Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikleti seçimi: 2 kiloluk fazlalık

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında apeironur tarafından paylaşıldı.

  1. apeironur

    apeironur Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    169
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Onur
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar,

    Yol bisikleti satın alma aşamasındayım. Kadro yapısından görünümüne kadar aradığım tüm nitelikleri taşıyan Endurance türü bir yol bisikletine ciddi ciddi takıldım: Fuji Sportif 2.1...

    Bu bisikletle ilgili kafamı kurcalayan iki mesele var:

    Mesele 1) Bisiklet 10 küsur kilo ve sanırım yol bisikletleri içerisinde fazlaca ağır. Şu an kullandığım şehir bisikleti 13 küsur kiloydu ve yol bisikletine geçiş yapan hemen herkes gibi fark edilir bir hafiflik aradığım malum.

    Mesele 2) Sora-tiagra karışık bir set kullanılmış. Şimdi burada şunu ifade edeyim; yol vites sistemlerinden anlamam. Alt-üst model arasındaki farkı hissedebilecek deneyimim de olmadı ama genel kanının da doğrultusunda 105 grupsetli bir modele yönelirim diyordum. Bu durumda gönlümdeki kadronun üst modeli Fuji Sportif 1.1 (renk olarak içime sinmese de) yönelme durumum da olabilir ama o da disk frenli. Gerçi ben hep mekanik disk fren kullandım ve belirttiğim 105 setli modelde Avid Bb7 var.

    Sonuç olarak; görünüş olarak da hoşuma giden tiagra-sora sistemli Fuji Sportif 2.1, onun üst modeli disk frenli 105 sistemli olan Fuji Sportif 1.1 arasında bir tercih yapmam (ikisinin de kadro özellikleri aynı), ya da ikisinden de vazgeçmem gerekiyor :)

    Bir sürü model bir sürü seçenek illa ki var ama çamurluk ve bagaj deliklerinin olması, görece konforlu bir kadro olması benim için çok önemli. Derdim çok hızlı olmak, çok hafif olmak değil. Sadece ulaşmak istediğim yere (günlük ya da 2-3 günlük rotalar) ucundan kenarından bir yol bisikleti deneyimiyle gitmek istiyorum. Şehir bisikleti benim için tamam artık...

    Ağır kardeşim bunlar 10 küsur kg yol bisikleti mi olur boşver mi dersiniz? Çok da fark etmez alınır mı dersiniz? Bu devirde sora-tiagra set mi alınır, performans alamazsın, 105'li olanı al mı dersiniz?

    Ne dersiniz?
     
    Transonic bunu beğendi.
  2. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Kac para?
     
  3. Gökhan BİROL

    Gökhan BİROL Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    16 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    1.008
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan Birol
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    hep şunu söylerim, set önemli değil, kadro yapısı önemli.
    ben 2300 setli yol bisikletimle hem performans hem de uzun yol yapıyorum.
     
    Ardaa ve apeironur bunu beğendi.
  4. apeironur

    apeironur Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    169
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Onur
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    @ihtiyar, Sportif 2.1 $808, Sportif 1.1 $1159. Liste fiyatları.

    @Gökhan BİROL, bu yorumla ibre sportif 2.1'e yöneldi :)
     
    Son düzenleme: 8 Mayıs 2015
  5. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.721
    Beğeniler:
    10.679
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    10 kilo kötü değil. uzun süre 10 kiloluk bir yol bisikleti kullandım, 5000 km'den fazla yol yaptım o bisikletle. ve çok memnundum :)
     
    apeironur bunu beğendi.
  6. ghkoseoglu

    ghkoseoglu Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2015
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    153
    Şehir:
    antalya
    Adı:
    Girayhan Köseoğlu
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Sportif 2.1 2550 tl olarak gördüm madem 105 set aklını karıştırıyor 3500 tl civarina canyon endurace al 6.0 a bi bak derim stokta var ise
     
    apeironur bunu beğendi.
  7. ekren gökhan

    ekren gökhan Bisikletkolik

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    6 Aralık 2012
    Mesajlar:
    1.378
    Beğeniler:
    7.550
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    @apeironur onur bey illa fuji olucaksa touring olsun :koptum: çabuk vazgeçtiniz touring den :)
     
    apeironur bunu beğendi.
  8. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Fuji Sportif 1.1 enduro yol bisikletinden çok cyclocross'a benziyor.
     
