Scudo Sports

27.2mm dropper post to 26.8mm...

Burak Uğurlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Kasım 2020
Mesaj
1.172
Tepki
3.930
Yaş
43
Şehir
İstanbul
İsim
Burak Uğurlu
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Umarım başlığı doğru yere açmışımdır.

1999 model scott bisikletimi e bike a çevirdikten sonra droper Seatpost takmak istedim. Sıkıntı sele borusunun 26.8mm çapında olması. Bu ölçüde dropper post bulamadım. 27.2mm ks exa form dropper post aldım.
IMG_20230708_131319.jpg

Önce zımpara ile boyasını aldım. Sonra cila makinesi ile zımpara takılı halde kazımaya devam ettim.

Tabi nereye kadar sokacağımı işaretleyerek.

IMG_20230708_131323.jpg
IMG_20230708_145618.jpg
IMG_20230708_145626.jpg
IMG_20230708_145627.jpg


Sonra siyah sprey boya ile boyadım ama tabi ki girmedi boya kalınlık yapınca gene kazıdım 🙂
IMG_20230708_150342.jpg

Sonra girdi, yerleştirdim ve dışarıda kalan kısmı maskeleyip boyadım.

IMG_20230708_152716.jpgIMG_20230708_152726.jpg

Pek uygulandığını görmediğim için eski bisiklete dropper post takmak isteyeceklere yardımı dokunur diye paylaşmak istedim.
 
Scudo
Emeğinize sağlık güzel olmuş. E-bike dönüşümüyle ilgili paylaşımınız var mıdır?
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Hayır ama sormak istediğiniz bir şey varsa anlatırım seve seve.
 
  • Beğen
Tepkiler: umutyalcin
Kullanılan ürünler, maliyet ve yakından varsa bir iki montaj fotoğrafı bilgi vermesi açısından paylaşabilirseniz sevinirim.
 
Montaj için detay foto çekmedim lakin YouTube da çok detaylı montaj videoları var bu kitin.

Bafang bbs02 750w mid drive

Ortadan tahrikli, tam bir canavar.

Özellikle vites sensörü ve fren sensörü çok etkileyici. Vites atarken debriyaj gibi gaz kesiyor anlık. Ormanda kullanıyorum oğlumla binmem için e bike yaptım malum bisikletle birlikte 40kg civarı olunca rampalar cana kast eder hale geliyordu.

Ince ayar yapmak zorunda kaldım yazılımına girip. Sal 1.viteste %3 güç veriyor, sebebi ise ormanda rampada diğer binşcilerle beraber sürebilmek. Yoksa basıp gidiyor en ufak tahrikte. Grupla gidilmiyor o şekilde. Ayrıca hız limitini de %10 yaptım ki alıp başımı gidemesin. Bu sayede ortalama bir rampayı düz bisiklet gibi 6-7km/h çıkabiliyor. Tabi efor da sarf ederek.

Genel güç ayarını da 25 ampere çektim. Max o kadar versin diye. Motor ömrü uzaması açısından.

3-4-5 vitesler normal e bike. 50km/h a kadar gazlıyor.

Pedal sensörü sayesinde eğer rampada pedala asılıyorsanız motor kendibi geri çekiyor. Ayarlı gücün %60 una kadar azaltıyor desteği. Bu da şu açıdan güzel. Bastıkça motor size "abi sen gidiyorsan buyur ben çekileyim" diyor. Yorulup da pedal dan baskıyı azaltınca "buradayım yettim abi" dercesine hissettiriyor kendisini.

Bu ayarlamalar ile 120-150km gibi vie menzili Var. Yoksa standart e bike gibi kullanımda 70km ortalama menzili var.

Pili alba, kaliteli. Pile kılıf aldım yağmur ve çamur için.

Kiti takarken arka dişli grubunu yeniledim zincir ile birlikte. Çünkü yüke binince takır tukur atıyordu. Atınca da vites atıyor sanıp gaz kesiyordu. Bu atanmaması gereken bir Yenileme.

Maliyete gelecek olursak. Şu an kitin sifir fiyatı yaklaşık 22-24k civarında pilsiz. Pil de yaklaşık 9-11k arası.

Ben kendim taktım fakat montajını da 1.5k ya yapıyorlar bike and outdoor a sormuştum 2 ay önce.

Yazılıma girmek için kabloyu amazondan aldım yaklaşık 350₺ tuttu.

Pili monte ederken suluk yerinde bulunan 2 deliğe ilave 1 delik dahaa açtık. Sağlam durması için.

Aklımdakiler bunlar.

Ben kiti 2.el aldım. 16k ya. Dolar o zaman 17₺ idi. Şimdi olsa herhalde 20k falan anca satardı aldığım kişi.


Edit: bisikletin boş ağırlığı 12.5kg idi. Kit ile birlikte 22kg. Çocuk koltuğu çanta vs ile şu an 24.5kg
 
Son düzenleme:
Evet 27.2mm dropper post u 26.8mm yuvaya monte ettikten sonra, sıra geldi manuel dropper a remote uygulaması eklemeye. 😉

Mandalın ucuna bir delik açtım. Oradan teli geçirip klemens ile tutturdum. Diğer tarafta da diper dağ bisikletimin orjinal ama bozuk olan (ıskartada duran) scott arka amortisörün komada kolunu kullandım. Tabi kolay olmadı. Çünkü arka amortisör kumanda kolu az kademe ile çalışan 3 kademeli bir koldu. Toplam germe payı mandalı tam çekmeye yetmeyecekti. Yetse de geri bırakırken takılacak, release (salma) tuşuna basınca 2. Kademeye bırkacak, tekrar release koluna basınca ancak ilk konuma geri gelecekti. Onu da dağıttım ve içinde bulunan kilit mekanizmasının tırnaklarını kırdım. 1.pozisyonda dumasını sağlayan stopper vidayı da çıkartınca, daha da geriye geldi ve yeterli germe mesafesini elde ettim. Fotoları paylaşıyorum, birazdan video da ekleyeceğim.

IMG_20230712_032112.jpgIMG_20230712_032125.jpgIMG_20230712_032130.jpgIMG_20230712_032155.jpgIMG_20230712_032220.jpgIMG_20230712_032221.jpgIMG_20230712_032225.jpgIMG_20230712_032227.jpgIMG_20230712_032230.jpgIMG_20230712_032236.jpgIMG_20230712_032248.jpgIMG_20230712_032255.jpg
 
Geri