Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Specialized Roubaix SL4 Elite 105 vs Cannondale Synapse Carbon 105

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında mkurt tarafından paylaşıldı.

  1. mkurt

    mkurt Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2006
    Mesajlar:
    100
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Merhabalar,

    Uzun zamandır bir yol bisikleti almak için araştırma yapıyorum. En son geldiğim noktada endurance bir modelin bana daha uygun olacağını düşündüm, bunu seçmemde etkili olan kriterler, rahatlık, bozuk yollarda kullanabilme önde geliyor.

    Tamamen hobi kullanıcısıyım, spor ve tur amaçlı kullanmayı seviyorum ancak çok fazla tur yaptığım söylenemez daha çok spor tarafı ağır basıyor. 2007'den beri Scott Sportsteer P5 marka bir şehir bisikleti kullanıyorum, o zaman da yol bisikleti mi yoksa şehir bisikleti mi diye çok fazla ikilemde kalmıştım, o zamandan beri aklım yine yol bisikletlerinde kaldığı için artık buna bir son vermek istiyorum.

    Endurance modellerin aliminyum bisikletleri de var, specialized secteur, cannondale synapse ALU gibi, ancak ilerde ah keşke karbon bir bisiklet alsaydım gibi bir duruma düşme ihtimalimle uğraşmak istemediğim için işi kökten halletmek istiyorum.

    Aşağıdaki iki modelle ilgileniyorum, bu ikisi dışında şuan düşündüğüm bir model yok, forumdan her ikisi hakkında da bulabildiğim yazıları okudum, teorik olarak kadro, jant, grup set olarak değerlendirmeye çalışıyorum, deneme şansım olmadı ikisini de. Donanımsal olarak aralarında veya geometrilerinde ciddi farklar yok gibi, genel de hangisi size daha sıcak geliyorsa onu alın tarzında öneriler oluyor.

    Synapse'in avantajları; Ankarada yaşadığım için delta bisikletten alacağım, kargo, montaj gibi işlerle ugraşmayacağım, destek alma, muhattap bulma şansım daha fazla. Synapse icin henüz fiyat alma şansım olmadı ancak Roubaix icin aldım, aralarında 350€-500€ arasında bir fiyat farkı oluşma ihtimali var, yani fiyat olarak daha avantajlı.

    Roubaix'in avantajları; kadro tasarımı, renkleri bana daha sıcak geliyor.

    Boyum 172cm, bacak ici uzunluğum 76cm, kilom 77kg, synapse 51cm, roubaix 52cm kadro düşünüyorum.

    Aşağıya her iki modelin de özelliklerini yazdım, önerilerinizi, deneyimlerinizi iletebilirseniz çok sevinirim, açılmış benzer konu varsa da ona yönlendirebilirseniz sevinirim.