  9. Atacan

    Atacan evden işe, işten eve

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    10 Ekim 2014
    Mesajlar:
    414
    Beğeniler:
    527
    Şehir:
    Karşıyaka-İzmir
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @apeironur eğer bisikleti hergün sırtlanarak 3-5 kat taşımıyorsanız, kilo konusunu çok kafaya takmayın bence. bisikletteki 2 kilo fazlalığı biraz dikkat ederek kendi vucudunuzdan verirseniz hem toplamda aynı kilo olur, hemde daha sağlıklı olursunuz :) pedala bastıktan sonra 1-2 kilo günlük kullanıcılar için bence çok farkettirmiyor
     
    ihtiyar ve apeironur bunu beğendi.
  10. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ağırlık normal ama karbon Çatallı bisiklet genelde 10 kg nin altında olur 9,5 9,3 gibi olur bu bisikletteki Ağırlığı jant setine ve ayna kola bağlıyorum. 1.1 e de ayna kol ve diğer bir kaç komponent daha hafif konup kazanılan hafifliği diske harcamış. Disk fren sıkıntıdır ki siz uzun yol diyorsunuz yolda başına birşey gelse yerinde tamiri zordur diskin. Dağ bisikletindeki gibi kalın lastikleriniz olmadığından fren verimi olmaz. Tek artısı uzun inişlerde jantın ısınmaması. Yol bisikletini de öyle tur bisikleti gibi yükleyip uzun yoklar yapamazsınız bagaj ve çamurluk gibi ekler çoğuna takılamaz. Tekerleklerde aşırı yük altında çabuk yıpranır. Zaten tur bisikleti ile en iyi şartlarda 60-70 km günlük yol yapılır yol bisikleti hız ortalamasından dolayı günlük 100 km üzeri yollar alınabilir. Yol bisikleti ile planınızı Köyler kasabalar ve lokantalar arası gibi ayarlarsanız Yanınızda lastik tamiri ve su dan başka bişey taşımanız gerekmez. Küçük bir sele altı Çanta yada yine sadece sele borusuna takılan 10-12 Lt lik bagajlar yeterli olur. Tavsiyem bütçenizi net ortaya koyun ve o Bütçede olan tüm markaların bisikletlerine görerek karar verin. Görmediğiniz ve sadece internetten sipariş edebileceğiniz bisikletlerden uzak durun. Paranızın keyfini fiziki olarak sürün gidin dükkanlara uzun uzun anlatsınlar.
     
    apeironur ve Gökhan BİROL bunu beğendi.
  11. Çağrı Soylu

    Çağrı Soylu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    668
    Beğeniler:
    760
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Tiagra için tek yorumum yakında 4700'ün çıkacak olması. Bisikleti aldıktan bir kaç ay sonra üzerindeki donanımın yenisinin çıktığını görmek sizi üzer mi bunu düşünün :)
     
    uguryilmaz144, apeironur ve Sadettin Z. bunu beğendi.
  12. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    953
    Beğeniler:
    415
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Yanıma geçen 3kg ekstra ağırlık aldım çok fark etdi, sonra tur sırasında ağırlığı bırakıncada tekrar fark etdi.. artık ağırlık konusuna daha önem vermem gerekdiğini anladım..
     
    apeironur bunu beğendi.
    Son düzenleme: 8 Mayıs 2015
  13. Ertan M.

    Ertan M. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2015
    Mesajlar:
    918
    Beğeniler:
    1.416
    Şehir:
    İstanbul /Göztepe
    Adı:
    Ertan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Başka endurance markalara bakın derim fuji'nin bisikletleri hem pahalı ve çok ağır.
     
    apeironur ve Gökhan BİROL bunu beğendi.
  14. Gökhan BİROL

    Gökhan BİROL Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    16 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    1.008
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan Birol
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    hocam fakat o fazlalık olan 2 kilo, 100 km sonra 200 kiloya dönüşüyor ;) tabii ki formumuza dikkat etmeliyiz fakat bisiklet ağırlığı da önemsiz değil.
     
    emrah9700, apeironur ve Ertan M. bunu beğendi.
  15. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ağırlık konusunda hafif olmak önemli ama ağırlığın nerede olduğu daha önemli ağır bir gidon çok farketmez ama ağır bir jant çok farkeder. 1.3 kg lik kadroya 2,5 kg lik jant takarsanız hafif kadroda. Pek bişey anlamazsınız. Pro yarış Kadroları 6,5 kg alt sınırla sınırlanmıştır 5 kg altı bisikletler üretip 6.5 kg ye orta göbeğe yakın kadronun içine ağırlık konuyor. Ağır bir ayna kol pek etkilemezken hafif ayna kola ağır pedal çok etkiler 7 kg lik bir bisiklete 2 kg lik Sırt çantasıyla binerseniz farklı 2 kg lik bir kurşun külçeyi orta göbeğin altına bağlarsanız farklı etkisi olur.
     
  16. borsert

    borsert Yeni Üye

    Yaş:
    44
    Kayıt:
    9 Nisan 2015
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    tekirdağ
    Seviye:
    @Zekeriya Çab yani bisikletin ağırlığı daha mı baskın demek istiyoruz?
     
