Specialized Roubaix SL4 Elite 105 vs Cannondale Synapse Carbon 105

mkurt

Üye
Kayıt
5 Ocak 2006
Mesaj
99
Tepki
61
Şehir
Ankara
Bisiklet
Scott
@serkan hilal

Selam,

Endurance bir bisiklet baktıgım icin belirttiginiz modeller bana cok uymuyor, denedin mi derseniz hayır denemedim ama performans tek kriterim degil. Cannondale'in efsane aliminyum teknolojisi ve CAAD10'un bazı karbonlardan bile hafif olan kadrosu hakkında epey bir seyler okudum. Roubaix'in kadrosunun sertligi konusunda daha önce Gökhan beyin bahsettigi asagidaki test'e bakılabilir, SuperSix'den sonra 3.sırada, tırmanış degil endurance bir bisiklet olmasına ragmen.

(link)
 
Scudo

Ozzgurr

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Şubat 2009
Mesaj
1.180
Tepki
1.667
Şehir
Miami Beach & 35 1/2
Velo'nun test ettigi kadro bu konudaki seceneklerden bir degil; S-Works, ve sertlik/esneklik konusunda SL4 S-Works Roubaix Cannondale Evo ve Focus Izalco'dan sonra ucuncu gelmesi (Roubaix) kendisi ile celiski yaratiyor, Roubaix alan kisi konfor istiyor, sertlik tercih eden Tarmac almali.
Tech and Training'nin lab testinde SL3'nin SL4'dan daha iyi sonuc aldigi belirtiliyor, SL4'un getirdigi sertlik konfor sinifinda olan Roubaix'e eksi sonuc olarak geri donuyor.
2014 Synapse sektore "Power Pyramid" diye bir yeni teknoloji getirdi,fotograflarini foruma eklemistim 3-5 ay once, ikinci jenerasyon sok/titresim emen Save Plus ve icten gecen kablo teknolojiside var.Isterseniz disc frenli modelleride mevcut. Synapse sinifinda lider olan bisikletlerden biridir ve kesinlikle uretim amacina hizmet eden bir secenek gibi gozukuyor bana.
 

mkurt

Üye
Kayıt
5 Ocak 2006
Mesaj
99
Tepki
61
Şehir
Ankara
Bisiklet
Scott
@Ozzgurr

Dogru diyorsunuz testteki s-works kadro, roubaix elite daki kadro ile bazi farklari var(11r vs 8r). Roubaix icin karar verdim synapse ile arada illaki synapse in onde oldugu farklar vardir ancak bunlarin kullanim amacim icin bana pismanlik yasatacak seyler olacagını ummuyorum.


iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozzgurr

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@Ozzgurr

Buradaki sertlik, kadronun darbe emmesi konusu değil.
Orta göbek ve alın borusunun pedala basıldığı sırada yaptığı esneme. Bu tamamen güç aktarımı ve kadronun viraj alması ile ilgili bir konu. Titreşimleri engellemesi konusuyla bir bağlantısı yok.
Bisikletçi için konfordan daha önce gelen bir konudur bu. ben pedala bastığımda, orta göbeğin 3cm sola esnemesini istemem.
Bu kadro bunu yapmıyor işte. Orta göbeğin esnemez olması bunu sağlıyor.
Alın borusunun esnemez olması da, virajlarda yatan bisikletin daha istikrarlı bir çizgi izlemesini sağlıyor.

Darbeyi emen kısım ise ön maşa ve arka çatal kısmı. Zaten test sonuçlarına bakarsanız, bu kadar rijit bir kadronun, rahatlık konusunda Domane'ye çok yakın bi puan aldığını görebilirsiniz.



Mesela bu konuda şöyle bir örnek vereyim.
SL3 Tarmac ve SL4 Tarmac arasında rahatlık farkı çok çok büyük(müş). Kullananlar, SL4 kadroya geçince, sanki 25C lastiğe geçmiş gibi sürüşün rahatladığından bahsetmişler.
Fakat testlerde SL4 Tarmac, SL3'den daha rijit.
 

Ozzgurr

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Şubat 2009
Mesaj
1.180
Tepki
1.667
Şehir
Miami Beach & 35 1/2
@Gökhan Toros
Merhaba Gokhan,
Ben titresimden bahsetmedim, ayrica benim bilmedigimi zannedip uzun uzun aciklamalarin icinde tesekkurler. Fakat bu aciklamalarin konfor icin uretilmis olan bir modelin sert bir bisiklet oldugu testler ile ispatlanmis oldugu gercegini degistirmiyor.Ben bu forumda orta gobegi 3cm esnetecek biri oldugunu zannetmiyorum, zaten S-Works SL4 de o bolgede o kadar sabit degil, Domane'den % 22 daha esnek. ( kaynak Specialized'in kendi sayfasindaki test verisi) Bu arada 2013 modelleri zaten 25C lastik ile satiliyordu, 2014 modeller ise 26C boyutunda...

