Scudo Sports

Akort ayarım hakkında.

AliÇimen

Daimi Üye
Kayıt
9 Nisan 2015
Mesaj
327
Tepki
130
Şehir
Bulancak/Giresun
İsim
Ali Çimen
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar xc 250 bisikletimin arka jantında dikey ve yatay konumda bozukluk mevcut. Bu bölgeleri belirleyip düzeltmek istediğimde o bölgedeki tellerin zaten aşırı gergin olduğunu anlıyorum ve bu yüzden(telleri kırmamak ve daha fazla dikey bozukluk oluşturmamak için) dokunmuyorum fakat bu sorun çok canımı sıkmaya başladı. Özellikle asfaltta giderken bisikletimin eski akıcılığını kaybettiğini ve azcıkta olsa beni zıplattığını hissediyorum.
Sizce bunu en iyi kim yapabilir arkadaşlar? Bulunduğum yerdeki bisikletçilerin hiç bir şeyden anladıkları yok o yüzden başka seçenekler düşünüyorum. Mesela motosiklet tamircilerinde ve ya sanayide oto tamircilerinde yapılma şansı olur mu? Ya da bu jant artık çöp mü olur?
 
Scudo
öncelikle geçmiş olsun kardeşim aşaıdak arkadaşımız çok güzel bir video göndermiş bu şekilde yapmaya çalış biraz zhmetli bir iş bana sorarsan bir bisikletçiye götür daha iyi olur
 
  • Beğen
Tepkiler: AliÇimen
Bisikletçilerde anahtarı satılıyor yapması çok basit aslında, fakat biraz uzun sürüyor ince ayar çekmek.
 
  • Beğen
Tepkiler: AliÇimen
Arkadaşlar videodan öğrendiğim kadarıyla yaptım fakat dikey bozukluğu bir türlü gideremiyorum. O bölgedeki teller aşırı gerilmiş ve gevşetirsem eğer bu sefer pabuca sürtmeye başlıyor.
Ayrıca buradaki bisikletçiler sadece pabuca sürtüyor mu diye bakıyorlar hocam adam bana ne var ki şimdi onda dedi yani inşallah onlara hiç yolum düşmez.
Bu arada babamın bir motorsiklet tamircisi arkadaşı varmış getirsin bir bakayım yarın dedi ona götüreyim belki vardır bir bildiği.
 
Ali dostum belki jantta değil lastikte balans vardır. Lastik yanaklarının janta her yerde aynı oranda oturup oturmadığına bir bak derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: AliÇimen
@M.Burak KARADAĞ Hocam sibobun olduğu yer dış lastikte biraz dışarıda kalıyor 2 milim civarı ancak dikey bozukluk bu kısımda değil sibobun bir saat gibi düşünürsek eğer sibop saat 12 kısmındaysa dikey bozukluk saat 3 kısmında kalıyor. Aynı yerde yanal bozukluk da mevcut.
 
@xxkowboyxx Hmmm jantın çok ciddi bir darbeye maruz kalmadıysa aslında çok zor. Ama jantlar 4*9 gibi özel örümse bu tarz problemler olabiliyor ve o boşluğun toplanması zor oluyor biraz. Ama normal örümse çok sıkıntı olmaz toplanır. Küçük şehirdeki bisikletçiler bile akort ayarını yaparlar çok sıkıntı etme bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: AliÇimen
@M.Burak KARADAĞ Hocam şöyle bir şey biraz da kendi hatam yüzümden oldu böyle. Açıkçası sinirimi ondan aldım diyebilirim. :agla: Aldığı darbenin etkisiyle hiç dönmez hale gelmiş, göbek mili baya bir yamulmuştu.
Ama buradaki bisikletçilere güvenmiyorum hocam yukarıda da bahsettiğim gibi adam ne var ki onda dedi.
Orta göbeğimden(geldiğini zannettiğim) ses yüzünden gittim. Ses iyice artsın öyle gel dedi.
Jant normal örüm hocam bu arada.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Burak KARADAĞ
@M.Burak KARADAĞ Bilemiyorum artık belki de komple yeni jant almam gerekecek. Yarın bir gideyim babamın arkadaşına da danışayım da.
Ancak araçların bile alüminyum alaşım jantları makinesiyle rahatlıkla düzeltile biliyorken bisiklette neden düzelt(e)miyorlar anlamıyorum.
 
