Scudo Sports

15-18 Temmuz 2021 Sivas-Kapadokya-Sivas Turu

Kayıt
19 Nisan 2017
Mesaj
72
Tepki
335
Yaş
35
Şehir
sivas
İsim
ömer faruk bulut
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Selamlar, Kapadokya'ya kamplı bisiklet turu yapıp sabah balonları izlemek bisiklet aldığımda hayalimdi. 2020 yazında bu hayalimi gerçekleştirmeyi planlamıştım ama pandemi sürecinden dolayı olmadı. Bayramdan önce karşıma fırsat çıktığı için 1. gün Sivas-Kapadokya(270 km), 2. gün dinlenme, 3. gün Kapadokya-Gemerek(150 km) , 4. gün Gemerek-Sivas(115 km) olacak şekilde 4 günlük bir tur planı çıkardım. Bu turu bikepacking tarzı olarak yapmayı düşünüyordum ama bu ilk deneyimim olacaktı, bu yüzden kafamda hep acaba başarabilecek miyim sorusu vardı. Boş haliyle 10,5 kg gelen bisikletim çantalar ve yanıma aldığım eşyalarla yaklaşık 21 kg ağırlığa ulaştı.
IMG_2783.JPG

1. gün 15 Temmuz Sivas-Kapadokya (271.5 km)
Sabah 5'te uyandım, kahvemi içtim geceden hazırladığım bisikletime bindim ve uzun turlarımın başlangıç noktası olan çorbacıya doğru yola çıktım. Çorba içtikten sonra yolun bir kısmına kadar bana eşlik edecek arkadaşlarım da gelince 6:15'te çorbacının önünden hareket ederek maceramı başlatmış oldum. Arkadaşlarım 30 km kadar benimle pedalladılar ve orada ayrıldık. Buraya kadar bana eşlik eden @meddah58 ve diğer arkadaşlara teşekkür ediyorum ☺
IMG_3052.PNG
Geçen sene 2 defa Kayseri'ye gittiğim için yolun nasıl olduğunu biliyordum o yüzden bu bölümleri hızlı bir şekilde geçerim diye düşündüm. Şimdiye kadar uzun turlarımda ort. hızım 22-23 km olarak çıkıyordu, ilk defa bisikletim bu kadar ağırdı ve ben planımı ort. hızımı 20 km hesaplayarak yapmıştım. Bisikletim bu güne kadar çantalarla donatılmayı bekliyormuş gibi adeta kendini bulmuştu ve ben sanki uçarak gidiyordum. Gemerek'e geldiğimde ort. hızımın 25 olduğunu gördüğümde şaşırdım ve açıkcası gaza gelip erkenden kendimi yoracam diye biraz panik yaptım. Gemerek girişinde Opet'te mola vererek bir şeyler yedim. Önümdeki Beştepeler geçidinden sonra Kayseri'ye kadar yolun kolay olduğunu bildiğim içim zaman kaybetmeden tekrar yola çıktım.
IMG_2787.JPG
Beştepeler geçidinden sonra aynı tempoyla Kayseri'ye kadar devam ettim. Saat 17:00'da Kayseri-Nevşehir yoluna girene 225 km bisiklet sürmüştüm ve ort. hızım hala 25'ti. Son 45 km yolu aynı şekilde gidebilirsem 2 saaten daha az zamanda kampinge ulaşırım ve Kapadokya'da gün batımını izlerim diye düşündüm ama Kayseri-Nevşehir yolunun bana güzel bir sürprizi vardı 😃
IMG_3053.PNG
Zaten bozuk olan yolun sürekli tırların geçmesiyle daha da bozulması yolun bazı bölümlerinde emniyet şeridinin olmaması ve sıcak hava beni fazlasıyla etkiledi. 45 km yolu 2 saat 40 dakikada tamamlayabildim. Gün batımının son anlarına Ürgüp-Ortahisar yolunu tırmanırken bisiklet üzerinde yetişebildim.
IMG_2823.JPG
Saat 20:15'te kamping alanına ulaştım ve ilk günün sürüşünü tamamlamış oldum. Yorgunluğun ve açlığın da etkisiyle çadırı kurup yerleşmem 1 saat kadar sürdü. Akşam yemeği için tekrar bisiklete binip ilçe merkezine gitmeye üşenirken yanıma gelen Mücahit ve Mert kendi yemeklerinden ikram ettiler. Yemek sonrası sohbet eşliğinde çayımızı içtik ve sabah balonları izleme hayaliyle dinlenmeye geçtim. Günün en zor zamanında yardım eden gençlere tekrar teşekkür ediyorum 😊
1. gün sürüşü böyleydi;
IMG_3056.PNG

