Evet gidondan amortisör seçme çok işe yarıyor. Özellikle yokuş aşağı amortisörü devreye alıyorum. Hem konfor, hem güvenlik hem de jant telleri için daha iyi oluyor.
Bisikletçim saolsun, o ikna etmişti bana gidondan kitlemeli al pahalı da olsa diye.
Gidondan kitlemeli şehir bisikleti vardır muhtemelen, bence ondan alın. Çünkü NG350nin lastiği normal dağ tekerlerinden bile kalın, asfalta inanılmaz kullanışsız. El freni çekik araba kullanır gibi oluyordum. İlk hafta çıkardım hala duruyor bodrumda. Bir de çamurluk reflektör vs gibi ayrıntılar şehir bisikletlerinde kendinden oluyor.
Yüksek kaldırımlardan aşağı hızlı gidip bisikletten inmeden yola atlamayacaksnız, ince tekerden korkmayın. (Kalın teker ek amortisör görevi de görüyor). Patlama olayında da dik çivinin üzerinden geçerken kalın teker de patlıyor zaten. Önünüze bakarak dikkatli kullanırsanız bir problem olmaz bence.
Ben kiloma ve bisiklete göre takılabilecek en ince lastiği taktırdım (700x28c galiba)
dağ, bayır, çamur, dağ, taş kullandım, normalde de delik deşik şehir yollarında kullanıyorum, kırık şişe patlatması hariç sıkıntı yaşamadım.
Şehir bisikleti olarak AMORTİSÖRLÜ olanlardan aldıktan sonra bir problem olmaz bence. Bir de kilitlemeli maşa olanlardan alırsanız (Salcano İstanbul öyle galiba) Hiç bir sıkıntı çekmezsiniz.
Benim bisikletin son durumu bu, bugün çektiğim foto.
Büyük sele, ince lastik, çamurluk, kelebek gidon, çanta vs. gibi çok ekleme yapmam gerekti sonra.
@Osman Tuğrul Pişman değilim mevut bisikletimden gayet memnunum. Ama gereksiz masraf vs olmuş oldu. İki tane sıfır 2.20 lastik var bodrumda boşta. Zırhlı lastik nedir bilmiyorum. İki tane güvendiğim iyi bisikletçi var onlar seçti lastikleri gayet memnunum.
Benim sol diz rahatsız olduğundan az eforla çok gitmek gibi bir derdim var. Yollar bozuk, ben kilolu olduğumdan yol bisikleti olmaz diye, ince tekerli NG350 kullanıyorum gayet güzel. Az önce yokuş aşağı asfalt hız rekorumu da kırdım 63km/h
Yokuş yukarı elde sürüyorum genelde resimdeki gibi zaten