Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Tur için neden römork tercih edilmez?

Konu, 'Şehir - Tur Bisikleti' kısmında mehmetsunu tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.385
    Beğeniler:
    6.416
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Anlayabilmiş değilim. O kadar artıları varken neden her 10 turcudan 10 u bagajla yolculuk ederde römorkun adı geçmez. Römorka resmen üvey evlat muamelesi yapılıyor. Yoksa bir sabit fikirlilikmi söz konusu. Geniş yükleme alanı onda, fonksiyonellik onda, yükten bağımsız bisiklet sürme imkanı onda, bisikleti kendi yalın hali ile kullanma imkanı onda, kolay ulaşılabilirlilik onda, kolay ayrılabilirlilik onda, yükleri boşaltmadan bisikletin tamirinin mümkünlüğü onda, yükten ve bagajdan bir anda kurtulup özgür takılmak ve çevreyi yüksüz gezmek onda, bagajın alamayacağı yükleri kolayca taşıma imkanı onda, geniş yükleme platformu onda, bagaja göre sağlamlık onda, bisiklet dengesini olumsuz etkilemeden sürüş desen onda. Bir taşıma aracından daha ne istenebilirki.
     
  2. Murat Ekmekçi

    Murat Ekmekçi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    394
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    Maltepe - İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    az bulunuyor, pahalı oluyor, limuzin-bisiklet gibi oluyor şık durmuyor, mekan genişlediğinden daha fazla ağırlık koyup bilmeden kendi canını yoruyorsun, dönüşlerde kamyon gibi manevra yapmak zorunda kalıyorsun.
    tabi ben hiç kullanmadım ama bana sorarsan bu sebeplerden tercih etmem, sanki böyle 7 yaşında erkek çocuğu pantolonun arkasından sürekli seni çekiyormuş gibi his veriyor bana.
    Ama artıları da var tabi sadece ben de eksileri daha fazla basıyor
     
    mehmetsunu ve Berksan bunu beğendi.
  3. Gökhan Semiz

    Gökhan Semiz Doğa, Kamp, Yaban

    Kayıt:
    23 Mart 2013
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    379
    Şehir:
    İstanbul / Bahçelievler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Benim görüşüm ; zaten römork gerektirecek kadar malzeme taşımayı düşünen adam o kadar malzemeyi bagaja sığdıramayacağın dan dolayı römork kullanır. Yani römork kullanmayan adam zaten ihtiyaç duymuyordur , bagaj ona gerçekten yetiyordur. Haa römork gerektirecek kadar eşyayı bagaja sığdırmaya çalışmak başka.
     
    mehmetsunu bunu beğendi.
  4. ulaş kaya

    ulaş kaya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    Karaman
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bende mamut marka römork var.

    Kesinlikle uzun bir turda kullanırım.

    Şu an oğlumu bindiriyorum 20 kilo civarı haliyle yük çekiyorsunuz ortalama hızım genelde 20 km civarı oluyor.

    Manevra kabiliyeti yerinde genişliği bisikleti geçmiyor.

    35 kilo taşıma sınırı var ama bu fazla olur.


    Yükleme alanı çok geniş istediğinizi yükleyin.

    Uzun bir yapısı olsa da kamyon gibi de hiç değil biraz dikkat ister o kadar.

    Fakat şöyle bir durum olabilir her yükü sen çekersen turda diğerlerinden geri kalabilirsin:)

    Fiyat olarakta çok pahalı diyemem 400 TL civarı kaliteli bagaj ve heybe çantalara da az para verilmiyor.

    Fotoları da paylaşmıştım şu konuda ama hiç uzun tur yapmadım daha.

