Ali Eren
Daimi Üye
- Kayıt
- 1 Kasım 2019
- Mesaj
- 392
- Tepki
- 1.715
- Şehir
- Tekirdağ
- İsim
- Ali Eren
- Başlangıç
- 2012—13
- Bisiklet
- Peugeot
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Merhaba arkadaşlar 
Size başımdan geçen entresan ve bir o kadar da sıkıntılı bir durumdan bahsetmek istiyorum.
Başlıktan da anlayacağınız üzere ön aktarıcım olmadan şu ana kadar yaklaşık 2000 km yol kat ettim.Yol bisikleti kullanan arkadaşlar ön aktarıcının ne kadar önemli olduğunu bilirler.Mtb-tur-şehir gibi bisikletlerde biraz daha tolere edilebilir bir durum fakat yol bisikletinde 2 diş arasındaki fark fazla olduğu için biraz kötü bir durum.Bu sorun bana zaman zaman gerekli vites geçişlerini tam zamanında sağlayamadığım için diz ağrısı olarak geri dönüyor.Düşünün bayır aşağı 60-70 km hızlarla kapanmış iniyorsunuz ve önünüzde birden sertleşen bir rampa var.Büyük dişlide çapraz kullanarak bile aşırı zorlanarak bu yokuşu çıktığınızı ve sürekli buna maruz kaldığınızı,çektiğiniz diz ağrısını hayal edin.Tekirdağ yollarını bilenler vardır aranızda.Ne tamamen düz yol var ne de tamamen yokuş yollar var.Hepsi ortaya karışık bir şekilde sunulmuş
Her türden yol şekli mevcut.Bu şekilde kullanmak ilk başlarda bana imkansız gibi gelsede zamanla kendimi bu duruma adapte ederek antremanlarıma devam ettim.
Olayın nasıl olduğuna gelecek olursam şöyle anlatayım;
Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turunun Gelibolu-Tekirdağ etabının olduğu gün Tekirdağ sahilde madalya almak için kürsüye çıkacağımız-belirlenen saatlerde alanda olmamız gerektiği-söylendi.Bunun üzerine hazırlanıp kürsüye çıkmak için evden çıktım.Tam yola koyulacağım vakit evden çıktıktan yaklaşık 20 metre sonra aktarıcıdan gelen çatır çatır sesler üzerine bir anlık refleksle sağa çektim.Görünen durum şuydu: aktarıcı eğrilmiş,aktarıcı ile kadro arasında ki Alüminyum bağlantı noktası yamulmuş ve zincir yere sürtüyordu.Birkaç metre daha idare etmesi için elle düzeltmeye çalıştım fakat hareket dahi etmedi.Bende bisikletin üzerinde ayağımla ittirerek söylenen yere kadar geldim.Hiçbir zorlanma hiçbir darbe olmamasına rağmen böyle bir olay gerçekleşmesi hâlâ şaşırmama sebep oluyor
Fotoğrafları ekledim:



Gelelim şu anlık bulduğum çözüme: sürüş esnasında pedal çevirmeyi kesip levye ile geçiş sağlıyorum.Tabi zinciri tutturup dişlinin üzerine oturtmak biraz zahmetli ve bayağı tehlikeli bir iş.Yolda durup her seferinde zinciri tehlikesiz bir şekilde attırabilme olanağımda var fakat her seferinde bunun için durduğumu düşünürseniz bu bayağı bir zahmetli oluyor.O yüzden sürüş esnasında diğer ekip arkadaşlarımdan tahmini 5-6 metre uzaklaşarak bu işlemi zaman kaybetmeden ve diğerlerini tehlikeye atmayacak bir şekilde yapıyorum.Gün geçtikçe bayağı bir pratik yapmış oldum ve artık sorunsuz bir şekilde işlemimi gerçekleştiriyorum.Fakat arada da olsa zincirin fazla sallanmasından dolayı veya sert vites geçişlerinde zincirin aynakoldan dışarı çıkması gibi sorunlar yaşıyorum.Bu durumda mecburen binbir küfübisikletten inip zinciri geri takmak zorunda kalıyorum.
Kadro ile aktarıcı arasındaki bağlantıyı sağlayan parçanın tamiri için birkaç yer ile görüşme sağladım.Aktarıcımın direkt kadroya monte edilen türden olmaması başıma gelen en büyük şanssızlık.Şansıma bağlantıyı sağlayan parça düz,basit ve yapımı kolay olan bir parça değil.”U” şeklinde ve yer yer kalınlığı 1 ile 2 mm arası değişmekte.Şu anda süreci pek fazla takip etmiyorum ama en son parçanın çizimleri tamamlandı diye biliyorum.Geriye tek makineyi kullanıp parçayı çıkartacak olan elemanın yıllık izinden dönmesini beklemem kalıyor.Bana kalsa bir 2000 km daha böyle devam edebilirim fakat katılacağım yarışlarda bana gerekecek olan seri vites geçişlerini bu şekilde halletmem sıkıntı olur.
