Jant teli tercihi

B

BF Okuru

Misafir
Sora sora Bağdat bulunur diye danışıyorum.
Tel kopacak kadar geriliyorsa, ya sürücü ağırlığının gerektirmediği bir gerilimde akort yapılmıştır.
Bahsettiğiniz gibi çok kolay değil, incelik istiyor ama ulaştıkları son değer de 105 kg... aman aman bir fark yok sizin verdiğiniz örnekteki 95 kg bisikletçiden diye durup düşünürüm. Doğru anladıysak, biraz gerginlikte güvenlik payı gerekiyor akortun gevşememesi için.
DT Swiss kazığı yemek istiyorsan buyur, seni tutan yok.
Başka öneriler de verebilirsiniz, bilsem sormam.
 
Scudo

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.399
Tepki
6.995
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@Mete Can Karahasan
- Akortu bozulmayan telli jant diye bişey henüz icat edilmedi.
- Magnezyum veya karbon elyafından yekpare jant diye bişey olmasının sebebi de bu.
- Önerim tel konusunu abartmadan, ucuzundan almak olur. Aero kazanç olsun istiyorsan blade denen yassı tipten alabilirsin. Yassı tel kullanmanın başka bir artısı, akort yaparken tel tutulabildiği için kendi ekseninde dönmesi engellenmiş oluyor. Bu da burulmamış tel demek. Akort yaparken amaç, nipelleri telleri burmadan çevirmektir. Bu olay silindirik tellerde özellikle son çevirmelerde mümkün değildir. Akort yapıldıktan sonra bir sürüş yapıp tellerin burulmalarının kalktıktan sonra tekrar bir nihai akort yapmaka gerekiyor silindirik tellerde.
 
B

BF Okuru

Misafir
Magnezyum veya karbon elyafından yekpare jant diye bişey olmasının sebebi de bu.
Geri kalan öneriler için çok teşekkürler de, UCI bunlar sağlam değil diye yarışlarda kullanılmasını yasaklamadı mı? Darbelerde katlanıyorlarmış sanırım. Jantların gevşeyeceğinde hemfikiriz. Sizin yöntem farklı demek ki. Çok kıymetli bilgiler, yine teşekkür ederim zaman ayırdığınız için.
 

Abdullah.R

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Temmuz 2013
Mesaj
565
Tepki
958
Yaş
62
Şehir
Büyükçekmece & Anamur
İsim
Abdullah Ramazanoğlu
Başlangıç
1973—74
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Akort yaparken amaç, nipelleri telleri burmadan çevirmektir. Bu olay silindirik tellerde özellikle son çevirmelerde mümkün değildir. Akort yapıldıktan sonra bir sürüş yapıp tellerin burulmalarının kalktıktan sonra tekrar bir nihai akort yapmaka gerekiyor silindirik tellerde.
Tellerin asgari derecede burulması için tel başlarını, hassas akord yapabilmek için de jantların nipel deliklerini hafifçe greslemek gerekiyormuş.
(link)
 

The Working Dead

Daimi Üye
Kayıt
8 Mayıs 2018
Mesaj
282
Tepki
177
Yaş
32
Şehir
İstanbul
İsim
Eb
Başlangıç
2022—23
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Merhabalar, bir süredir MTB bisiklet kullanıyorum. Biraz hor ve sert kullanmayı sevdiğim için MTB almıştım. Geçenlerde evde patlak iç lastik değişimi yaparken farkettim. Daha doğrusu aklıma takılan bir konuyu paylaşmak istedim. Bisiklete basitçe baktığımız zaman sırasıyla; dış lastik, iç lastik, jant çemberi, jant telleri, jant göbeği ve mili üzerinde seyahat ediyoruz. (Sıralamayı kendimce yaptım, yanlış ya da hatalı olabilir.) Jant çemberi ve telleri bana hafif ve dayanıksız gibi geldi, özellikle teller çok güçsüz gibi görünüyor. Sanki bütün yükü jant çemberi ve telleri çekiyor gibi. Bu parçalar gerçekten göründüğünden daha mı sağlamlar? Yük en çok hangi aksamlara biniyor? Fikri, bilgisi olan yorum yapabilirse memnun olurum.
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.508
Tepki
11.941
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Tel tek başına güçsüz olabilir ama sistemin toplamında yeterince dayanıklı. Jant tel yerine ip ile örülüp MTB üzerinde bile kullanılabiliyor.

 
  • Muhteşem
Tepkiler: The Working Dead

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.399
Tepki
6.995
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
- Teller (akort ile anormal bir gerginliğe ulaşılmadıysa) fazla bile sağlam, diğer bileşenlere kıyasla.
- Yüksüksüz alüminyum çemberler dayanım olarak çok zayıf. Akortu yavaş bozulan, kaya gibi bir jant istendiğinde tellerin epey gergin olması gerekiyor, o zaman da yüksüksüz çember delikten yırtılabiliyor. İki kat çemberlerde iç ve dış duvarı beraber çeken yüksüklü jantlarda bu durum olmuyor yükü ikiye böldüğü için.
- QR'lı mil (QR çubuğu değil), özellikle arkada zayıf bir eleman bence. İçi boydan boya 3.5 mm çapında delik. Bu da mukavemetini düşürüyor ve mil sehim veriyor.
- Alüminyum gidonlar, özellikle hafif olsun diye ince etli olanlar, zamanla iki yana sarkıyor, bel veriyor yani.