Amacim tartisma yaratmak degil, bisiklet tercih meselesidir, herkezin secimine saygi duyarim, selamlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: SongülB.

serkan hilal

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Haziran 2010
Mesaj
900
Tepki
669
Şehir
İZMİR/Bornova
özgür dostum, ben o bisikletin orta göbeğini 3CM den fazla esnetirim, bu konuda iddaa ediyorum. hangi bisiklet olursa olsun esnetirim... Bir bisikletin üstüne binmeden onu denemeden, fabrika ve test verilerinin benim için hiç bir önemi yoktur. ben markaya bakarım ve CANNONDALE yi her zaman S-WORKS e tercih ederim. S-WORKS belki özel çalışıyor daha özel arge yapıyor. specialized ın üst modeli olabilir ama benim için hiç bir önem taşımıyor. Specialized tarmac SL modelinede bindim. Cannondalenin en üstünden, en alt modeline kadarda bindim ama Synapse a binmedim !
Benim şahsi fikrim ve tercihim, Eğer orginal bir LOOK a binemiyorsam, kesinlikle CANNONDALE dir. PAram varsa TREK e binerim o da ayrı mesele...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozzgurr
Kayıt
11 Kasım 2009
Mesaj
31
Tepki
51
Şehir
mersin
Bisiklet
Cannondale
hazır bilenleri yakalamışken yeni bir topic açmak yerine bende kendi sorumu sorayım dedim ,tabii topic sahibi arkadaşın izniyle;
2009 dan beri cannondale caad 9 tiagra kullanıyorum ancak son altı aydır daha yoğun kullanma şansım oldu.aslında bisikletime bayılıyorum ama şu aralar yeni birşeyler denemek de istiyorum ve gözüme CANNONDALE SYNAPSE CARBON 5 105 COMP. YOL BİSİKLETİ 2014 fena halde girdi.çok basit subjektif ve saf bir soru sormak isterim; SYNAPSE İle CAAD9 arasında sürüşde ne gibi farklar hissederim ve caad9 u öldü parasına (1000 tl) civarı verip SYNAPSE e artı 5.000 vermek ne kadar mantıklıdır ?
caad9 umla haftada yaklaşık 150 -200 km yapmaktayım ve hep kaymak asfalt düz yolda kullanmaktayım.
selamlar.
 

Ozzgurr

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Şubat 2009
Mesaj
1.180
Tepki
1.667
Şehir
Miami Beach & 35 1/2
@ferda güler
Merhaba Ferda,
Caad 9 ve Super Six ayni acilara sahip yani agresif acili kadroya sahip, yaris odakli bisikletler.Synapse'a gecerseniz eger egimli ( slope) kadrodan dolayi oturumunuz daha rahat olacaktir. Ayni zamanda titresimin getirdigi yorgunluk( fatique) minumum olacaktir bunun sonucundada toparlanma sureniz kisalacaktir. Ayrica 105 set ile vites gecisleri daha duzgun, zamaninda olacaktir. Sizin Caad 9 bisikletiniz kac model bilmiyorum ama eger BB30 orta gobek yoksa 2014 Synapse BB30 orta gobek ile cok daha iyi guc aktaracagini soyleyebilirim. (Cannondale yillar once BB30 orta gobegi icat ederek sektore buyuk yenilik getirmisti, simdi butun markalar ayni sistemi degisik isimler altinda kullaniyor BB92-BB386 gibi) Bence aradaki fiat farkina deger, yeni bisikletin getirecegi heyacanada paha bicilemez :) Kararinizda bol sanslar, selamlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: GökhanRR

