Ya siz beni anlamıyorsunuz ya da ben anlatamıyorum.
Ama bir konuda aynı durumdayız, hararetli hararetli tartışmak için yazmıyorum ben de.
Alt dişliden yaptığınız işlemi aynen, tersi şekilde üst dişliden yapın. Bu kadar basit. Buradaki amaç biraz başka ve standartların dışında. Siz normalde veya bu tip bir uyumsuz vites-dişli sisteminde alt dişliden ayarlarsınız, bir itirazım yok buna. Ama kol zamanla, olmayan üst dişliye doğru zorlandıkça (parmakla vites kapasitesinin dışında basıldıkça) normalin dışında aşınır (tecrübeyle sabit). Bu olmasın diye söylüyorum bu yöntemi.
Bu arada telin tamamen boşaldığında en alt dişlide (ayar vidasının izin verdiği yerde) kalacağını bilecek kadar bilgi sahibiyim, zira bisikleti tamire başladığım yaşı bile hatırlamıyorum. Ustalık yarıştırmak bana ne kazandırır ne de kaybettirir bu platformda.
"Gevşek dediysem komple boşaltın demedim.(tel komple boşaltılırsa,vites en alt dişlide kalır veya takıldığı yerde.)
Anlattığım şeyle alakası bile yok. Vites kolundan kaynaklanan boşalma var telde. Siz "gevşekken en üst dişliye nasıl geçireceksiniz" dediğiniz için yazdım bunu.
Üst dişliden itibaren normal gerginliğinde ayarlıyorsunuz,(üst dişli dediğiniz,en alt dişlinin bir üstümü,yoksa,en büyük dişlimi?,zaten tel gerginliği en alt dişlide yapılır ve somun sıkılır.Aynı yöntemi kapanan beldesan fabrikasında yapıyorduk.)
En büyük dişliden bahsediyorum. Siz fabrikada normal uyumlu kol takıyor ve alt dişliden ayara başlıyor olabilirsiniz. Bunun yöntemi odur. Burada ise anormal bir durum var. Kol ve dişli sayısı aynı değil.
Bakın tekrarlıyorum; normal yöntemden bahsetmiyorum. Amaç; kol zorlanmasının önüne geçmek.
aradaki fazla boşluğu da ince ayar vidasından alıyorsunuz.(Telin boşluğu ince ayar vidasından alınır,fakat ince ayar vidası,bu sebepten dolayı kullanılmaz,sadece vites en üst dişliye ayarlı olduğu halde geçmiyorsa,ince ayar vidası,kademeli olarak hareket ettirilir.)
Ne sebepten kullanıldığını bilecek kadar da bilgi ve deneyim sahibiyim. Ama aynı vidayı tel boşluğunda kullanılabileceğini kendiniz de söylüyorsunuz. Sırf çürütmeye çalışmak için yazmayın bence.
Alta göre yaptığınızın aynısı.
Tek fark; kol yukarı çıkarken takılmak yerine, aşağı inerken boşalıyor.(Bu cümle doğru.)
Bahsettiğim yöntemi yapmadan neye göre doğru? Sizin bahsettiğinizin tam tersini yapıyorum.
Bu da vites kolunun fazla basılarak kasılmasını engelliyor.(Normal vites ayarları için geçerli,bu durum için değil)
Vites büyük dişli limitindeyken zincir de büyük dişlide olduğuna göre, aynen bu durum için geçerli.
Tabi bu arada yapılan işlem ustalık istemekle beraber, gelişen teknoloji de ezberden kurtulmayı gerektirir. Fabrikada gördüklerinizle sınırlı kalmayın bence. Siz kazanırsınız. (İyi niyetli bir öneridir, yanlış anlaşılmasın)