Scudo Sports

1000 km sonrasi tiagra gobegin hali

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
0
bir kac surustur bisikltin eskisi gibi gitmedigini dusunuyordum .bisikleti eve indirip cikarirken on teker yerden kalktiginda az donuyor gibi geliyordu. bugun her zaman pedal cevirmeden indigim yokusta bisiklet 41 km/h seviyesini asamayinca ki normalde 45 km/hden asagi dusmez hizim pedal cevirmedigim durumlarda , neyse yavasligi fark edince actim baktim gobegi . bakimlarini zamaninda yapmistim hep. fakat su an yeni bir tiagra gobek alip canaklarda dahil herseyi degistirmekten baska carem yok . isin kotu tarafi bu alet yine boyle olacak. cin mali shufgeng 500 km dayanmisti . shimanoda 1000 km dayandi.

bu aleti yapali bir yil olmadi henuz. o kadar ugrasip on janti ordum fakat su an gobek berbat durumda 78440 dosyayı görüntüle78443 dosyayı görüntüle

on jant gobeginin sag tarafi ve sol tarafi. iki taraftaki canaktada birbiriyle uyumlu ikiser tane vuruk var .

78444 dosyayı görüntüle

buda canagin diger tarafi . bilyalar bu parca ile canak arasinda bulunur. bununda tek tarafindakinde vuruk vardi .elimde eski gobeklerden kalma parca ile bunu degistirdim . fakat canaklarin yeni ve kalitelisini bulmak ve degistirmek daha zor. kucuk bir nebzede olsa akiciligi duzeldi fakat eskisi gibi mum gibi donmuyor jant .elinizle gobegi cevurdiginizde takilmalari cok rahat hissediyorsunuz. elimde shimano bilyada vardi bilyalarida degistim. simdi diyorum ki bilyali gobek pismanliktir.

#alternatif cozum olarak canaklari cikarip oralara rulman cakmayi dusunuyorum. bir alternatif ise tri spoke karbon jantlardan almak.
 
Scudo
Orjinal çanak için shimano tr adresinden sorgulamak lazim.ben daha once 26 jant gobek milini ve bilyalarını değiştirmeden once o jantları elde çevirirkenki tıkırtılara uyuz oluyordum. Ama kocamustafa kaşımpaşalı bisiklet diye toptan yedek parça satan yer var, calısanı iyi bisikletçidir.yardimci olur. Bi bak nete, adresi sana cok yakindir.
 
Hocam kısa bir bilgi vereyim, benim göbekler de shimano ve bilyalıydı bisiklete montaj yapmadan önce sanayide biraz dolaşıp şu gobekler rulmanlı yapayım dedim. Ancak çok enteresan bir durum olarak o çanak ölçüsünde rulman yok.
Bu durumda 3 ihtimal var;
1- Hiç değişiklik yapmadan bilyalı devam
2- Göbeğin çanak yerini tornada 0,5 mm genişletmek.
3- Sağlam iş yapan bir tornacı bulup rulmanın dış kısmını 0,5 mm inceltmek.
Bu arada rulman çakma işlemi sonrası elinizdeki eski çanak karşılık vidası da rulman oynayacağı için oraya uygun bir parca uydurmak gerek. Burada sıkıntı disk kullanıyorsanız rotor pozisyonu , v fren varsa bu pabuc pozisyonu ile telafi edilebilir. Biraz can sıkıcı bir durum ama ben bu rulman işini sanayide 2-3 rulmancı gezip araştırdım. Konuyu takip de edeceğim eğer çözerseniz bende rupmanlı yaparım.

Not: En yakın rulman ölçüsü 0,5 mm farklı olarak var.

Lenovo A7000 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Salcano Ng650 nin orijinal göbeği rulmanla o kadar uyumlu ki, taktığım rulman tam oturdu. Fabrika uğraşsa bu kadar denk getiremezdi herhalde :D Ama ben yine de önlem olarak alüminyum kağıtla daha sağlam bir yatak yaptım. Rulmanı taktım ve bisikletin gidişi, viraj dönüşü değişti yapmayanlara öneririm :harika: Ama ön göbekle çok uğraşmayın derim. Çünkü bir sakatlık çıkarsa (Ki çok küçük bir ihtimal) bisikletin kafanıza geçme ihtimali yüksek. O yüzden arka tekere takmak yine daha güvenli sayılır.
 
@eberkol @Yusuf !!WOW!! tesekkurler . hic ugrasmak istemesemde rulman li gobek siparisi verdim , guvenlikte cok onemli jantlarda sonradan yapilan eklemeler bu zamana kadar hep 2. sorunlar cikardi bana , isi profesyonel yapmak zor tabi . rulamnli gobek gelince tekrardan orecegim janti . on jant ve shimano oldugu icin basina birsey gelmez saniyordum . şu durumda markaya guvenim kalmadi , her markanin urunlerini secerek almak gerekiyor demek ki .urunun tasarimida marka kadar onemli.
 
Rulmanlı göbeklerinizi bende merak ettim gelsinde sizden detay alalım
 
Mtb de cok uzun yillar Shimano gobek kullandim bir sorun yaratmadigi gibi 10 yildir elimi surmedigim shimano gobegin akiciligi bile harika durumda. Belki yol bisikletinde daha ufak yapidan dolayi hassas oluyordur ama rulman da ayni sistem sonucta fakat kapali oldugundan hasar oldugunda gormediginiz gibi avantaj olarak degistirmesi kolay.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@SOZUAK mtbde onde amortisor ve tekerleklerin kalin olmasi sanirim koruyucu olmus . bndeki sehir bisikletinde onde mtb gobegi var , onun bilyalari arka gobek gibi buyuk . yol gobeginin ise on taraftaki bilyalar kucuk . kucuk bilya daha kucuk bir tasarim demek hem gobek hafifliyor hemde akicilik artiyor olabilir ama dezavantaji dayaniksiz olmasi . aslinda rulmandan cok daha basit bir sistem ve yedek parcasinin daha ucuza ve bulunabilir olmasi lazim fakat pratikte boyle degil ne yazik ki
 
Gecmis olsun ilgim dahilinde olan yerler hakkindaki yorumlarim sunlar,

Rulmanin dis olcusinu daraltabileceginizi dusunmuyorum fakat gobekten traslama yapilabilir, gobek yapisi geregi baglamada ayna kisminda zorluk cikartacaktir, belki aparat bile yapmak gerekebilir veyahut ozel kalem kimse kolay kolay o ise girismez.