gökhangenel

Aktif Üye
Kayıt
16 Ocak 2013
Mesaj
101
Tepki
68
Şehir
.
Bisiklet
Specialized
gün geçtikçe endurance road bike lara ilgi artıyor ve mantıklı da bana kalırsa. benim asıl merak ettiğim zertz olsun ISO olsun veya markaların farklı isimlerle yarattıkları titreşim emici / mikro süspansiyon sistemlerin şöyle adam akıllı bir testinin piyasada olmayışı. ya da ben bulamadım. kadroya yerleştirilecek sensörlerle sönümlenme miktarı hesaplabilir. stroke, hz aralık değerleri.
bazı sistemler, örneğin spec cgr seatpost gibi üzerinde stroke değeri (xx mm travel) bulunuyor. bazı sistemler ise esneme yapmaksızın sadece titreşim emmeye yönelik.
tabii bir de karbon kadronun örülümü, kadro esneme payları vs var.. var da var..
her bisikleti alırken iyice denemek gerekir ancak bu bisikletleri de birbirleri ile kıyasıya karşılaştırmadan neyin ne olduğunu anlamak çok güç. ben 1 gün boyunca spec roubaix 10r kullanmıştım ve lokum gibi gelmişti açıkcası. ancak şuan kullandığım alu karonun üstüne karbon kadronun mu yoksa üzerindeki titreşim emici sitemlerin mi yoksa başka bir etmenin mi buna yol açtığını anlayamadım. anlamak için üst düzey endurance bike üreticilerinin (trek, spec, canondale vs) pisikletlerini handiyse 1-2 saat en azından denemek gerek. imkan varsa..
 

serkan hilal

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Haziran 2010
Mesaj
900
Tepki
669
Şehir
İZMİR/Bornova
@ferda güler
dostum senin bindiğin CAAD 9 hand made USA olması lazım, yani el yapımı ve CANNONDALE nin ürettiği efsane kadrodur. kesinlikle aradaki fiyat farkına deymez. Eğer CAAD 9 dan memnunsan ömrünce bin, o kadroyu alan satmıyor. sen hiç bir forumda CAAD 9 satan gördün mü? yada kaç kere gördün? CAAD 10 satan var, ama 9 yok.
CAAD 9 u ömrünce kullanabileceğin bir kadro, bence SELE de uslu uslu otur bisikletine bin. O bisiklette değiştireceğin parçalar. JANT seti ve VİTES sistemi olsun.
CAAD 9 u satmak + 5000 vermek tam bir delilik ve çılgınlık olur !!!
Yok titreşim az alacaksın, yok daha çabuk toparlanacaksın, şu özelliğinden dolayı burası böyle. selesi daha rahat, yolda böyle gidiyor... Bunlar MASAL dostum, sen profesyonel bir yarışçımısın? Hangi Tour da koşuyorsun? Ya milletin bu kadar detay yaklaşmasını anlamıyorum. bende SCOTT addict R1 vardı, belki dünyanın en iyi 10 yada 15 kadrosundan birisi, bisiklete bir türlü ısınamadım, rahat edemedim. gittim CANNONDALE SİX aldım, Süper ötesi tartışılmaz bindiğim en iyi bisikletlerden birisi. bisikletlerin Hepsininde KONFORU aynı. hiç bir fark alamadım. bisiklette rahat etmek istiyorsan, titreşimi emermiş, yok absortesi az mış. önemli olan oturuş stilin kadro açıları, rahat sürüş teknikleri. bisiklette böyle rahat edersin.
CAAD9 dan bir gün vazgeçersen, buna sebeb olan bisiklet CAAD10 olsun 2014 model. Piyasadaki karbon kadroların %70 indan daha hafif ve daha rijit... ŞAHSİ FİKRİM
 
Kayıt
11 Kasım 2009
Mesaj
31
Tepki
51
Şehir
mersin
Bisiklet
Cannondale
@serkan hilal
benim caad 9 2009 model ve hand made usa ayrıca bb30 profilimdeki bisiklet yani.
eveeet tam bir kafa karışıklığı yaşadım şimdi.bisikletimden çok memnunum.mersini bilenler için son bir yıl içerisinde asfalt kalitesi olimpiyatlar sayesinde şehrin pek çok yerinde arttı ve yol bisikletine binmek tam bir keyif oldu tabii trafikteki hödükleri ve suriyeli yeni şöför ! kardeşlerimizi saymazsak.
2009 dan beri kullandığım bisikletimi hem yenilemek hem bir üst segmente geçmek ve hem de karbon kodra deneyimi yaşamak için synapse yi düşünmüştüm.yoksa bende öyle inanılmaz bir fark beklemiyorum.yarışla falan da işim yok.yaş 45 tek rakibim kendim ve zevk için kullanıyorum bisikletimi ve gerçekten bisikletimle işe gidip gelmek bana ayrı bir eğlence oluyor...
pekii caad10 un hangi modelini önerirsiniz ? deltada (link) bu var ve fiyat aralığı synapse ile hemen hemen aynı...
selamlar.
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.203
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Bisikletin kadrosu kolay kolay eskimez ve CAAD9 çok çok iyi bir kadrodur. Elbette bisiklet sizin, para sizin, keyif de sizin ama benim naçizhane önerim kadroyu tutup üzerindeki parçaları değiştirmeniz. Yeni CAAD10'a vereceğiniz paranın daha azı ile Ultegra grupset + çok iyi bir jant seti veya Di2 (elektronik) Ultegra grupseti ve düşündüğünüz CAAD10'dakinden daha iyi bir jant seti alabilirsiniz.
 
