Alüminyum kadroya kaynak yapmak

Kayıt
16 Ekim 2012
Mesaj
26
Tepki
21
Şehir
İstanbul - SahrayıCedit
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba arkadaşlar,

Başka bir işi yaparken elimi kestiğimden 1 hafta gecikti tamir videosu. Forumun kabul ettiğinden daha büyük olduğundan youtube'a koydum.


Sevgiler
 
Scudo

m.cem

Üye
Kayıt
19 Ocak 2020
Mesaj
8
Tepki
27
Yaş
37
Şehir
ankara
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Canyon
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhaba,

Bu işe ileride girecek arkadaşlara bir bilgi olarak; aluminyumun hangi seri olduğu ve kullanılacak kaynak malzemesinin hangi tip olduğu bilgisi olmadan bu işi yapmak kötü sonuçlar verebilir.
Başlık içinde referans vererek hem "aluminyum kaynak olmaz" hem de "aluminyum kaynak olur" denilebilmesinin sebebi de bu.

6000 serisi aluminyumların içerisinde kaynak yapılabilir olanlar var, misal bunların çoğunu 5000 serisi aluminyumlar için kullanılan kaynak malzemesi ile kaynatamazsınız.
Bazı aluminyum alaşımlar ise kesinlikle "kaynak yapılamaz" sınıfında. Yani elinizde sizde hangi aluminyum alaşımı olduğu bilgisi yoksa yaptığınız işin bir garantisi olmaz.

Bu bilgileri ürüne bakarak tespit etmek pek mümkün değil, üretici verebilir.
Bir örnek olarak karbon bisikletlere yakın hafiflikteki aluminyum bisikletler genelde 6000 serisidir.
 

Furkan TK

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Nisan 2014
Mesaj
1.134
Tepki
2.180
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cube
Bu konuyu tekrar canlandıracağım.

Aklımda bir fikir var ama olabilirlik konusunda şüphelerim var. Sizlerin de görüşlerini almak istiyorum.

Öncelikle alüminyum 7046 serisi bisikletim var. Ön maşaya 28 mm lastik sığarken, arka lastik de pivot bağlantı kayıt kısmına sürtme yapıyor.

IMG_20210322_104000.jpgIMG_20210322_104033.jpgIMG_20210322_104022.jpg

Son fotoğraf da görüleceği üzere mevcut bağlantı noktasını alüminyum kaynak konusunda ehil bir yer bulursam 8 mm (fren balatalarının kurtardığı mesafe) yukarı kaynattırmak istiyorum.

1- Alüminyum kaynak bu noktada tutar mı yahut zamanla atar mı?
2- Bu işlem kadroyu zayıflatır mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren

selim82

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Nisan 2017
Mesaj
1.108
Tepki
2.419
Yaş
42
Şehir
bursa
İsim
selim
Bu konuyu tekrar canlandıracağım.

Aklımda bir fikir var ama olabilirlik konusunda şüphelerim var. Sizlerin de görüşlerini almak istiyorum.

Öncelikle alüminyum 7046 serisi bisikletim var. Ön maşaya 28 mm lastik sığarken, arka lastik de pivot bağlantı kayıt kısmına sürtme yapıyor.

259285 dosyayı görüntüle259287 dosyayı görüntüle259286 dosyayı görüntüle

Son fotoğraf da görüleceği üzere mevcut bağlantı noktasını alüminyum kaynak konusunda ehil bir yer bulursam 8 mm (fren balatalarının kurtardığı mesafe) yukarı kaynattırmak istiyorum.

1- Alüminyum kaynak bu noktada tutar mı yahut zamanla atar mı?
2- Bu işlem kadroyu zayıflatır mı?
Alüminyum kaynak zor bir iş. Yaparım deyip yapamayacak usta sayısı çok
 

Ali Eren

Daimi Üye
Kayıt
1 Kasım 2019
Mesaj
392
Tepki
1.797
Şehir
Tekirdağ
İsim
Ali Eren
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Furkan TK ben bunun biraz tehlikeli ve sakıncalı olduğunu düşünüyorum hem çok ince bir işçilik isteyen hem de dikkatli olunması gereken bir işlem.Yani ne kadar düzgün yaparsa yapsın sağlam olacağını sanmıyorum (benim düşüncem)
 

Ali Eren

Daimi Üye
Kayıt
1 Kasım 2019
Mesaj
392
Tepki
1.797
Şehir
Tekirdağ
İsim
Ali Eren
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Mehmet Altuğ mükemmel bir benzetme.Olay en iyi bu şekilde özetlenebilirdi😂
 