    Roubaix SL4 Elite 105Synapse Carbon 5 105
    FRAMESpecialized SL4 FACT 8r carbon, FACT construction,1-1/8" to 1-3/8" headtube, compact race design, Zertz, internal rear brake cable, OSBBSYNAPSE, BALLISTEC CARBON, DI2 READY, SAVE PLUS, BB30A
    FORKSpecialized Roubaix FACT carbon full monocoque, ZertzSYNAPSE SAVE PLUS, BALLISTEC CARBON, 1-1/8" TO 1-1/4" TAPERED STEERER
    HEADSET1-1/8" upper and 1-3/8" lower, Cr-Mo cartridge bearings, 20mm cone spacer, w/ 20mm of spacersSYNAPSE SI, 1-1/4" LOWER BEARING, 25MM TOP CAP
    STEMSpecialized Expert Pro-Set, 3D forged aluminum, 4-position adjustable, 4-bolt, 31.8mmCANNONDALE C3, 31.8, 6 DEG.
    HANDLEBARSSpecialized Comp Shallow Bend, alloy, 125mm drop, 70mm reachCANNONDALE C3 COMPACT, BUTTED 6061 ALLOY
    TAPESpecialized Roubaix, w/ 2.5 gel padsCANNONDALE GRIP BAR TAPE W/GEL, 3.5MM
    FRONT BRAKEShimano 105SHIMANO 105 5700
    REAR BRAKEShimano 105SHIMANO 105 5700
    BRAKE LEVERSShimano 105SHIMANO 105 5700
    FRONT DERAILLEURShimano 105, braze-on, 10-speedSHIMANO 105 5700, BRAZE-ON
    REAR DERAILLEURShimano 105, 10-speed, long cageSHIMANO 105 5700
    SHIFT LEVERSShimano 105 STI, 10-speedSHIMANO 105 5700
    CASSETTEShimano Tiagra, 10-speed, 12-30SHIMANO 105 5700, 11-28, 10-SPEED
    CHAINKMC X10SHIMANO 105 5700, 10-SPEED
    CRANKSETFSA Gossamer Pro, BB30FSA GOSSAMER PRO, BB30A, 50/34
    CHAINRINGS50/3450/34
    BOTTOM BRACKETOS integrated, sealed bearingsFSA BB30
    PEDALSNylon flat test ride, loose ball, w/ reflectors
    FRONT WHEELFulcrum S5(1645g)SHIMANO RS11(1848g)
    REAR WHEEL Fulcrum S5SHIMANO RS11
    FRONT TIRESpecialized Espoir Elite, 60TPI, foldable aramid bead, double BlackBelt protection, 700x25cSCHWALBE LUGANO, 700X25C, FOLDING
    REAR TIRESpecialized Espoir Elite, 60TPI, foldable aramid bead, double BlackBelt protection, 700x25cSCHWALBE LUGANO, 700X25C, FOLDING
    INNER TUBEStandard presta valve
    SADDLEBody Geometry Romin Comp Gel, hollow Cr-Mo rails, 143mmPROLOGO, KAPPA EVO
    SEATPOSTSpecialized Comp, carbon, 27.2mmCANNONDALE C3, ALLOY, 25.4X300MM (48-51) 350MM (54-61)
    SEAT BINDERForged alloy, 32.6mm
     
  2. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.048
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Merhaba

    Gayet iyi bir tercih yapıyorsunuz. İlk olarak karbon kadro konusunda. Bu tarz bir bisikletin alüminyum olması çok saçma olurdu.
    105 ekipman standart kullanıcı için gayet yeterli. Daha üstüne de ihtiyaç duymazsınız.

    2 kadro arasında, Cannondale'i değil fakat Roubaix'yi çok araştırdım.
    İlk olarak şöyle bir bilgi vereyim. S-Works Roubaix SL4, velonews dergisinin yaptığı incelemede, şuana kadar test edilmiş bisikletler arasında 3. oldu. Genelde. Rijitlik konusunda.
    Yani güç aktarımı olarak muhteşem bir kadro.
    Buna ek olarak ise titreşim önleme olarak da üst sıralarda yer alıyor, testte kendi rakipleri arasında.

    Durum böyle olunca da, tırmanış kadrosu rijitliğinde bir endurance bisikleti varken, diğer modellere bakmak bana saçma geliyor.

    Boy konusunda ise;
    Roubaix'in alın borusu, normal kadrolara göre 2cm daha yüksek. Eğer çok sportif bir sürüş istiyorsanız, o zaman kendinize uygun olandan bir boy küçüğe geçmenizi tercih ederim. Daha uzun gidon boğazı kullanırsınız.
    Yoksa alın borusu, bu nedenle de gidon çok yukarıda kalacak ve yeterince sportif bir oturuş elde edemeyeceksiniz. Bu da aklınızda bulunsun.
     
    gökhangenel, mkurt ve özcan yılmaz bunu beğendi.
  3. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Çok bozuk, titreşimli yollar için yapılmış bisikletler parke, arnavut kaldırımı tipi yollar için ideal. Ankara'da böyle yollar nerde vardır 5 sene orda yaşadım da genelde yollar düzgün ve asfalt...
     
