Haluk Eke
Daimi Üye
- Kayıt
- 19 Şubat 2014
- Mesaj
- 339
- Tepki
- 1.303
- Yaş
- 74
- Şehir
- Muğla/Datça
- İsim
- Haluk Eke
- Başlangıç
- 1956—57
- Bisiklet
- Specialized
@Deniz Baklacı
İki klasik yol bisikleti kullanıyorum. Biri aluminyum Vitus 979 diğeri Bianchi olma olasılığı yüksek olan çok daha eski çelik bir kadro. Her iki bisiklette de esnekliğine bakmak için çok basit bir test yapıyorum:
Bisikleti bir elimle seleden, diğer elimle de gidondan tutup ayağımla orta göbeğe yandan baskı yaptığımda kadronun alt tarafı ayakla ittiğim yöne doğru esniyor. Bu esneme sırasında en çok zorlanan kısımlar orta göbek bağlantıları ve sele dikme borusu oluyor. Aman dikkat: fazla baskı uygularsanız kadroyu rahatlıkla büker veya sert malzeme ise çatlatabilir, kırabilirsiniz.
Bunu bazen bisiklete binerken de dikkat etmeden yapıyoruz: bir ayağımızı pedala koyup bastırmak, sonra da öteki bacağımızı selenin üzerinden öteki tarafa attırarak harekete geçmek. Bu biniş şekli de az önce dediğim gerilimlere yakın bir etki yaratıyor kadroda. Deniz Baklacı arkadaşımızın kadrosundaki çatlağın (bir düşme ve darbe alma sözkonusu olmadığına göre) böyle bir hareket sırasında anlık bir aşırı fazla kuvvet vermekten kaynaklanabileceğini düşünebiliyorum. Benzer zorlanmalara belki sürüş sırasında da maruz kalıyoruz. Ancak Canyon gibi bir bisikletin bu tür zorlanmalara karşı o kadar zayıf olmaması gerekir ki, bu da akla tasarım hatası olma olasılığı daha düşük olduğuna göre yapım hatası olasılığını da getirebiyor.
Dilerim, sorununuzu en kısa zamanda çözersiniz...
İki klasik yol bisikleti kullanıyorum. Biri aluminyum Vitus 979 diğeri Bianchi olma olasılığı yüksek olan çok daha eski çelik bir kadro. Her iki bisiklette de esnekliğine bakmak için çok basit bir test yapıyorum:
Bisikleti bir elimle seleden, diğer elimle de gidondan tutup ayağımla orta göbeğe yandan baskı yaptığımda kadronun alt tarafı ayakla ittiğim yöne doğru esniyor. Bu esneme sırasında en çok zorlanan kısımlar orta göbek bağlantıları ve sele dikme borusu oluyor. Aman dikkat: fazla baskı uygularsanız kadroyu rahatlıkla büker veya sert malzeme ise çatlatabilir, kırabilirsiniz.
Bunu bazen bisiklete binerken de dikkat etmeden yapıyoruz: bir ayağımızı pedala koyup bastırmak, sonra da öteki bacağımızı selenin üzerinden öteki tarafa attırarak harekete geçmek. Bu biniş şekli de az önce dediğim gerilimlere yakın bir etki yaratıyor kadroda. Deniz Baklacı arkadaşımızın kadrosundaki çatlağın (bir düşme ve darbe alma sözkonusu olmadığına göre) böyle bir hareket sırasında anlık bir aşırı fazla kuvvet vermekten kaynaklanabileceğini düşünebiliyorum. Benzer zorlanmalara belki sürüş sırasında da maruz kalıyoruz. Ancak Canyon gibi bir bisikletin bu tür zorlanmalara karşı o kadar zayıf olmaması gerekir ki, bu da akla tasarım hatası olma olasılığı daha düşük olduğuna göre yapım hatası olasılığını da getirebiyor.
Dilerim, sorununuzu en kısa zamanda çözersiniz...