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=120241&highlight=
     
    emir arıca ve mehmetsunu bunu beğendi.
  5. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Mehmet Bey, her şeyden önce maliyetin hesap edildiği bir ülkedeyiz. Ergonomi bizim için ikinci planda kalıyor maalesef. Önceden konusunu açmıştım;

    [​IMG]

    Gördüğünüz gibi, önceliği başka şeyler olan arkadaşlar, çok hoş görüntüler sergiliyorlar. Türkiye'de römork olacak ama ucuz olacak. Ucuz olmadıktan sonra bir anlamı yok. Ucuz derken, bagajın getireceği maliyetten daha düşük olmalı. Tabi kaliteli olmalı. Bir de ağırlık meselesi var tabi. Fotoğraftaki römork 6 kilogram civarında sanırım. Herkes yol bisikletine bağlamaz bunu. 13-14 de bisiklet olsun, eder 20. :) Bence abartı değil ama işte getirdiği kolaylıkların önünde tutuluyor bu etmenler.
     
    SAFAK ZKN, Ahmetgitar ve mehmetsunu bunu beğendi.
  6. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.385
    Beğeniler:
    6.416
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bakın bu ucuz luk mevzuna çok canım sıkılıyor. Hepimiz bu işlerin az çok içindeyiz ve bana bir fiyat çıkarın ortakalite arka ön bagaj (bakın tubus filan demiyorum) ve orta kalite ama çok salaş da olmayacak öyle su geçirmez cinsten 4 adet çanta veya heybe işte herneyse fiyatı kaç akçedir bir alt alta toplayın. 400 tl den aşağıya maloluyormu. Bu pahalıda ondandır tamamıyla safsata. Kargadan başka kuş kargasekmezden başka yokuş tanımaz isen öyle çanta bagaj ikilisiyle gider gelirsin.

    Bu sitede daha öncede iddia ettim aerodinami-denge-maliyet-ağırlık bakımından römorkun dezavantaj taşıdığı tamamen bir şehir efsanesidir. Aksini iddia eden burada ispatınıda yapsın. Sanki iki bagaj ile dört çanta bisikletin mütemmimcüzü gibi anlaşılıyor. Hey güzel arkadaşım o dört parça yük en az 6 kg çeker yani bir römork ağırlığı.

    bu arada fotosunu vermiş olduğun cervelo- römork ikilisininde hastasıyımdır
     
    Rayko bunu beğendi.
  7. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Mehmet Bey, yukarıdaki römork Burley'in Nomad modeli. Fiyatı Amerika'da 349 dolar, Avrupa fiyatı 357 Euro. :) Ben alacaksam böyle bir şey almak isterim şahsen. Bunun Türkiye fiyatı da 1000 liradan aşağı olmaz. Siz de 1000 liraya insanları bu römorku almaya ikna edemezsiniz. 2 heybe ve 2 bagajın 6-7 kilo çekeceğini düşünmüyorum açıkçası. Onu geçtim; römork dediğiniz şey tur kültürüne ait. Tur kültürünün de gelişmesi lazım. Bunu da yine bir ucundan tutup rahatlıkla maliyete bağlayabilirsiniz.

    Zamanla olur mu bilemem. Fakat şimdilik zor. Saydığım her şey bisiklet kültürüyle doğrudan alakalı şeyler. Daha çok yolumuz var. Bakın insanlar asfaltta MTB ile gezmek istiyorlar havası var diye (neyin havasıysa). Römorka gelene kadar başka sıkıntıları aşmak lazım.
     
  8. ulaş kaya

    ulaş kaya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    Karaman
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Ben yan yana iki teker olarak gösterilen yukarıdaki mesajdaki römork, bisikletten geniş oluyor mamut markanın ki öyleydi.

    Acaba dedim yol kenarından giderken bir teker şarampole doğru gider ve dengeyi bozarsa diye düşündüm.

    Malum şoförler sizi yolda takmadıkları için kenara itiliyoruz.

    bende aynı firmanın tek tekerli modelini tercih ettim hiç olmazsa gözüm arkada kalmıyor nereye girersem oda rahatça giriyor.

    Ben sadece görüşlerimi belirtmek istedim konu hakkında çok az bilgi buldum .