Buraya kadar bütün yazımı okuyan forumdaşlara şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum 😊
Size başımdan geçen entresan ve bir o kadar da sıkıntılı bir durumdan bahsetmek istiyorum.
Başlıktan da anlayacağınız üzere ön aktarıcım olmadan şu ana kadar yaklaşık 2000 km yol kat ettim.Yol bisikleti kullanan arkadaşlar ön aktarıcının ne kadar önemli olduğunu bilirler.Mtb-tur-şehir gibi bisikletlerde biraz daha tolere edilebilir bir durum fakat yol bisikletinde 2 diş arasındaki fark fazla olduğu için biraz kötü bir durum.Bu sorun bana zaman zaman gerekli vites geçişlerini tam zamanında sağlayamadığım için diz ağrısı olarak geri dönüyor.Düşünün bayır aşağı 60-70 km hızlarla kapanmış iniyorsunuz ve önünüzde birden sertleşen bir rampa var.Büyük dişlide çapraz kullanarak bile aşırı zorlanarak bu yokuşu çıktığınızı ve sürekli buna maruz kaldığınızı,çektiğiniz diz ağrısını hayal edin.Tekirdağ yollarını bilenler vardır aranızda.Ne tamamen düz yol var ne de tamamen yokuş yollar var.Hepsi ortaya karışık bir şekilde sunulmuş
Olayın nasıl olduğuna gelecek olursam şöyle anlatayım;
Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turunun Gelibolu-Tekirdağ etabının olduğu gün Tekirdağ sahilde madalya almak için kürsüye çıkacağımız-belirlenen saatlerde alanda olmamız gerektiği-söylendi.Bunun üzerine hazırlanıp kürsüye çıkmak için evden çıktım.Tam yola koyulacağım vakit evden çıktıktan yaklaşık 20 metre sonra aktarıcıdan gelen çatır çatır sesler üzerine bir anlık refleksle sağa çektim.Görünen durum şuydu: aktarıcı eğrilmiş,aktarıcı ile kadro arasında ki Alüminyum bağlantı noktası yamulmuş ve zincir yere sürtüyordu.Birkaç metre daha idare etmesi için elle düzeltmeye çalıştım fakat hareket dahi etmedi.Bende bisikletin üzerinde ayağımla ittirerek söylenen yere kadar geldim.Hiçbir zorlanma hiçbir darbe olmamasına rağmen böyle bir olay gerçekleşmesi hâlâ şaşırmama sebep oluyor
Fotoğrafları ekledim:



Gelelim şu anlık bulduğum çözüme: sürüş esnasında pedal çevirmeyi kesip levye ile geçiş sağlıyorum.Tabi zinciri tutturup dişlinin üzerine oturtmak biraz zahmetli ve bayağı tehlikeli bir iş.Yolda durup her seferinde zinciri tehlikesiz bir şekilde attırabilme olanağımda var fakat her seferinde bunun için durduğumu düşünürseniz bu bayağı bir zahmetli oluyor.O yüzden sürüş esnasında diğer ekip arkadaşlarımdan tahmini 5-6 metre uzaklaşarak bu işlemi zaman kaybetmeden ve diğerlerini tehlikeye atmayacak bir şekilde yapıyorum.Gün geçtikçe bayağı bir pratik yapmış oldum ve artık sorunsuz bir şekilde işlemimi gerçekleştiriyorum.Fakat arada da olsa zincirin fazla sallanmasından dolayı veya sert vites geçişlerinde zincirin aynakoldan dışarı çıkması gibi sorunlar yaşıyorum.Bu durumda mecburen binbir küfübisikletten inip zinciri geri takmak zorunda kalıyorum.
Kadro ile aktarıcı arasındaki bağlantıyı sağlayan parçanın tamiri için birkaç yer ile görüşme sağladım.Aktarıcımın direkt kadroya monte edilen türden olmaması başıma gelen en büyük şanssızlık.Şansıma bağlantıyı sağlayan parça düz,basit ve yapımı kolay olan bir parça değil.”U” şeklinde ve yer yer kalınlığı 1 ile 2 mm arası değişmekte.Şu anda süreci pek fazla takip etmiyorum ama en son parçanın çizimleri tamamlandı diye biliyorum.Geriye tek makineyi kullanıp parçayı çıkartacak olan elemanın yıllık izinden dönmesini beklemem kalıyor.Bana kalsa bir 2000 km daha böyle devam edebilirim fakat katılacağım yarışlarda bana gerekecek olan seri vites geçişlerini bu şekilde halletmem sıkıntı olur.
Buraya kadar bütün yazımı okuyan forumdaşlara şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum 😊


