Scudo Sports

160,185,203 mm Rotorlar

evoluzi0ne

Üye
Kayıt
28 Ocak 2008
Mesaj
65
Tepki
25
Şehir
İstanbul / Ümraniye
Arkadaslar bisiklet konusunda o kadar tecrübeli değilim.Merak ettiğim şey 160,185,203mm rotorlar arasında ne fark var? Sadece şekilmi yoksa performansı etkiliyormu? MTB için en iyisi hangisidir? ve bu 3 tip rotorların genellikle kullanım alanları nerelerdir?

Bilgilendirirseniz sevinirim
 
Scudo
Rotor çapı büyüdükçe fren gücü artar. Her rotoru uygun ölçüde kaliper ve adaptör ile kullanmak gerekir. Her kadro ve amortisörün maksimum rotora dayanma sınırı vardır. Örneğin 2007 Rockshox Sid WC maşaya 160 tan büyük rotor tavsiye edilmez...
 
ben 160mm lik shımano deore xtr rotor kullanıyorum ve gayet memnunum 160mm lik işini görür arasındaki fazla fark olduğunu zannetmiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: evoluzi0ne
Avid 5 frenler ile 160 kulanıyorum gayet güzel.

Rotor seçiminde frenlerin modeli senin ağırlığın vede maşanın modeli önemli.

Mesela rock shox 2007 sid e203 rotor takılmaz.

Ama tora ya istediğini takarsın.

Ağırlık olarak da ben 65 kg yim 160 lık rotor lar işimi görüyo.

Ama 80 civarında olsam rotor tercihim 185 den yana olurdu.
 
  • Beğen
Tepkiler: evoluzi0ne
@E.GURCAN

bende sr suntour d rl (axon) maşa var kadrom amoeba scud 17" bende 74 kiloyum bunlara göre bana hangi rotor gider?:eek:
 
Sürüş tarzınızın çok agresif olmadığını varsayarak 160mm nin yeterli geleceğini söyleyebilirim.

Ben XT frenler ile dik inişlerde bile 160mm ile tatminkar bir frenleme gücü alıyorum. (80kg)
 
@evoluzi0ne

Kulanım tarzıda etkiler ama 160 lk rotor işnizi görür.
 
@gurkan

Bak arkadaşım ben deore xt kastettiğini sandım sense xtr kastettiğini anlamışsın buna açıklık getirme çabasını laf sokmakla karıştırma aynen senin bu çabada olduğun gibi:boese157:
 
@H.Deniz Kalaycı

Shimano yeni seri çıkardıda bizim mi haberimiz yok

Varsa böyle bir ima konuşalım yoksa susalım...

İyi Akşamlar.
 
Disk çaplarının büyümesi:

Avantajları:

1. Dozlama kolaylığı
2. Fren gücünün göreceli olarak artışı
3. Sürüş keyfi

Dezavanatajları:

1. Ağırlık artışı
2. Disk stabilitesinin azalması
3. Maşaya ya da kadroya fren anında daha fazla etken yük binmesi gibi sıralanabilir.
 
@supreme

Dezavantaj ek olarak haznelere ve dolayısıyla tellere fazla yük binmesi,tabiri caizse tellerin burulması.
 
  • Beğen
Tepkiler: evoluzi0ne
Geri