Toplu start böyle bir yarış için zaten katliyam anlamına geliyor
Tek tek sıralı çıkış ve bencede 2 hak tanınmalı, en iyi zaman baz alınmalı... Ve fullface kask zorunlu olmalı çünkü iniş gibi zorlu ve hızlı bir yarışta düşüşler genelde yüzüstü olduğundan fullface zorunlu olmalı.
Ayrıca start ile finish noktaları arasındaki zaman tutma olayını mümkünse daha önceki redbull yarışlarında olduğu gibi algılayıcı ile, eğerki yoksa telsiz değil mutlaka cep telefonu ile yapılmalı daha önceki yarışımızda bunun sıkıntısını çekmiştik. Yüksek irtifalar arası telsiz bazen kesiklik yapabiliyor ve start kronometresini tutmada problem yaşandı.
En önemli noktalardan biriside eldiven, unutulmamalıki düşüşlerde ilk ellerimizi yere koyarız.
Hep kötüden bahsettik şimdide biraz iyi şeylerden konuşalım.
Eminim aranızda ilk defa yarışa girecek arkadaşlar da var. Onlara bir iki teknik öneride bulunmak istiyorum.
*Parkurda kayalık geçiş varsa kayalıkta fren yapmak (özelliklede ön) sizin kaymanıza sebep olur. O sebeple ya geçişe girmeden gerekli frenajı yapınız yada FS bir bisikletiniz varsa sadece arka freni kullanarak aradaki farkı kapayabilirsiniz.
*Drop ları mutlaka antrenmanlarda geçmeyi deneyin. Ve nereye ineceğinizi nasıl bir hızla gelmeniz gerektiğini öncede çözün. Eğer daha önce hiç drop yapmadıysanız olabildiğince sakin ve yavaş bir hızda manuel yapar gibi bisikletin önünü kendinize çekin.
*Mutlaka birer parmağınız frende olsun nezaman ne çıkacağı belli olmaz. Sonucta herzaman girdiğiniz bir parkur değil ondan temkinli olmakta fayda var.
*Varsa, patikalarda bisikletin üzerinde yarın ayağa kalkıp her an dönüş yapabilirmiş gibi temkinli bir sürüş yapın.
*Keskin dönüşlerde her iki freni orantılı olarak kullanıp bisikletin arkasını kaydırarak viraja girin ve bunu yaparkende viraj hangi yöndeyse o taraftaki bacağınızı yere çok yakın tutarak gidin olası bir kaymada bacağınızıyere vurup toparlama imkanınız olsun
*Yarış zaten kısa süreli bir yarış olduğundan düzlüklerde olabildiğince pedallamakta fayda var. XC gibi çok turlu ve sürekli performans gerektirmiyor ve bütün gücünüzü o 3-5 dakikaya sığdırınız.
*Küçük vitesleri kullanmamanızı öneririm olabildiğince yüksek vitesleri seçin ve sadece viraja girerken birkaç vites düşürün çünkü viraj çıkışı vites değiştirmek size vakit kaybettirir.
*Su geçişleri varsa dibini görmeden geçmemenizi öneririm
Kaçkar kış yarışlarında çok kişi o hayatı yaptı
Yanlarda eğer varsa geçicek toprak oraları kullanmanızı öneririm...
*En unutulmayacak noktalardan biri ise; Düşüşler yaşanabilir fakat önemli olan düştükten sonra tekrar kalkıp gidebilmektir.
Herkese şimdiden bol şans diliyorum. Bende bırakmış olsamda sizlerin fotoğrafını çekmek için orada olacağım. Umarım sakin ve adrenalin dolu bir yarış olur.
Orada görüşmek üzere...