Video içerisinde internet sitesinin de çok başarılı bulunduğunu belirtmiş ki bence vasat. Pek çok satıcı firmanın sitesi ile aynı ayarda hatta bazılarından daha başarısız gibi geldi bana.
Sadece bu konu değil, forumda bir kaç kişinin aynı firma ile benzer sorunlar yaşadığına okuyarak şahit oldum. İsimler ve konuları-mesajları bulmakta iyi değilim ama yanlış hatırlamıyorsam üst düzey karbon bir bisiklet için TREK tarafından geri çağırma-değişim tanımlanmasına karşın sorun yaşatmışlardı bir arkadaşımıza (gidon değişimi konusu).
Konu ile alakalı bir soru kafamı kurcalıyor, şöyle ki; o kadar güzel konsept bir showroom yapmışsın, satış tarafında da fiyatlar epey yüksek kalıyor, buna rağmen insanlar marka güvenirliği sebebiyle seni tercih ediyorlar. Buna karşın en ufak mekanik garanti kapsamı sorunda yüz üstü bırakıyorsun ya da yokuş yapıp müşteriyi bezdiriyorsun, anlayamıyorum. Sorun oldu mu, ABD Trek ile direkt sen görüşmelisin satıcı olarak ve olabilecek her düzenlemeyi müşteriyi markaya bağlayacak şekilde yapmalısın ki adın namın yayılsın. Belki de ben eski kafalıyım ve yanlış düşünüyorum.
Uzak doğulular bu işlerde çok iyiler, hemen her marka hem test bisikleti bulunduruyor hem de her türlü satış sonrası destek vs. de ilgileniyorlar diye biliyorum (Japonya, singapur, kore bildiklerim). Hatta Demo ürün deneme olmadan sadece yurtdışı yorumlar ve incelemelere güvenerek ya da tamamen deneme yanılma yoluna başvurarak ilerlemek durumunda kalıyoruz memlekette (demo ürün sağlayan firma yok ya da çok sınırlı). Satıcılar da inanılmazlar, ellerinde ne ürün varsa onu parlatıp diğer markaları gömen mi dersin, alıcının pek anlamadığını fark edip olmayacak ebat ve özellikte ürün satan mı dersin, ekonomik durumunun yerinde olduğunu fark edip, ilk bisikletinde sana kilitli Ultegra pedal seti satan mı dersin, örnekler bitmez. Sonra sorun olduğunda firma ile sen iletişime geçeceksin, ee bu arkadaşlar ne yapıyorlar?