Yol bisikleti seçimi: 2 kiloluk fazlalık

apeironur

Aktif Üye
Kayıt
31 Ağustos 2013
Mesaj
134
Tepki
143
Şehir
Antalya
İsim
Onur
Bisiklet
Cube
Merhaba arkadaşlar,

Yol bisikleti satın alma aşamasındayım. Kadro yapısından görünümüne kadar aradığım tüm nitelikleri taşıyan Endurance türü bir yol bisikletine ciddi ciddi takıldım: (link)...

Bu bisikletle ilgili kafamı kurcalayan iki mesele var:

Mesele 1) Bisiklet 10 küsur kilo ve sanırım yol bisikletleri içerisinde fazlaca ağır. Şu an kullandığım şehir bisikleti 13 küsur kiloydu ve yol bisikletine geçiş yapan hemen herkes gibi fark edilir bir hafiflik aradığım malum.

Mesele 2) Sora-tiagra karışık bir set kullanılmış. Şimdi burada şunu ifade edeyim; yol vites sistemlerinden anlamam. Alt-üst model arasındaki farkı hissedebilecek deneyimim de olmadı ama genel kanının da doğrultusunda 105 grupsetli bir modele yönelirim diyordum. Bu durumda gönlümdeki kadronun üst modeli (link) (renk olarak içime sinmese de) yönelme durumum da olabilir ama o da disk frenli. Gerçi ben hep mekanik disk fren kullandım ve belirttiğim 105 setli modelde Avid Bb7 var.

Sonuç olarak; görünüş olarak da hoşuma giden tiagra-sora sistemli (link), onun üst modeli disk frenli 105 sistemli olan (link) arasında bir tercih yapmam (ikisinin de kadro özellikleri aynı), ya da ikisinden de vazgeçmem gerekiyor :)

Bir sürü model bir sürü seçenek illa ki var ama çamurluk ve bagaj deliklerinin olması, görece konforlu bir kadro olması benim için çok önemli. Derdim çok hızlı olmak, çok hafif olmak değil. Sadece ulaşmak istediğim yere (günlük ya da 2-3 günlük rotalar) ucundan kenarından bir yol bisikleti deneyimiyle gitmek istiyorum. Şehir bisikleti benim için tamam artık...

Ağır kardeşim bunlar 10 küsur kg yol bisikleti mi olur boşver mi dersiniz? Çok da fark etmez alınır mı dersiniz? Bu devirde sora-tiagra set mi alınır, performans alamazsın, 105'li olanı al mı dersiniz?

Ne dersiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Transonic
Scudo

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Mesaj
1.590
Tepki
3.579
Şehir
Federal Almanya
İsim
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
@apeironur Kac para?
 

Gökhan BİROL

Forum Demirbaşı
Kayıt
16 Mayıs 2014
Mesaj
473
Tepki
794
Şehir
İstanbul
İsim
Gökhan Birol
Bisiklet
Lapierre
hep şunu söylerim, set önemli değil, kadro yapısı önemli.
ben 2300 setli yol bisikletimle hem performans hem de uzun yol yapıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ardaa ve apeironur

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.998
Tepki
25.901
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
10 kilo kötü değil. uzun süre 10 kiloluk bir yol bisikleti kullandım, 5000 km'den fazla yol yaptım o bisikletle. ve çok memnundum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: apeironur

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
794
Sportif 2.1 2550 tl olarak gördüm madem 105 set aklını karıştırıyor 3500 tl civarina canyon endurace al 6.0 a bi bak derim stokta var ise
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
794
Fuji Sportif 1.1 enduro yol bisikletinden çok cyclocross'a benziyor.
 

Atacan

Daimi Üye
Kayıt
10 Ekim 2014
Mesaj
374
Tepki
385
Yaş
42
Şehir
Karşıyaka-İzmir
Bisiklet
Giant
@apeironur eğer bisikleti hergün sırtlanarak 3-5 kat taşımıyorsanız, kilo konusunu çok kafaya takmayın bence. bisikletteki 2 kilo fazlalığı biraz dikkat ederek kendi vucudunuzdan verirseniz hem toplamda aynı kilo olur, hemde daha sağlıklı olursunuz :) pedala bastıktan sonra 1-2 kilo günlük kullanıcılar için bence çok farkettirmiyor
 