    Baızlarına faydalı olursak ne mutlu.

    topeak marka var bence güzel ama maliyet burada da devrede haliyle.
     
    mehmetsunu bunu beğendi.
  9. Sarper Salt

    Sarper Salt Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2011
    Mesajlar:
    116
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    mehmetsunu niye bu kadar gerilip, iddaalaştığınızı anlayamadım.. ''Aksini iddia eden ispatlasın'' derken ? Kimse size bir şeyi ispatlamak zorunda değil. soruya cevap olarak, yukarıda ki yorumlara baktığınız zaman ortak nokta fiyat olarak yüksek olması, ki bende bu yoruma katılıyorum.. Buna ek olarak ekstra yedek parça taşımak gerekecektir (bisiklete montaj aparatları vs).. Bisiklet üstünde ne kadar aksesuar varsa o kadar problem çıkma ihtimali artacaktır, o yüzden bisikleti olabildiğince sade tutma taraftarıyım.. 2.olarak römork alacak adam uzun vade de alırsa mantıklı bir tercih olacaktır, (min 1 ay gibi mesela), ki bu kadar uzun bir tura çıkabilecek pek fazla turcu arkadaş olduğunu zannetmiyorum (zaman sıkıntısından dolayı).. Ve Türkiye' de yaşıyoruz, bir çoğumuz tura çıkarken otobüs kullanıyoruz (turun başında, sonunda vs) bisikleti bile problem eden otobüs firmaları ekstradan römorku gördüğünde çok büyük ihtimalle sizi almayacaktır veya çok yüksek ücretler talep edeceklerdir.. Bu bile benim tercih etmemem de çok büyük etken. Son olarak ucuzluk mevzusuna canınızı sıkmayın.. Paranız varsa alın kullanın..
     
    nonsteril ve Murat Ekmekçi bunu beğendi.
  10. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.385
    Beğeniler:
    6.416
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Sarper,

    Fiyatı pahalı değil. mamut 350 tl, yerli yabancı bobyak kadar hatta daha ötesi ondan sağlam aslında birebir aynısı. Adventure ı kullanıyorum. 350 tl iyi bir bisiklet çanta veya heybe fiyatına. Ticari ömrünün sonuna kadar kullan. banamısın demez.
    İkincisi Problem çıkarma riski nerdeyse sıfır. Hareketli parça sayısı az, birleşim parçaları haniyse tur bisikletinden daha sağlam.
    üçüncüsü İlla şehirlerarası uzun turlarda kullanılacak diye bir derdi yok. şehir içinde 20 kg ye kadar çarşı, pazar, market yükünü 25 km hızla taşıyorum. hemen bisiklete bağlanıyor (30 saniye) ve hemende ayrılıyor (30 saniye) Tabiki yüklemenin pratik olabilmesi için bisikletin park ayağı olması şart.
    Dördüncüsü Bir görünüş aldatıcı olabilir, bir bisikletten daha az yer kaplıyor. Kolayca (2 dakika) üç parçaya ayırabilirsin: Maşa, ana platform ve teker. Ana platform çıktığında irice bir kaykay büyüklüğünde, diğerleri ise 30-40 cm. Bunu ben otobüsüme almıyorum diyecek şoför tanımıyorum.
     
    ulaş kaya bunu beğendi.
  11. emir arıca

    emir arıca Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    208
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    Erdek
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Uzun ve konaklamalı turlar için bence isabetli bir seçim. Ben bisikletin önüne bagaj takılacağına bu tip bir römork seçiminin daha isabetli olacağını düşünüyorum. Bana göre tek eksisi asfalt haricinde bozuk yolda (toprak demiyorum kapıdağ turu konumda resimlerini gösterdiğim gibi resmen yoldan Kaya parçaları çıkan toprak yoldan bahsediyorum) performansı düşündürür. Bisiklet ağırlığında olmadığı için lastik patlama sıkıntısının da olacağını sanmıyorum. Bence tura çıkacak olanların değerlendirmeye alması gereken bir konu. Düşünenler için güzel fikirler&tartışmalar var :)
     
    ulaş kaya ve mehmetsunu bunu beğendi.
  12. Ahmet Can Yakışır

    Ahmet Can Yakışır Forum Bağımlısı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    1.016
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    bagaj kullanacak duruma gelmek için belli bir duvarı aşmak lazım.

