Yüksek kadans her derde devaymış

Kayıt
15 Eylül 2011
Mesaj
25
Tepki
7
Şehir
Konya
İsim
Abdullah Şehid
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bu zamanla olacak bir durum, antrenman yapmaya devam edin ileride yüksek kadans sürdüğünüzde nabzınızın düştüğünü göreceksiniz. Kısacası nabız yükseliyor diye yüksek kadansı bırakmayın sadece kendinize zaman verin
Yani önceliğim nabız antrenmanı mı olsun kadans mı sizce? kardiyolojide detaylı tetkik yaptırdım herhangi bir sorun çıkmadı, ama nabzım çok hızlı yükseliyor. (bununla ilgili ayrıca detaylı bir soru sormak istiyorum ama henüz forumdaki doğru başlığı bulamadım) ben de bir süre önceliğimi zone 2 antrenmanlarına vereyim diye düşünmüştüm
 
  • Beğen
Tepkiler: RmzBurak
Scudo

RmzBurak

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Mayıs 2021
Mesaj
1.243
Tepki
1.593
Şehir
Bursa
İsim
Remzi Burak
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yani önceliğim nabız antrenmanı mı olsun kadans mı sizce? kardiyolojide detaylı tetkik yaptırdım herhangi bir sorun çıkmadı, ama nabzım çok hızlı yükseliyor. (bununla ilgili ayrıca detaylı bir soru sormak istiyorum ama henüz forumdaki doğru başlığı bulamadım) ben de bir süre önceliğimi zone 2 antrenmanlarına vereyim diye düşünmüştüm
Bende aynı durumdayım, bu yüzden kadans a odaklıyım. Pedala bastığım gibi nabzım +130 oluyor.
 

Semih Cavdar

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ocak 2018
Mesaj
3.208
Tepki
7.164
Şehir
Sweet home
İsim
Semih
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
BMC
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yani önceliğim nabız antrenmanı mı olsun kadans mı sizce? kardiyolojide detaylı tetkik yaptırdım herhangi bir sorun çıkmadı, ama nabzım çok hızlı yükseliyor. (bununla ilgili ayrıca detaylı bir soru sormak istiyorum ama henüz forumdaki doğru başlığı bulamadım) ben de bir süre önceliğimi zone 2 antrenmanlarına vereyim diye düşünmüştüm
Nabız kişiseldir dolayısıyla sizin durum hakkında birşey diyemem ancak nabıza etki eden faktörlerden bazılarını sayabilirim. Mesela spor geçmişinin olmaması, form durumunun kötü olması, uykusuzluk, yorgunluk, alkol tüketimi vs uzar gider. Şayet spor geçmişiniz yok ise ve form tutmak istiyorsanız hıza aldırış etmeden sizi zone 2 aralığından çıkarmayacak şekilde kadanslı sürüşler ile başlayarak bir taban oluşturabilir, zamanla interval antrenmanlar ile gelişmeye devam edebilirsiniz. Zone 2 sürüşleri önemli zamanla endurance kapasiteniz artacağı için daha uzun sürüşleri yorulmadan ve nabiziniz yükselmeden yapmaya başlayacaksınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg

Umur Bora

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2014
Mesaj
1.011
Tepki
1.985
Yaş
34
Şehir
İstanbul
İsim
Bora
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Tam yakalayamadım mevzuyu o gün ama yanlış hatırlamıyorsam Giro'nun 3 ya da 4. etabında yüksek kadansın sürtünmeyi arttırması sebebiyle tercih olmaktan çıkmasıyla ilgili bir mevzu konuşuyordu Sarper Günsal'la Berkem Ceylan. Böyle bir durumdan haberdar olan var mı, dediğim gibi konuyu tam dinleyemedim müsait olmadığım için ama enteresan bir mevzu bahisti.
 

StanicEnemy

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mart 2022
Mesaj
2.461
Tepki
6.192
Yaş
33
Şehir
Tristram
Başlangıç
2021—22
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Son zamanlarda nabzım düştü fakat hız ve kadans aynı kaldı. Bir ara nabız bandım bozuldu zannettim yalan yok.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa

Özhan Akgöğ

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Temmuz 2010
Mesaj
612
Tepki
904
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Tam yakalayamadım mevzuyu o gün ama yanlış hatırlamıyorsam Giro'nun 3 ya da 4. etabında yüksek kadansın sürtünmeyi arttırması sebebiyle tercih olmaktan çıkmasıyla ilgili bir mevzu konuşuyordu Sarper Günsal'la Berkem Ceylan. Böyle bir durumdan haberdar olan var mı, dediğim gibi konuyu tam dinleyemedim müsait olmadığım için ama enteresan bir mevzu bahisti.
Evet sistemdeki sürtünmeye bağlı olarak böyle bi mevzunun olduğunu, son dönemde bazı bisikletçilerin yüksek kadans değil, düşük kadansı tercih ettiğinden bahsettiler. Ama bilimsel direkt bi veri söylemediler. Biraz tercih meselesi gibi.

Şöyle makale tadında bir araştırma mevcut:
"(link)"

Özetle: Kadans yapmaya çalışırken vücudu sabit tutamadığımız için de ekstra bi enerji harcadığımızdan bahsedilmiş ve özellikle amatör bisikletçiler açısından 90 ve üzeri kadansların nabzı daha fazla yükselttiğinden bahsetmiş. Yeni vites sistemlerinde daha fazla dişli seçeneği bulunduğundan ideal kadansı bulmanın daha kolay olduğundan bahsetmiş.