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.657
Şehir
İstanbul
Ağırlık normal ama karbon Çatallı bisiklet genelde 10 kg nin altında olur 9,5 9,3 gibi olur bu bisikletteki Ağırlığı jant setine ve ayna kola bağlıyorum. 1.1 e de ayna kol ve diğer bir kaç komponent daha hafif konup kazanılan hafifliği diske harcamış. Disk fren sıkıntıdır ki siz uzun yol diyorsunuz yolda başına birşey gelse yerinde tamiri zordur diskin. Dağ bisikletindeki gibi kalın lastikleriniz olmadığından fren verimi olmaz. Tek artısı uzun inişlerde jantın ısınmaması. Yol bisikletini de öyle tur bisikleti gibi yükleyip uzun yoklar yapamazsınız bagaj ve çamurluk gibi ekler çoğuna takılamaz. Tekerleklerde aşırı yük altında çabuk yıpranır. Zaten tur bisikleti ile en iyi şartlarda 60-70 km günlük yol yapılır yol bisikleti hız ortalamasından dolayı günlük 100 km üzeri yollar alınabilir. Yol bisikleti ile planınızı Köyler kasabalar ve lokantalar arası gibi ayarlarsanız Yanınızda lastik tamiri ve su dan başka bişey taşımanız gerekmez. Küçük bir sele altı Çanta yada yine sadece sele borusuna takılan 10-12 Lt lik bagajlar yeterli olur. Tavsiyem bütçenizi net ortaya koyun ve o Bütçede olan tüm markaların bisikletlerine görerek karar verin. Görmediğiniz ve sadece internetten sipariş edebileceğiniz bisikletlerden uzak durun. Paranızın keyfini fiziki olarak sürün gidin dükkanlara uzun uzun anlatsınlar.
 

Emrah Demirci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2012
Mesaj
918
Tepki
482
Yaş
38
Şehir
nevşehir
Bisiklet
Scott
Yanıma geçen 3kg ekstra ağırlık aldım çok fark etdi, sonra tur sırasında ağırlığı bırakıncada tekrar fark etdi.. artık ağırlık konusuna daha önem vermem gerekdiğini anladım..
 
  • Beğen
Tepkiler: apeironur

Gökhan BİROL

Forum Demirbaşı
Kayıt
16 Mayıs 2014
Mesaj
473
Tepki
794
Şehir
İstanbul
İsim
Gökhan Birol
Bisiklet
Lapierre
@Atacan KSK

hocam fakat o fazlalık olan 2 kilo, 100 km sonra 200 kiloya dönüşüyor ;) tabii ki formumuza dikkat etmeliyiz fakat bisiklet ağırlığı da önemsiz değil.
 

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.657
Şehir
İstanbul
Ağırlık konusunda hafif olmak önemli ama ağırlığın nerede olduğu daha önemli ağır bir gidon çok farketmez ama ağır bir jant çok farkeder. 1.3 kg lik kadroya 2,5 kg lik jant takarsanız hafif kadroda. Pek bişey anlamazsınız. Pro yarış Kadroları 6,5 kg alt sınırla sınırlanmıştır 5 kg altı bisikletler üretip 6.5 kg ye orta göbeğe yakın kadronun içine ağırlık konuyor. Ağır bir ayna kol pek etkilemezken hafif ayna kola ağır pedal çok etkiler 7 kg lik bir bisiklete 2 kg lik Sırt çantasıyla binerseniz farklı 2 kg lik bir kurşun külçeyi orta göbeğin altına bağlarsanız farklı etkisi olur.
 

apeironur

Aktif Üye
Kayıt
31 Ağustos 2013
Mesaj
134
Tepki
143
Şehir
Antalya
İsim
Onur
Bisiklet
Cube
@ekren gökhan, :) ölçtüm biçtim, zaten tur amaçlı kullandığım bir meridam var. İki yıl şehir içi asfalt ağırlıklı kullanımdan sonra yol bisikletinin amacıma daha uygun olduğuna karar verdim.

@ghkoseoglu

Canyon ile ilgili forum konularını okudum. Çok da mantıklı ama onu getirtmek etmek, kadro boyu falan... Bir yurt dışı gezisinden dönerken yanımda getirebileceğim zaman ne istediğim de billurlaşınca hayalimizdeki bisiklet için hakkımızı kullanacağız artık. Şimdilik buralardan...