Edit zaten sparia vermisiniz hayirli olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: ayz0067
Rulman zaten bilyalı bir sistem değil mi? Sanırım benim eksik bildiğim bir konu söz konusu burada.
 
@furkantrojka evet bilyali bir sistem avantaji bilya yataklarinin ve bilyalarin tek bir parca olmasi . bu sayede degisim cok daha basit.
 
@furkan.zaman rulmana cevirme isini resimlerle anlatta dinleyek Furkancim. Ben çayi koyup geliyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: SOZUAK
@furkan.zaman

Rulmanlı göbeğin bakım kolaylığı konusunda tartışmasız şekilde bilyalı muadillerinden üstün olduğu aşikar.

Ancak açık tip de olsa o göbeğin 1000 km'lik kullanımda o hale gelmesi anormal. Acaba göbeği toplarken ön gerilimi biraz fazla vermiş yahut yağlamada problem yaşamış olma ihtimaliniz var mı?

Malum Shimano en üst serilerinde bile açık göbek sistemini kullanıyor. RS21 gibi giriş seviye bir jantın dahi ortalama 5000 km ömrü olduğu düşünüldüğünde yaşadığınız sorun çok enteresan hale geliyor.
 
@Sadettin Z.

Kesinlikle ben de öyle düşünüyorum. Kilit somunlar gereğinden fazla sıkıldığı için bu hale gelmiş. O göbek 10.000 - 20.000 km yapacak şekilde tasarlanıyor. Sadece bakim sonrası montaj hatası var. Hem yatak hem çanak kesilmiş gibi duruyor.
 
çok fazla sıkılmış bu.siz bunu farketmedinizmi hiç. 1000 kilometrede o hale gelmesi zor ayarını yapamamışlardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: ayz0067 ve SOZUAK
abiler bakimini 500 kmde bir yapiyorum . daha once bir kere acilmisti 500. kmde . ikinci defa actigimda bu haldeydi . aslina bakarsaniz fazla siktigimi dusunmuyorum cunku elimle boslugu alacak kadar sikarim sonra gobek anahtariyla 10 derece kadar daha sikarim yani bir tam turun 36 da biri kadar . ne gevsek nede sıkı oluyor , bu sekilde tam oturuyor . ben surus karekterime bagliyorum .kullandigim bisiklet tamamiyle celik 14 kg bnde 72 kgyim . asfalt kesiklerinde hic yavaslamam zanzun gecerim genelde .lastiklerdeki hava 110 pside hep o nedenle lastikler bir sikinti cikarmiyor (michelin pro 4 service course) . size soyle anlatayim daha dun basima bir olay geldi yine asfaltta kesik vardi ve lastiklerin havasini yenilemeyeli 1 hafta kadar olmustu . 25 km/h ile on tekeri atlatarak ustunden gectim . arka teker kesige girdi cikti bunun sonucunda eve geldigimde lastikten ses geliyordu klasik yilan isirigi patlagi olusmus . yedek ic lastiklerden birini taktim . sonra bisiklet ustune monte ettim . takmadan once 40 psi kadar hava basmistim . bisiklete taktiktan sonra 110 a tamamlayayim derken tekrar bi tislama sesi geldi . soktum baktim lastigide kesmisim o asfalt kesiginde . sonra lastigide yamadim icten sorunum cozuldu . lastikte ki minicik delik yuksek basincta ic lastigin disari dogru esneyerek patlamasina neden olmustu . uzun omurlu uretiliyorlar biliyorum fakat duz yol icin :)

#fotograflarda gorulen parlak renkli seritler (canakta ve diger taraftaki yatakta) fabrikadan geldigi zamanda vardi bilyalarin oturdugu yerler dahada puruzsuz hale getirilmis .
 
Tiagra göbeğin değil 1000 km de 10.000 km de bile o hale gelmemesi lazım. Ne tiagrayı tek siz kullanıyorsunuz ne de bozuk yolda yol bisikleti. Orada bariz bir hata var. Ayrıca 500 km de bir göbek bakımı nedir ? Ben sıfır alıp hiç açmadan kullandığım Xt göbeklerin ilk günkü gibi aktığını biliyorum.

Madem göbek bakımı yapılacak açılır temizlenir içine kauçuklu gres sürülür kapanır ve en az 5000 km kullanırsın. Öyle 500 km diye bir bakım yok. Millet zincir yağını 1000 km kullandığını söylüyor. Kapalı sistem bir göbeğin en az 5000 km hiç içini açmadan çalışması lazım.

Bence sizin yöntemleri bir gözden geçirin. Aşırı hor kullanıyorsanız da rulmanlar da sık sık bozulacaktır.
 
bisikletin orta göbek holovtek göbek idi. Sonra ön ve arkayıda rulmanlı jantla değiştirdim. Şimdi bisikletin içine erke dönergeci kaçmış gibi hani nerdeyse jant hiç durmuyor. Böylece pedala basıyorum pedala basıyorum hızım sabit kalıyor.
 
Geri