Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisikletin ağırlığından daha önemli 10 şey

Scudo
1 doğru bike fit
2 doğru vites kombinasyonu (aynakol ve ruble seçimi)
3 bolbol tırmanmak ,hep tırmanmak ,tırmanmak😁

Ben hepsini yapıyorum da, tırmanamıyorum. O nası oluyo acaba? 😆
 
1- Aerodinami
2- Parçaların uyumlu çalışması
3- Sizin ağırlığınız
4- Antrenman durumunuz
5- Beslenme
6- Dinlenme
7- Spor geçmişiniz
8- Güzergâhı tanımanız
9- Vücudunuzun dayanıklılığı
10- Refleksleriniz
 
Yaş kg nedir. Belki fazla kadans belki az çeviyorsundur. Aynakol ruble oranın nedir. Ve en önemlisi kaç km ortalama ne kadar eğim senin için yokuş. Bunlardan başlayalım 😁
Hocam çok sordun. Ben bi çalışıp geleyim 😆
Doğrusu ben daha işin başındayım. Yaş 56, kilo 80. İşim hiç kolay değil yani. Tırmanmadan önce benim bol bol Z2 sürüp kilo vermem lazım.
Bisiklet Bisan Grand Tour. 105 set, 52/36 - 11/30
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Hocam çok sordun. Ben bi çalışıp geleyim 😆
Doğrusu ben daha işin başındayım. Yaş 56, kilo 80. İşim hiç kolay değil yani. Tırmanmadan önce benim bol bol Z2 sürüp kilo vermem lazım.
Bisiklet Bisan Grand Tour. 105 set, 52/36 - 11/30
Öncelikle çok gençsin , olmasan şuanda bunları konuşmazdık. Kg da gayet iyi . Öncelikli tavsiyem kendine 20 km civarı eğimli bir yol bul. Haftada iki yada üç kez bu rotayı sür(eve yakın olursa iş çıkışı yapabilirsin) yokuşa hiçbir zaman sert girme yavaş yavaş temponu arttır ve yokuşun sonuna doğru maksimum patlat. Gücün ne kadar yeterse 10 mt de olabilir 200 mt olabilir. Kadansın 80 altına inmesin. 36 30 ile 90 geçebileceğini sanmam .80 90 arası iyi olur. Bisiklette devamlılık oldukça neler yapabileceğine şaşıracaksın. 200 km ler havada uçuşacak. Elbette sağlığına dikkat ederek.
 
Öncelikle çok gençsin , olmasan şuanda bunları konuşmazdık. Kg da gayet iyi . Öncelikli tavsiyem kendine 20 km civarı eğimli bir yol bul. Haftada iki yada üç kez bu rotayı sür(eve yakın olursa iş çıkışı yapabilirsin) yokuşa hiçbir zaman sert girme yavaş yavaş temponu arttır ve yokuşun sonuna doğru maksimum patlat. Gücün ne kadar yeterse 10 mt de olabilir 200 mt olabilir. Kadansın 80 altına inmesin. 36 30 ile 90 geçebileceğini sanmam .80 90 arası iyi olur. Bisiklette devamlılık oldukça neler yapabileceğine şaşıracaksın. 200 km ler havada uçuşacak. Elbette sağlığına dikkat ederek.
Eyvallah kardeşim. Acayip moral aşıladın.
İstanbul'da 20 km'lik yokuş bulmam zor. Ben haritada bir bakınayım. Bilen varsa da yeşillendirsin lütfen.
Olmadı, atarım arabaya bisikleti, artık Kartepe mi olur, Uludağ mı olur? 😆
Kadansımı 80'in altına düşürmemeye çalışıyorum. İş güç olmadığından bütün vaktimi bu işe adayabilirim.
200 km ha? Ağzın bal yesin 😍
 
Eyvallah kardeşim. Acayip moral aşıladın.
İstanbul'da 20 km'lik yokuş bulmam zor. Ben haritada bir bakınayım. Bilen varsa da yeşillendirsin lütfen.
Olmadı, atarım arabaya bisikleti, artık Kartepe mi olur, Uludağ mı olur? 😆
Kadansımı 80'in altına düşürmemeye çalışıyorum. İş güç olmadığından bütün vaktimi bu işe adayabilirim.
200 km ha? Ağzın bal yesin 😍
20 km yokuş değil , içinde yokuş barındıran bir 20 km demek istedim. Bu yaz tuncay abimiz 53 yaşında . Ona domestik oldum ve bursa eskişehir bursa 320 km 2800 MT elev. Olarak turu tamamladı. Önemli olan ritmi yakalamak. 1 sene sonra kendini tanıyamazsınız. Nabız saatin varsa 160 atım sizin maks. Diyebiliriz. Geçmeseniz sağlık açısından önemli.
 
