Yol bisikletinde aero kadro ile enduro kadro arasındaki fark ve tavsiye?

sedir90

Üye
Kayıt
28 Mayıs 2012
Mesaj
58
Tepki
23
Şehir
denizli
İsim
Kürşat ERKAN
Değerli arkadaşlar yol bisikletinde bahsettiğim gibi aero kadro ile enduro kadro arasındaki fark konusunda çok fazla makale bulamadım.Bu konuda bizleri aydınlatmak isteyen varsa memnuniyetle dinleriz.Ayrıca bu kadro farkları çok ciddi manada fark edilecek ayrıntılar ve farklılıklar mı? Birde son olarak tavsiye edebileceğiniz enduro kadro hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
 
Scudo

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Enduro tarzı yol bisikleti yoktur. Sanırım endurance tarzı demek istediniz. Kısaca özetlemek gerekirse, aero kadrolarda amaç hava direncini bisiklet geometrisi ve duruş pozisyonu itibariyle minimumda tutmakken endurance tarzı kadrolarda konfor daha ön plandadır. Sürüş stilinize hangisi uyuyorsa onu tercih etmeniz daha mantıklı olur.
 

Sadettin Z.

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2014
Mesaj
2.206
Tepki
11.749
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Cyclocross
Endurance tipi kadroya sahip bir yol bisikleti hız beklentisinin yanısıra konfor deneyimini de artırmayı amaçlar. Bunu daha kısa reach, daha uzun stack ölçüleri, görece daha uzun teker merkez açıklığı ve kadronun yapısal özelliklerindeki değişiklikler ile yapar.

Kendi kullandığım ve yarış birinciliği olan bir endurance yol bisikleti olarak Cannondale Synapse gösterilebilir. En büyük rakibi Specialized Roubaix olup Giant Defy, Canyon Endurace gibi muadilleri de mevcuttur.

Aero kadrolarda ise kadronun artan ağırlığı yokuş tırmanmayı bir nebze güçleştirse dahi, son derece sert ve agresif geometri ile kadro elemanlarının aerodinamik tasarımı düz ve inişli etaplarda hız avantajı sağlar. En bilindik aero kadro olarak Cervelo S5 örnek gösterilebilir.

Aero bir kadro ile klasik tarz bir kadronun kıyaslanmasında ise ortalama %15 performans artışı gözlemlenir.
 

sedir90

Üye
Kayıt
28 Mayıs 2012
Mesaj
58
Tepki
23
Şehir
denizli
İsim
Kürşat ERKAN
Teşekkür ederim arkadaşlar bilgileriniz için
 

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
2015 Vulta yarışından bir kare. Önde Trek'in endurance kadrosu Domane, arkada Scott'ın aero kadrosu Foil.

WATSON_00004327-098.jpg
Aralarındaki farka gelince. Endurance kadrolar nispeten daha rahat olurlar, buna karşılık aero kadrolar daha serttir. Endurance kadrolarla aero kadroların arasında geometrileri bakımından kısmi farklılıklar bulunur. Örneğin endurance kadroların ön yüksekliği (stack) daha fazladır. Aero kadroların alın borusu ise genelde kısadır. Fakat bütün bu farklar yol bisikleti genel karakteristiğini bozacak ölçüde değildir.

Aralarında karar vermeniz gerekiyorsa görsel beğeniyle beraber nasıl bir sürüş istediğinize, bundan daha çokta ne kadar esnek olduğunuza bakmanızı öneririm. Son olarakta bisikletçinin duruşunun bisikletten kat kat fazla aerodinamik etki yaptığını ekleyeyim.
(Umarım fotoğrafı çözersiniz. Dikkat ederseniz Endurans kullanan daha hood'lardan tutmamış bile;))
 

Sarp X

Aktif Üye
Kayıt
7 Nisan 2014
Mesaj
139
Tepki
137
Yaş
35
Şehir
İstanbul/Kadıköy - Balıkesir/Akçay-Zeytinli
İsim
Sarper Uluoluk
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@MehmetAliB. normalde Endurance'in daha rahat olması gerekiyor söylediklerinize göre ama buradaki duruşlarda Scott'ta oturan daha çok eğilse bile sanki daha rahatlık sağlayan bir vücut duruşu değil mi?

Birinde biraz daha eğiliyor ama vücut dik, diğerinde bükülmek zorunda kalıyor.

Konuya hiç hakim değil sayılırım, ben mi yanlış değerlendiriyorum acaba?
 
Kayıt
12 Ocak 2016
Mesaj
94
Tepki
92
Yaş
48
Şehir
Istanbul
İsim
Onur
Bisiklet
Cannondale
beynimi sulandıran gcn videolarından biri de size gore

 

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Mesaj
8.138
Tepki
23.372
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Mesaj
8.138
Tepki
23.372
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bu benim Endurance kadro diye tabir edilen bisikletim daha dik bir sürüş pozisyonu sunmasının yanında 28 mm lastiklere sahip ayrıca ön jantlar 28 arkalar 32 tel biraz daha konfor odaklı bir bisiklet performans işi birazda kendinizle alakalı benim ilk yol bisikletim olmasından dolayı yaşımında gerekliliğinden bu tip bir kadroyu tercih ettim çokta memnunum.
 

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
@Sarper Uluoluk

Evet endurance kadrolar daha rahat geometrili.
Fotoğraf örneğini aerodinamik etki için sporcunun duruş pozisyonunun bisikletin geometrisinden daha etkili olduğunu belirtmek için koydum. Yani agresif pozisyonda gidebilmek için illa aero bisiklet gerekmez. Önce kendi duruşumuz önemlidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sarp X

sedir90

Üye
Kayıt
28 Mayıs 2012
Mesaj
58
Tepki
23
Şehir
denizli
İsim
Kürşat ERKAN
cevaplarınız için tşk ederim arkadaşlar