Sadettin Z.
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 5 Haziran 2014
- Mesaj
- 2.190
- Tepki
- 11.551
- Şehir
- İstanbul
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Bisan
- Bisiklet türü
- Cyclocross
Yine bir GCN Does Science çevirisi ile karşınızdayım. Bu seferki konumuz başlangıç düzeyindeki bisiklet kullanıcılarının korkulu rüyası yokuşlar ve vücut ağırlığımızın tırmanma hızına etkisi.
Önce ilgili video :
Eski profesyonel yarışçılar olan GCN yapımcıları Dan Lloyd ve Matt Stephens vücut ağırlığının tırmanma hızına etkisini test edebilmek için 5 km'lik bir tırmanış parkurunu kullanıyorlar.
Test iki aşamadan oluşuyor. İlk aşamada vücut ağırlıklarına ilave olarak 5 kg ağırlıkta sırt çantaları ile yokuşu tırmanıyorlar. İkinci aşamada ise aynı tırmanışı dinlenip sırt çantası olmadan yapıyorlar.
Dan Lloyd'un kullandığı Canyon dolu matara ile beraber 8.1 kg geliyor. 5.1 kg sırt çantası ve 74.4 kg ekipmanlı kendi ağırlığı ile toplam 87.635 ağırlığa sahip. Matt Stephens ise 8.385 kg ağırlıkta bir Orbea kullanıyor. 5.04 kg ağırlıkta çanta ve 75.1 kg ekipmanlı kendi ağırlığı ile toplam 88.525 kg ile 5 km'lik parkuru tamamlamak durumunda.
İlk aşamayı Dan 25.56 dakikalık bir zaman ve 230W güç ortalaması ile tamamlıyor. Matt ise aynı parkuru 21.41 dakika ve 278W ortalama ile bitiriyor.
Ekstra ağırlığın kullanılmadığı ikinci aşamayı ise Dan 1.16 dk farkla 24.40 ile, Matt ise 1.33 dk farkla 20.08 dakika ile bitiriyor.
Sonuç :
Vücut ağırlığınız diğer tüm değişkenler arasında tırmanış performansı üzerinde en büyük etkiye sahip faktör.
Amatör bir hobi kullanıcısı ya da 150 km'lik Grandfondo koşan bir yarışçı da olsanız vücut ağırlığınızı 5 kg hafiflettiğinizde 50 km'lik bir tırmanışta ortalama 15 dakikalık bir avantaj elde edebiliyorsunuz.
200 gr hafif bir jant setine fazladan para vermeden önce (varsa) fazla kilolarınızdan kurtulmanın hem daha ekonomik, hem daha etkili olduğu ortaya çıkıyor.
Önce ilgili video :
Eski profesyonel yarışçılar olan GCN yapımcıları Dan Lloyd ve Matt Stephens vücut ağırlığının tırmanma hızına etkisini test edebilmek için 5 km'lik bir tırmanış parkurunu kullanıyorlar.
Test iki aşamadan oluşuyor. İlk aşamada vücut ağırlıklarına ilave olarak 5 kg ağırlıkta sırt çantaları ile yokuşu tırmanıyorlar. İkinci aşamada ise aynı tırmanışı dinlenip sırt çantası olmadan yapıyorlar.
Dan Lloyd'un kullandığı Canyon dolu matara ile beraber 8.1 kg geliyor. 5.1 kg sırt çantası ve 74.4 kg ekipmanlı kendi ağırlığı ile toplam 87.635 ağırlığa sahip. Matt Stephens ise 8.385 kg ağırlıkta bir Orbea kullanıyor. 5.04 kg ağırlıkta çanta ve 75.1 kg ekipmanlı kendi ağırlığı ile toplam 88.525 kg ile 5 km'lik parkuru tamamlamak durumunda.
İlk aşamayı Dan 25.56 dakikalık bir zaman ve 230W güç ortalaması ile tamamlıyor. Matt ise aynı parkuru 21.41 dakika ve 278W ortalama ile bitiriyor.
Ekstra ağırlığın kullanılmadığı ikinci aşamayı ise Dan 1.16 dk farkla 24.40 ile, Matt ise 1.33 dk farkla 20.08 dakika ile bitiriyor.
Sonuç :
Vücut ağırlığınız diğer tüm değişkenler arasında tırmanış performansı üzerinde en büyük etkiye sahip faktör.
Amatör bir hobi kullanıcısı ya da 150 km'lik Grandfondo koşan bir yarışçı da olsanız vücut ağırlığınızı 5 kg hafiflettiğinizde 50 km'lik bir tırmanışta ortalama 15 dakikalık bir avantaj elde edebiliyorsunuz.
200 gr hafif bir jant setine fazladan para vermeden önce (varsa) fazla kilolarınızdan kurtulmanın hem daha ekonomik, hem daha etkili olduğu ortaya çıkıyor.