Scudo Sports

Aliexpress'ten fena kazık yedim

Yoldakiseruven

༼ ºل͟º ༽🧌
Kayıt
17 Mayıs 2007
Mesaj
787
Tepki
1.213
Şehir
ΙΜΡΟΣ
İsim
Lemi Dolunay
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Katlanır
Geçen ay 3 Metre birkaç adet fren vites kablosu ve hortumu siparişi verdim yanında tel başı vites kapsülü ve birkaç aksesuar ürüne onay verdim Ürünleri incelediğimde kabloların 5 yıl kadar depoda beklediğini gördüm yani fren vites kablosu TIRT çıktı. Fren vites teli'de teflon kaplı diye almıştım onlarda boya çıktı ürüne onay ✅ vermiş olduğum için başka birşey yapma hakkım bulunmuyor sanırım
 
Scudo
süre dolmadıysa, açabiliyorsan dispute aç

online yardımdan şikayette bulun

belki işe yarar, geçmiş olsun
 
Fren teli 5 yıl değil 10 yıl depoda beklese ne olur ki?
 
dispute açabilirsin de pek ümitlenmeyin derim para satıcıya gitmiş zaten müşteri temsilcisi klasik cevaplar veriyor yardımcı olacağım diyor sonuç yok yardım etmese de yapacak bir şeyin yok nereye şikayet edeceksin onun için aliexpres tehlikeli iş. Benimde satıcı ürünü göndermedi bende süreyi uzattım 2 aya satıcı mesajlara cevap vermiyor para aliexpres de olduğu için süre dolunca para otomatik iade olacakmış yani inşallah.
 
Ürün anlatıldığı gibi değilse, durumu fotoğraf veya video ile kanıtlaman gerekir. Ben Aliexpress kargolarını açarken videoya kaydediyorum. Bazen sorun olduğu oluyor iade kolaylaşıyor. En son ihtimal satıcıya 1 yıldız verin. Çinli satıcılar puanının yüksek olmasına çok özen gösterir. Yıldız zaaflarından yararlanıp satıcıya baskı uygulayabilirsin. En son çare buna başvurup başarılı olmuşluğum var. :)
 
Satıcıyla anlaşmaya çalışmak en iyi çözüm.

return.png

Sipariş geçmişine girdiğinde eğer içinde sola dönük bir ok olan bu kutucuğu görüyorsan (her siparişte olmuyor bu ok) zaten açıklamasında ürün bahsedildiği gibi gelmezse iade hakkın olduğu, bunun için satıcıyla irtibata geçmen gerektiği ve dönüş kargosunu senin ödeyeceğin yazıyor.

Tabi bu noktada, tellere verdiğin tutarla, Çin'e geri kargo için vereceğin tutarın karşılaştırmasını yapmalısın. Çin'e kargo için 1 kiloya kadar 96 lira ödeyeceksin eğer bu liste hala güncelse:
(link)
 
@OmerKa
Fren,vites kablosu ve fren, vites telleri nemli ortama maruz kalınca pas ve krozyona uğrar kötü depolamadan kaynaklanıyor kırılma ve kopmalar oluşmakta bunu normal kullanıcılar anlamaz genel bisiklet tamirinden iyi anlayan her uzman kişiler kablonun kalitesini anlayabilir.
 
Kazığı Aliexpress'den yemezsiniz. Hatta daha da ileri gidip iddia ediyorum, Aliexpress'de asla kazık yemezsiniz. Eğer dispute açarsanız paranızı iade alırsınız. Sizden ürün iadesi filan da istemezler. Dünyanın en muhteşem alışveriş sitesi Aliexpress'dir. Bazı hususlarda Amazon'dan kat be kat ilerdedir.

Eğer Aliexpress'deki "kötü" bir satıcıdan alışverşi yaparsanız, alışveriş yapmadan önce satıcı ve ürün ile ilgili yorumları okumazsanız elbette kötü ürün alırsınız.

Aliexpress'den alışveriş yaparken kategoriyi seçip "satışlara göre sırala" tuşuna basarak en çok satın alınan ürünlerin arasından seçin satın alacağınız şeyi. Fiyatına sonra bakın. Gidip de direkt hiç satın alınmamış ucuz şeyi alırsanız elbette kötü sürprizlerle karşılaşırsınız.

Kısaca ortada kazık filan yok. Ha siz Aliexpress'den memnun değilseniz sizi Türkiye'deki bisiklet esnafının insafına havale ediyorum. Kazık neymiş, nasıl yenirmiş size çok güzel gösterirler onlar.
 
Merhaba arkadaşlar.
Daha önce mutlaka bu konu işlenmiştir.Ama ben bulamadım.
30 Mart tarihinde Aliexpress den aldığım ürün Türkiye / İstanbul'a giriş yaptıktan sonra İstanbul'da bulunan adresime gelmeyip, gelen kargo ilk İzmir'e daha sonra Bursa'ya gönderilmiş ve burada 24 Nisan'da teslim edilmiş gözükmekte.
Bu konuda ne yapmalıyım, nasıl takip etmeli ve posta idaresinde nasıl araştırmalıyım?

Şimdiden yardımı olan bütün arkadaşlara teşekkür ederim.