denizt

Üye
Kayıt
22 Mayıs 2019
Mesaj
571
Tepki
559
Şehir
Eskişehir
İsim
deniz
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Aluminyum kaynağı çok da zor bir kaynak değildir. Ancak daha masraflıdır ve kullanım alanı çeliğe kıyasla kısıtlıdır. Kaynak makineleri genellikle DC akım ile çalışır. Aluminyum'u DC akım ile kaynatamazsınız. AC akım gerekir. Bu da zaten pahalı olan TIG kaynak makinasının fiyatını bir anda 2 katına çıkması demek. O da eğer şanslıysanız. Aluminyum parçalar genelde fabrikalardan hazır gelir ve montajı yapılır kaynatılmaz. Bu nedenle bırakın demir doğramacıları, aluminum doğramacılarda bile bulamayabilirsiniz. Yapan kişi bulabilmek de bu nedenle daha zordur ama aluminyum tig kaynağı çelik tig kaynağından - el işçiliği açısından - daha zor değil. Hazırlık safhası biraz daha meşakatli. Aluminyum bisikletler de günümüzde MIG kaynak robotları ile üretiliyor. MIG yöntemi TIG'den çok daha kolaydır. Biraz daha kalın kaynaklar çıkartır ama ince işlerde TIG kadar tercih edilmez. Hele bir de makaralı kaynak hamlacı (spool gun) diye bir kolaylık var ki MIG'de hepten basitleştiriyor kaynağı.

Biriki punto hariç hiç TIG yapmadığımı ekleyim. Sektörde incelediğim kadarıyla anlatmaya çalıştım.
 
Son düzenleme:

selim82

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Nisan 2017
Mesaj
1.108
Tepki
2.419
Yaş
42
Şehir
bursa
İsim
selim
Aluminyum kaynağı çok da zor bir kaynak değildir. Ancak daha masraflıdır ve kullanım alanı çeliğe kıyasla kısıtlıdır. Kaynak makineleri genellikle DC akım ile çalışır. Aluminyum'u DC akım ile kaynatamazsınız. AC akım gerekir. Bu da zaten pahalı olan TIG kaynak makinasının fiyatını bir anda 2 katına çıkması demek. Aluminyum parçalar genelde fabrikalardan hazır gelir ve vidalamak ya da yapıştırmak gibi başka yöntemlerle birleştirir. Bu nedenle bırakın demir doğramacıları, aluminum doğramacılarda bile bulamayabilirsiniz. Yapan kişi bulabilmek de bu nedenle daha zordur ama aluminyum tig kaynağının çelik tig kaynağından daha zor bir yanı yok. Aluminyum bisikletler de günümüzde MIG kaynak robotları ile üretiliyor.
Evet , robota akımı , pulse , ve birçok parametre giriliyor. Usta gözlüğünü takip yapıştıracak. Yapacağı işin reçetesi yok çünkü
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren

Şerif Feridun

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mayıs 2017
Mesaj
776
Tepki
1.139
Yaş
46
Şehir
İzmir
İsim
Şerif Feridun
Bisiklet
Carraro
@denizt kaynak aslında dc kaynak makinaları ac kaynak makinalarından daha karmaşık ve pahalıdır.
 

denizt

Üye
Kayıt
22 Mayıs 2019
Mesaj
571
Tepki
559
Şehir
Eskişehir
İsim
deniz
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Piyasada çok kaliteli DC TIG makinaları da bulnabilir hatta bazı AC/DC TIG lerden pahalı da olabilir ama kendi dengi bir AC/DC ile karşılaştırıldığında fiyatları arasında yine uçurum olur. Piyasada tek başına zaten AC satılmıyor AC/DC olarak satılıyor. İnşallah anlatabilmişimdir. @Şerif Feridun

Örnek göstereyim daha kolay anlaşılsın.
(link) 18 bin tl Aluminyum da çelik de kaynatıyor.
(link) Aluminyum kaynatma özelliği yok ve 63 bin tl
(link) Aluminyum kaynatma özelliği olmayan TT500 modeline denk sayılabilecek AC/DC versiyonu 74bin tl üstelik 70 amper eksiği var.
 
Son düzenleme:

Şerif Feridun

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mayıs 2017
Mesaj
776
Tepki
1.139
Yaş
46
Şehir
İzmir
İsim
Şerif Feridun
Bisiklet
Carraro
@denizt 95 yılından beri profesyonel olarak elektrik işi yapıyorum net anlattınız fakat bu soylediginiz benim söylediklerimi yanlışlamıyor. Elektrikte dc makinalar ac makinalardan daha komplikedir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

denizt

Üye
Kayıt
22 Mayıs 2019
Mesaj
571
Tepki
559
Şehir
Eskişehir
İsim
deniz
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Şerif Feridun Ben heralde sizin demek istediğinizi yanlış anlıyorum. Zaten içinde DC makinanın bütün özelliklerini barındırıp üstüne bir de AC makina özellikleri de taşıyan bir makina, sadece DC özellikleri barındıran bir makinadan nasıl daha karmaşık olabilir? AC özelliği eklendiği zaman bazı DC fonksiyonlarından feragat etmek zorunda mı kalınıyor? Açıkcası aklıma başka bir ihtimal gelmedi.

Ya da siz kaynak makinelerinden bahsetmiyor da genel olarak DC makinaların daha karmaşık olduğundan mı bahsediyordunuz?

@HakanAydn yahu komik bişey söylemedim. Demek istediği bir açıdan doğru çünkü tek başına AC kaynak makinası yok. Mutlaka DC makinanın ek özelliği olarak geliyor. Zaten AC sonradan bulunmuş. adından belli Alternatif akım. Doğru akıma bir alternatif.
 
