mahden
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 28 Temmuz 2013
- Mesaj
- 470
- Tepki
- 812
- Şehir
- istanbul/beşiktaş
- Bisiklet
- Sedona
Daha öncesinde uzun tur tecrübesi olmayan 3 arkadaş kendimizi gazlayarak haziran başında Bosna gidiş, Tiran dönüş biletlerimizi aldık. 12 gün dedik
Biletleri aldığımız ana kadar "yalan olur", "hep aynı şey, konuşup konuşu bırakıyoruz" havası hakimdi. Lakin biletleri aldıktan 70 gün sonra tur başlayacaktı, geri dönülemez bir yola girmiştik. Bu noktada @five ustanın yapmış olduğu tura denk geldim, aradığım motivasyon tam olarak orada vardı, gıyabında önder saydım sayılabilir
Biletleri aldıktan sonra "5 ülkeden geçelim, 6 ülkeden geçelim tam Balkan turu olsun" fikri ağır basarken son 1 ay "makul olalım beyler" ile turun ana rotası "Bosna-Karadağ-Arnavut"luk ile sınırlandırıldı. Turda fark ettik ki 4. bir ülke olsa bu tur bitmezmiş
Benim bisikletim acera vites setli salcano idi, diğerleri sedona istanbul, ve 105 setli yol bisikleti..
Hazırlık aşamasında ihtiyaçlarım vardı. Forma, tayt, güçlü bir far, korna, bir ayakkabı.
1 adet poc forma, 1 adet poc tayt ve 1 adet mavic tayt aldım. Exuma Sarıyer vardı iyi ki, outlet olmasına rağmen bu kısım ciddi masraflı oldu. Ayakkabıyı north face aldım, tamamen yazlık bir ayakkabı, far moon meteor 250. Kornada bildiğiniz pilli bağıran bir korna
Bu kısmı neden yazdım, tur öncesi hesapta olmayan masraflardı bunlar, ama alırken en az 5 enternasyonel tur görsünler diye kendi sınırlarım dahilinde kısmadan aldım. Bütçe yaparken "eksiklerim neler, ne kadar harcarım?" diye sormadan tur bütçesi çıkarmamak lazımmış ilk dersi bu alışverişi yaparken aldım
pilli yüksek desibel korna: turculara şiddetle tavsiye ederim. özellikle önünü göremediğiniz virajlarda "ben geliyorum", trafik ışığının olmadığı sokak çıkışlarında "ben geliyorum" diyorsunuz bu önemli. bir de önden hızlı giden arkadaşınıza "bekle" mesajını iletirken, siz açıldıysanız önden "tır geliyor, dikkat" diyebiliyorsunuz bu sayede..
Tüm konaklamaları apartlarda yaptık, booking bu noktada çok işimize yaradı. Tüm konaklamalarda üst sınır kişi başı - 10 euro idi. Apart sayesinde her gün düzenli duş aldık ve çamaşırları geldiği gibi makinede yıkayabildik. bir de ev rahatlığında konakladık
turun tamamı planlanırken sür-kal-sür-kal olarak planlandı. buradaki amaç gittiğimiz şehrin hakkını vererek gezmekti. 6 gün sürüş, 6 gün gezi olarak plandı bu yüzden.
3 bisikleti geceden kutuladık, ertesi gün bir servis aracı ayarlayıp kendimizi havalimanına bıraktırdık.
1. Gün: Saraybosna
Tur talihsizlikle başladı, erken Bosna'ya ineriz ilk günü çok iyi doldururuz derken bisikletlerden birinde gidon problemi, ötekinde disk frenin balata sıkışması problemi ile uğraştık. Bu nedenlerle bisikletleri kurmamız 2,5 saat çaldı bizden (bu tamamen tecrübesizlik ile alakalı şimdi aynı sorunlar ile karşılaşsak 10 dakikada hallederiz). Havalimanı - apart arası 20 km idi rahatlıkla aştık yalnız son 1 kmsi çıkıştı bunu hesaba katmayınca Ağustos sıcağında pamuklu t-shirtleri sırılsıklam yapmış olduk. Aparta yerleşip 2 saat siesta yaptıktan sonra ver elini Bosna gezisi dedik ve tura gerçek anlamda başlamış olduk
Klasik Başçarşı ve çevresi gezisini yaptık. Çok da beğenmedik açıkçası, bizim Kapalıçarşı ve çevresini gören için fazlasıyla sönük kalıyor. Ortasından su geçen her şehir bir anda güzelleşiyor, bunu Saraybosna'da da fazlasıyla göreceksiniz, her ne kadar su seviyesi çok azalmış olsa da (biz oradayken mevsimsel olabilir) köprüler çok farklı bir hava katıyor. Bu köprülerden Latin Bridge bildiğiniz gibi 1. Dünya Savaşı'nın başlamasına vesile olan yerdir.
Klasik turistik gezi önerilerinde yer almasa da size Sırp bölgesinde bir yürüyüş yapmanızı fazlasıyla öneririm, akşam çöktükten sonra yaşam orada denilebilir, kalabalık caddeleri ve çok güzel kafeleri ile yürüyüş için ideal bir alan.
