Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Disk frenden v frene geçiş

Konu, 'Frenler' kısmında hasan Setbaşı tarafından paylaşıldı.

  1. hasan Setbaşı

    hasan Setbaşı Üye

    Kayıt:
    14 Mart 2010
    Mesajlar:
    65
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    Eskişehir-Bilecik
    Seviye:
    Arkadaşlar ben şu anda bisikletimde mekanik disk fren kullanıyorum (tektro novela) disk fren sürtme yapıyor ve ağırlık farkından dolayı deore v frene geçmek istiyorum siz bu konuda ne düşünüyorsunuz ve ağırlık olarak ne kadar azalır ??
     
  2. Z. Oğuzhan Davaslıoğlu

    Z. Oğuzhan Davaslıoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Ekim 2009
    Mesajlar:
    118
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    bence hiç geçme çünkü jant setinide değiştirmek zorunda kalırsın ilk başta rotorun düzgünmü?.. düzgün ise kaliper düzgün duruyormu bunların ayarını yap sonra tekrar değerlendir..
     
  3. Sercan Balcı

    Sercan Balcı Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Aralık 2009
    Mesajlar:
    332
    Beğeniler:
    271
    Şehir:
    Şuan BurSa aslen BANDIRMA
    Seviye:
    Eğer jant setin v frene uyumlu ise geç derim birde şu önerim olucak fren pabuçlarını kartuşlu baradine 3 renk bir pabuç takarsan hiç disk freni aratmaz ben şuan kulanıyorum gayet memnunum şartlar sizin elverişli ise denemekte fayda var derim iyi günler saygılarımla...
     
    Erdem Yıldırım bunu beğendi.
  4. hasan Setbaşı

    hasan Setbaşı Üye

    Kayıt:
    14 Mart 2010
    Mesajlar:
    65
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    Eskişehir-Bilecik
    Seviye:
    jant seti v frene uygun olması lazım bilmiyorum tam emin değilim ama değiştirmek istiyorum
     
  5. Sercan Balcı

    Sercan Balcı Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Aralık 2009
    Mesajlar:
    332
    Beğeniler:
    271
    Şehir:
    Şuan BurSa aslen BANDIRMA
    Seviye:
    Slm arkadaşım değiştir diye ısrar edemem ama genede sen bilirsin ben dediğim gibi v fren kullanıyordum zaten kartuşlu baradine 3 renkli pabuç taktım çok sağlam bir tutuş sağlıyor yağmurlu havada bile maksimum performans diyebilirim zaten 3 renkli olması ıslak-kuru hava şartlarında tutş sağlaması ( diğer olan kriteri bilemiyorum ) ama disk freni hiç aratmıyor çoğu arkadaşım bu pabuçlardan kullanmakta hiç bir sorun yaşamadılar ve uzun ömürlü bir pabuç diyebilirim banada baradine al diye çok teklif etti arkdaşlarım gayet memnunum şu kadarını özetliyeyim baradine bambaşka birşey ayrıca jantına bir bak v fren uyumlu mu bakalım yoksa v frene geçmen biraz bütçeni sarsabilir :) iyi günler saygılarımla...
     
  6. Emre Nakipoğlu

    Emre Nakipoğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    596
    Beğeniler:
    557
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    bence disk varsa hidrolikse geçme astarı yüzünden masraflı bu değişimler...
     
  7. GülentYurtsever

    GülentYurtsever Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Nisan 2010
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    bence gecme aynı disk fren sistemini bende kullanıyorum egiklik varmı bir kontrol et derim yoksa ya tekeri fazla sıkmısındır yada az sıkmısındır bunu deneye deneye bir kontrol et cok sıkınca benmi sürtme yapıyordu ortasını buldum iki dakikamı almıyor pratikleşince bide sanmıyorum okadar hafifleyecegini en fazla 150 gram azalır
     
  8. Levent Kırça

    Levent Kırça Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Kasım 2009
    Mesajlar:
    587
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    arkadaş modeli vermiş zaten. söylediği fren mekanik.

    ayrıca eğer deneme imkanın varsa birinden bir kaç günlüğüne bir denemelik al tak bak derim. ben ön fren için shimano'nun mekaniğini kullanıyordum, avid digit 7 (baradine pabuç)'a geçtim süper oldu. öyle çok çamur mamur gezmiyorsan. genelde jantın fren yüzü temiz duruyorsa geçmeyi düşünebilirsin. disk'in bir avantajıda o zaten. çamur kaplı bir yolda teker jant komple çamur olsa bile sorun olmuyor. ki baradine pabuçlar her koşulda iyi bir performans gösteriyor diye yorumlar vardı nette.

    bir düşün derim.
     
  9. Barış BİRLİK

    Barış BİRLİK Engineer / Archer / Cyclist

    Kayıt:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    654
    Beğeniler:
    301
    Şehir:
    Eskişehir - Morphou
    Adı:
    Barış Birlik
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Onun yerine rotorları sabit bırakıp hidroliğe geçmekte avantajlı olur
     
  10. massaget

    massaget Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    1.143
    Beğeniler:
    513
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Arkadaşlar disk frenden v frene geçmek istesem bu mümkün olur mu?
     