Kabaca translate çevirisi:
"Bu çalışma, yüksek kadansın amatör bisikletçiler için hiçbir faydası olmadığını belirtmektedir

Pozisyonu korumak ve yüksek tempoda meydana gelen sallanmadan kaçınmak, enerji harcamasını artıracak ve eğlence amaçlı bisikletçilerde pedal çevirme verimliliğini azaltacaktır.

Kendinizi yüksek bir tempoda pedal çevirmeye zorlamak, yapılacak en verimli şey olmayabilir
King's College London'dan Dr. Federico Formenti tarafından International Journal of Sport Medicine'de yayınlanan bir çalışma, yüksek tempoda bisiklet sürmenin, özellikle de yüksek yoğunluklarda faydalı olmadığını iddia ediyor.

Son yıllarda, yüksek tempo kullanmak bisiklete yeni başlayanlar için ana tavsiyelerden biri haline gelmiştir. Bunun temel nedeni, uzun süreli efora karşı çok daha dirençli olan kardiyovasküler sistem tarafından üstlenilen bir görev olan bacakların kas çalışmasını azaltmasıdır.

Daha geniş vites aralığı, herhangi bir anda en iyi kadansı seçmeyi kolaylaştırmaya yardımcı olmuştur. Bisikletlerin 5 veya 6 dişliye sahip olduğu ve aynakolların kaçınılmaz olarak 52/42 kombinasyonunda olduğu günler geride kaldı, bu da dağ geçitlerine böbreklerinizle tırmanmanız gerektiği anlamına geliyordu ve bu sporu sadece çok iyi antrenman yapanların ulaşabileceği bir şey haline getirdi.

Günümüzde, 12 dişli kasetler ve 1:1 oranına bile izin veren aynakol ve dişli kombinasyonları ile sürücünün en rahat olduğu kombinasyonu bulmak için daha fazla marjı vardır.

Yol bisikletinde alışılageldiği üzere, rekabet de bisikletçilerin kullandığı kadansı etkilemiştir. Lance Armstrong meşhur öğütücüsüyle ortaya çıkana kadar yollarda Teksaslı'yı taklit etmeye çalışan bisikletçileri imkansız pedal çevirme tempolarıyla görmeye başlamamıştık.


Dr. Formenti tarafından yürütülen çalışmada, yaşları 21 ile 55 arasında değişen 9 rekreasyonel bisikletçi, fizyolojik parametreleri izlenirken solunum eşiklerinin yoğunluğunda her aralıkta 4 dakika boyunca dakikada 40, 50, 60, 70, 80 ve 90 pedal vuruşluk bir tempoda pedal çevirmeye zorlandı.

Pedallara uygulanan kuvvetin kadans arttıkça azaldığı gözlemlenmiştir ki bu beklenen bir durumdur çünkü yüksek kadans kullanmanın ana nedenlerinden biri bacak kaslarını işten kurtarmaktır. Bununla birlikte, kalp atış hızında daha fazla enerji harcanması anlamına gelen net bir artış gözlenmiş ve dakikada 90 pedal vuruşunda %15'lik bir artış tespit edilmiştir.

Dr. Formenti, 90 bpm'nin üzerinde pedal çevirmenin profesyonel bisikletçiler için faydalı olabileceğini, ancak sistemimizin sağlayabildiği oksijen ile kasların oksijen ihtiyacı arasındaki oranın azaldığı eğlence amaçlı bisikletçiler söz konusu olduğunda bunun verimsiz olduğunu belirtti.

Araştırmanın başındaki isim, verimlilikteki bu azalmanın olası sebepleri olarak, yüksek tempoda pedal çevirmenin yarattığı sallanmayı önlemek için postüral kontrolden sorumlu kasların ekstra oksijen ihtiyacına işaret etti.

Profesyonel bisikletçiler yıllarca süren antrenmanlarla oluşturulmuş bir pedal çevirme döngüsüne sahiptir ve dengeleyici kasları bilinçli bir şekilde çalıştırırlar, bu da onlara enerji harcamadan yüksek kadansları koruyabilecekleri daha büyük bir pedal çevirme ekonomisi sağlar.

Her halükarda, bu tür çalışmalarda genellikle olduğu gibi, çalışmada kullanılan örneklemin küçüklüğü ve bisikletçilerin rekreasyonel bisikletçiler olarak sınıflandırılmış olması, sonuçların haftada sadece bir veya iki kez bisiklete binenlerden neredeyse her gün planlı antrenman seansları yapanlara kadar değişen heterojen bisiklet popülasyonuna uyarlanmasını zorlaştırmaktadır.

Mevcut eğilim, bisikletçilerin geniş bir kadans aralığında verimli performans gösterebilmesidir, çünkü en rahat olduğumuz kadansı kullanamadığımız durumlar olacaktır, örneğin dik bir dağ geçidine tırmanmamız gerektiğinde ve mevcut vites çeviklikle pedal çevirmemize izin vermediğinde veya diğer uçta, sahip olduğumuz en uzun vitesin daha hızlı sürmek için yeterli olmadığı bir yokuş aşağı bölümde bir grubu yakalamaya çalışıyorsak."
 
