Tandem'lere giriş

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
Merhaba arkadaşlar, aykırı bisikletler konusunu yönetime rica ettim ve herkesin oy birliğiyle bu bölümler sizlerin bilgisine ve kullanımına açıldı.
Hepimize hayırlı olsun :)

Şimdi biraz tanıyalım bu tandem denilen bisikletleri;

İki sürücünün aynı anda binmesine müsaade eden bisikletlere tandem denir. Tandemler uzun turlardan kısa arazi yarışlarına kadar pek çok farklı alanda kullanılabilirler.

3 kişilik olanlarına bazıları Tridem adı veriyor :)
Fakat tandem'lar için daha fazla kişi kapasitesi de mümkün ve üretiliyorlar.
Çoğunlukla 2 kişilik tandem'lar görebilirsiniz.

Tandem'larla ilgili endişe edilen en büyük nokta denge sorunudur.Fakat "bilinenin aksine tandem'lar, diğer bisiklet kategorilerine göre daha dengelilerdir."
Daha uzun konstrüksiyona sahip olduğu için daha geniş bir alan zemine baskı yapıyor.TIR'ları düşünün.Bir otomobilin mi yoksa TIR'ın mı dengesi daha fazladır? dikey denge'de TIR önde olacaktır.

Tandem'ların en önemsenmesi gereken yönlerini açıklayayım;

1) Kadro

Kadro'ları, üzerlerinde en az 120kg ağırlık taşıyacakları için diğer bütün kadrolara göre daha sağlam olmalıdır.Hele 2 binici de kilolu ve sağlıklı yaşam amacıyla yeni binmeye başlayacak insanlarsa ikisinin kadroya ve tüm bisiklete ekleyecekleri ağırlık 200kg'ı bulabilir.
Bir de her zaman dümdüz asfaltta kullanılmayacağını, bazen çukurlara girip çıkacağınızı, araziye gireceğinizi düşününce kadronun hayli sağlam olması beklenir.
Bu yüzden mevcut kadronuzu tandem kadrosuna çevirmeyi düşünüyorsanız, matematiksel hesaplama yardımı ile, doğru malzemeler kullanarak sağlam ve uygun kaynak yoluyla kadronuzu güçlendirerek tandem'a çevirmelisiniz.


2) Hazneler (Teker göbekleri)

Kadrosu gibi haznelerin de normalden daha sağlam olmaları gerekir.Yine üzerlerine 200kg'ı bulan ağırlığı sorunsuzca taşıyabilmeleri için.Hem de tekerler, dönen parçalar olduğundan kadrolar gibi sabit olmadıklarından esneme durumu yaşandığından, bu esnemeyi minimum düzeye indirmek amacıyla hem jant çemberleri hem teker göbekleri spesifik olmalıdır.

3) Frenler

Bu kadar ağırlık taşıyan tandem'ları yüksek hızlarda giderken normal bisikletlerdeki gibi hızlı durdurabilmek için yine normale göre daha güçlü frenlere ihtiyaç vardır.Bu yüzden kendi toplayacağınız tandem'ınızda V-fren kullanmayı unutun :)
Tüm dünyada Tandem'larda ya Hidrolik V-fren ya da Hidrolik disk fren sistemi kullanılır.
TIR'ları düşünün, onca yükü taşıyan devasa araçlara tellerin durduracağı fren sistemi uygulamak akıl karı olmasa gerek :)

Kısacası Tandem'lar normal bisikletlere göre daha fazla fiziksel baskıyla karşılaştıkları için birçok parçası normal bisikletlere göre farklı olacaktır, olmalıdır.

Kalanı yemekten sonra :)
 
Scudo

ulubey

Üye
Kayıt
21 Nisan 2008
Mesaj
20
Tepki
8
Şehir
adana
Bilgiler arasına zinciride koyman gerekmezmi malum 200 kilo çekecekler.Jant çemberleri ve miller bi hayli sağlam olmalı.Haksızmıyım
 

HarryBlade

Daimi Üye
Kayıt
27 Temmuz 2008
Mesaj
229
Tepki
46
Şehir
Muğla / Fethiye
Tandem tür bisiklet alıcaksın önde kendin gidiceksin arkada sevgilin eşin vs..
Dünyayı dolaşıcaksın..Böyle hayalim var..
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
@ulubey

Zincirler zaten mevcut bütün kategorilerde önemli aktarma organları oldukları için 200kgf veya en fazla 250kgf pin dayanma gücüne sahip oluyorlar.Bu yüzden piyasadaki kaliteli/markalı tüm zincirler sorunsuzca çalışıyorlar.

Milden kastınız eğer hazne (tekerlek göbeği) milleri ise zaten göbekler kalitelilerse miller de bu parçalara dahil oldukları için kaliteli-dayanıklı olurlar.

Jant çemberleri konusunda haklısınız.Bu yüzden tandem'larda hafif çemberlere rastlanmaz.