Scudo Sports

Alternatif düşünçeler..

SerkanNamazcı

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Nisan 2010
Mesaj
1.676
Tepki
2.012
Şehir
Giresun/Görele
İsim
Serkan Namazcı
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Selam arkadaşlar ..
Salcaon 303 srd kullanıcısıym sizlerden bir fikir almak istiyorum avid 3 hidrolik fren kullaniyorum pek iyibir performans veremiyor bana ..

alternatif düşünceleriniz nelerdir.
Hangi fren sistemine geçsem beni memnun edebilir ?

Avid 3 frenlerde rotor Shimano ses yapiyor .. hızlı giderken birden kitlemyor yavaşlatıp sonradan kitliyor jandları .

Simdiden saygılar.
 
Scudo
birden kitlemesin zaten...baktıgınız fiyat aralıgını belirtirseniz yardımcı forumda yardımcı olunur,150 lirayada disk var 1000lirayda disk var..
 
  • Beğen
Tepkiler: osman yalçın
bende Avid 3 kullanıyorum eğer ayarları doğru yapılırsa hiçbir sorun çıkmıyor yeterki havası alınsın :) Shimano Deore'den daha performanslı olduğunu söyleyebilirim ikisinide denedim . Birde balatalar bitmişse zaten tutmaz
 
  • Beğen
Tepkiler: osman yalçın
kardeş,yokuş aşağı inerken frenlerin birden kilitlese,ne olur?Takla atarsın.Kullandığın disk fren bence güzel.Fakat biraz bakımlarını yaptır.Uzun zaman kullanırsın.
Aynı otomobiller gibide,bisikletlerinde durma mesafesi olduğunu unutmayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: osman yalçın
Arkadaşım ses yapıyor demişsin, bu nasıl bir ses ?
Mesela tak tak diye mi, yoksa balataların rotora sürtme gıcırtısı mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: osman yalçın
Arkadaşım birde hangi tekerde ses oluşuyor?
Ön teker dersen şaşırmam :)
 
@ilkay çağda

mantıklı düşününce, hızlı giden birinin heleki yokuş aşşağı, ön frene basmayacağını düşünebilirsiniz. yanılıyormuyum ? ayrıca frenleri kontrollü kullanmayı bilen biri tekerler kilitliyken dahi bisikletin hakimiyetini sağlayabilir, ki bunlar konuyla alakasız teknik konular, uzatmaya gerek yok.

frenlere dönersek, juicy 3 giriş seviyesindeki hobi sürücülerine hidrolik frenin rahatlığını fazla para ödemeden tattırmak için üretilmiş bir frendir. ilk alındığı5-6 ay çok memnun kalırsınız fakat bundan sonrası pek iç açıcı olmaz. sürekli hava yapmalar, bakımı yapılsa dahi sürekli düşüşte olan durdurma gücü freni iyice kullanılmaz hale getirir ve sinirleri gerer.

eğer fren setinizi değiştirme imkanınız varsa daha üst model frenlere bakın, avid ile devam etmek istiyorsanız elixir r veya elixir 5 modellerine, shimanoda deore slx, hayes isterseniz stroker trail yada ryde modelleri istediğiniz performansı verir.

bunların dışında avid frenle shimano rotor kullanmanızda fren performansının düşük olma nedenlerinden biridir, orijinal avid g2 veya g3 rotorlarını deneyin birde. ve bisikletinizi daima temiz tutun, frenleri toz toprak topladıkça temizleyin. balatalara yağ değmemesine özen gösterin. ;)
 
@gurkankas


Diger Arkadaşlara bu konu cevap olarak benden gelmiştir her halde . :D

Önferi kısmak kitlemek gibi bir niyetim yok ani frenlerde sorun yaşıyorum v frende bu sorun yok ! :D simdi anlatabildimmi ? Ön tekerde takibi sürtme ne kadar ayar verdimsede tık yok yine yine yine.!
 
@SerkanNamazcı

disk fren ayarını en baba bisikletçi bile yapsa 1 hafta içinde tekrar bozulur sürtme başlar, yani disk freniniz varsa sürtmeye alışıcaksınız.

bunun dışında önceki mesajımda da yazdığım gibi performanslı fren, istediğiniz anda tekeri kilitleyip istediğiniz anda açabilieceğiniz fren terimleri juicy 3 için uzak terimler :D kafasına göre frenler diyebiliriz, hava sıcaklığından tutun balataların ıslanmasına kadar her türlü olay juicy 3ün performansını değiştiriyor. 15 dklık güzel performans alarak kullandığım frenler 5 dk dinlenip tekrar bindiğimde fren koluna sonuna kadar basmama rağmen tutmuyordu, hızlı inişlerde fazla ısınıp bütün performansını kaybediyordu. daha bir çok örnek var sadece benim tecrübem olan.

eğer maddi durumunuz elveriyorsa üst seviye frenlere geçin, her koşulda aynı performansı gösteren frenler hem güvenliğinizi arttırır hemde sürüş zevkinizi.
 
@gurkankas

Aynen köyden aşagı inişte fren tereyagı gibi akıyordu .. durdurmak ne mümkün . ama idarelik simdi bunlar var :in:
 
  • Beğen
Tepkiler: osman yalçın
disk fren mantığını hala anlayamadım söylebilirmisiniz:) o diskteki delikler mesela
 
@osman yalçın

hidrolik disklerde sistem şöyle işler, fren kolundan pompalanan hidrolik yağı kaliperdeki pistonları iter, pistonlarda balataları iter. balatalarda rotora temas ederek frenlemeyi gerçekleştirir.

mekanik disklerde ise sistem şöyledir, fren koluna bağlı olan tel kola basıldığında bir balatayı diske doğru iter, tek taraftan baskı uygulayan piston yeterli güç ile bastığınız zaman rotor diğer balatayada sürtmeye başlar ve frenleme gerçekleşir.

rotorlar markalara göre çok farklı modellerde ve fiyatlarda satılır. fiyatı belirleyen başlıca şeyler rotorun malzemesi, hafifliği ve hızlı soğumasıdır.

rotorlardaki delikler rotorun frenleme sonrasında daha hızlı soğuyabilmesi için yapılmıştır. bunun dışında rotorların çaplarıda soğumayı etkileyen bir faktördür. geniş çaplı bir rotor daha dar çaplı bir rotora göre daha hızlı soğuyabilmektedir. bu da frenleme performansının düşmemesini sağlamaktadır.
 
@SerkanNamazcı

bastan hata shımano rotor kullanman ondan en azından juıce modellerı uretmden kalkınca ucuzladı onlardan bı bak kaldıysa pıyasada ben bulmsutum bı ara
 
Neden kücük kullananlar agırlıktan mı tasarruf ediyor ? İyibir acıklama yapacak varmı?
 
@SerkanNamazcı

konu ağırlık değil, kadronun ya da maşanın desteklediği rotor çapı. belirtilen sınırdan büyük rotor kullanırsanız kadronuz yada maşanız kısa süre içinde kırılacaktır.


@CEM HELİMOĞLU

evet arttırır fakat maşanızın yada kadronuzun izin verdiği sınırlarda rotor kullanmanız bu parçaların sağlığı açısından önemlidir.

kullandığınız kadro ve maşaların max. rotor çapını kendi sitelerinden öğrenebilirsiniz.
 
Geri