Son düzenleme:

kyucel

Daimi Üye
Kayıt
31 Mart 2021
Mesaj
216
Tepki
698
Yaş
52
Şehir
Ankara
İsim
Kamuran YÜCEL
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Her ne kadar evde trainer vs kullansam da sezonu yeni açıyorum sayılır. 3 haftadır hafta sonları Eymir sürüşlerine başladım. Nabız şimdilik uçuyor ama sürüş sonrası yorgunluk, rahatsızlık hissetmiyorum. Ramazan öncesi kardiyoloji muayenemi de oldum. Doktora bisiklete bindiğimi kendimi biraz zorladığımı (zorlandığımı değil) söylediğimde bana özetle "her ne yapıyorsan yapmaya devam et dedi". Kalp sağlığı ile ilgili sıkıntım yok çok şükür.

Sürüşlerimi genelde 75-80 rpm de tutmaya çalışıyorum. aralarda çok düşüyor (koşucu guruplara vs. denk geldiğimde) grafikte de görünüyor. Sezon sonuna doğru ekim ayı gibi aynı performanslı sürüşlerimde ortalama nabız 145 civarına geriliyor.

Sürüşlerimi genelde ilk tur düşük tempo, ikinci tur yüksek, üçüncü dördüncü tur aralıklarla yüksek ve düşük tempo ve son turda ilk 7km kendimi zorlayabildiğim ölçüde yüksek tempo sonrasında soğuma şeklinde bitiriyorum.

WhatsApp Image 2023-05-17 at 14.22.33.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-17 at 14.23.26.jpeg
 

mcanerg

Forum Demirbaşı
Kayıt
16 Mayıs 2007
Mesaj
445
Tepki
981
Yaş
42
Şehir
Istanbul
İsim
Caner G
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Antrenman öncesi hiç ısınmıyor musunuz? sürüşün başından itibaren 150 üstü nabızla antrenman bence çok uygun değil
 

selim82

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Nisan 2017
Mesaj
1.112
Tepki
2.425
Yaş
42
Şehir
bursa
İsim
selim
Evet sistemdeki sürtünmeye bağlı olarak böyle bi mevzunun olduğunu, son dönemde bazı bisikletçilerin yüksek kadans değil, düşük kadansı tercih ettiğinden bahsettiler. Ama bilimsel direkt bi veri söylemediler. Biraz tercih meselesi gibi.

Şöyle makale tadında bir araştırma mevcut:
"(link)"

Özetle: Kadans yapmaya çalışırken vücudu sabit tutamadığımız için de ekstra bi enerji harcadığımızdan bahsedilmiş ve özellikle amatör bisikletçiler açısından 90 ve üzeri kadansların nabzı daha fazla yükselttiğinden bahsetmiş. Yeni vites sistemlerinde daha fazla dişli seçeneği bulunduğundan ideal kadansı bulmanın daha kolay olduğundan bahsetmiş.

Kabaca translate çevirisi:
"Bu çalışma, yüksek kadansın amatör bisikletçiler için hiçbir faydası olmadığını belirtmektedir

Pozisyonu korumak ve yüksek tempoda meydana gelen sallanmadan kaçınmak, enerji harcamasını artıracak ve eğlence amaçlı bisikletçilerde pedal çevirme verimliliğini azaltacaktır.

Kendinizi yüksek bir tempoda pedal çevirmeye zorlamak, yapılacak en verimli şey olmayabilir
King's College London'dan Dr. Federico Formenti tarafından International Journal of Sport Medicine'de yayınlanan bir çalışma, yüksek tempoda bisiklet sürmenin, özellikle de yüksek yoğunluklarda faydalı olmadığını iddia ediyor.

Son yıllarda, yüksek tempo kullanmak bisiklete yeni başlayanlar için ana tavsiyelerden biri haline gelmiştir. Bunun temel nedeni, uzun süreli efora karşı çok daha dirençli olan kardiyovasküler sistem tarafından üstlenilen bir görev olan bacakların kas çalışmasını azaltmasıdır.

Daha geniş vites aralığı, herhangi bir anda en iyi kadansı seçmeyi kolaylaştırmaya yardımcı olmuştur. Bisikletlerin 5 veya 6 dişliye sahip olduğu ve aynakolların kaçınılmaz olarak 52/42 kombinasyonunda olduğu günler geride kaldı, bu da dağ geçitlerine böbreklerinizle tırmanmanız gerektiği anlamına geliyordu ve bu sporu sadece çok iyi antrenman yapanların ulaşabileceği bir şey haline getirdi.

Günümüzde, 12 dişli kasetler ve 1:1 oranına bile izin veren aynakol ve dişli kombinasyonları ile sürücünün en rahat olduğu kombinasyonu bulmak için daha fazla marjı vardır.

Yol bisikletinde alışılageldiği üzere, rekabet de bisikletçilerin kullandığı kadansı etkilemiştir. Lance Armstrong meşhur öğütücüsüyle ortaya çıkana kadar yollarda Teksaslı'yı taklit etmeye çalışan bisikletçileri imkansız pedal çevirme tempolarıyla görmeye başlamamıştık.


Dr. Formenti tarafından yürütülen çalışmada, yaşları 21 ile 55 arasında değişen 9 rekreasyonel bisikletçi, fizyolojik parametreleri izlenirken solunum eşiklerinin yoğunluğunda her aralıkta 4 dakika boyunca dakikada 40, 50, 60, 70, 80 ve 90 pedal vuruşluk bir tempoda pedal çevirmeye zorlandı.

