SerdarCYCoo2Bursa
Jiroskopik Kararlılık
- Kayıt
- 4 Nisan 2021
- Mesaj
- 1.234
- Tepki
- 3.278
- Yaş
- 34
- Şehir
- Bursa
- İsim
- Serdar
- Başlangıç
- 2009—10
- Bisiklet
- Pinarello
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Özcan abi, bilirsin , bisiklet sürmeyi severim, yollarımız ya da lastik tercihlerimiz malesef her zaman biz bisikletliler için üst düzey olamıyor , haliyle jant teli-kilomuz-güzergah-dış lastik genişliği-fren tipi gibi konuları düşünmeden bisiklete binilmiyor.. ben yılda 16-18 bin km çeviren bir insanım.. 3-4 yıldır jantın iç lastiği kesme sebebiyle lastiğim patlamadı... bir kere patladı , o da mekanikçi 19-25 mm lik iç lastik taktığında benim 28" lik dış lastik ve 28-23 mm e izin veren iç lastik profiline sahip kullandığım janta kadar... yola çıkmadan sesli olarak dile getirmemiştim ama elle kontrol ettiğimde zaten yanaklar virajlarda ezilen kısımlar olarak buralardan dış lastik bile jant tarafından kesilir diye düşündüm derken 1-2 saat içinde söylediğim şey oldu.. bunun sebebini irdeliyorum ben ve "40" mm lik dış lastiğe 19" mm lik yol iç lastiği takalım, yine de jant ile dış lastik arasını doldurur ve sorun olmaz. Bunun bir alakası yok.." saçmalığını kabul etmiyorum.. üstelik iç lastiklerin bazılarında mukavemeti arttırmak için, çizgi şeklinde yatay kolon denilebilecek şekilde işlemler var..Gördüğüm kadarıyla buna itiraz eden yok Serdar. Kullanacağımız iç lastiğimizi, dış lastiğimize göre seçmeliyiz her zaman. Dış lastiğimizi de jantımıza göre.
Bu videoda Ömer Hayta izah etmiş, 2.30 dk da 23 mm lik dış lastik dikey genişlemeye daha müsaitken; 28 ya da 25 mm lik dış lastik hem yatayda hem de dikeyde yayılmaya daha müsait .. haliyle yatayda yayılıyorsa , jantın virajları alırken dış lastiğe ve dolaylı olarak da iç lastiğe uyguladığı etki artıyor. Burada düşük mukavemetli iç lastik, bu tansiyona dayanamaz, zayıf düşer ve jantın altında ezilir.. yine ters mantıkla düşüneceksek eğer , yukarıda savunulan mantalite için 23 mm dış lastik kullanan bir janta 40 mm lik iç lastik takalım, gezelim.. daha iyi olur (?) Özetle , ben bizzat yaşadım ve ebatı küçük iç lastik malesef öyle doldurma falan yapamıyor .. konu bu..
Hocam mesajınızdaki turuncu ile renk verdiğim yazdıklarınızı daha iyi anlamak için tekrar soruyorum. Ölçülerin dış lastiği dolduramama deyip, 2. Bent de, doldurmak zorunda diyorsunuz (?) aslında konuda çok yakın bir yerdeyiz. Benim de size söylemeye çalıştığım şey tam da bu.. yanal esneme dikey esnemeye göre 19-23 mm lik bir iç lastikte daha zayıf. Yani dikeyde belki üst ölçü lastik için (jant ebatından dolayı) bile mukavemetli olacak iken, yatayda geniş olan dış lastiğe ince yani mukavemeti zayıf kalıyor. Bu işte yanları destekleyemeyen, dolduramayan bir iç lastik demek.. umarım anlatabilmişimdir.. art niyetim yok..yanlış anlaşılmasın.........
İç lastiklerin belli aralıklar için üretilmesinin ve bu aralıklara uygun olarak kullanımının tercih edilmesinin dış lastiği dolduramama gibi bir nedeni yok.
- Olması gerekenden büyük iç lastik kullanırsanız, bunun dezavantajları daha ağır olması, dış lastiğin içine zor yerleştirilmesi, sıkışma ve katlanma ihtimalinin yüksek olmasıdır. Örneğin 32-38 mm aralığına göre üretilmiş bir iç lastiği 23-25 mm lastiğin içine sokamazsınız bile. Soksanız bile katlanır, sıkışabilir ve olması gerekenden 2-3 kat ağır olur.
- Olması gerekenden küçük iç lastik kullanırsanız lastik şişirildiğinde izin verilenden daha büyük bir hacmi doldurmak zorunda kaldığından fazla esner, dış duvarları incelir, patlama riski yükselir, yüzey salınımı fazla olur. Aşırı küçük lastik kullanılırsa şişirirken patlamayla da karşılaşılabilir.
Son düzenleme: