Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Lastik ve PSI

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında xxxxxxxxxxxxxxxx tarafından paylaşıldı.

  1. xxxxxxxxxxxxxxxx

    xxxxxxxxxxxxxxxx Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    796
    Beğeniler:
    1.186
    Seviye:
    Benim lastikte min 40 max 65 yazıyor(26" 2.1). Servis ilk kurulumda 25 psi hava basmış. Bir süre bu şekilde kullandıktan sonra 40 psi yaptım ama hem konfordan eser kalmadı zıplama yapıyor hem de yol tutuşu baya bir azaldı. Şimdi ise 30-32 psi civarında kullanıyorum. Fazlası hem zıplama yapıyor hem de yol tutuşunu gerçekten de azaltıyor. Fazla PSI'ın anladığım kadarıyla tek olumlu yanı ise asfaltta daha akıcı ve rahat gitmesi ama ben genelde bozuk yollarda kullanıyorum. Bu konuda sizlerin düşüncesi nedir?

    Sadece uzun asfalt gezilerinde 40 PSI yapmayı düşünüyorum..

    Ayrıca 32 PSI hava ile defalarca ve bilerek küçük cam kırıkları üzerinden geçtim ama hiç bir sorun çıkmadı. Fazla PSI lastiği daha sert yapacağından patlama riskini arttıracaktır diye düşünüyorum mantık olarak..
     
  2. Fatih Çetin

    Fatih Çetin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    833
    Beğeniler:
    976
    Şehir:
    İstanbul-Maltepe
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Minimum değerin altına inmemeniz gerekiyor. Aksi halde özellikle de bozuk zeminlerde, arazide, kaldırım inip çıkarken lastik patlatırsınız. Ki bu tip lastik patlamalarına yılan ısırığı adı verilir. Lastik aynı anda iki yerden patlar ve yama yapmak çok daha zorlaşır.
     
    baykuş97, dodobir, Berke ve 3 kişi daha bunu beğendi.
  3. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.790
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    @pohuman
    Minimum ve max. kullanma talimatı gibi dusunun :)
    Yanlis kullanirsaniz sorun cikar.
    @Fatih Çetin sorunun birini soylemis.
    Dusuk basincta kullanmaniz lastigin yere temasini arttiracak, lastik yere yapisacak ve daha fazla guc harcamanizi gerektirecek.
    Frenlemelerde dusuk basinctan dolayi lastik jantta oynayabilir, sibop egrilerek bir sure sonra jant tarafindan kesilebilir.
    Basinc ne kadar yuksek olursa (max. gecmeyecek alebette), lastigin yuzeye temasi o kadar azalir ve yuvarlanma direnci duser. Bunun anlami; daha az efor, daha cok yol/hiz
    Kron MTB veya city kullandiginizi varsayiyorum. Bu tip bisikletlerdeki lastikler zaten yapi itibari ile bir yol bisikletinin lastik basinci ve sarsintisina yaklasamaz bile. Zamanla alisirsiniz ;) Siz oncelikle bir 50 psi vurup test edin.
    Sahsen uzun asfaltta 55-60 psi civari kullaniyorum. Asfalt fazla sarsmaz zaten ;)
    Yol ne kadar bozuk olursa olsun minimum altina dusmemenizi tavsiye ederim.
    Gidonu sıkıca kavramayin. Rahat tutun ve suspansiyonu biraz bisiklet, biraz dirsek ve bilek, biraz dizleriniz saglasin. Bozuk zeminlerde veya tumsek/cukur gecislerinde kalcanizi seleden kaldirin ;)
     
    Eroseros, hogutmen, baykuş97 ve 3 kişi daha bunu beğendi.
  4. erendiz çetiner

    erendiz çetiner Forum Bağımlısı

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    6 Ekim 2011
    Mesajlar:
    903
    Beğeniler:
    1.009
    Şehir:
    Manisa
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bende ağırlıklı olarak asfaltta 50-55 psi , toprak-stabilize tarzı zeminlerde 40-45 kullanıyorum.Basınç ölçer cihazıyla da anlık hava değerlerini net bir şekilde alıp daha sağlıklı sonuçlar elde etmiş oluyorum ;)
     
    xxxxxxxxxxxxxxxx bunu beğendi.
  5. xxxxxxxxxxxxxxxx

    xxxxxxxxxxxxxxxx Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    796
    Beğeniler:
    1.186
    Seviye:
    @Fatih Çetin o zaman şimdiye kadar şanslıymışım ki lastik patlamamış. O kadar da kaldırımdan çıkıp atladım. :)

    @suat akman haklısınız. Düşük basınçta daha fazla güç harcamayı zaten 25 PSI'dan 40 PSI yaptığımda direk olarak hissettim.. :)
    Kron XC 500 HD kullanıyorum. Tavsiyenize uyup en kısa sürede 50 PSI hava vuracağım. Uzun asfaltta da 60 PSI yaparım. Siz de MTB kullanıyorsunuz sanırım?
    Gidonu bisikleti kullandıkça daha rahat kullanmaya başladım. Yani zaman geçtikçe gidonu daha yumuşak tuttuğumu farkettim..

