Karbon fiber hakkında, belirsiz ve dolayısyla kafa karıştırıcı yorumlar görüyorum. Şöyle bir örnek vereyim, Alu kadronun kırılma direci karbon fiberden daha azdır, hatta cf, çelik alaşımdan daha da dayanıklıdır. İzlediğim bir belgeselde olabilecek en yüksek kalite 2 metre uzunluğunda yaklaşık 6 cm çaplı silindir çelik silindir 1366 N.m torka (tork: kuvvetin döndürücü etkisi: r.F.sinq) dayandıktan sonra kullanılmaz hale geldi, aynı değerlerde cf silindir ise 4700 N.m torka kadar dayandı, sonrasında çelikte olduğu gibi bükülmek yerine çat diye kırıldı, (not: alu alaşımlarda bu daha da azdır ama onun çelikten daha esner yapıda olduğunuda biliyorsunuzdur
, anlaşıldığı üzre cf daha dayanıklı, ama her açıdan demek doğru değil çünkü carbon lifleri bisiklet kadrosu için üretilirken ne taraftan daha fazla strese maruz kalacaklarsa ona göre şekillendirilirip işleme tabi tutulurlar, yani cf a noktasından alacağı basınca daha dayanıklıyken b yüzeyinde çok zayıf olabilir ama çelikte a noktasındaki dayanıklılığı cf den az olsa bile b noktasından da alacağı darbe hemen hemen a noktasından alacağı darbeyle aynı dayanımda olacaktır burdan çıkarılıcak sonuç adı sanı belli olan karbon fiber kadrolu bisikletler amacına uygun kullanıldığı sürece uzun yıllar sorun çıkarmayacaktırlar.