Pedallara uygulanan kuvvetin kadans arttıkça azaldığı gözlemlenmiştir ki bu beklenen bir durumdur çünkü yüksek kadans kullanmanın ana nedenlerinden biri bacak kaslarını işten kurtarmaktır. Bununla birlikte, kalp atış hızında daha fazla enerji harcanması anlamına gelen net bir artış gözlenmiş ve dakikada 90 pedal vuruşunda %15'lik bir artış tespit edilmiştir.

Dr. Formenti, 90 bpm'nin üzerinde pedal çevirmenin profesyonel bisikletçiler için faydalı olabileceğini, ancak sistemimizin sağlayabildiği oksijen ile kasların oksijen ihtiyacı arasındaki oranın azaldığı eğlence amaçlı bisikletçiler söz konusu olduğunda bunun verimsiz olduğunu belirtti.

Araştırmanın başındaki isim, verimlilikteki bu azalmanın olası sebepleri olarak, yüksek tempoda pedal çevirmenin yarattığı sallanmayı önlemek için postüral kontrolden sorumlu kasların ekstra oksijen ihtiyacına işaret etti.

Profesyonel bisikletçiler yıllarca süren antrenmanlarla oluşturulmuş bir pedal çevirme döngüsüne sahiptir ve dengeleyici kasları bilinçli bir şekilde çalıştırırlar, bu da onlara enerji harcamadan yüksek kadansları koruyabilecekleri daha büyük bir pedal çevirme ekonomisi sağlar.

Her halükarda, bu tür çalışmalarda genellikle olduğu gibi, çalışmada kullanılan örneklemin küçüklüğü ve bisikletçilerin rekreasyonel bisikletçiler olarak sınıflandırılmış olması, sonuçların haftada sadece bir veya iki kez bisiklete binenlerden neredeyse her gün planlı antrenman seansları yapanlara kadar değişen heterojen bisiklet popülasyonuna uyarlanmasını zorlaştırmaktadır.

Mevcut eğilim, bisikletçilerin geniş bir kadans aralığında verimli performans gösterebilmesidir, çünkü en rahat olduğumuz kadansı kullanamadığımız durumlar olacaktır, örneğin dik bir dağ geçidine tırmanmamız gerektiğinde ve mevcut vites çeviklikle pedal çevirmemize izin vermediğinde veya diğer uçta, sahip olduğumuz en uzun vitesin daha hızlı sürmek için yeterli olmadığı bir yokuş aşağı bölümde bir grubu yakalamaya çalışıyorsak."
Bu makaleyi okurken yanlış sonuçlar elde edecek çok fazla kullanıcı var. Amatörden kasıt nedir ? Nabızı arttıran temel faktör güçsüzlüktür. Hem dolaşım hemde kas gücü. Bastığınız watt arttıkça nabzınız artar. Düşük güç yüksek kadansta yine nabzınız düşük çıkar. Elbette giriş seviyesi binici için hertürlü artar.
Yılda 7000.1000 km binen biri amatör olmaz
 

Özhan Akgöğ

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Temmuz 2010
Mesaj
612
Tepki
904
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Zaten tam olarak bilimsel bi gerçeklik var demiyor, genellikle olabilirli cümleler kullanmış. Sadece herkes için yüksek kadans verimli olmayabiliyor.

Giro Italia'da da bahsi geçtiği üzere "Bazı yarışçılar düşük kadansa yöneliyor" diye bir mevzu vardı oradan çıktı zaten konu:) Yani "yüksek kadans daha iyidir" diye evrensel bi tanım herkese uymuyor artık. Kişiden kişiye çok değişiklik gösteriyor.

Profesyonellerin idmanları da vücutlarını adapte etmek üzerine geçiyor. Yani bugün 7.000-10.000 km. mesafeler Profesyoneller için çok düşük rakamlar. Muhtemelen 3-4 ayda bu rakamlara erişiyorlardır.

Aşağıda yine benzer konuyu içeren bi video var: (Muhtemelen düzenli spor yapan iki triatlet)

Kadans arttıkça nabız düşecek verisi her sporcu için bi noktada tepe noktasına ulaşıyor ve o noktadan sonrası aslında sporcuyu yoruyor. Bu kimisi için 75 iken kimisi için 95 olabiliyor. Direkt "ideal kadans 90'dır" veya "ne kadar hızlı çevirirseniz o kadar iyidir" diyerek kestirip atmamak lazım diye belirtiyorlar yani.

Yine Cyclist'de üzerine yazılmış bir yazı:
(link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: AeroKnight

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.980
Tepki
25.705
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Ben de bir şey sorayım, şu aralar haftada 3 gün zone 2 antrenmanı yapmaya çalışıyorum. Nabız aralığıma odaklandığımda kadansım ortalama 70-75 arası çıkıyor. Daha üst kadanslara çıktığımda ise nabız aralığımı kaybediyorum. Nasıl bir yol izlemeliyim sizce?
Vitesi düşürmeyi deneyin :snzdglsn: :acpsnr: Bisikletiniz kaç fites? Yok mu daha düşüğü
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih AYTAÇ

Semih Cavdar

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ocak 2018
Mesaj
3.208
Tepki
7.164
Şehir
Sweet home
İsim
Semih
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
BMC
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Giro Italia'da da bahsi geçtiği üzere "Bazı yarışçılar düşük kadansa yöneliyor" diye bir mevzu vardı oradan çıktı zaten konu:) Yani "yüksek kadans daha iyidir" diye evrensel bi tanım herkese uymuyor artık. Kişiden kişiye çok değişiklik gösteriyor.
Form durumu iyi olmayan tork ile sürmek için düşük kadans ile sürüyor aksi halde bakın bakalım hangi pro düşük kadans ile etabı bitiriyor, proların genel ortalaması 90-100 kadans arasında.
 

