Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikletinde aero kadro ile enduro kadro arasındaki fark ve tavsiye?

Konu, 'Kadrolar' kısmında sedir90 tarafından paylaşıldı.

  1. sedir90

    sedir90 Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    83
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    denizli
    Adı:
    Kürşat ERKAN
    Seviye:
    Değerli arkadaşlar yol bisikletinde bahsettiğim gibi aero kadro ile enduro kadro arasındaki fark konusunda çok fazla makale bulamadım.Bu konuda bizleri aydınlatmak isteyen varsa memnuniyetle dinleriz.Ayrıca bu kadro farkları çok ciddi manada fark edilecek ayrıntılar ve farklılıklar mı? Birde son olarak tavsiye edebileceğiniz enduro kadro hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
     
  2. Kkazim

    Kkazim Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Mart 2008
    Mesajlar:
    783
    Beğeniler:
    651
    Şehir:
    Bolu
    Seviye:
    Enduro tarzı yol bisikleti yoktur. Sanırım endurance tarzı demek istediniz. Kısaca özetlemek gerekirse, aero kadrolarda amaç hava direncini bisiklet geometrisi ve duruş pozisyonu itibariyle minimumda tutmakken endurance tarzı kadrolarda konfor daha ön plandadır. Sürüş stilinize hangisi uyuyorsa onu tercih etmeniz daha mantıklı olur.
     
    Kuzey Ege ve aynakol bunu beğendi.
  3. Sadettin Z.

    Sadettin Z. Girişim Savaşçısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    5.080
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Endurance tipi kadroya sahip bir yol bisikleti hız beklentisinin yanısıra konfor deneyimini de artırmayı amaçlar. Bunu daha kısa reach, daha uzun stack ölçüleri, görece daha uzun teker merkez açıklığı ve kadronun yapısal özelliklerindeki değişiklikler ile yapar.

    Kendi kullandığım ve yarış birinciliği olan bir endurance yol bisikleti olarak Cannondale Synapse gösterilebilir. En büyük rakibi Specialized Roubaix olup Giant Defy, Canyon Endurace gibi muadilleri de mevcuttur.

    Aero kadrolarda ise kadronun artan ağırlığı yokuş tırmanmayı bir nebze güçleştirse dahi, son derece sert ve agresif geometri ile kadro elemanlarının aerodinamik tasarımı düz ve inişli etaplarda hız avantajı sağlar. En bilindik aero kadro olarak Cervelo S5 örnek gösterilebilir.

    Aero bir kadro ile klasik tarz bir kadronun kıyaslanmasında ise ortalama %15 performans artışı gözlemlenir.
     
  4. sedir90

    sedir90 Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    83
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    denizli
    Adı:
    Kürşat ERKAN
    Seviye:
    Teşekkür ederim arkadaşlar bilgileriniz için
     
  5. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    2015 Vulta yarışından bir kare. Önde Trek'in endurance kadrosu Domane, arkada Scott'ın aero kadrosu Foil.

    WATSON_00004327-098.jpg
    Aralarındaki farka gelince. Endurance kadrolar nispeten daha rahat olurlar, buna karşılık aero kadrolar daha serttir. Endurance kadrolarla aero kadroların arasında geometrileri bakımından kısmi farklılıklar bulunur. Örneğin endurance kadroların ön yüksekliği (stack) daha fazladır. Aero kadroların alın borusu ise genelde kısadır. Fakat bütün bu farklar yol bisikleti genel karakteristiğini bozacak ölçüde değildir.

    Aralarında karar vermeniz gerekiyorsa görsel beğeniyle beraber nasıl bir sürüş istediğinize, bundan daha çokta ne kadar esnek olduğunuza bakmanızı öneririm. Son olarakta bisikletçinin duruşunun bisikletten kat kat fazla aerodinamik etki yaptığını ekleyeyim.
    (Umarım fotoğrafı çözersiniz. Dikkat ederseniz Endurans kullanan daha hood'lardan tutmamış bile;))
     
    ercst0rm, Sarper Uluoluk ve sedir90 bunu beğendi.
  6. Sarper Uluoluk

    Sarper Uluoluk Aktif Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    7 Nisan 2014
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Sarper Uluoluk
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @MehmetAliB. normalde Endurance'in daha rahat olması gerekiyor söylediklerinize göre ama buradaki duruşlarda Scott'ta oturan daha çok eğilse bile sanki daha rahatlık sağlayan bir vücut duruşu değil mi?

    Birinde biraz daha eğiliyor ama vücut dik, diğerinde bükülmek zorunda kalıyor.

    Konuya hiç hakim değil sayılırım, ben mi yanlış değerlendiriyorum acaba?
     
  7. ercst0rm

    ercst0rm Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    671
    Beğeniler:
    874
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ercüment
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    demis farkettiysen:) @Sarper Uluoluk
     
    MehmetAliB. bunu beğendi.
  8. Osman Yener

    Osman Yener Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    422
    Beğeniler:
    660
    Şehir:
    Bilecik
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    @Sarper Uluoluk Alttaki şemada göreceğiniz gibi endurance kadrolarda alın borusu, üst borunun zemin ile açısı daha fazla olduğu için daha yukarıda konumlanmış durumda. Buda sizin daha az eğilmenizi sağlıyor.

    96942_soalce_disc_endurance_geometry_original_1.jpg
     
  9. Onur İstanbul

    Onur İstanbul Aktif Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    12 Ocak 2016
    Mesajlar:
    105
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Istanbul
    Adı:
    Onur
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    beynimi sulandıran gcn videolarından biri de size gore

     
  10. trainspotting35

    trainspotting35 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    18 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    789
    Beğeniler:
    1.146
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    image.jpeg
     
  11. trainspotting35

    trainspotting35 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    18 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    789
    Beğeniler:
    1.146
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    Bu benim Endurance kadro diye tabir edilen bisikletim daha dik bir sürüş pozisyonu sunmasının yanında 28 mm lastiklere sahip ayrıca ön jantlar 28 arkalar 32 tel biraz daha konfor odaklı bir bisiklet performans işi birazda kendinizle alakalı benim ilk yol bisikletim olmasından dolayı yaşımında gerekliliğinden bu tip bir kadroyu tercih ettim çokta memnunum.
     
  12. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Evet endurance kadrolar daha rahat geometrili.
    Fotoğraf örneğini aerodinamik etki için sporcunun duruş pozisyonunun bisikletin geometrisinden daha etkili olduğunu belirtmek için koydum. Yani agresif pozisyonda gidebilmek için illa aero bisiklet gerekmez. Önce kendi duruşumuz önemlidir.
     
    Sarper Uluoluk bunu beğendi.
  13. sedir90

    sedir90 Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    83
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    denizli
    Adı:
    Kürşat ERKAN
    Seviye:
    cevaplarınız için tşk ederim arkadaşlar