca özetlemek gerekirse gerekenden fazla sağlam olmasına gerek yok.
En çok kullanılan Alüminyum tipi olan 6061 T6 yı ele alalım. 6061 0 (meşrubatlarda kullanılan Al) ın aksine T6 sertleştirilmiş bir Alüminyumdur ve çok çok dayankılıdır gereğinden fazla 42,000 psi (300 MPa) dayanıp 35,000 psi a kadar en ufak eğilme geçirip yorulma yapmaz. bu konu hakkında sayfalarca yazılabilir , inişte bu daha güvenli bu daha güvensiz diye bir tabir den çok benim işimi görürmü demek lazım.
 
Geri