    mkurt bunu beğendi.
  4. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.340
    Beğeniler:
    6.330
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Synapse nin daha çok konfor odaklı bir bisiklet olduğunu biliyorum. Titreşim ve sarsıntıları absorbe etme noktasında daha uzman bir kadrosu var.
     
    mkurt bunu beğendi.
  5. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Endurance tarzı bisikletleri ben de inceliyorum. Hız ve Konforu bir arada yaşamak isteyen, araziyle hiç işi olmayan biniciler için ideal bisiklet tarzı.
    biliyorsunuz endurance tarzında alt boruların asla esnememesi, üst boruların ise bir miktar esnemesi beklenir
    söylediğiniz iki bisiklet içersinde Cannondale öne çıkıyor. alın borusundan arka bacağa kadar her yerinde tecrübe var. şuradan detaylı bakabilirsiniz:
    http://www.cannondale.com/synapse
    Specialized pazarlama-reklam işini iyi yapan bir marka. boya, mizenpaj gibi tasarımlar konusunda çok iyi. O kadar uzun alın borusuyla iki seçim arasında ben Speciye şans vermezdim.
    ***
    bunların içinde görünmeyen bana göre daha iyi bir model daha var. daha fazla özelliğe sahip. altı farklı serisi var. Trek Domane
    http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/road/endurance_race/domane_6_series/
     
    SongülB. ve mkurt bunu beğendi.
  6. rahmi kocaman

    rahmi kocaman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    278
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Merak ettim ve 56cm kadro için web sitelerinden baktım. Head Tube uzunluk; Roubaix -> 190mm, Synapse -> 186mm. O kadar uzun dediğiniz 4mm fark mı? Ben mi yanlış anladım sizi, başka bir ölçüden mi bahsediyorsunuz acaba?
     
    SongülB., mkurt ve ToffieBoi bunu beğendi.
  7. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.048
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    2008, 2009, 2010 ve 2012 yılında Paris-Roubaix yarışını kazanmış bir kadro. Rijitlik testlerinde Cannondale'in tırmanış modeli olan SuperSix'in hemen arkasından 3. olmuş bir kadro!

    Garip mesajlar...

    Hiç araştırmadan, karşılaştırma yapılmadan atılmış mesajlar.
     
    gökhangenel, Ömer KARAN ve mkurt bunu beğendi.
  8. tzeybek

    tzeybek Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    100
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Tamer Zeybek
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bende bu iki model arasında kaldım. Tercihimi synapse dan yana kullandım. 4 aydır kullanıyorum çok memnunum ama diğerini kullanmadığım için hangisi daha iyi birşey diyemeyeceğim. Tek önerim synapse yada roubaix 2014 model olsun. Özelleikle synapse da kadroda ciddi değişiklikler mevcut. İmkanınız varsa ve yurt dışından alırdanız en az % 10 ucuza maledersiniz. Ben yunanistandan alarak %15 kadar uygun edindim.
     
    mkurt bunu beğendi.
  9. Baran Özkan

    Baran Özkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Nisan 2010
    Mesajlar:
    411
    Beğeniler:
    161
    Şehir:
    istanbul-büyükçekmece
    Seviye:
    Bence ufak bir araştırma yaparsanız eğer, rijitlik konusunda sl4 roubaixin ne kadar iyi olduğunu ve rakiplerinden ne kadar önce olduğunu görürsünüz. Eski sl2 tarmac kullanıcısıyım ve sl4 roubaix e geçtim. Alın borusu daha uzun fakat boyuma tam oldu. Tarmactan farklı olarak, titreşim emme konusunda çok çok iyi kadro, aynı zamanda sprintlerde hiç bir şekilde esneme yapmıyor ve tepkilerinize çok iyi cevap veriyor. Aynı zamanda bisikletin virajlardaki performansıda çok çok iyi, bir kere olsun sıkıntı yaşamadım. Cannondale ye gelince, tamam çok güzel bisiklet fakat specialized SuperSix in hemen arkasında yer almayı başarıyor, ve Synapse daha gerilerde. hem rahat bir sürüş, hemde oldukça rijit bir kadro istiyorsanız, SL4 roubaixten şaşmayın derim.
     