2. gün 16 Temmuz Dinlenme
sabah 5'te uyandım ama balonlar havalanmadı, bu durum biraz moralimi bozdu ama 1 gece daha burada kalacağım için çok üzülmedim. Az uyumama rağmen uyandığımda kendimi yorgun hissetmiyordum. Gece tanıştığım arkadaşlarla sabah kahvaltı yaptık ve onlar Antalya'ya doğru yola çıktılar ben kamping alanında dinlenmeye devam ettim. Gelmeden önce kamping alanınında havuz olduğunu öğrendiğim için yanıma şort almıştım ve havuzu kullandım.
IMG_2848.JPG
Nerdeyse bütün günü dinlenerek geçirdikten sonra bisiklet dünyasının Kapadokya muhtarı Volkan Başkurt ile tanışmak için Uçhisar'a doğru yola çıktım. Sevgili Volkan'la aile işletmeleri olan Çiko'nun yerinde(cikoteagarden) oturduk sohbet ettik. Güzel sohbet ve misafirperverlik için tekrar teşekkür ediyorum ☺
Gün batımını izlemek için Kızılçukur vadisine geçtim ve kahve eşliğinde bu güzel zamanın keyfini çıkardım.
IMG_2916.JPG
Gün batımından sonra kampinge döndüm tekrar sabah balonları izleme hayaliyle dinlenmeye geçtim.

3. gün 17 Temmuz Kapadokya-Gemerek (151 km)
Sabah 5'te uyandım ve balonlara sıcak hava üfleyen pompaların o mükemmel sesini duydum, hemen dışarı çıktım ve işte bu geldiğime değdi dedim.
IMG_2958.JPG
Bu mükemmel görsel şöleni izledikten sonra dönüş yolu için yavaş yavaş toparlanmaya başladım ve saat 9'da dönüş için yola çıktım. Gitmeden önce beni buraya getiren bisikletimin de fotoğrafını çekmek istedim, hala iniş yapmayan son balon da bize eşlik etti
IMG_2968.JPG
ilk 45 km kötü yolu çok mola vermeden hızlı bitirmeye çalışsam da 2 saat 20 dakika sürdü. Niğde-Kayseri yoluna bağlandıktan sonra yolun kalitesinin yükselmesi hızlanmamı sağladı ama havanın sıcak olması sık sık su molası vermeme sebep oldu. Akşam 19:30'da Gemerek'e ulaştım ve ilçe emniyet müdürlüğüne gidip çadır kurabileceğim bir yer mı diye sordum. Geçen hafta çadır kuran 2 kişinin kaymakamlık bahçesinde yangın çıkardığını o yüzden kimseye izin verilmediğini söylediler. Çadır kurmak için ilçede yarım saat gezdim ama bir yer bulamadım. Öğretmen evine gittim orada da çok yardımsever bir personel olduğu için beni kapıda karşıladı ve yer yok dedi 😃 . En sonunda Kapadokya'ya giderken mola verdiğim Opet'in oteli olduğunu öğrendim ve 1 gece için 50 tl fiyat ödeyerek konakladım.
3. gün sürüşü böyleydi;
IMG_3057.PNG

4. gün 18 Temmuz Gemerek-Sivas (114 km)
Sabah 8'de uyandım ve Opet marketten bir şeyler yedikten sonra Şarkışla'ya doğru yola çıktım. Sivas'tan beni karşılamak için yola çıkan Burak ile Şarkışla'da buluştuk, kahvaltı yaptıktan sonra yola çıktık. Dönüş yolunun sevimsizliği ve sıcak hava bizi bunalttı ama önümüze çıkan biçer döver kısa süreliğine bizi kurtardı. 30 km sabit hızla biçer döverin arkasında 35-40 dk sürdük 😃
IMG_3010.JPG
Yine sık sık su molası vererek Sivas'a ulaştık ve şehir girişinde ayrıldık. 4 günün sonunda yaklaşık 550 km bisiklet sürerek kazasız belasız ilk kamplı bisiklet turumu tamamlamış oldum.
4. gün sürüşü böyleydi;
IMG_3058.PNG

Turu değerlendirecek olursam, şimdiye kadar üst üste 100 km üzeri bisiklet sürmemiştim bunu yapabileceğimi gördüm. Yüklü bisikletle de iyi bir şekilde gidebildiğimi gördüm. Çadır kurmanın, sabah tekrar toplamanın zahmetli bir iş olmasına rağmen bundan keyif aldığımı gördüm. Hedeflerimden biri olan Sivas'ın ilçelerine 1 gece konaklamalı turlarımı kolaylıkla gerçekleştirebileceğimi gördüm. Turdan önce ve tur sırasında bana destek olan herkese teşekkür ederek yazımı noktalıyorum 😊😊😊
 