    şahsen ben hayatımda 1 günde en fazla 140 km yol kat ettim, bir daha da ne zaman o kadar uzun mesafeye ulaşırım bilmiyorum. o yolculukta da yanımda bisikletin kendi tamir malzemeleri ve acil durumlar için birkaç yiyecekten başka birşey yoktu. bir de ekstra matara işte, o kadar :)

    hayatımda en çok yük taşıdığım zaman ise; söğüt'te askerlik yaparken konakladığım evde kalan bisikletimi ve birkaç parça eşyamı getirmek için çıktığım yolculuktu. sele borusuna takılan ve 9 kg yük taşıma sınırı olan bagajımın üzerine, patlayacak kadar şişmiş olan sırt çantamı yükledim ve 40 km'lik bir yolculuktan sonra bozüyük'e ulaştım. burada bisikleti ve çantamı bir otobüsün bagajına yükleyerek bursa'ya geldim.

    anlaşılacağı gibi; kimi zaman yüküm çok değildi, kimi zaman da mesafe kısaydı. öyle bir durum olacak ki 100 km'nin üzerinde bir mesafeyi 10 kg'dan fazla yükle gidecek olurum, işte o zaman romörk kullanmayı düşünürüm. bir süre düşündükten sonra, romürkten çok daha uygun fiyata adam akıllı bir bagaj alıp kullanır ve bir daha kim bilir ne zaman kullanmak üzere bir kenara koyarım.

    ha gün gelir, türkiye turuna çıkarım, yanımda çadır ve kamp malzemeleri olur; işte o zaman paraya kıyıp bir tane romörk alır ve günlerce, haftalarca kullanırım. o zaman olur işte.
     
    ACAKIR, Volg, Engin Öz ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  13. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    1.298
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    valla bence minimum, minimumun da minimumu ekipmanla yola çıkmak lazım. römork tamam güzel düz yolda iş görür peki yokuş yukarı? yokuş aşağı ??? ... Artık birçok malzemenin çok hafif ve az yer kaplayanı varken ben gerekli görmüyorum, sadece arka bagajla türkiye turlanır, 400 lira buna vermektense, ultralight bir çadır ve tulum alınsa daha iyi değil mi?
     
    dantelk bunu beğendi.
  14. yiğt

    yiğt Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2013
    Mesajlar:
    166
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    mersin
    Bisiklet:
    Beldeyama
    Seviye:
    Bisiklet kullanıyoruz , tır değil . Cevabı budur.
     
  15. dantelk

    dantelk Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2009
    Mesajlar:
    62
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    istanbul/bostanci
    Seviye:
    Merhaba,

    Römork kullanımının birkaç amacı olabilir:
    1) Gerek uzun yolda, gerek şehir içinde çocuk/köpek çekmek için. Özellikle uzun yolculuklarda bu tip bir römork, çocuk taşımak için çok uygun (kolayca pusete çevrilebilen modeller de var)
    2) Uzun yolda, eğer heybelere sığamiyorsanız (ki heybelere sığamayıp römorku da yüklediyseniz kesinlikle çok fazla eşyanız var demektir, tabii bu umrunuzda olmayabilir tercih meselesi).
    3) Kavun karpuz, ya da gitar gibi bir enstrüman taşımak için gerekebilir.

    Fiyat olarak, römork gerçekten de Ortlieb set'e göre daha hesaplı. Ama Ortlieb'den ucuz çözümler de var :)

    Yüksek ağırlık, uçağa&otobüse bindirirken eziyet, yedek parçaların sayısının artması gibi dezavantajlar sayılabilir.

    Konuyla ilgili makaleler:
    Why We Prefer Panniers Over Trailers
    http://tomsbiketrip.com/the-trailer-versus-panniers-debate-continued/

    Yine iki ayrı görüş...

    bu adam trailer'den yana: Randy switches to a BOB trailer... Advantages and Disadvantages | Hobobiker.com: Randy and Nancy's Big Bike Trip
    karşısında olanlar: http://www.rollglobal.org/2011/06/touringtrailer/

    ... Bu tartışma sonsuza kadar sürer yani.
     