3. Gün: Mostar Ljubinje: Planlamamıza göre 110 km yapıp Tribinje'ye varacaktık ama olmadı sadece 55 km gidebildik
Deneyimsiz turculuk, sabah geç çıkış, öğle arasında ağaçsız-gölgesiz-susuz bir rampada mahsur kalmak (582'ye varan 10 km) planları yerle bir etti. Bu kısmı detaylı anlatacağım çok sıkıntı çektik
Çok önemli bir not: Şayet vize probleminiz yoksa bu güzergahta mostar'dan neum'a geçip oradan dubrovnik yapmanızı öneririm. Bizim vize sıkıntımız olduğu için alternatif giriş yaptık Karadağ'a, Mostar-Karadağ arası bu yol (Karadağ girişi hariç) ciddi keyifsiz bir yol.
devam edecek.. (ilk girişi atmazsam hiç yazmam diyerek girişi attım, parça parça ilk mesajdan devam edeceğim
)
yazmaya başladım ama belli ki uzun sürecek tamamlamam, bu rotaya çıkmayı planlayan varsa her daim öm atabilir tüm soruları yanıtlayabilirim
Biletleri aldıktan sonra "5 ülkeden geçelim, 6 ülkeden geçelim tam Balkan turu olsun" fikri ağır basarken son 1 ay "makul olalım beyler" ile turun ana rotası "Bosna-Karadağ-Arnavut"luk ile sınırlandırıldı. Turda fark ettik ki 4. bir ülke olsa bu tur bitmezmiş
Benim bisikletim acera vites setli salcano idi, diğerleri sedona istanbul, ve 105 setli yol bisikleti..
Hazırlık aşamasında ihtiyaçlarım vardı. Forma, tayt, güçlü bir far, korna, bir ayakkabı.
1 adet poc forma, 1 adet poc tayt ve 1 adet mavic tayt aldım. Exuma Sarıyer vardı iyi ki, outlet olmasına rağmen bu kısım ciddi masraflı oldu. Ayakkabıyı north face aldım, tamamen yazlık bir ayakkabı, far moon meteor 250. Kornada bildiğiniz pilli bağıran bir korna
Bu kısmı neden yazdım, tur öncesi hesapta olmayan masraflardı bunlar, ama alırken en az 5 enternasyonel tur görsünler diye kendi sınırlarım dahilinde kısmadan aldım. Bütçe yaparken "eksiklerim neler, ne kadar harcarım?" diye sormadan tur bütçesi çıkarmamak lazımmış ilk dersi bu alışverişi yaparken aldım
pilli yüksek desibel korna: turculara şiddetle tavsiye ederim. özellikle önünü göremediğiniz virajlarda "ben geliyorum", trafik ışığının olmadığı sokak çıkışlarında "ben geliyorum" diyorsunuz bu önemli. bir de önden hızlı giden arkadaşınıza "bekle" mesajını iletirken, siz açıldıysanız önden "tır geliyor, dikkat" diyebiliyorsunuz bu sayede..
Tüm konaklamaları apartlarda yaptık, booking bu noktada çok işimize yaradı. Tüm konaklamalarda üst sınır kişi başı - 10 euro idi. Apart sayesinde her gün düzenli duş aldık ve çamaşırları geldiği gibi makinede yıkayabildik. bir de ev rahatlığında konakladık
turun tamamı planlanırken sür-kal-sür-kal olarak planlandı. buradaki amaç gittiğimiz şehrin hakkını vererek gezmekti. 6 gün sürüş, 6 gün gezi olarak plandı bu yüzden.
3 bisikleti geceden kutuladık, ertesi gün bir servis aracı ayarlayıp kendimizi havalimanına bıraktırdık.
1. Gün: Saraybosna
Tur talihsizlikle başladı, erken Bosna'ya ineriz ilk günü çok iyi doldururuz derken bisikletlerden birinde gidon problemi, ötekinde disk frenin balata sıkışması problemi ile uğraştık. Bu nedenlerle bisikletleri kurmamız 2,5 saat çaldı bizden (bu tamamen tecrübesizlik ile alakalı şimdi aynı sorunlar ile karşılaşsak 10 dakikada hallederiz). Havalimanı - apart arası 20 km idi rahatlıkla aştık yalnız son 1 kmsi çıkıştı bunu hesaba katmayınca Ağustos sıcağında pamuklu t-shirtleri sırılsıklam yapmış olduk. Aparta yerleşip 2 saat siesta yaptıktan sonra ver elini Bosna gezisi dedik ve tura gerçek anlamda başlamış olduk
Klasik Başçarşı ve çevresi gezisini yaptık. Çok da beğenmedik açıkçası, bizim Kapalıçarşı ve çevresini gören için fazlasıyla sönük kalıyor. Ortasından su geçen her şehir bir anda güzelleşiyor, bunu Saraybosna'da da fazlasıyla göreceksiniz, her ne kadar su seviyesi çok azalmış olsa da (biz oradayken mevsimsel olabilir) köprüler çok farklı bir hava katıyor. Bu köprülerden Latin Bridge bildiğiniz gibi 1. Dünya Savaşı'nın başlamasına vesile olan yerdir.
Klasik turistik gezi önerilerinde yer almasa da size Sırp bölgesinde bir yürüyüş yapmanızı fazlasıyla öneririm, akşam çöktükten sonra yaşam orada denilebilir, kalabalık caddeleri ve çok güzel kafeleri ile yürüyüş için ideal bir alan.
3. Gün: Mostar Ljubinje: Planlamamıza göre 110 km yapıp Tribinje'ye varacaktık ama olmadı sadece 55 km gidebildik
Çok önemli bir not: Şayet vize probleminiz yoksa bu güzergahta mostar'dan neum'a geçip oradan dubrovnik yapmanızı öneririm. Bizim vize sıkıntımız olduğu için alternatif giriş yaptık Karadağ'a, Mostar-Karadağ arası bu yol (Karadağ girişi hariç) ciddi keyifsiz bir yol.
devam edecek.. (ilk girişi atmazsam hiç yazmam diyerek girişi attım, parça parça ilk mesajdan devam edeceğim
yazmaya başladım ama belli ki uzun sürecek tamamlamam, bu rotaya çıkmayı planlayan varsa her daim öm atabilir tüm soruları yanıtlayabilirim


