Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Donanım Yükseltme

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında fatihbugra tarafından paylaşıldı.

  1. fatihbugra

    fatihbugra Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2015
    Mesajlar:
    83
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    Diyarbakır
    Adı:
    Fatih GÜNEY
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    2013 model specialized sirrus elite kullanmaktayım ve merak ettiğim bir kaç husus var:
    1. Donanım olarak ön aktarıcı Acera, arka Alivio. Günlük kullanım için yükseltmek gereksiz ya da fantazi mi olur? ( bütçe kısıtı yok)
    2. Jant konusu ise daha kafamı karıştırıyor. Üzerindeki jantların kalitesi ne seviyededir?
    3. Donanım yükseltme önceliğinizi nasıl yapardınız?
     
  2. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    günlük kullanım için bence yükseltmeye gerek yok. fantazi olabilir.
    ama zorlu koşullarda kullanırsan yükseltsen güzel olur.
     
    hsnbykkls ve fatihbugra bunu beğendi.
  3. fishman

    fishman Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Şubat 2015
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    259
    Bisiklet:
    Drag
    Seviye:
    Bütçe kisiti yok ise eğer sırf zevkine ben söker parçalarım o bisikletin her yerini yukseltirim :) zaten yükseltme işlemine bi yerden girdinizmi el mahkum bütün parçaları yükseltmek zorunda kalıyorsunuz :) örneğin yeni bir arttırıcı için yeni bir ruble , ruble için yeni göbek , göbek için yeni jant, yeni lastik :) yeni jantlar eski maşaya olmaz şimdi yeni masa :) masa yi sokmusken yeni boğaz yeni gidon :) bide yeni aynakol yeni göbek di derken tamam dir :)
     
    olcer, fatihbugra ve suat akman bunu beğendi.
  4. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    518
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Böyle bir bisiklette en hissedilir yükseltme jant seti ile olur. Jant setiniz yükseltin gerek akıcılıkta gerkese ağırlıkta farkı hemen hissedersiniz. Aktarıcılarınızda sorun yoksa yükseltmeye değmez derim.
     
    fatihbugra bunu beğendi.
  5. Yavuz S.

    Yavuz S. Bisikletkolik

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    13 Eylül 2014
    Mesajlar:
    1.170
    Beğeniler:
    2.643
    Şehir:
    KKTC
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Ben yükselttim. SLX seviyesine. açıkça konuşmak gerekirse; günlük kullanımda bile gerçekten fark ediyor. Benim yükseltme sebebim Tüm set altus idi; geçmeyen vitesler ayar tutmayan vites sistemi 9 vitesi etkin kullanamamam ve ağır olması.

    değiştirdim artık 10 vitesi düzgün rahat tak tak geçen vites sitemine sahibim yokuşlarda özellikle çok rahatladım, yüksek hızlara seri vites geçisi sayesinde daha rahat ve hızlı çıkıyorum, aynakolda kare milden hollowtech e geçiş ise anlatılmaz yaşanır bacaklar daha rahat döndürüyor. kısaca sizin istediğiniz şeye odaklanmanız lazım ben değiştirdim çokda memnunum.

    ama öncelik JANT seti. Gerçekten akıcılığa çok şey katmakta. Jant setini değiştirmeden neden millet jantlara bu kadar paralar döküyor diye düşünürdüm. denedim öğrendim. aero telli bir model ve en fazla 1900 gr set ağılığa sahip bir jant seti alırsanız gerçekten aradaki farkı görecek bisikletinize benim gibi bir daha aşık olacaksınız :)

    buda benim bisikletimin değişimini anlatan konum;

    Mosso Wildfire 3,29 MTB'den şehir/hybrid bisiklete doğru - BisikletForum
     
    fatihbugra bunu beğendi.
  6. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.792
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Paraniz cok ve bu isten keyif aliyorsaniz, isciligide kendiniz yapacaksaniz takilin kafaniza gore. Ben yukseltecek olsam akici parcalardan baslardim:
    Hollowtec gobek ve aynakol
    XT Tekerlek gobekleri
    Hazir teker yeniden orulecekken Jantlar
    Vites aktaricilar ve kollari
    Maşa
    Fren sistemi
    Pedallar
    Gidon bari - Sele borusu - Sele!