    mkurt bunu beğendi.
  10. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    İki kadroyu rahatlık açısından karşılaştıracaksanız en önemli iki değer stack ve reach'tir benim görüşüme göre (maalesef Türkçelerin bilmiyorum, kusura bakmayın). Stack, alın borusunun bitiminin orta göbekten ne kadar yüksekte olduğunun, reach de ne kadar önde olduğunun ölçüsüdür. Kadroda stack fazla reach az ise dik bir oturma pozisyonu, stack az, reach fazla ise öne doğru daha fazla eğilen bir oturma pozisyonu mevcuttur. Bu iki değer sizin düşündüğünüz Synapse ve Roubaix'de arasında birkaç milimetre gibi gözardı edilebilecek farklar var. Söz konusu geometrilerde dikkat çekici bir başka husus da aynı markaların en üst seviye modelleri olan S-Works Roubaix ve Synapse High-Mod'da da aynı geometrinin kullanılıyor olması. (Trek'te aynı durum söz konusu değil; Domane 4 serisinin geometrisi, Cancellara'nın kullandığı Domane Classics Edition'a göre oldukça daha rahat bir geometriye sahip)

    İki bisiklet arasında fark yaratan asıl unsur titreşim önleyici sistemler olan Zertz ve SAVE'den hangisinin daha iyi olduğudur diye düşünüyorum.
     
  11. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    evet söylediğinizde haklısınız. ben görsellerden dolayı yanılmışım.
    bir de aklımda önerdiğim Trek Domane'ninki kalmış.
    (56 kadro için alın borusu 175mm)
     
    SongülB. ve mkurt bunu beğendi.
  12. kerem oktar

    kerem oktar Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    474
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    kocaeli
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    o piti piti yapmak gerek bazen :)
     
    Engin er. ve mkurt bunu beğendi.
  13. özcan yılmaz

    özcan yılmaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2011
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    342
    Şehir:
    Tekirdağ/çorlu
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Roubaix 8r karbon ve osbb kullanıyor,synapse bb30a(yani daha geniş bb,pedal tepkileri daha iyileştirilmiş) ballis tec karbon kullanmış.Biri tom boonen le ünlenmiş,öteki saganla.Hangisini seçerseniz seçin yolda hızla akarken suratınızdan gülümseme eksik olmaz.Gökhan karşılaştırma 2014 modellerinin mi?
     
    mkurt ve Ömer KARAN bunu beğendi.
  14. mkurt

    mkurt Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2006
    Mesajlar:
    100
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Gökhan hocam öncelikle cevap icin tesekkürler. Boy konusu biraz kafamı karıstırdı, tabi en güzeli gidip magazaya denemek ama suan oyle bir imkanım yok, mesela siz tarmac'da 56cm kullanırken roubaix'de 54cm mi tercih ederdiniz? Bir de Stand-Over Height dedikleri yatay borunun merkezinin yerden uzaklıgı ne kadar önemlidir, ben yatay boru üzerinde ayakta durdugunuzda, boru ile bacak aranız arasında 2.5-3cm acıklık olması gerekir diye biliyorum. Benim bacak ici uzunlugum 76cm, Stand-Over Height Roubaix 52cm'de 756mm, Synapse 51cm'de 725mm.
     
  15. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Specialized'lar eğik gidon teknolojisinden dolayı boru ile bacak arasında diğer düz borulu markalara göre farklı boşluklar bırakabilir. Yani her markada 2-3 cm kalmalı denemez...
     
    mkurt bunu beğendi.
  16. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    bisiklet seçeneği 2 ye inmişken yeni bir öneride bulunma amacım yok. Sadece aynı grup içerisinde yer aldığını düşündüğüm SCOTT un yeni modeli Solace den haberdar etmek , bilenlerinde isterlerse görüşlerini paylaşmalarını sağlamak için yazıyorum.
    " Solace" "CR1" İn yerine bir üst model olarak çıkmış durumda ve aşağıdaki linkde incelemesi var.
    http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-scott-solace-10-14-47448/
    Yarışmadan çok keyifli kullanım için üretilmiş gibi .
    Yukarıda konuşulan 2 bisiklet modeli ile kıyaslanabilr mi? incelemeyi okuduktan sonra değerlendirilebilir belki.
     