Şimdilik gözlemim bunlar.
 

Batuhan B.

Aktif Üye
Kayıt
30 Nisan 2023
Mesaj
124
Tepki
133
Yaş
24
Şehir
Izmir
İsim
Batuhan Bora
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
merhabak herkese interneten bir tane cember ve jant teli siparis etim .gobegi eski jant setimden sokup yenisine orecektim. gobeki olcup tel uzunlugunu hesapladim ve 275 mmolarak cikti. cemberin erdsi sitesinde 565 olarak gozukuyordu.ancak cember geldiginde ustunde 568 erd olarak yaziyor.tekrar hesapladigimda non gear side yani disk tarifi 277 mm olarak cikti.sonuc olarak bir taraf icin 2 mm daha kisa tel siparis etmis oldum bu sorun teskil eder mi
 

awakening

Hayatta en hakiki mürşit ilimdir.
Kayıt
15 Temmuz 2022
Mesaj
335
Tepki
395
Yaş
46
Şehir
İstanbul
İsim
Murat
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bu durumda nipeller normalden 2mm daha kısa kavrama yapmak durumunda kalacak, sorun çıkabilir ancak jant üzerinde görmek en sağlıklısı olacaktır simetri bozulmadan yeterli kavrama alanı varsa sorun olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan B.

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.399
Tepki
6.995
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@Batuhan B. Bir göbek veçember birbirine ilk defa örülüyorsa teli e-alışveriş ile almak riskli olur. Muhtemelen kısa-uzun tel problemi yaşayacaksın. Yazılımlar kabaca bir fikir verir. Tam kesin değildir önerdiği tel boyu.
 

mthn_omz

Üye
Kayıt
21 Nisan 2024
Mesaj
3
Tepki
0
Yaş
17
Şehir
şanlıurfa
İsim
metehan
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bisikletçiden 4 tane 290, 4 tane 295 alıp kabaca örüp gözlemleyebilirsin. Göbeğine uygun düz kafalı tel yoksa başı kıvrık tel alıp penseyle düz hale getirip öyle yapabilirsin. Çünkü dt-swiss tellere büyük para vereceksin, uzun veya kısa tel seçersen çok acı olur sonra. Satmak istesen aynı paraya da satamazsın.
merhaba konudan bağımsız fakat yeni kayıt oldum ve bir konu hakkında yardıma ihtiyacım var
benim bisikletim Salcano hector 26 jant disk fren versiyonu
arka göbek bilyeli bildiğiniz üzere 2 yıldır sürekli dağılıyordu ve bir türlü akort ayarı tutmuyordu
en son geçenlerde mtb disk fren uyumlu rulmanlı bir göbek satın aldım
jantın tellerini söktüğümde bikaç telin kurtarılmayacak şekilde yamulduğunu gördüm sağlam olanlarla örmeye çalıştım ama bir türlü sıkılık gevşeklik ayarı orta derecede olmadı
tahminimce bu göbek için başka bir ölçüde tel gerekiyor
veya ben jantı örürken biryerde yanlışlık yaptım
eğer tahminim doğruysa kaç mm tel gerekiyor
benim telim en başdan en sona 258 mm yardımcı olursanız çok çok mutlu olurum
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.399
Tepki
6.995
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@mthn_omz İki göbeğin flanş çapı aynı ise aynı boyda tel ile örülebilmesi lazım (flanş = tellerin kafasını tutan çember).
 

mthn_omz

Üye
Kayıt
21 Nisan 2024
Mesaj
3
Tepki
0
Yaş
17
Şehir
şanlıurfa
İsim
metehan
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@mthn_omz İki göbeğin flanş çapı aynı ise aynı boyda tel ile örülebilmesi lazım (flanş = tellerin kafasını tutan çember).
öncelikle cevapladığınız için saolun
flanş derken sanırım göbeğin üstündeki 32 delik olan cemberlerden bahsettiniz yeni olanda o çemberin çapı bir tık küçük
yan yana koyduğum zaman yeni aldığım göbeğin boyu kısa kalıyor yeni tel almammı gerekiyor?
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.399
Tepki
6.995
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
Çemberin çapı küçükse yeni tel almak gerekecek evet. 258 mm geliyor ise tellerin 255 mm. Bence bisikletçi karar versin tel boyuna. Şimdi 260 mm al derim tutmaz boşuna para vermiş olursun. Akort yapmayı bilmiyorsan eninde sonunda bisikletçiye uğrayacaksın zaten.