  17. apeironur

    apeironur Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    169
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Onur
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    @ekren gökhan, :) ölçtüm biçtim, zaten tur amaçlı kullandığım bir meridam var. İki yıl şehir içi asfalt ağırlıklı kullanımdan sonra yol bisikletinin amacıma daha uygun olduğuna karar verdim.

    Canyon ile ilgili forum konularını okudum. Çok da mantıklı ama onu getirtmek etmek, kadro boyu falan... Bir yurt dışı gezisinden dönerken yanımda getirebileceğim zaman ne istediğim de billurlaşınca hayalimizdeki bisiklet için hakkımızı kullanacağız artık. Şimdilik buralardan...

    Girişin de girişi bir yol bisikletçisi olduğumu düşünürsek üzmez gibi geliyor ama :) Bir süre sonra gerçekten bir eksiklik hissedersem 105'e geçerim diyordum. Bu çok mantıklı görülmüyor ve masraflı deniliyor ama 105 setli muadiliyle arasındaki fiyat farkı ile 105'e kendim geçiş yaparsam yaparsam ödeyeceğim para aynı gibi.
     
    Son düzenleme: 8 Mayıs 2015
  18. no haşhaş no vitamin

    no haşhaş no vitamin Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.075
    Beğeniler:
    1.156
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    iş performansa kondüsyona bakar ben 7.5 kilo ultegra seti olup 2bin avroluk jantları ile bisiklete ayda bir 15 gunde bir binenlerden claris setli 9.5 kiloluk yol bisikletim ile daha hızlı gidebiliyorum rampaları daha hızlı çıkıyorum. tabi 4 5 senedir yol bisikleti kullanan neredeyse her gün yol bisikleti kulananlarda var onların kondüsyonu ve tecrübesi çok daha fazla onlara yetişmem imkansız :D zaten kış sayesinde 4 5 ay ara verdim.

    bu arada bende 105 setli full karbon merida alıcaktım fiyatı 4.500 küsürdü. benim aldığım modeli 1000 dolar dı karbon maşa claris setli zaten başka model de bulamamıştım kadro boyu uygun olan ve sadece 105 set içinde arada ki farkı vermek istememiştim arada 1 kilomu ne oynuyordu...
     
    apeironur bunu beğendi.
  19. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @borsert ağırlığın nerede olduğu daha önemli tavsiye olarak söylemiyorum ama sportif 2.1 i alıp hafif bir jant seti takmak fiziki olarak 300 gr kazandırır ama pedal sanki 2 kg atmış gibi rahatlar. Jant seti yerine tüm grup seti sele borusunu ve gidonu hafifletirsiniz fiziki olarak 1.5 kg farkeder ama pedala gelen kolaylık okadar çok farketmez. Haraket ve enerji fiziği ile ilgili. Bisikletin merkezini ayna kol olarak alırsak merkeze yakın olan parçaların ağır olması bişeyi değiştirmez merkezden uzak Parçalar hafiflemesi çok işe yarar özellikle Binicinin 1 kg vermesi bisikletten eksiltilen 1 kg den daha Avantajlı. Janlarda göbek ağır olması çok birşey değiştirmez ama çemberi hafif olursa çok şey değişir iki jant Düşünelim ikiside 2 şer kg ama birinin çemberi 500 gr göbek ve teller 1.5 kg birin çemberi 1 kg göbek 1 kg 1 er kg olanı çevirmek için daha çok enerji harcarsınız. Aynı şekilde Binici ile bisiklet arasında da bir bağlantı var 60 kg birisi 6kg lik bisikleti verimli kullanırken 80 kg lik bir 6 kg lik bisiklette çok verimli olmaz 80 kg kişi bisikleti dengede tutması zorlaşır bir nevi hacı yatmaz durumu. Ağırlığa takılacaksanız doğru yerden takılın paranızı Boşa harcamayın.
     
  20. no haşhaş no vitamin

    no haşhaş no vitamin Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.075
    Beğeniler:
    1.156
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    yalnız o linkteki fuji 105 setli olan fazla ağırmış disk frenli ayrıca aynı fiyata hatta daha ucuza çünkü trde daha pahalıdır o fuji yurtdışı fiyatı 1200 dolar olduğuna göre...

    onun yerine ben olsam iyi bir pazarlıkla 2015 MERIDA SCULTURA 400 YOL BİSİKLETİ

    edit: full karbon değilmiş ben 2014 model ile karıştırmışım

    @Zekeriya Çab evet jant 300 gam hafiflerse inanılmaz hız artıyor akışı artıyor yolda birde kendimden örnek veriyim benım lastikler ikisinin toplamı 480 gramdı sonra zırhlı lastik aldım 25 hacim yerine 23 hacim daha hızlanırım düşüncesiyle ama öyle olmadı yeni lastikler 900 gram ağırlığında ve hızım inanılmaz derecede düştü...
     
    Zekeriya Çab bunu beğendi.
    Son düzenleme: 8 Mayıs 2015