  11. Ahmet.S

    Ahmet.S Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Şubat 2015
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    Amasya
    Adı:
    Ahmet
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Kadroda v fren icin delikler varsa neden olmasin
     
  12. massaget

    massaget Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    1.143
    Beğeniler:
    513
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    @ahmetcan05 işin ilginç yanı önde delik var arkada yok...baktım arkada da varmış...

    Düzeltme: Kadro uygun geçiş için...
     
    Son düzenleme: 2 Mayıs 2015
  13. Ahmet.S

    Ahmet.S Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Şubat 2015
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    Amasya
    Adı:
    Ahmet
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    O zaman yapacak bi sey yok gibi gorunuyor. Neden v frene gecmek istiyordunuz?
     
  14. Atilla G.

    Atilla G. Fırtına Getiren

    Kayıt:
    13 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    4.261
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Disk fren ile v Fren arasındaki temel fark bisiklette oluşturdukları ağırlık ve fren tepkime süresidir. Her ne kadar disk fren biraz ağır ve tepkime süresi geç olsa da bence pabuçla çalışan bir sistemden daha güvenilirdir. Ağırlığı çok problem etmiyorsanız bence değiştirmeyin. Sonuçta ikisinin birbirinden pek farkı yok.
     
  15. massaget

    massaget Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    1.143
    Beğeniler:
    513
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    bir aparat vardı bunun için forumda görmüştüm konuyu bulamıyorum, benim bisiklet için gereksiz olmuş disk fren tamamen tasarım hatası olarak görüyorum, katlanır bisiklete disk fren takmak çok gereksiz, hem ağırlığı arttırıyor hem de bakımı daha zor, ayarı daha zor ve eğilme bükülme şansı da yüksek...
     
  16. Arda Oral

    Arda Oral Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2013
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    180
    Şehir:
    NİĞDE
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bence disk fren , zaman kaybı para kaybı ve fazla ağırlık dir. Hele birde bisiklet ile uzun tura çıkacak olursaniz size birsürü sorun çıkarabilir surtme olabilir yamulma olabilir bakımı zordur ama görsel açıdan genelde v fren in önüne geçer
     
  17. apeironur

    apeironur Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    169
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Onur
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    @mehmet aşkın, kadronun uygunluğunun yanında jantları da değiştirmeniz gerekir.
     
  18. massaget

    massaget Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    1.143
    Beğeniler:
    513
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Arkadaşlar düzeltiyorum kadro uygunmuş, hem ön hem arkada v fren takmak için delik var, jantların uygunluğu nasıl anlaşılır?

    Ben de aynı fikirdeyim, ben hafta da bir kullanacağım ve, yağmurda çamurda binmem üstelik ağırlık önemli benim için, ne kadar ağırlıktan tasarruf edebilirim bu dönüşüm ile?
     
    Son düzenleme: 2 Mayıs 2015
  19. Mehmet Altuğ

    Mehmet Altuğ surrender.to.music

    Kayıt:
    10 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    747
    Beğeniler:
    1.154
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    En iyi ihtimalle 500 gr. tasarruf edersiniz. Yapacağınız masrafa, harcayacağınız zamana değmez bence. Zaten haftada bir binecekmişsıniz, bırakın şimdiki haliyle kalsın bisiklet.

    Birçok kişi nedense disk frenleri, daha doğrusu hidrolik sistemleri öcü gibi gösteriyor. Bilinçli kullanılan bir hidrolik disk fren sistemi, herhangi bir markanın V fren sisteminden çok daha emniyetli ve kolay frenleme sağlar; frenleme yaparken daha az efor harcar ve daha az tedirgin olursunuz. Böylece sürüş esnasında yola daha iyi odaklanırsınız. Fren performansınız hava şartlarından ve yol koşullarından çok az etkilenir. Jantlarınız aşınmaz, jant akordunuz bozuldu diye fren performansınız düşmez. V fren, uzun inişlerde jantın fazla ısınmasına yol açabilir, bu sebeple iç lastiğiniz bile patlayabilir.

    Ortalama bir bisiklet kullanıcısının senede bir defa fren balatalarını değiştirmesi, iki yılda bir de sistemin genel bakımını yaptırması, hidrolik disk frenlerini sorunsuzca kullanabilmesi için kafidir. Bu işlemler için harcayacağınız para da, V fren bakımı için harcayacağınız paranın iki üç misli değildir. Bugün iyi bir çift fren papucu ile bir çift disk fren balatası hemen hemen aynı fiyatlardan satılıyor.
     
  20. massaget

    massaget Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    1.143
    Beğeniler:
    513
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    @Mehmet Altuğ Benim frenler hidrolik disk değil de mekanik disk fren...