    @erendiz çetiner bende zemine göre 40-60 arası gezineyim o zaman. Zamanla alışırım artık. :)

    Cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar..
     
    erendiz çetiner ve suat akman bunu beğendi.
  6. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Fazla hava basılmış lastik cam ve diğer kesicilerden etkilenme olasılığını azaltır çünkü cam sert lastikte kendine girinti yaratıp bir kaç devir üzerinde dönmesi olasılığı azalır lastiğin altına bile girmez lastik dışarı atılır.
    Tabiki yol tutuşu önemli. Çünkü yol tutuş lastiğin nekadarı yere değdiği ile alakalı ayrıca zıplama artığından yerden kesildiği ve tekrar temasa geçtiği ana kadar tutuş sıfırdır düz yolda etkilemez ama virajda problem olur.
    Evet asfalt ve kötü zemin için farklı hava başınçları uygulamak doğru. Bir bisiklet üstü pompa edinip duruma göre ayar yapılması gerekir. Evden çıktınız 15 km asfalt 7 km orman içi gezi 15 km yine asfalt bu durumda indirip sonra tekrar şişirmeniz gerekir.
     
    baykuş97 ve xxxxxxxxxxxxxxxx bunu beğendi.
  7. ATALAY16

    ATALAY16 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    18 Nisan 2015
    Mesajlar:
    787
    Beğeniler:
    564
    Şehir:
    BURSA
    Adı:
    Fatih Mehmet ATALAY
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    hocam ayni lastik basıncı bendede var turda asfalt da süreceksem 50 psi basıyorum ben tabi basınc kaybı var benim lastikde ama 50 psi bayağı iyi yol tutuşu ve sürüş keyfi veriyor ama çakıllı taşlık arazıde kullanıcaksanız 40 psi yeter diye düşünüyorum
     
    xxxxxxxxxxxxxxxx bunu beğendi.
  8. xxxxxxxxxxxxxxxx

    xxxxxxxxxxxxxxxx Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    796
    Beğeniler:
    1.186
    Seviye:
    @Zekeriya Çab pompa siparişi verdim. Geldiğinde söylediğiniz gibi zemine göre şişirip indiririm artık. En garanti yol bu olsa gerek..

    @ATALAY16 ilk işim 40 PSI hava basmak olacak. Bu aralar bozuk yollarda kullanıyorum. Asfalt için 50 PSI yeterli olur sanırım ama 60 PSI'ı da bir deneyeceğim. Umarım sorun çıkmaz. Kaskım da gelmedi henüz. Pekmezi akıtmasam iyidir.. :)
     
    CANOZAN bunu beğendi.
  9. CANOZAN

    CANOZAN Yeni Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    23 Haziran 2015
    Mesajlar:
    42
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    İSTANBUL
    Adı:
    CAN
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    merhabalar ben arazi lastiklerime 60 ps bastım benzinlikte yol tutuşunda veya arazide bi sıkıntı yaşamadım sonra ne olur ne olmaz boy 1.78 kilo 85 belki gümler diye 50 ps düşürdüm şuanda da hiç sıkıntı yok eğer hafifsen 55 60 ps kullanabilirsin çünkü lastiğin 40 veya daha üşük olursa rampalarda ve düz yolda daha çok yorulursun
     
    xxxxxxxxxxxxxxxx bunu beğendi.
  10. xxxxxxxxxxxxxxxx

    xxxxxxxxxxxxxxxx Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    796
    Beğeniler:
    1.186
    Seviye:
    @CANOZAN merhaba, 60 kiloyum. Her gün farklı olarak 40-50-60 PSI deneyeceğim. Asfalt arazi falan bakarım artık duruma göre. Yol tutuşu önemli benim için. Virajlarda sorun çıkmasın yeter. Yol tutuşunda lastiklerinde önemi var tabi ama benim lastikler nasıldır bilemiyorum(Kenda Kickback).
     
  11. İhsnn_zyvl

    İhsnn_zyvl Düz maşa kullanıcıları kulübü

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    18 Haziran 2015
    Mesajlar:
    446
    Beğeniler:
    216
    Şehir:
    Malatya
    Adı:
    İhsan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Benimki de max 40 ama ben 20 25lerde basıyodum artırıyım en iyisi :D fakat arabadaki kompresör çok fazla basamıyo el pompam var ama onda da ne kadar bastığımı bilemiyorum napıcam bilmiyorum :(
     
  12. karizmaertu

    karizmaertu Yeni Üye

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    11 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    30
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Ertuğrul Alaca
    Seviye:
    Arkadaşlar Carraro sportive 327 mi aldım ve eve kadar 11 km yaptım havası gayet iyiydi ve odanın içinde muhafaza ediyorum 4.gün oldu ve arka lastiğin binince havasının biraz indiğini fark ettim
    patlamışmıdır ve bunu benzin istasyonunun dijital pompası ile hava bassam olurmu nasıl şişircez normal havası 50 ps galiba ?
     