20 km yokuş değil , içinde yokuş barındıran bir 20 km demek istedim. Bu yaz tuncay abimiz 53 yaşında . Ona domestik oldum ve bursa eskişehir bursa 320 km 2800 MT elev. Olarak turu tamamladı. Önemli olan ritmi yakalamak. 1 sene sonra kendini tanıyamazsınız. Nabız saatin varsa 160 atım sizin maks. Diyebiliriz. Geçmeseniz sağlık açısından önemli.
O konuyu sıkı takip ediyorum. Nabız bandım ve kadans sensörüm var. Geçenlerde FTHR ölçtüm, 171 çıktı. Zone'ları buna göre ayarladım. Haftada 6 gün çıkıyorum. İki günü en az 40 dk tempo, kalan günler Z2, yağ yakmaca. Mesafeyi gittikçe arttırmaya çalışıyorum. Geçen gün burada ilk 40'ı kutladık hep beraber 😆
İnanıyorum, olacak bu iş. 😎
 
lastiklerim 25 hacimdi ve 23 hacim yapayım bir de patlamaya dayanıklı olsun dedim.

ve gittim çifti 400 kusur gram olan 25 hacim lastikleri verdim. 23 hacim çifti 880 gram olan daha az patlayacağı söylenen lastiği aldım. ve aşırı bir şekilde hızım düştü. eskiden 53 55 ile gittiğim yollarda aynı eforu vermeme rağmen o hızlara çıkamıyorum artık uzun mesafede 2 3 dakıkalık kayıplarım oldu.

lastiğin + 400 gramlık ağırlığı çok aşırı şekilde fark etti. benim tecrübem bu şekilde... strava kayıtları da km saatide bunu kanıtlıyor...

daha hafif ve daha iyi koruyan lastiklerde var ama bir çift lastiğe 130 euro vermek ne bileyim yarışçı falan da değiliz yani 3 5 km daha yavaş gideriz...

arabayı aldım dolar 1.30 lira motosiklet aldım dolar 2 lira bisikleti aldım dolar yine yükseldi dolar 2.20 liraydı. şimdi dolar olmuş euro ile aynı nerdeyse ikisi el ele vericek 3 lirayı aşacak. yurtdışından da euro ile alıyoruz dolar ile onu da hatırlatmak isterim... ilerde mesajı görürsem 5 lira falan olursa dolarbilemiyorum.

şu anda ki gidişi pek iyi sayılmaz...
1 ABD Doları =
2,6629031 Türk Lira

Abi sana kötü bir haberim var
 
@selim82 ne güzel yazmışsınız tırmanma ile ilgili bölümü.
tırmanma konusunda bende bir yerlere geldiğimi düşünüyorum. ancak şimdi doğru nabız ve kadans ölçümü ve yükleme için var mıdır tavsiye edebileceğiniz kadans ve nabız ölçer?
bu konu da tıkandım kaldım.

garminlere, wahoolara bakıyorum ateş pahası. bunlardan bağımsız nabız ve kadansımı nasıl ölçebilirim?

bu konu da yardım ihtiyacım var. :) selamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@selim82 ne güzel yazmışsınız tırmanma ile ilgili bölümü.
tırmanma konusunda bende bir yerlere geldiğimi düşünüyorum. ancak şimdi doğru nabız ve kadans ölçümü ve yükleme için var mıdır tavsiye edebileceğiniz kadans ve nabız ölçer?
bu konu da tıkandım kaldım.

garminlere, wahoolara bakıyorum ateş pahası. bunlardan bağımsız nabız ve kadansımı nasıl ölçebilirim?

bu konu da yardım ihtiyacım var. :) selamlar
Bende igs10 var . Gayet memnunum . 2 el 500 tl civarı alabilirsin. Yada aliekpres den alabilirsin. İgs serisi fena değil . Sadece strava ya atması zaman alıyor.
 
@selim82 ne güzel yazmışsınız tırmanma ile ilgili bölümü.
tırmanma konusunda bende bir yerlere geldiğimi düşünüyorum. ancak şimdi doğru nabız ve kadans ölçümü ve yükleme için var mıdır tavsiye edebileceğiniz kadans ve nabız ölçer?
bu konu da tıkandım kaldım.

garminlere, wahoolara bakıyorum ateş pahası. bunlardan bağımsız nabız ve kadansımı nasıl ölçebilirim?

bu konu da yardım ihtiyacım var. :) selamlar
(link)
Ben bunları cep telefonu ve wahoo app ile kullanıyorum. Gayet başarılı.
 
@eshquiaa selam, telinizin ant+ ozelligi var muhtemelen. Samsung telefonlarda var genelde. Ben de bu sekilde kullanmak istemiştim ama telim desteklemiyordu:( ayrı cihaz almak zorunda kaldım.
@selim82 selam, igs serilerinde, yeni sürüşü, bir önceki sürüşünüz ile karşılaştırma yaparak sürmenizi sağlıyor mu? Teşekkürler
 
Geri