@Çağrı Soylu

Girişin de girişi bir yol bisikletçisi olduğumu düşünürsek üzmez gibi geliyor ama :) Bir süre sonra gerçekten bir eksiklik hissedersem 105'e geçerim diyordum. Bu çok mantıklı görülmüyor ve masraflı deniliyor ama 105 setli muadiliyle arasındaki fiyat farkı ile 105'e kendim geçiş yaparsam yaparsam ödeyeceğim para aynı gibi.
 

Cem Ç

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2013
Mesaj
1.943
Tepki
1.022
Şehir
istanbul
Bisiklet
Merida
iş performansa kondüsyona bakar ben 7.5 kilo ultegra seti olup 2bin avroluk jantları ile bisiklete ayda bir 15 gunde bir binenlerden claris setli 9.5 kiloluk yol bisikletim ile daha hızlı gidebiliyorum rampaları daha hızlı çıkıyorum. tabi 4 5 senedir yol bisikleti kullanan neredeyse her gün yol bisikleti kulananlarda var onların kondüsyonu ve tecrübesi çok daha fazla onlara yetişmem imkansız :D zaten kış sayesinde 4 5 ay ara verdim.

bu arada bende 105 setli full karbon merida alıcaktım fiyatı 4.500 küsürdü. benim aldığım modeli 1000 dolar dı karbon maşa claris setli zaten başka model de bulamamıştım kadro boyu uygun olan ve sadece 105 set içinde arada ki farkı vermek istememiştim arada 1 kilomu ne oynuyordu...
 
  • Beğen
Tepkiler: apeironur

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.657
Şehir
İstanbul
@borsert ağırlığın nerede olduğu daha önemli tavsiye olarak söylemiyorum ama sportif 2.1 i alıp hafif bir jant seti takmak fiziki olarak 300 gr kazandırır ama pedal sanki 2 kg atmış gibi rahatlar. Jant seti yerine tüm grup seti sele borusunu ve gidonu hafifletirsiniz fiziki olarak 1.5 kg farkeder ama pedala gelen kolaylık okadar çok farketmez. Haraket ve enerji fiziği ile ilgili. Bisikletin merkezini ayna kol olarak alırsak merkeze yakın olan parçaların ağır olması bişeyi değiştirmez merkezden uzak Parçalar hafiflemesi çok işe yarar özellikle Binicinin 1 kg vermesi bisikletten eksiltilen 1 kg den daha Avantajlı. Janlarda göbek ağır olması çok birşey değiştirmez ama çemberi hafif olursa çok şey değişir iki jant Düşünelim ikiside 2 şer kg ama birinin çemberi 500 gr göbek ve teller 1.5 kg birin çemberi 1 kg göbek 1 kg 1 er kg olanı çevirmek için daha çok enerji harcarsınız. Aynı şekilde Binici ile bisiklet arasında da bir bağlantı var 60 kg birisi 6kg lik bisikleti verimli kullanırken 80 kg lik bir 6 kg lik bisiklette çok verimli olmaz 80 kg kişi bisikleti dengede tutması zorlaşır bir nevi hacı yatmaz durumu. Ağırlığa takılacaksanız doğru yerden takılın paranızı Boşa harcamayın.
 

Cem Ç

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2013
Mesaj
1.943
Tepki
1.022
Şehir
istanbul
Bisiklet
Merida
yalnız o linkteki fuji 105 setli olan fazla ağırmış disk frenli ayrıca aynı fiyata hatta daha ucuza çünkü trde daha pahalıdır o fuji yurtdışı fiyatı 1200 dolar olduğuna göre...

onun yerine ben olsam iyi bir pazarlıkla (link)

edit: full karbon değilmiş ben 2014 model ile karıştırmışım

@Zekeriya Çab evet jant 300 gam hafiflerse inanılmaz hız artıyor akışı artıyor yolda birde kendimden örnek veriyim benım lastikler ikisinin toplamı 480 gramdı sonra zırhlı lastik aldım 25 hacim yerine 23 hacim daha hızlanırım düşüncesiyle ama öyle olmadı yeni lastikler 900 gram ağırlığında ve hızım inanılmaz derecede düştü...
 
  • Beğen
Tepkiler: Zekeriya Çab