Son düzenleme:
  • Hahaha
Tepkiler: ag249 ve HakanAydn

Şerif Feridun

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mayıs 2017
Mesaj
776
Tepki
1.139
Yaş
46
Şehir
İzmir
İsim
Şerif Feridun
Bisiklet
Carraro
Hocam şunu söylemeye çalışıyorum ac makinalar dc makinalardan daha basittir.
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.319
Tepki
6.817
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@Şerif Feridun TIG özelinde konuşursak o iş öyle değil. TIG'de zaten sırf AC diye bir makine tipi yok? DC ile beraber, AC akımla da çalışan makineler var. Ve çok pahalılar çünkü alüminyum kaynağın nüfuziyetini belirleyen AC akım parametrelerini değiştiren özellikleri var ve bunlar ucuz elektronik sistemler değil. Zaten AC/DC bir makine, sadece DC makinenin 3 katı civarı fiyat olarak. Dediğiniz gibi olsa, yani AC donanımı yapısal olarak DC'den basit olsa, "sadece DC" diye bi makine tipi olmazdı.

@denizt Alternatif akımın "alternatifi" DC'ye alternatiflikten gelmiyor :) Voltajın yönü ve şiddeti sürekli değiştiği için (yani "alterne" olduğu için) Alternating Current (değişken akım) denmiş adına.
 

VolkanÖzcan

Forum Demirbaşı
Kayıt
31 Aralık 2008
Mesaj
588
Tepki
414
Şehir
Ümraniye
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Yabancı kaynaklarda kırılan kadroları fiber fix adında bant tarzı bir malzeme ile onarmayı deneyebileceğinizi söylüyorlar:
 

Atakan K.

Aktif Üye
Kayıt
23 Temmuz 2014
Mesaj
131
Tepki
372
Yaş
27
Şehir
Hatay İskenderun
Başlangıç
2002—03
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yabancı kaynaklarda kırılan kadroları fiber fix adında bant tarzı bir malzeme ile onarmayı deneyebileceğinizi söylüyorlar:
1- Karbonun sağlam olmasının sebebi liflerin üretim sürecindeki işlemlerden sonra tek parça haline gelmesi. Burada orjinal kadronun üretim sürecinde karbon kumaş parçalarının reçine, vakum ve ısı yardımı ile tek parça haline gelmesini sağlayan işlemler gerçekleşmiyor. Yapılan yama hiçbir zaman kadronun içerisindeki kumaş parçalarının birbirini tuttuğu gibi tek parça davranmayacak.
2- Belki yapılan yama gerçekten çok sağlam olacak ve çatalın üzerine geçirilmiş boru profili gibi davranarak o bölgeyi orjinal halinden bile sağlam hale getirecek. Ancak bu noktada da başka bir sorun oluşuyor. Yeni eklenen parça kırığı absorbe edebilmesi için sarıldığı mesafe boyunca esnemez olmalı. Sargı esnemez olursa sargının bittiği noktalardan yeni esneme noktaları oluşur. Alt bacaklar simetrik olarak üretilen ve yükleri eşit paylaşan parçalar. Bu durumda maruz kalınan kuvvete karşı birbiri ile uyumsuz tepkiler vereceklerdir. Bence bu durum bacaklardan birinin sürekli olarak daha fazla kuvvete maruz kalmasına ve uzun vadede daha fazla yorulmasına sebep olur. Üst bacaklara yapılmış olsaydı mesela daha kabul edilebilir olurdu çünkü bir kolon gibi dikine maruz kalıyor kuvvete.
3- Sonuncu olarak ise ancak bu kadar kötü sarılabilir bir kumaş... Arada kalan bu kadar boşluk ve katlanmalar ile bükülmeyi engellemesi imkansız.
 
  • Beğen
Tepkiler: VolkanÖzcan

Şerif Feridun

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mayıs 2017
Mesaj
776
Tepki
1.139
Yaş
46
Şehir
İzmir
İsim
Şerif Feridun
Bisiklet
Carraro
@Şerif Feridun TIG özelinde konuşursak o iş öyle değil. TIG'de zaten sırf AC diye bir makine tipi yok? DC ile beraber, AC akımla da çalışan makineler var. Ve çok pahalılar çünkü alüminyum kaynağın nüfuziyetini belirleyen AC akım parametrelerini değiştiren özellikleri var ve bunlar ucuz elektronik sistemler değil. Zaten AC/DC bir makine, sadece DC makinenin 3 katı civarı fiyat olarak. Dediğiniz gibi olsa, yani AC donanımı yapısal olarak DC'den basit olsa, "sadece DC" diye bi makine tipi olmazdı.

@denizt Alternatif akımın "alternatifi" DC'ye alternatiflikten gelmiyor :) Voltajın yönü ve şiddeti sürekli değiştiği için (yani "alterne" olduğu için) Alternating Current (değişken akım) denmiş adına.
Kaynak makinesi özelinde söylemiyorum genel olarak ac/dc makina karşılaştırması yapıyorum.