@xxkowboyxx
Komple yeni jant almadan su link ve teknikleri bir inceleyin. Ayni dert bende olmustu ve akort hakkinda pek bir fikrim yoktu.
İlk yapmayi kafaya koydugumda su iki kaynak bana cok sade ve anlasilir gelmisti.
Video linki yabanci dilde. Eger anliyorsaniz daha iyi ama gorsel olarakta olayi basite indirgemis. Izlemenizi oneririm:


Su yazili kaynakta basit akort icin iyi bir kaynak:
(link)

Ancak eliptik/dikey/yumurta sorunu icin su kaynaktaki tirnaklama metodunu dikkatle okuyun. Yazinin ortasini gecince bulabilirsiniz. Oncelikle bunu yapin ve ince ayarlari ilk verdigim linkleri inceleyip kavrayinca tamamlayin. Ilk seferinde basariya ulastirdilar beni:
(link)

Tirnaklama metodunu kisaca anlatmaya calisayim. Tekeri cikarin. Dis ve ic lastigi cikarin. janti akort sehpasina yerlestirin. Tum telleri yivler janttan gorunene kadar gevsetin. Sonra her telin son yivi janta girmek uzere olacak sekilde tirnaginizla hissederek sıkın. Buraya kadar olan kisimlari janta nahtari yerine jantin ic kisminda kalan tel basi vidalarini tornavida ile gevsetip sikarakta yapabilirsiniz. Sonra baslayacaginiz ilk teli isaretleyin. Ben isaret yerine sibop deliginin yanindaki telle basladim. Her teli esit turda sirayla sıkın. Ornegin teller gevekken 2'ser veya 3'er tam tur gibi. Gerilmeye baslayinca birer tur yapin vb. Bu sekilde jant telleri janta esit mesafede olacaktir. Son olarak verdigim kaynakta belirtildigi gibi tellerin ortusme noktalarini tornavidayla cekerek vb. esit oturmalarina yardimci olun. Teller yeterince gerilince artik akort duzeltme yapar gibi, akort anahtari ile ceyrek turluk oynamalarla yanal sapma olan bolgelerde sorun gidene kadar tekeri cevirip surtme olmayana kadar calisin. Ortalama 1 - 1,5 saatinizi alacaktir ilk seferde. Ama bu sekilde duzelttigim jantimi, arazi kosullarinda da kullanmama ragmen, 1 yildan fazla suredir akort ayarina bile ihtiyac duymadan kullanmaktayim. Umarim yardimci olur ve sorununuz giderilir. Bu arada benim jantada nazar degmez insallah :)
 
  • Beğen
Tepkiler: AliÇimen
@suat akman Öncelikle cevap veren herkese çok teşekkürler. Paylaştığınız videoyu ve linkleri inceledim. Gayet güzel anlatımlar var. Ancak hepsinde bahsedilen ortak nokta ''sabır'' maalesef bende fazla yok. Zaten başıma ne geldiyse bu yüzden gelmiştir. 'Tırnaklama Metodu'' nu tam olarak değil de jantta ki bütün telleri boşa çıkacak kadar(hatta yivleri bile çıktı) gevşettim ancak jantın üzerindeki yanal ve dikey bozukluklar yine gitmedi. Özellikle yanal bozuklukların fazla olduğu yerlerden başlayarak itina ile yapmama ve biraz da başarmama rağmen dikey bozukluğu bir türlü gideremedim. İşin garibi aslında bisiklet ile ilgili tüm tamir işlerinden oldukça zevk almama rağmen akort ayarı gibi hassas ve sabır gerektiren ve biraz da uzun süren işler olunca alınan zevk tamamen bir işkenceye dönüşebiliyor.
Bu arada bisikleti bugün babamın arkadaşına bıraktım. İnşallah güzel bir akort ayarı yapar.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Geri