    Ahmetgitar bunu beğendi.
  16. Bisikletli Gezgin

    Bisikletli Gezgin Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    3.626
    Beğeniler:
    4.262
    Şehir:
    Altındağ, Ankara
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Römork olan bisiklet kullanmadım ama römork kullanan arkadaşlarım var bazılarıylada uzun turda pedallama fırsatım oldu...

    Bir kere römork olunca yeterli bagaj hacmim var diyerek yanınıza çok fazla gerekli gereksiz eşya alıyorsunuz. 2. husus uzun yol otobüslerine bisikletle beraber römork yerleştirmek epeyce sıkıntılı oluyor... Muavinlerle çok fazla tantana oluyor. Römorkun kendi ağırlığınıda çekme durumunda kalıyorsunuz. Özelliklerle inişlerde 2 tekere göre çok daha fazla temkinli hareket durumunda kalıyorsunuz. Römorklu arkadaşlarımız kondisyonları iyi olmasına rağmen tırmanışlarda çok daha fazla sıkıntı yaşıyorlar... Römorkla ilgili teknik sorun yaşadıklarında (kırılma v.s.) pratik çözüm üretemiyorlar... Ayrıca şunuda belitmeliyim. Yaz turlarında sadece arka bagaj bir tur bisikeltçisinin işini rahatlıkla görüyor. Dört mevsim turlarında kıyafet çeşitliliği biraz daha fazla olduğu için önbagajda kullanılabiliyor... Uzun turlarda aşırı yükten kaçınmak gerek...
     
    Kadir Eskici ve Sarper Salt bunu beğendi.
  17. Melih Akdogan

    Melih Akdogan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Haziran 2012
    Mesajlar:
    281
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    Edirne
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    şuan bisikletim ile londraya gitmeye çalışıyorum. İstanbuldan başladım ve macaristana kadar geldim. Şu ana kadar kamp kurduğuum yerleri,geçtiğim yolları, gezdiğim şehirleri, misafir olduğum evlerde bisikleti taşıdığım katları düşününce iyi ki almamışım diyorum.
     
  18. yilmaz kaynak

    yilmaz kaynak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    325
    Beğeniler:
    147
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    olur bal gibi olur cerveloya yapilani specialized'a yapacam. Turlara ayri sehir icinde ayri bisiklet kullanacagima romork alip tura ciktigimda takarim . Dondugumde cikaririm. kullaninca yazacagim olumlu olumsuz yonleri.
     
    Burçin Çoban bunu beğendi.
  19. Ahmetgitar

    Ahmetgitar Bisikletkolik

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    13 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    1.050
    Beğeniler:
    4.678
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ahmet
    Seviye:
    Benim de araştırdığım bir konu bu.
    Daha önce uzun tura çıkmadım ve römork ile normal bagaj/çanta arasında kaldım.
    Bir tur bisikletim olsa bagajda taşırdım eşyalarımı.
    Ama şu an yol ya da cyclocross bisikletimle yola çıkmayı düşünebileceğim için bu bisikletlerdeki bazı imkansızlıklar sebebiyle römork kullanımı daha mantıklı gelebilir.
     
  20. Sarper Uluoluk

    Sarper Uluoluk Aktif Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    7 Nisan 2014
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Sarper Uluoluk
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bana arkadaşımdan Topeak Journey Trailer Römork kaldı. TOPEAK JOURNEY TRAILER AND DRYBAG

    6,5 kg ve su geçirmeyen kumaşa sahip. Açıkçası uzun turlara çıkmıyorum, öyle bir vaktim de yok, keşke olsaydı, ama yine de bir gün lazım olur mu diye soruyorum kendime. Ona göre elden çıkaracağım veya saklayacağım :)

    Henüz havalar ısınmadığı için deneme fırsatı bulamadım, bir ara inşallah deneyeceğim.

    [​IMG]