Scudo Sports

[ACİL!] Hidrolik Fren Sorunu: Kol geri çekmiyor!

Dinçer ÜNSAL

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Mayıs 2009
Mesaj
903
Tepki
461
Şehir
Bursa || İzmir
Yeni bir sorun, bu kez ön frenimde baş gösterdi.Ön freni sıkıyorum; tutmada fln bir problem yok, ama kol kendini tamamen geri çekmiyor.Sanki kolda, kolu geri çekmesi için bir yay varmış da o yay kırılmış gibi davranıyor.Belli bir yere kadar kendi kendine çekiyor, çok az bir mesafe kala çekmeyi bırakıyor ve kol orada kalıyor(kolu ittirdiğimde kol geri gidiyor ve normalpozisyonunda kalıyor).Uzun sürekli fren kullanımında ya da freni 7-8 kez pompaladığımda sorun daha da barizleşiyor.(Geri toplaması için elimle ittirsem bile çok hızlı bir şekilde tekrar kaldığı hizasına geri geliyor.)
Gelelim denediğim şeylere:
Pistonların kirli olabileceğini düşündüm.Hakikaten de kirliydi.bir güzel temizledim ve yağladım(yay olarak asitsiz olmasından dolayı shimano minarel yağını kullandım.)Ama bi fark olmadı.
Balataların arasındaki yayın işlevini kaybettiğini düşündüm.Yayın bacaklarını penseyle iyice açtırdım ve bayağı sertleşti.Ama gene sorun düzelmedi.

Denediğim şeyler bunlar.Son olarak da kolu geri çekmemesinin nedeni olarak kablolardaki yağ basıncının düşük olduğunu düşünüyorum(Sistemde hava olmayabilir ama vakumlu bir boşluk olabilir).Bunun için de tüm frene tekrar yağ basmam gerekecek.Ama şırıngalarım yok.O yüzden henüz deneyemedim.

Sorun acildir.Bisiklet sökülü vaziyette duruyor.Yarın da düzenlenecek bir tur var.Oraya yetişmesi gerekiyor.
Yaratıcı fikirlerinizi bekliyorum.
Şimdiden teşekkürler...
 
  • Beğen
Tepkiler: P20k
Scudo
merhaba bu sorun kesinlikle sistenim hava almasından kaynaklanıyo sistemin havasını almalısın sorun cözülecektir birde yag miktarı nasıldı kollarda eyer azsa yag ekle ama ondan olacagını zannetmiyorum byük bir ihtimalle sistemin hava almasından kaynaklanıyo
 
Bir ihtimal kolun içindeki yayda bir sorun olabilir ama söküp takması gerçekten zor vede yağ lazım bunun için...
 
  • Beğen
Tepkiler: Dinçer ÜNSAL
eğer yakın zamanda yağ ekleme yada değişimi yaptıysanız, uygun yağ kullanılmaması nedeniyle fren sisteminin içindeki civataları parçalamış olabilirisiniz. bir çok üretici ve servis frenlere yağ eklemek yerine tamamen değiştirilmesini öneriyor. yani yağ ekleme yaptıysanız aynı yağ bile olsa fren sisteminize zarar verebilir.

en basit çözüm frenleri servise götürmektir, hem yağı değişir hemde içi kontrol edilir. sorunlu bişey varsa değiştirilir.
 
hidrolik frenin war dersin war umarım çözersin en kısa zamanda
 
Arkadaşlar.Sorun fren kolundaki yayda.Yay işlevini tam olarak gerçekleştiremiyor.Dolayısıyla fren kolunu geri çekemiyor.Peki bu yayı nasıl eski haline döndürebilirim?vites sisteminin üzerindeki kapakları söktüm.içi baya pisti.Wd40 sıktım.kolda iyileşme var.Ama hala istediğim gibi değil.O yayın biraz gerginleştirilmesi gerekiyor.Fren kolum deore dual kol..Yalnız ilginç bir durum var, yay gözükmüyor ve nerede olduğunu da bilmiyorum.
 
yay koldaki pistonun içerisindedir iki keçe arasında.
 
kola bastiginizda kol pistonu iter piston ise yag ile yay i iter ve yag diger pistonlari iterek balatalarin rotora surterek frenlemesi saglanir. kolu biraktiginizda yay koldaki pistonu geri cekerek eski konumunu almasini saglar ve yagda geriye cekilmis olur ve balata pistonlarida geri giderler. yani koldaki pistonu sokmeden o yaya ulasamazsiniz.

ve sorununuz aniden mi oldu yoksa yavas yavas mi? yavas yavas oldu ise icine pislik dolmustur. aniden oldu ise ya yay kirilmistir (ki yayin kirilmasi nerede ise imkansizdir) yada iceride baska bi parca kirilmistir. egerki icini acip temizleyip kapadiktan sonra bu sorun basladi ise demekki acip toplarken birseyleri ters yapmissiniz. bi anlayana canli canli gostermeniz en iyi cozum olucaktir.
 
Resimlerde bunlar. kolun nasıl birşey olduğu hakkında fikriniz olsun.

http://www.ressim.net/upload/c6c82636.jpg

http://www.ressim.net/upload/f8dcbef8.jpg
 
Arkadaşlar sorunu çözmüş bulunmaktayım.Ve mükemmel oldu.(Şu ana kadar kullandığım hidrolik frenler arasındaki en hissiyatlı fren.Aman nazar deymesin :))

Sorunun çözümüne gelecek olursak; wd40ı kolun içine boca ettim(hazneye değil,fotolarda gözüken aradan içeri).sonra zincir yağıyla yağladım.Ve ardından bi daha wd40 la bi güzel temizledim.Açıkçası ne kadar pis olduğumun bi kanıtıydı bu son wd40 sıkışım...Direk çamur tarzı pisik boşaldı.Sonra kolla baya bi oynadım yağ iyice işlersin diye.Ardından tertemiz hidrolik yağını bastım kablolara.Yağ, kablolara dolarken haznedeki delikten simsiyah kirli hava kabarcıkları ve yağ çıkıp duruyordu(Belki de kolun geri çekmemesinin nedenlerinden biri de, bozulmuş, kirlenmiş ve özelliğini yitirmiş yağdır.Çünkü koyu bir kıvamı vardı temiz yağa göre...).Hava kalmayıncaya kadar yağ basma işlemine devam ettikten sonra bütün vidaları sıktım.Balataları takıp kaliper ayarı yaptıktan sonra ilk denemelerdeki ilk izlenimler çok şaşırtıcıydı.Hiç bu kadar kolay hareket eden bir fren kolu ve bu kadar hissiyatlı fren beklemiyordum.Sanki yeni bi fren sistemi almış gibiyim.Aynı şeyleri arka fren için de uygulayacağım ama vizelerden sonrası bekleyecek büyük bi ihtimal...

Umarım açıklayıcı ve yararlı olmuştur.;)
(Yine bi sorunun daha üstesinden geldik, alnımızın akıyla çıktık çok şükür :) )
 
Ön fren kolunun geri çekmemesinin kesin çözümünü dün buldum.Fren kolundaki pistonun konumunu ayarlayan vida olması gerekenden çok daha fazla gevşekmiş.Onu uygun konuma kadar sıktıktan sonra doğal olarak kolun içindeki yay da sıkıştı ve fren kolu gerçek performansına kavuştu.Arka fren kolundaki vidanın sıkılı olması(ve kolun sorunsuz çalışması) da ön fren kolundaki sorunun gerçek nedeninin, bu vidanın gevşek olmasından kaynaklandırdığını kesinleştirdi....:in:
 
Geri