Scudo
Okurken gerçekten zevk aldım. Zevk almamın sebebi de kendimi yazıya uyarlayarak okumamdı zira benim de 2 günde 500 km 4000m irtifalı tur planım var. Şimdilik bisikletimin yetersizliği ve yaşımın bu iş için küçük(17) olmasından dolayı erteliyorum.
 
teşekkürler @_Madmexx _ iş hayatından fırsat buldukça yeni tur planları yapıyorum😊
teşekkürler @M.İhsan umarım hayallerini en kısa sürede gerçekleştirirsin 🙏🏻
 
Son 45 km yi saymaz isek nerdeyse tamamının kaymak asfalt oldugu ve bir iki yükselti dısında seni üzmeyecek bir güzergah secmişsin. Bisiklet ve ekipman hakkında biraz daha ayrıntı lütfen.
 
@omerfarukbulut maşallah. Harika bir gezi olmuş. Ellerine ayaklarına sağlık. Hanımdan vize çıkarsa benimde planıma aldığım bir tur. :)
Paylaştığın için teşekkür ediyorum.😍:harika:
 
@omerfarukbulut Güzel tur olmuş.
Sonuç bölümünde defalarca "gördüm" demişsin. Ancak uzun turcuların rutini olan gez Anadoluyu gör Bıyıklıyı hesabı @necmeddin i "görmemişsin" bile.
Doğru söylemişsin. Sivastan iki pedal atınca Merzifona rahat gelirdi. Esas sorun dönüş olurdu. Önce Kızıl İniş ve sonrasında Çamlıbel biraz hırpalardı dönüş yolunda.
@omerfarukbulut hocam senin rota daha iyi. Amasya rotası TDF gibi acımasız bir rota. Öyle 30 km ve üzeri ortalamalarda zor tabi.
 
Bisikletim specialized diverge e5 modeli; alüminyum kadro, karbon maşa, mekanik disk fren, 48-32 aynakol, 11-32 ruble oranları mevcut. Ön jant 24 telli, arka jant 28 telli. Boş haliyle 10,5 kg, yüklü haliyle 21 kg ağırlığındaydı. 5 tane çanta, 2 tane ön maşa taşıma aparatı ve kadro altında tamir seti içeren matara vardı.
IMG_3008-2.jpg
1 nolu gidon çantası: yolda yemek için yiyecek, bardak ve 80gr kartuş, 50 gr kahve
2 nolu kadro çantası: telefon, kimlik, kart, nakit, maske
3 nolu kadro çantası: powerbank, şarj aletleri, ışıkların şarj kabloları, diş macunu, diş fırçası
4 nolu kadro çantası: çadır kazıkları, çadır polleri, yedek iç lastik, yama/tamir seti, küçük ocak, çakmak, çadır lambası, bir şeyler sabitlemek için yedek kelepçe/kayış/ip
5 nolu sele altı çantası: çadır(dış katmanı almasam olurdu), 1 tshirt, 1 şort, 1 atlet-don, 1 çorap, 1 deniz şortu, 1 havlu, 230 gr kartuş(kullanmadım), kahve demleme için mokapot(325 gr ve çok yer kaplıyor, almasam da olurdu)
Kadro altındaki matara: 1 iç lastik, alyan seti, vites ve fren telleri
Ön maşa sağ/sol: 3d yazıcı marifetiyle yaptırdığım aparatlarla mat ve uyku tulumu bağladım. Bu aparatın ağırlığı 120 gr, eni 11 cm, uzunluğu 15 cm, derinliği 7,5 cm
IMG_2907.JPG
Son 45 km yi saymaz isek nerdeyse tamamının kaymak asfalt oldugu ve bir iki yükselti dısında seni üzmeyecek bir güzergah secmişsin. Bisiklet ve ekipman hakkında biraz daha ayrıntı lütfen.
ilk defa böyle bir tur yaptığım için, bildiğim zor olmayan bir rota seçtim. Bu güzergahtan sık sık yolcu otobüsleri geçiyor, eğer yolda kalırsam, tamamlayamazsam otobüse biner geri dönerim diye düşünmüştüm.

Doğru söylemişsin. Sivastan iki pedal atınca Merzifona rahat gelirdi. Esas sorun dönüş olurdu. Önce Kızıl İniş ve sonrasında Çamlıbel biraz hırpalardı dönüş yolunda.
@omerfarukbulut hocam senin rota daha iyi. Amasya rotası TDF gibi acımasız bir rota. Öyle 30 km ve üzeri ortalamalarda zor tabi.
Sivas'tan Amasya'ya gitme planım vardı, oraya kadar gelmişken mutlaka yanınıza uğrarım 😃
 
Son düzenleme:
Geri