    :) Dogrusu bu demiyorum ama ben olsam boyle giderdim ;)
     
    fatihbugra bunu beğendi.
  7. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    hollow yazınca benim aklıma kurusaki ichigo geliyo valla :D
     
    hüseyingürgah, suat akman ve Yavuz S. bunu beğendi.
  8. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    1. Sadece aktarıcıları değiştirmek bence anlamsız olur, fakat araziye çıkmıyorsanız ve çok düşük vites oranlarına ihtiyacınız yoksa tüm sistemi değiştirip yol bisikletleri için üretilmiş 2x10 vitesli bir sisteme geçmek mantıklı olabilir.

    2. Bu tip jantlar sağlam ve uygun fiyatlı olmak için tasarlanıyorlar. Dolayısıyla performans olarak 300-500 Liraya alabileceğiniz jantların oldukça gerisindeler.

    3. Bu sorunun cevabı kullanım amacınıza göre değişir ama ilk düşünmeniz gereken yerler lastik ve jantlar olmalı...
     
    Onur Cavus ve fatihbugra bunu beğendi.
  9. fatihbugra

    fatihbugra Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2015
    Mesajlar:
    83
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    Diyarbakır
    Adı:
    Fatih GÜNEY
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    O zaman bir karbon kadro da olsun :) bu da yeni bir yol bisikleti demek :)
     
    fishman bunu beğendi.
  10. Gökhan BİROL

    Gökhan BİROL Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    16 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    1.010
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan Birol
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Specialized sirrus elite, donanımı sıradan olan bir bisiklet olsa da, kadro kalitesi ve ergonomisi ile, bir çok tiagra grup setli yerli bisiklete taş çıkartır, bir süre kullandım oradan biliyorum. Ve üzerindeki orijinal donanım da yarışlara katılmayacak bir kullanıcı için gayet de fazlasıyla yeterli seviyededir. Macera ve masrafa kalkışmayın, biz o işleri yıllarca yaptık ve sonunda zararlı çıktık. Donanım değiştirirken yaptığımız masraflar ile satarken ettiğimiz zararları üst üste koysan herhalde iki tane orta seviye markalı full karbon bisiklet parası gitmiştir.

    Sanırım mesajı aldın
    Sevgiler, saygılar...
     
    Hüseyin Odabaş, fatihbugra ve KaanG bunu beğendi.
  11. KaanG

    KaanG Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    712
    Beğeniler:
    1.056
    Şehir:
    Istanbul Maslak
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Hala üzerinde gelen lastikleri kullanıyorsanız, ilk önce lastikleri değiştirin. En düşük maliyete en büyük farkı öyle hissedersiniz. Ben Sirrus Pro'da Continental GP4000S 25c lastiğe ve Specialized Turbo iç lastiklere geçtiğimde çok ciddi bir fark görmüştüm.
    O farkı görünce de yol bisikletine geçtim, şimdi mutluyum :D
     
  12. fatihbugra

    fatihbugra Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2015
    Mesajlar:
    83
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    Diyarbakır
    Adı:
    Fatih GÜNEY
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Mesajınız çok açık.teşekkürler.Eğer sonu yol bisikleti olacaksa yükseltmeye masraf yapmak mantıklı değil gibi. Canyon'un karbon kadroları çok hoş.
     
  13. newhidalgo

    newhidalgo Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    14 Mart 2015
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    antalya
    Adı:
    Hüseyin T
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Fren jant devam derim.
     