    mkurt bunu beğendi.
  17. gökhangenel

    gökhangenel Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ocak 2013
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    .
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    mkurt bunu beğendi.
  18. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.048
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    56cm Tarmac kullanıyorum. 17cm alın borusu var(yenilerde 16cm oldu bu). 120mm gidonu, -17 olarak kullanıyorum.
    54cm Tarmac'a geçersem eğer 14cm alın borusu olacak, 130mm gidon kullanmam gerekiyor. -17 yerine, -6 derece bir gidon yeterli. Kısacası, üst boruları arasında 2cm olsa bile, kullanmanız gereken gidon boğazını 1cm uzatmanız yetiyor, aynı seviyeye yetişmek için.
    Roubaix'de ise, alın borusu uzun geliyorsa eğer, ki muhtemelen gelecek, o zaman bi kısa kadroya geçmek çok mantıklı.
    Ben de muhtemelen 54 kadro Roubaix alır, gidon yüksekliğini daha rahat ayarlardım.

    Standover mesefesini kafaya takmaya pek gerek yok.
    Üst borusu eğimli kadrolarda o mesafeyi yakalamanız imkansız. Düz kadrolarda ise, o tür "ilkel" yöntemlerle kadro boyu ölçülmesi taraftarı değilim ben.
     
    mkurt bunu beğendi.
  19. mkurt

    mkurt Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2006
    Mesajlar:
    100
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Selamlar,

    Tüm cevaplar icin cok tesekkürler.

    Specialized Roubaix SL4 Elite 105 icin karar verdim gibi. Hollanda'dan bir tanıdık aracılığıyla daha uygun fiyata getirtebilmek icin araştırma yapıyorum. EU liste fiyatı ile TR liste fiyatı arasında epey fark var, buradaki pesin ödeme indirimi yapılmış hali bile EU liste fiyatından fazla. Aynı oranda peşin ödeme indirimini Hollanda da yapabilecek firma buldum, bir de vergi geri ödemesi alabilirsem daha uyguna gelecek diye dusunuyorum bir aksilik cıkmaz ise.
     
  20. serkan hilal

    serkan hilal Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Haziran 2010
    Mesajlar:
    912
    Beğeniler:
    675
    Şehir:
    İZMİR/Bornova
    Seviye:
    Tercihimi Cannondale SuperSix yada SİX den yana kullanırdım.
    Scott addict R1, LooK 555 , Cannondale SİX, Giant, Fuji, KEstrel, Bisan full karbon, Geotech TT, Ömer hayta ile topladığım WTF, daha bir çok sayamadığı bisiklete bindim.
    En sağlamı Şüphesiz LOOK 555, En iyi performansımı Cannondale SİX de aldım, En rahat yokuşumu SCOtt addict r1 ve Cannondale SİX ile çıktım.
    Cannondale Caad 10 serisi ultegra bir bisiklet bile, fikrimce Synapse den daha iyi. Cannondale nin ALu teknolojisi paha biçilemezdir. Diyeceksiniz Karbonla ALU yu kıyaslıyor bu s.lak diye ama, Caad 10 ultegraya binmeden bu cümleleri kullanmayınız. bir bisikletin özelliklerinden çok, sizin özellikleriniz o bisiklete uyacakmı bakalım. Herkez karbon sevmez, sevenleride yumuşak, orta ve sert diye ayrılır ben Sert sağlam karbonu severim. LOOK gibi. mermi gibi olacak. lastik gibi olmayacak, ayağa kalktığımda sağa sola esneyip benim gücümü absorte etmeyecek bisikletten hoşlanırım. En az esneme, en sert tepki...Forever CANNONDALE, FOREVER LOOK,