  13. xxxxxxxxxxxxxxxx

    xxxxxxxxxxxxxxxx Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    796
    Beğeniler:
    1.186
    Seviye:
    @İhsnn_zyvl arabadaki kompresör yeterli değilse el pompasıyla şişirip kompresörle ölçüm yapın. Biraz zahmetli olacak ama napalım. :) Ya da cihaz alıp onunla ölçün. 5-10 lira bişey olsa gerek..

    @karizmaertu benzin istasyonunda hava basmak için bisiklet sibobuna uygun çevirici ucu almanız gerekiyor sanırım. Kaç PSI olması gerektiği lastik üzerinde yazar..
     
  14. dodobir

    dodobir Kıdemli Üye

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    2 Haziran 2015
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    259
    Şehir:
    Istanbul
    Adı:
    Kerem
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Suana kadar hep Belgrad Ormani'nda surus yaptim. Baslarda pompa edinmedigim icin bir sure dusuk psi ile surus yaptim hep, daha sonra pompa edinip bisikletimin servisinin tavsiyesi olan 60 psi'da tuttum basinci(benim lastik icin max limit 70 psi zaten). Iki surus arasinda bariz farklar tecrube ettim. Yuksek basinc ile surus daha az yorucu oluyor, yukarida da diger artilari bahsedilmis vs. Fakat bozuk zeminde daha az konfor sagliyor, ustunden gectiginiz taslari, cakillari daha fazla hissediyorsunuz, bisiklet daha fazla sarsiliyor ve ozellikle toprak zeminli virajlarda dikkat etmeniz gerekiyor. Kesinlikle dusuk basincli lastige nazaran viraja daha kontrollu girmeniz lazim cunku tutusu daha az. Gozlemleyebildigim tek olumsuz taraflari bunlar yuksek basincli lasitigin.
     
    xxxxxxxxxxxxxxxx bunu beğendi.
  15. İhsnn_zyvl

    İhsnn_zyvl Düz maşa kullanıcıları kulübü

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    18 Haziran 2015
    Mesajlar:
    446
    Beğeniler:
    216
    Şehir:
    Malatya
    Adı:
    İhsan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bugün lastiğime 3 bar hava bastım ve inanılmaz derecede rahatlattı beni normalde sürdüğüm kondisyonumla bi vites daha yukarıda sürebiliyorum artık tek sorunum el pompamda gösterge yok kompresör çok zor şişiriyo ve sorduğum bisikletçilerde ufak barometre bulamadım :(
     
  16. ismail.yüksel

    ismail.yüksel Forum Demirbaşı

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    4 Nisan 2012
    Mesajlar:
    562
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    @İhsnn_zyvl Alacağınız ürün bu Pro - Pro Bisiklet Lastik Dijital Basınç Ölçer | www.bisiklet.com

    193cm boyunda ve 95 kiloyum. 29er bisikletimde 1800 km boyunca hiçbir ölçüm yapmadan göz kararı hava basarak bindim. Az gelmiş olacakki, schwalbe smart sam lastiğimin yanaklarında yarıklar oluşmuş. lastikte basınç çok önemli. az olunca sürtünme artar dolayısıyla yol tutuşu ve konfor da artar. fazla olunca akıcılık artar ama yol tutuşu ve konfor azalır.
     
  17. xxxxxxxxxxxxxxxx

    xxxxxxxxxxxxxxxx Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    796
    Beğeniler:
    1.186
    Seviye:
    İç lastiklerdeki AV ve SV arasında ne farklar var? Sibop farkı mı acaba?
     
  18. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @pohuman lastik basıncı her lastik tipinde ve kalınlığında aralıklıdır. Min 30psi max 65 psi gibi bu değerlere yol şarlarına göre karar verildiği gibi Kullanıcı ağırlığıda etkekendir.
    Mesela 70 kg lik biri min 35 max 55 psi da kullanması lazım 100 kg'lık biri 45 -65 hatta sıcak hava söz konusu değilse 70 bile basabilir. Bunun belirli bir hesaplaması yok ama kişi kullanımda Tecrübe ile lastikleri ve ağırlığı ile uyumlu basıncı kendisi belirler.
    @pohuman
    Av sv diye bir şey hatırlamıyorum ya markaya yada tipe göre bir ayırım olabilir. Schindler ve presta diye ayrılır iç lastik.
     
    xxxxxxxxxxxxxxxx bunu beğendi.
  19. xxxxxxxxxxxxxxxx

    xxxxxxxxxxxxxxxx Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    796
    Beğeniler:
    1.186
    Seviye:
    hogutmen bunu beğendi.
  20. Bülent Yanar

    Bülent Yanar Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    İki farklı sibop türüdür. Schrader'ler bildiğimiz, motorsiklet-araba lastiği sibobuyla aynı yapıda olandır. Yol bisikletlerinde ise daha fazla basınca karşı dayanıklı olan ince yapılı prestalar kullanılır.