Özhan Akgöğ

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Temmuz 2010
Mesaj
612
Tepki
904
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Form durumu iyi olmayan tork ile sürmek için düşük kadans ile sürüyor aksi halde bakın bakalım hangi pro düşük kadans ile etabı bitiriyor, proların genel ortalaması 90-100 kadans arasında.
Bu makalede yine benzer bir konu ele alınmış Fenerbahçe üniversitesinden:
(link)

Proların sürüş kadans ortalamaları (TDF 2021 baz alınmış) genellikle 80-90 aralığında çok az etapta 90 üzeri kadans kullanmışlar burada yazdığına göre.
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.980
Tepki
25.705
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Tonelli - Giro 11. Etap > 81 kadans
(link)

Simon Clarke - Giro 11. Etap >77 kadans
(link)

Damiano Caruso - Giro 11 Etap > 81 kadans
(link)

Alex Dowsett - öylesine ride > 73 kadans
(link)

Kwiatkowski - öylesine ride > 81 kadans
(link)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Birkaç örnek verdim, özellikle Giro 11 etapta 65 civarı bisikletçinin Strava kaydı var, herhangi birine tıkladığınızda birlikte sürdüğü sporcuları görebiliyoruz zaten. Onların nabızlarını, kadanslarını. Ben, 70'in altında kadansla süren pro sporcu pek görmedim diyebilirim. Ama kolay kolay 100'de görmedim. Hatta 90'lar bile nadir. Genellikle tüm sporcular 80'lerde yığılır. (Zamana karşı etapları ayrı tutuyorum, onlarda kadans değerleri elbette daha yüksek) Sanırım bu mesele, sporcunun alışkanlığıyla da alakalı. Mesela Kwiatkowskinin birkaç sürüşüne baktım, hepsi 81 kadans :naslyany: Adam, makina gibi :ssrtcbya:

Bence bizim gibi tatlı su bisikletçileri için hedef 70-80 olmalı. Tamam o gün menüde herhangi bir sebeple yüksek kadans antrenmanı yazılmışsa 100 kadansa çıkılır bacaklara hareketlilik getirilir. Ama her sürüşte değil, olsa zaten prolar yapardı :harika:

Asıl mesele şu, hatta en en önemlisi. Biz tatlı su bisikletçileri sık sık pedal kesiyoruz. Bu da nabızda istikrarsızlıklara yol açıyor. Halbuki yakaladığımız kadansı karşımıza bir trafik lambası çıkmadığı sürece, veya bir yol ayrımına, sapağa gelmediğimiz sürece korumalıyız. Eğer amaç kadans veya nabız korumaksa, bunu vites uzmanı olmadan yapamayız. Vites değiştirme konusunda gerçekten uzman olmamız gerekiyor. Çoğumuz ne yapıyoruz size söyleyeyim. Yola çıkılır, 2-3 dakika içinde vites bizim alışık olduğumuz yerine oturtulur ve o vites orada yarım saat kalır. Tamam çok istikrarlı pedal çeviriyorsanız kalsın, ama bu süre içinde nabzımız yeri gelir 90'a iner, yeri gelir 140'a çıkar, kadansımız yeri gelir 50'ye düşer, yeri gelir 90'a çıkar. Ama vites? Hep aynı yerinde :snzdglsn: Bunu kesinlikle yapmamalıyız. Vites çok efektif kullanmalı, gücümüze (nabzımıza) ve kadansımıza göre anlık dokunuşlarla anında müdahaleyle ayarlamalıyız. Bakın Kwiatkowski'ye, makina gibi :D Adam 82'ye yemin etmiş.Bu adamın yolunda hiç mi kavşak yokmuş, viraj yokmuş, yokuş yokmuş, iniş yokmuş arkadaş? :ssrtcbya: Var tabi! Adam artık otomatik. Bacaklar hep 82 dönüyor. Yola bakıyor,yol hafif yokuş oldu, kadans artık 70 küsürlere düşmeye başladı, tıkbir vites aşağı: Kadans tekrar 80+ oldu. Baktı olmuyor, kadans yine aşağı yönde hareketine hız kesmedi, yine 2 seçenek var. Eğer nabzınızı ve harcadığınız eforu korumak istiyorsanız vites küçülteceksiniz. Bu durumda kadansınız tekrar 80+ olur, biraz yavaşlarsınız, ama harcadığınız efor artmamış olur, nabzınız artmamış olur. Eğer nabzınızı takmıyorsanız çözüm daha basit: Pedala yüklenip kadansı 80+'da tutacaksınız. Bu durumda hızınızı korumuş olacaksınız, kadansınızı korumuş olacaksınız, fakat kim tutar nabzınızı :D Ver elini 130+ :eek: İlerde baktınız yolun eğimi azaldı, pedal artık ayağınızın altından daha kolay kayıyor, eh haliyle artık pedal daha kolay döndüğü için kadansınız da yükselme eğiliminde, 90'larda yukarı doğru ilerleyişini sürdürüyor, bu durumda vitesinizi hemen hiç düşünmeden 1 tık yukarı alacaksınız ve hoşgeldin 80 kadans :snzdglsn:

Benzer durum grup sürüşünde, virajda, trafik içinde seyrederken, kısacası tüm durumlar için uygulanabilir. Trafik elbet işleri çok karıştırıyor :acpsnr: Fakat demek istediğim, vitesinizi küçültmek için kadansınızın 60'lara inmesini beklemeyin, vitesinizi arttırmak için kadansınızın 110'lada çıkmasını beklemeyin, hatta ve hatta eğer ayağa kalkmayacak, atak yapmayacaksanız gidip de 70 kadansta vites yükseltmeyin :acpsnr:
Bir diğer gördüğüm, hatta bizzat kendim yaşamış olduğum sorun da aynakol sorunsalı. Büyük diş mi? Küçük diş mi :naslyany: Küçük diş arkadaşlar... Siz gelin, küçük dişçi olun. Hızınız 30'un üzerindeyse evet büyük dişi düşünmeye başlayın. Fakat burada da iyi düşünün, aynakolu küçükten büyüğe almak, (34/50 örneğini düşünelim) kadansınızın neredeyse %40 düşeceği anlamına geliyor. Bu ani değişimi mutlaka dengelemelisiniz. Eğer ayağa kalkıp ciddi bir atak yapmayacaksanız arka vites ile mutlaka oynamalı ve ruble dişlisinde vitesinizi 1, 2 veya 3 düşürmelisiniz bu sayıya size karar vereceksiniz elbette, bacaklarınıza bakarak. 80 küsür (veya siz kaçı hedefliyorsanız) kadansı hangi viteste görüyorsanız.

Zaten bir süre sonra, GPS'inizdeki kadans değerine pek bakmayacaksınız bile, çünkü artık 3-5 yanılma payı ile kaç kadansa olduğunuzu biliyor olacaksınız. Hatta ve hatta, bir sonraki aşama da nabzınızı 5-10 yanılma payıyla tahmin etmek olacak. Tebrikler, artık premium tatlı su bisikletçisisiniz :ssrtcbya: :D
 
Son düzenleme:
Kayıt
15 Eylül 2011
Mesaj
25
Tepki
7
Şehir
Konya
İsim
Abdullah Şehid
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Vitesi düşürmeyi deneyin :snzdglsn: :acpsnr: Bisikletiniz kaç fites? Yok mu daha düşüğü
11-34 Kullanıyorum ve sizin de yazdığınız gibi sürekli parmaklarım viteste kullanıyorum sabitleyip gitme durumu pek yok yani. Aslında sorumu eksik yazdığımı farkettim. Uzun vadede aerobik kapasiteme faydalı olması için öncelikli olarak nabız aralığına mı odaklanmalıyım yoksa kadans hedefine mi? Bu başlığı karıştırmadan öncesinde nabız aralığına odaklı sürüyordum, kadans ortalama 70-75 civarı çıkıyordu (sürüş sonrası hiç yorgunluk hissi olmuyor, tam gezinti gibi olmasa da pek antrenman yaptım hissi de oluşmuyordu). burayı okuduktan sonra yine nabız antrenmanı yapıyorum fakat nabzı da 80 civarı tutayım derken nabzım hızlıca zone 2 aralığının üstüne çıkıyor. Şu an için hangisine takılmasam daha doğru olur?
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner

selim82

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Nisan 2017
Mesaj
1.112
Tepki
2.425
Yaş
42
Şehir
bursa
İsim
selim
Zaten tam olarak bilimsel bi gerçeklik var demiyor, genellikle olabilirli cümleler kullanmış. Sadece herkes için yüksek kadans verimli olmayabiliyor.

Giro Italia'da da bahsi geçtiği üzere "Bazı yarışçılar düşük kadansa yöneliyor" diye bir mevzu vardı oradan çıktı zaten konu:) Yani "yüksek kadans daha iyidir" diye evrensel bi tanım herkese uymuyor artık. Kişiden kişiye çok değişiklik gösteriyor.

Profesyonellerin idmanları da vücutlarını adapte etmek üzerine geçiyor. Yani bugün 7.000-10.000 km. mesafeler Profesyoneller için çok düşük rakamlar. Muhtemelen 3-4 ayda bu rakamlara erişiyorlardır.

Aşağıda yine benzer konuyu içeren bi video var: (Muhtemelen düzenli spor yapan iki triatlet)

Kadans arttıkça nabız düşecek verisi her sporcu için bi noktada tepe noktasına ulaşıyor ve o noktadan sonrası aslında sporcuyu yoruyor. Bu kimisi için 75 iken kimisi için 95 olabiliyor. Direkt "ideal kadans 90'dır" veya "ne kadar hızlı çevirirseniz o kadar iyidir" diyerek kestirip atmamak lazım diye belirtiyorlar yani.