  14. Themaner

    Themaner Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    16 Kasım 2016
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    112
    Şehir:
    Malatya
    Adı:
    Orhan Ş
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Konuyu hortlatmış gibi oldum ama Carraro Big 829 bisikletim var gerek kadrosu gerek duruşu ciddi anlamda bana hitap ediyor ve beğeniyorum. Arka aktarıcı acera kolları altus 8x3 vites sistemi var. Göbekler shimano ama model ve özelliklerini bilmiyorum. Aslında beni idare ediyor ve memnunum fakat adından mıdır yoksa en azından yüksek seviyelerin az altı olsun diye düşündüğümdenmidir bilmiyorum ama 27 vites deoreye yükseltmek istiyorum. Acaba neleri değiştirmem gerekir neye mal olur. Lastikleri Michelin ön erimiş gibi orta kısımları lastik değişmeli miyim? Bisikletim ciddi anlamda diri zaten 2016 model önerileri bekliyorum. 1480247021343.jpeg
     
  15. TuTKuN

    TuTKuN Aktif Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    25 Haziran 2016
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    146
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Masraflı bi iş.Neden yükseltme ihtiyacı duydunuz? Bendede 8×3 altus var o yüzden sordum
     
  16. Themaner

    Themaner Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    16 Kasım 2016
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    112
    Şehir:
    Malatya
    Adı:
    Orhan Ş
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Hocam bilmiyorum hani bisikletim görüntü olarak beni baya tatmin ediyor kaldı ki büyük kadro zaten değişsem bu boyda kadro zor kullanırken daha üst düzey kullanabilme arzusu zaten düşüncem arka aktarıcıyı değişmek 24 destekliyorsa deore vites sayısını da arttırmaya gerek yok bence çok çok ön arttırıcıyı da yükseltirim. Sizin bisiklet neydi?
     
  17. TuTKuN

    TuTKuN Aktif Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    25 Haziran 2016
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    146
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Themaner mosso 1624V var bende.Bildiğim kadarıyla deore 9 ve 10'lu sistemleri destekliyo burda çok bilgili arkadaşlar var size yardımcı olurlar.
     
  18. Sadettin Z.

    Sadettin Z. Girişim Savaşçısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.213
    Beğeniler:
    5.091
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    @Themaner

    Bisikletinizin çekiş sistemini güncellemenizin pratikte size hemen hiç faydası olmayacak. Ayarları iyi yapılmış bir Acera aktarıcı sizi yıllarca sorunsuz şekilde taşıyacaktır. Üstelik herhangi bir kaza durumunda bozulan parçaları da çok daha uyguna yenileyebilirsiniz.

    Harcadığınız paranın karşılığını almak için daha iyi bir jant seti ve maşa ilk önceliğiniz olmalı.

    Eğer bisikletinizi arazide değil şehirde kullanıyorsanız hiç masraf etmeden bir yol veya fitness bisiklete değiştirmeniz size çok daha büyük fayda sağlar.
     
  19. Themaner

    Themaner Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    16 Kasım 2016
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    112
    Şehir:
    Malatya
    Adı:
    Orhan Ş
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Hocam öncesinde tur bisikletim vardı zaten onların rahatlığını biliyorum. Genel anlamda şehir içindeyim fakat bundan önceki bisikletlerim ağırlıklı olarak MTB olduğu için kendime dağ bisikletlerini daha yakın görüyorum. Şöyle bir konu var hani internette falan da yazar tourney-alivio arası giriş seviyedir diye sırf bu algıdan ötürü bisikletim giriş seviye olmasın varsa 24 sistem ki internette rastladım en azından arkada "Deore"ye geçeyim diye düşündüm.Yoksa bisikletim 2016 Acera saat gibi. Hani nprmallerden farklı olarak nedir uygun yollu daha üst 8x3 kol olabilir aktarıcı olabilir düşüncem asıl olars bu yönlü yoksa 27 ye çevirmektense big 929 almak daha mantıklı. Sadece kadroyu, kadro boyunu beğeniyoken bunu kullanma peşindeyim.
     
  20. srdrmrs

    srdrmrs Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    524
    Beğeniler:
    530
    Şehir:
    İST
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    bi sticker alıp aceranın üstüne deore yapıştır o zaman :) en düşük maliyet en yüksek fayda :)
     
    Eto3401 bunu beğendi.