Scudo Sports

2011 Bisiklet Alacaklar İçin Kötü Bir Yıl

randie

Aktif Üye
Kayıt
6 Ağustos 2008
Mesaj
156
Tepki
88
Şehir
Izmir Karşıyaka
Markaların 2011 ile 2010 modellerine bakınca hayal kırıklığına uğramamak imkansız. Aynı modeller için donanımlar geriye gidiyor, ağırlık ve fiyatlar artıyor. Örnek olarak hibrit bisikletlerden bahsedeceğim: Trek Fx 7.3 full deore sistemden alivio'ya indirilmiş fiyat 100 Euro artmış. Specialized Sirrus Sport ciddi ölçüde zayıflatılmış, 2010 SSS yerini artık Elite adıyla daha yüksek modele bırakmış. Scott Sub 30 da durum yine aynı; garip bir jant seti var ağırlık artmış full deore gitmiş Alivio karışımlı set gelmiş. Üstüne Euronun TL karşısında yükselmesini ve bisiklet almak için idealden en uzak ülkede yaşadığımızı ekleyin, tablo malesef vahim görünüyor.
 
Scudo
Ne yapılabilir düşünmek lazım:

1. Dendiği gibi yerli üretim markalar (Sedona, Salcano, Whistle, Carraro, Kron vb.) fiyat avantajlarıyla cazip hale geliyor. Ancak dediğim modellerin geriye gitmesi konusu bunlar için de geçerli olabilir.

2. Bisiklet toplamak daha avantajlı hale gelebilir, ancak bunda da yeni bisikletçi adayları için bir artı yok.

3. Bisikletin ulaşım aracı olarak teşvik edilmesinde sayısız fayda varken bisikletlerde vergi indirimi yok hatta vergiler fahiş düzeylerde. Teşvikler için gerekli organize girişimler yapılabilir.

4. İkinci el ürünlere ve stoklarda varsa önceki yılların modellerine yönelilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: CNC
2011 model sirrus sport sahibi olarak katılıyorum. fakat bisiklet fiyatları da donanıma göre düşürülmüş.

2010 ve 2011 modellerinin + larını karşılaştıracak olursak:

2011 model sirrus sport'ta:

> İçsel kablolama yapılmış.
> 2010 modeldeki alex jant yerini yine alex'in çift duvarlı daha sağlam bir jantına bırakmış.
> Fren kolları EF50'den EF51 e yükseltilmiş.

2010 model sirrus sport'un 2011'e göre + ları ise:

> Zertz entegreli karbon maşa ve bu maşanın sağladığı hafiflik.
> Bisiklet ile birlikte gelen barendler.

Donanım bilgisi yetersizliğinden ötürü + veya - olarak değerlendiremediğim bazı farklar ise şöyle:

2010 Sirrus Sport'ta

Frenler: Forged 6061 aluminium Mini V-Brake, 85mm linear pull, with cartridge pads
Vites kolları: Forged alloy
Gidon boğazı: 31.8mm
Sele borusu: 27.2mm

2011 Sirrus Sport'ta

Frenler: Die cast aluminium, 108mm linear pull
Vites kolları: Shimano EF-51 integrated with shifter
Gidon boğazı: 25.4mm
Sele borusu: 30.9mm

Şöyle bir bakınca en belirgin fark 2010 da kullanılan karbon maşanın yerini alüminyum ve fazla sade bir maşaya bırakması gibi görünüyor. Tabi bu da fiyata yansımış ve 2011 model Sirrus Sport yaklaşık 150-250 tl arasında daha düşük fiyatla piyasaya sürülmüş. Fiyat aralığını bu kadar açık tutmamın nedeni fiyatların siteden siteye değişkenlik göstermesi.

Kısacası iki modelde de aynı maşa kullanılsa 2011 model biraz daha öne çıkabiliyor. Tabi son yazdığım özellikleri de bir arkadaş değerlendirir elbet.

Eğer karbon maşanın sizin için çok önemi yoksa alüminyum maşalı 2011 modeli tercih ederek aradaki fiyat farkı ile donanımı geliştirebilir, aksesuar alabilirsiniz.

Veya ben kadromu alayım donanımı sonradan hallederim diyorsanız karbon maşalıyı tercih edebilirsiniz. Karar size kalmış.

Benim tercihim ise 2010 modelden yana olurdu. (Stoklarda bulunmadığı için 2011 aldım pek de memnunum orası ayrı)Zira karbon maşa bulmak hem de rengine göre bulmak pek kolay değil. Baya aradığım ve bulamadığım için söylüyorum. Ama dediğim gibi eğer karbon maşa sizin için pek fazla şey ifade etmiyor ve bu farkı önemsemiyorsanız 2011 sizin için daha iyi bir tercih olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: randie
@randie

Merhaba,
Ben de benzer tespiti kullandığım Giant X-Sport 0'ın yeni versiyonu olan Roam XR 0'ın 2010 ve 2011 versiyonları arasında yaptım. En önemli farklılık amortisörün RockShocks Tora 29'dan tekrar Suntour'a çevrilmiş olmasıydı.
2009 ile 2010 modelleri arasında ise (kadro SL olmasına rağmen) dizayn ve boya olarak geriye gidiş fark ettim.

Her zaman modeller ileriye gitmiyor demek ki. Pazarlama stratejisi ...

Kazasız ve keyifli turlar.


five
 
Dün arkadaşım için bisiklet bakarken farkettik, ağırlıklar artmış çoğu modelde :Skull-175
 
@randie

3. maddeye kesinlikle katılıyorum. İyi bir fikir aslında. :) Arabaya bile vergi indirimi yapıldı bir süreliğine olsa da, buna hayli hayli yapılması lazım. ;) :rolleyes:
 
Geri