Yine Cyclist'de üzerine yazılmış bir yazı:
(link)
Ben pro lar özelinde bahsetmiyorum. Onlar zaten konu dışı. Herkesin optimum nabzı ve kadansı farklı ama. Asıl ölçüt watt. Grup sürüşünde 100 kadans düşük watt ile nabzınız artmaz ama 80 kadans torklu basarsanız nabzınız artar.
Ortalama fondo vs kovalayan 10.000 deviren arkadaşlar için konuşuyorum.
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.980
Tepki
25.705
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
11-34 Kullanıyorum ve sizin de yazdığınız gibi sürekli parmaklarım viteste kullanıyorum sabitleyip gitme durumu pek yok yani. Aslında sorumu eksik yazdığımı farkettim. Uzun vadede aerobik kapasiteme faydalı olması için öncelikli olarak nabız aralığına mı odaklanmalıyım yoksa kadans hedefine mi? Bu başlığı karıştırmadan öncesinde nabız aralığına odaklı sürüyordum, kadans ortalama 70-75 civarı çıkıyordu (sürüş sonrası hiç yorgunluk hissi olmuyor, tam gezinti gibi olmasa da pek antrenman yaptım hissi de oluşmuyordu). burayı okuduktan sonra yine nabız antrenmanı yapıyorum fakat nabzı da 80 civarı tutayım derken nabzım hızlıca zone 2 aralığının üstüne çıkıyor. Şu an için hangisine takılmasam daha doğru olur?
Abdullaj bey, siz nabız aralıklarınızı doğru bir şekilde tespit edin. Bu test sırasında biraz yorulacaksınız. Fakat değecek. :harika: Kısa bir araştırmayla nasıl tespit edildiğini ögrenip kendi nabız değerlerinizi belirleyin. Çünkü bahsettiğiniz değerler tutarsız gibi görünüyor. Önce zone2'nizi bulun, ardından onun içinde kalmayı hedefleyin.
Kadans çok farklı bir konu zaten. Hangi nabız aralığında sürerseniz sürün farketmez, her zaman 80 civarını hedefleyin ve bunu alışkanlık haline getirin. Sizin deneyimlediğiniz 70-75 arası aslında iyi sayılabilecek bir değer.
Hangi zonede sürersem temel nabzımı geliştiririm sorusuna gelince, tek bir örnek vereyim size. Amanda Coker diye bir kardeşimiz vardı, hatta forumd aratın çıkacak, konusunu aćmıştım. Bu kardeşimiz 1 yıld kat edilen mesafe rekorunu kırmak için 365 gün boyunca, her gün sanırım 12 saat civarı bisiklet sürdü. Ardından yattı, yeni güne uyandı, yine sürdü. 1 yılını bu şekilde geçirdi bu arkadaş. Sürdüğü bisiklet yatık bir bisikletti, bizde ne deniyor bilemiyorum. Yatar pozisyonda sürülen bu bisikletle çok ciddi bir mesafe kat etti 1 yılda. Her gün aynı rotada sürdü. Trafiksiz, ışıksız, yokuşsuz. Kısacası eforsuz. Bu arkadaşın Stravası da var. Ve oraya girip nabız değerlerine baktığında şunu göreceksiniz. Bu kardeşimiz hep zone2'de sürdü. Ilk günden, son güne kadar. Ilk günlerde hatta haftalarda nabzı 110'un üzerindeydi. Aradan 1 ay geçmeden nabzı 10 atım düştü. Bakım dikkat edin hala aynı eforla, aynı ortalamayla sürmesine rağmen oluyor bu. Birkac ay sonra 10 atım daha düştü. Tabi bu düşüş kadene kademe, azar azar oluyor. Ve 365. günkü sürüşte Amanda'nın nabız değeri yanlış hatırlamıyorsam 70'lerdeydi. Ilk gunku ortalamanın aynısı, ill günkü mesafenin aynısı, fakat ortalama nabız ill günkü nabızdan neredeyse 50 atım dah düşüktü. Bunu sadece sadece zone2 sürerek yaptı. Günlerce, aylarca ve haftalarca. Başka hiçbir şey yapmadı. Eğer base nabız dedikleri bu temel nabzınızı geliştirmek istiyorsanız, vücudunuz bisiklet tepesinde olmaya tamamen alışsın ve bisiklet tepesine çıkar ćıkmaz 120leri 130ları gòrmesin istiyorsanız yapmanız gereken şey Amanda'nın yaptığı. Sabırla ve ısrarla zone2 sürmek. Ben nu hikayeye tanık olduğum için önerim bu. Elbette bunu geliştirmenin daha ideal, daha etkili yolları vardir. Araya interval antrenmanı koymak gibi, veya yokuş da çalışmak gibi. Elbette var. Ama en temizi ve kolayı Amanda'nın yaptığı. Siz de sabırlı ve kararlı olup bu nabız işini halledebilirsiniz :harika: Sadece sürün, ısrarla sürün
 