Kayıt
11 Kasım 2009
Mesaj
31
Tepki
51
Şehir
mersin
Bisiklet
Cannondale
@Murat B.

caad 10ultegra RIDER PROFILE:
Aspiring racers, fast club riders and anyone else looking for a high-performance alternative to carbon

synapse RIDER PROFILE:people who live for the love of the ride. Fit, serious, high-performance riders who set their sights beyond the tightly defined world of the pure racer; Gran Fondo specialists, all-day-epic riders, and those who long to venture off the smooth and easy.The ideal first road bike for someone looking for comfort, performance, versatility and value in equal measure.

resmi sitesinde sürücü profillerine göre bu bilgiler paylaşılmış.synapse sanki bana uygun gibi.yeterince caad deneyimim oldu zaten,bir de synapse deneyimi yaşayayım diyorum.synapse 105 ile ultegra arasında kaldım ama arada epeyce bir fiyat farkı var.onu da bir süre 105 kullanıp eğer sıkılıp yeni birşeyler almak istersem bir kaç yıl sonra üst bir grupla değiştirerek kaşıntımı gideririm diye düşünüyorum:)
öneriler için teşekkürler.
selamlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.

serkan hilal

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Haziran 2010
Mesaj
900
Tepki
669
Şehir
İZMİR/Bornova
@ferda güler

caad10 un fiyatlı olmasında ki sebeb, tamamiyle yüksek arge den kaynaklanıyor. ALU kadro olarak, şu anda dünyanın ilk 3 kadrolarından birisi... Çok hafif ve Çok rijit olmasına dikkat çekiliyor, Ben bir arkadaşımın CAAD9 (şafak atilla akpınar) kullandım çok beğendim. CAAD10 da ullandım ve aşık oldum resmen. ben kendim LOOK a biniyorum, DELTA bisikletide Sevmem açık konuşuyum, ama ANKARA EMEK şubesinde çalışan LEVENT ve MEHMET(başkan) isminde bir arkadaşımız var ikiside mükemmel insanlar. ara sor bilgi al, bunlar satışçı değil arkadaş tayfası istersen sana, özel cep numarasınıda veriyim, sana kalmış tamamiyle, konuş ve görüş al derim. Sonrasında CAAD10 yada CAAD9 kadroya CAMPİ. SR 11 li set + shammal jant seti woowwww :D ağzım sulandı :D
 
  • Beğen
Tepkiler: GökhanRR
Kayıt
11 Kasım 2009
Mesaj
31
Tepki
51
Şehir
mersin
Bisiklet
Cannondale
@serkan hilal
deltadan aldığım bisikletleri hep levent beye danışarak aldım ve ilgisinden çok memnum kaldım şimdiye kadar.bu son durum tercihimle ilgili olarak da synapse de karar kıldık gibi ultegra beni bütçe olarak aşıyor 105 i alacak gibiyim.
selamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: serkan hilal

serkan hilal

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Haziran 2010
Mesaj
900
Tepki
669
Şehir
İZMİR/Bornova
@ferda güler

Levent ve MEHMET den başkası yalan zaten, Sercan da iyidir. gerisini salla :D aramızda ;)
 

mkurt

Üye
Kayıt
5 Ocak 2006
Mesaj
99
Tepki
61
Şehir
Ankara
Bisiklet
Scott
Selamlar,

2014 Specialized Roubaix SL4 Elite 105 bugün aldım. Yarın elime ulaşırsa ve montaj islerini halledebilirsem fotografini paylasırım. Yardımcı olan arkadaslara tekrar tesekkurler.


iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

bkaan

Aktif Üye
Kayıt
16 Mart 2011
Mesaj
176
Tepki
222
Şehir
samsun
İsim
Fatih Göktürk
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Şehir - Tur
mkurt, hayırlı olsun.. biraz bilgi alabilir miyiz bisikletiniz hakkında..tamam konu başlığınızı buldum..