Scudo Sports

Akord Ayarı

mertczm

Üye
Kayıt
20 Nisan 2007
Mesaj
14
Tepki
0
Şehir
sivas
Selamlar konunun başlığındanda anlaşılacağı gibi akord ayarı yapmayı bilmiyorum acaba kolay birşeymidir uğraşmaya değermi nasıl yapabilirim kısaca açıklama yaparsanız sevinirim

teşekkürler
 
Scudo
@mertczm

Merhaba

Akord ayarı başlıbaşına bir iştir. Ve çok iyi bir ustalık gerektirir. Akord ayarını tam hakkıyla yapabilmek için akord sehpasına ihtiyaç vardır.

Akord aslında sehpası olsa çok zor değildir, ama çok iyi bisikletten anlayan, ileri kullanıcı arkadaşlarımız bile, akord ayarını bir bilene, yani bisiklet ustasına yaptırılar.

Bence bu işte iyi bir ustalık geçmişiniz yoksa akord işine hiç girmeyin. Çünkü bu akord işi senelerin verdiği tecrübe ile kazanılan bir yetenek.

Bir misal vereyim, akordu yaparken aşırı gergin yaparsanız, daha ilk kasis veya çukura girdiğinizde telleriniz patır çatır kopmaya başlarlar. Yani tellerin germe gerginliği bile zaman içinde kazanılan bir ustalık diyeyim.

Benim size tavsiyem bu akord işinde usta değilseniz bu işe hiç kalkışmayın derim.

Sevgi ve selamlarımla.
 
En iyi piyano ustaları bile piyanolarının ayarını, bu işin (yani ayarın) ustasına yaptırırlar. Eğer siz de en iyi akord ayarını istiyorsanız, gelin bu işi bir ustasına yaptırın. Emin olun pişman olmazsınız ;)
 
toprağım bence biraz forumu araştır. jant örme ve akortla ilgili bi şeyler bulabilirsin.
al eski bi jant uğraş zevkli bi şey. ustaların ustalara yaptırması doğru bi olay tabi.
ama şimdilik kendi çapında kendin bi şey yapmak ve onu kullanmak ayrı bi zevk.
ayrıca çok iyi bir akortçu olup olmayacağını da kimse bilemez

her kez annesinin karnında usata doğmuyo bu işler hevesle başlar. yukardaki yorumlar gibi düşünseydim şu an bende akorttan örmeden bi haber olurum.
dışa bağımlı olmamak hoş oluyor
paran cebinde kalıyor
istediğin sertlikte ve sağ sol ortalamayı istediğin gibi yapıyosun.
 
Basitçe: Bir tarafa bağlı olan teli gerdiğinizde jant o tarafa yaklaşır. bollaştırdığınızda uzaklaşır... Jantı ilk gördüğümde (küçük bir cocukken :)) ben bunu yaparım demiştim. Ama durum şöyle oluyor:

Jantın sağa sola gezinmesini önelemek aslında kolay. Fakat bunu yaptığınızda bir bakarsınız ki jant elips şekline gelmiş. (Çok berbat oluyor) Sonra bunu düzeltmeye çalışırken bir de bakarsınız jant kadroyu ortalamamış... Biraz daha uğraşırsınız ve jantın dönme merkezinin geometrik merkezde olmadığını görürsünüz... Bu durumda da düz yolda giderken devamlı tümseklerden geçiyor gibi gider bisiklet.. Hepsini hallettiniz diyelim. Bu sefer de tellerin gerginliği olması gerekenden az veya fazla olabilir... Yeni bir teli germek veya bollaştırmanın çok yönlü etkisi var.

Ben kendim yapıyorum akordu... Ama öğrenmesi zaman alabilen bir şey, bunun için fazla değer vermediğiniz bir bisiklet üzerinde defalarca oynamanız gerekebilir. Ayrıca sehpanız yoksa ancak kaba bir ayar yapılabilir.
 
sehpa olması avantaj.. ben arka maşayı ve papuçları kullanıyorum. oldukça hassas yapılabiliyor..
yani mert toprağım uğraş başarırsın elbet.
 
Geri