Kayıt
15 Eylül 2011
Mesaj
25
Tepki
7
Şehir
Konya
İsim
Abdullah Şehid
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Abdullaj bey, siz nabız aralıklarınızı doğru bir şekilde tespit edin. Bu test sırasında biraz yorulacaksınız. Fakat değecek. :harika: Kısa bir araştırmayla nasıl tespit edildiğini ögrenip kendi nabız değerlerinizi belirleyin. Çünkü bahsettiğiniz değerler tutarsız gibi görünüyor. Önce zone2'nizi bulun, ardından onun içinde kalmayı hedefleyin.
Kadans çok farklı bir konu zaten. Hangi nabız aralığında sürerseniz sürün farketmez, her zaman 80 civarını hedefleyin ve bunu alışkanlık haline getirin. Sizin deneyimlediğiniz 70-75 arası aslında iyi sayılabilecek bir değer.
Hangi zonede sürersem temel nabzımı geliştiririm sorusuna gelince, tek bir örnek vereyim size. Amanda Coker diye bir kardeşimiz vardı, hatta forumd aratın çıkacak, konusunu aćmıştım. Bu kardeşimiz 1 yıld kat edilen mesafe rekorunu kırmak için 365 gün boyunca, her gün sanırım 12 saat civarı bisiklet sürdü. Ardından yattı, yeni güne uyandı, yine sürdü. 1 yılını bu şekilde geçirdi bu arkadaş. Sürdüğü bisiklet yatık bir bisikletti, bizde ne deniyor bilemiyorum. Yatar pozisyonda sürülen bu bisikletle çok ciddi bir mesafe kat etti 1 yılda. Her gün aynı rotada sürdü. Trafiksiz, ışıksız, yokuşsuz. Kısacası eforsuz. Bu arkadaşın Stravası da var. Ve oraya girip nabız değerlerine baktığında şunu göreceksiniz. Bu kardeşimiz hep zone2'de sürdü. Ilk günden, son güne kadar. Ilk günlerde hatta haftalarda nabzı 110'un üzerindeydi. Aradan 1 ay geçmeden nabzı 10 atım düştü. Bakım dikkat edin hala aynı eforla, aynı ortalamayla sürmesine rağmen oluyor bu. Birkac ay sonra 10 atım daha düştü. Tabi bu düşüş kadene kademe, azar azar oluyor. Ve 365. günkü sürüşte Amanda'nın nabız değeri yanlış hatırlamıyorsam 70'lerdeydi. Ilk gunku ortalamanın aynısı, ill günkü mesafenin aynısı, fakat ortalama nabız ill günkü nabızdan neredeyse 50 atım dah düşüktü. Bunu sadece sadece zone2 sürerek yaptı. Günlerce, aylarca ve haftalarca. Başka hiçbir şey yapmadı. Eğer base nabız dedikleri bu temel nabzınızı geliştirmek istiyorsanız, vücudunuz bisiklet tepesinde olmaya tamamen alışsın ve bisiklet tepesine çıkar ćıkmaz 120leri 130ları gòrmesin istiyorsanız yapmanız gereken şey Amanda'nın yaptığı. Sabırla ve ısrarla zone2 sürmek. Ben nu hikayeye tanık olduğum için önerim bu. Elbette bunu geliştirmenin daha ideal, daha etkili yolları vardir. Araya interval antrenmanı koymak gibi, veya yokuş da çalışmak gibi. Elbette var. Ama en temizi ve kolayı Amanda'nın yaptığı. Siz de sabırlı ve kararlı olup bu nabız işini halledebilirsiniz :harika: Sadece sürün, ısrarla sürün
O testin yoruculuğundan üşendiğim için garmin’in tahmini zone aralıklarına göre antrenman yapmaya başlamıştım 😅 aslında testi yapmaktan kaçmamam lazım çünkü düzenli spor geçmişim olmasına rağmen düşük nabızla başlayıp bitirebildiğim hiç bir antrenman yok, bu da temel eksikliğinden kaynaklı galiba.

Verdiğiniz ayrıntılı cevaplar için teşekkür ederim. Açtığınız o başlığa da ayrıca bakacağım.
 

ynsmrkckk

Üye
Kayıt
5 Mayıs 2024
Mesaj
11
Tepki
9
Yaş
35
Şehir
istanbul
İsim
yunus
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Az önce kondisyon aletimle 15 dakika içerisinde 1.979 kadans pedal çevirerek kendi rekorumu egale etmiş bulunuyorum.

(Ortalama 132 kadans/dakika )

Bakınız, dekatlondan 6 bin liraya satın alınan aletle yakalanan bu kadans sayısını 600 bin liralık bisikletlerle bile yakalayamazsınız.

Geliniz vazgeçiniz bu sevdadan, bisiklet denen şey ulaşım aracından başka bir şey değildir.

Tamam, ulaşım ihtiyacınızı giderirken de kadansınız mümkün olduğunca yüksek olsun ama gerçek bu.
 
Son düzenleme:

Semih Cavdar

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ocak 2018
Mesaj
3.208
Tepki
7.164
Şehir
Sweet home
İsim
Semih
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
BMC
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Az önce kondisyon aletimle 15 dakika içerisinde 1.979 kadans pedal çevirerek kendi rekorumu egale etmiş bulunuyorum.

(Ortalama 132 kadans/dakika )

Bakınız, dekatlondan 6 bin liraya satın alınan aletle yakalanan bu kadans sayısını 600 bin liralık bisikletlerle bile yakalayamazsınız.

Geliniz vazgeçiniz bu sevdadan, bisiklet denen şey ulaşım aracından başka bir şey değildir.
Kardeş ne anlatıyorsun sen acaba? Bırakta insanlar ne ile mutlu ise onu kullansın. Resmen bisiklet forumunda bisiklet kullanılmaması yönünde propaganda yapar gibisin.