Numara: RU343192898NL
Paket durumu: Teslim edildi (17 Gün)
Menşei Ülke: Hollanda
2019-04-24 09:40 The item is out for delivery
2019-04-22 08:02 The item is at the local sorting centre
2019-04-20 10:48 The item is at the local sorting centre
2019-04-19 01:23 The item has been processed in the country of destination
2019-04-15 14:59 The consignment has arrived in the country of destination
2019-04-12 08:20 The item is on transport to the country of destination
2019-04-11 15:48 The item is at the PostNL sorting center
2019-04-11 15:48 The item is processed at the PostNL sorting center
2019-04-11 06:14 Consignment received at the PostNL Acceptance Centre
2019-04-08 01:04 The item is ready for shipment
2019-04-07 02:50 The item is pre-advised
Hedef Ülke: Türkiye
2019-04-24 17:38 TÜRKIYE, BURSA POSTA DAĞITIM/BURSA POSTA DAĞITIM, Delivered
2019-04-24 09:40 TÜRKIYE, BURSA POSTA DAĞITIM/BURSA POSTA DAĞITIM, Given to the Postman
2019-04-22 08:02 TÜRKIYE, BURSA POSTA DAĞITIM/BURSA POSTA DAĞITIM, Arrived in PTT Work Place
2019-04-22 05:02 TÜRKIYE, BURSA POSTA DAGITIM, Receive item at delivery office (Inb)
2019-04-20 10:48 TÜRKIYE, BURSA P.İ.M/BURSA P.İ.M, Arrived in PTT Work Place
2019-04-20 07:48 TÜRKIYE, IZMIR-AYRANCILAR, Receive item at delivery office (Inb)
2019-04-19 01:23 TÜRKIYE, İST.ULUSLARARASI PİM/İST.ULUSLARARASI PİM, International Arrival Registry was performed
2019-04-18 22:23 TÜRKIYE, ISTANBUL ULUSLARARASI POSTA ISLEME MERKEZI, Receive item at office of exchange (Inb)
2019-04-11 15:47 Netherlands (the) (Yurt Disi), The item was forwarded to the destination country (Otb)
2019-04-11 06:15 Netherlands (the) (Yurt Disi), Receive item from customer (Otb)
======================================
Powered by (link)
 
@boing
Kesinlikle katılıyorum.
Ürünü geri göndermeyip, üzerine paramın tamamını iade almışlığım var. Üstelik hatalı/arızalı ürün falan da değil. Bedeni olmamıştı. 24 doları bana geri ödediler ürün de bende kaldı. Satıcı ile iletişime geçin, dispute açın. Emin olun Aliexpress dipute'larda müşteriden taraf oluyor, satıcıdan değil. Benim de şahsen en güvendiğim sitelerden biridir Aliexpress. E ticaretin duayenlerindendir hatta.
Ancak alışveriş yapacağınız satıcının puanını, yorumlarını ve alacağınız ürün ile ilgili yorumları iyice incelemeniz, nahoş sürprizlerle karşılaşmanızın önüne kesin olarak geçecektir.
Ben sizin paranızı iade alabileceğinizi düşünüyorum dispute yoluyla.
 
@tekay

Bu klasik bir AliExpress satıcısı düzenbazlığıdır.

Aldığınız ürün muhtemelen satıcının listesinde kalmış düşük fiyatlı bir üründü. Satıcı o ürünü size o fiyattan vermek istemedi. Ancak AliExpress satıcıları siparişi verilen ürünü yollamakla yükümlüdür, "ben hata yaptım, fiyat yanlışmış kardeş, siparişi iptal et" diyemezler, yani derler de siz şikayet ederseniz, üyelik iptaline kadar gider.

Bu tip durumlarda satıcılar, size ürünü yollanmış gibi yaparlar, genelde son dakikaya kadar siparişe onay vermezler (siz sıkılıp iptal edersiniz belki diye), son dakikada onaylayıp kargo hazırlama aşamasına geçerler (bu da mümkün olduğunca uzun sürer), hepsini beklerseniz nihayetinde size de Türkiye'ye giden (sizle alakası olmayan, başka bir adres için başka bir ürün içeren ama sizin elbette bunları bilemeyeceğiniz) herhangi bir kargo takip numarası verirler. Siz uzun süre kargom yolda diye bekler sistemden takip edersiniz, ne zaman ki kargonuz Türkiye'ye giriş yapar alakasız bir yere gider, farkına varır dispute açarsınız. Satıcı hiç ikiletmez "aaa tüh, demek kargo size ulaşmadı kayboldu, neyse sağlık olsun, paranızı iade alabilirsiniz" der. AliExpress de paranızı iade eder, teknik olarak herkes sorumluluğuna düşeni yapmıştır.

Size kalan da ucuza bir ürünü almak için paranızı 30 gün bağlamanız, boşuna beklemeniz ve nihayetinde ürünü o fiyattan alamamanızdır.

Sık başıma geliyor, kanıksadım artık. AliExpress'e de yazdım, çakal satıcılarınız böyle böyle yapıyor diye, sağolun uyarı için falan dediler, bir halt değişmedi.
 
Son düzenleme:
@Yoldakiyabani ürünü onay verdikten sonra 2 hafta içerisinde dispute açabiliyorsun. Senden kanıt isteyecekler. Sorunu gösteren fotoğraf ve videoları dispute yüklersin iadeni alırsın. Satıcı sana şu kadarını falan verelim derse yanaşma derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yoldakiseruven
Geri