Lapierre Karbon Dağ Bisikletini Hafifletmek İçin 1x11 Alınmalı mı?

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.012
Tepki
1.774
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
Arkadaşlar sahip olduğum dağ bisikletim bu haliyle ölçtüğümüzde 10,68 KG basmakta.
Maxxiss Crosmark 2.1 arazi lastiklerim ve tanesi 150 gram iç lastiklerim var.
Pedallarım 550 gram diye biliyorum, XLC PD-M19 gibi bir pedal alsam 250gram hafiflerim olur sana 10,5KG.

Asıl merak ettiğim ise Tubeless lastiğe geçtiğimde sıvı kullanmadığım taktirde kaç gram fark oluşur?
Çünkü Tubeless lastikteki konfor beni mest etmişti, iç lastikli biraz kaba geldi tekrardan kullanınca.

En önemli konu ise vites çekiş sistemi. Şuan 3x9 kullanıyorum ve yeni seri bir vites çekiş sistemi ihtiyacı doğdu, tek set halinde güzel bir takım almak istiyorum. 2X11 XT alsam şehir içerisinde çok rahat edeceğim hız açısından, öyle hissediyorum.
1X11 aldığımda ise vites kolu - orta aktarıcı - aynakol 2. yaprak fazlalık haline gelecek, oradan da yük hafifleyecek önemli miktarda sanki.

Sizce Tubeless lastiğe para harcayıp geçersem hafiflik olarak ne kadar fark olur çift teker hesaplandığında.
Birde vites çekiş sistemini 3X9 XO-X9-XTR karışımından 1X11 veya 2X11 XT seviyesine çekersem sizce ne seviyede olur? En önemlisi de Sırf hafiflik için 2X11 ihtiyacı varken 1X11 ile yaşanır mı?
Çünkü 3x9'da 3. dişliyi gerçekten kullanan biriyim, bisiklet hafif olunca sürekli 3. viteste buluyorsunuz kendinizi.

IMc5MZQ.jpg



 
Scudo

alperr125

Daimi Üye
Kayıt
12 Haziran 2016
Mesaj
303
Tepki
266
Şehir
Istanbul
İsim
Alper
Bisiklet
Merida
50 100 grmin hesabini yaparsan bisiklet sürmek yerine bu iş havuz problemi cozmeye benzer ayrica yapilan tum testler gostermiski bir kac kilo dahi cok aman aman fark yaratmiyor.

2x11 mi 3x9 mu konusundan ziyade disli oranlarina odaklanmak lazim. bunu degistirmek farkettirir.

xt setlerde 11li 11-40 veya 42 dişe sahip senin 9lu rublede 11-36 gibi birsey olabilir bu kaset sana hiz kazandirmayabilir sonucta xt dag bisikleti rublesi bana gore. Hiz icin ayna koldada degisiklik yapman gerekir bu durumda sonrasinda aktarici uyumunda sorun yaşayabilirsin.
 

OnurÖzdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Ekim 2015
Mesaj
662
Tepki
694
Jantın destekliyorsa, çok masraf olmayacaksa tubeless sisteme geçmelisin. Hem sen de demişsin konforunu beğendim diye hafiflik olarak da fark yaratacağı için ben geç derim. Pedal konusuna gelince ne güzel bisikletin var geçiver SPDye hem hafif hem güzel icat. Bence 1*11e geç. Hem hafif hem de kafa karıştırmıyor ama hem de şık tek sorun aynakol yaprağı küçüleceği için son hız azalabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
3. aynakol yaprağını kullanıyorsan 1x11'e geçmen pek mantıklı olmayabilir. Ağırlığı bu kadar takmamak lazım...
 

Melih Çolak

Cyclist ♥
Kayıt
10 Ağustos 2013
Mesaj
2.541
Tepki
3.073
Şehir
Kocaeli-Kartepe
Bisiklet
Scott
mtb bisiklete göre ağırlık gayet yeterli resime bakınca ne değiştirilebilir diye düşündüm sele ve sele borusu olabilir standart bisiklette 500 gr ve üstü ağırlıklara sahip sele ve sele borusu
ve vites sistemini değiştirince sen hız kazanmazsınki hız senin kondüsyonuna bağlı. spd pedala geçmeni öneriyorum bisiklet sürerken daha verimli sürersin
 

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.012
Tepki
1.774
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
@Hastateker
Bisiklet üzerindeki 5KG ile insan vücudundaki 5KG'nin aslında çok farklı şeyler olduğu defalarca açıklandı aslında burada :) Bisikleti 5KG hafifletmekle elde edeceğimiz performansı kendimizi 5KG hafifletmekle elde edemiyoruz maalesef. Jant setinde 1KG hafiflik bile ciddi fark yaratıyor. Öyle olsa işime gelirdi benim de :) 57KG saf ağırlığım var çünkü. Boyuma göre zayıfım : 179-180.
@Sadettin Z.
Amatör anlamda ilk başlangıcımda stajyer maaşına taabi olmasaydım yol bisikleti sürüyor olacaktım aslında :) O zamanki bütçem ile XC150'den mantıklı olanı yoktu ne yalan söyleyeyim.
Şuan hem okuyup hem de proje bazlı yazılımlar geliştirdiğim için az çok imkanım var. Vites çekiş - fren ve gidon - boğaz gibi ufak tefek parçaları kullanım rahatlığı sunan, tasarımı hoş parçalarla değiştirmek istiyorum.
Bu saatten sonra yol bisikletine dönersem ölücüler beni ölmeden mezara sokar çok iyi biliyorum :) Bu bisikletin kadrosu - maşası - jant seti ve lastikleri sıfır olarak alınalı birkaç ay oldu. Frenler ve vites çekiş grubu da sıfır kutuda alındı ancak 1 yıldır kullanıyorum. XTR aynakol ve XTR orta aktarıcı ikinci el temiz alındı o kadar. Dağ bisikletimi satmaya kalksam uğrayacağım zararın haddi hesabı yok.

@Melih Çolak
Sele ve sele borusunu alırken de ağırlığa dikkat ettim, bundan hafifi gereksiz masrafa sokar adamı :) Vites - çekiş sistemini de hız kazanmak için değil, değiştirdikten sonra hız kaybetmeden performans elde edebilmek için 2X11 düşünüyorum :)
Haklısın hocam SPD ayakkabıya geçmek lazım. Şuan zaten 550gram Shimano M324 kullanıyorum ve çift taraflı pedallar bunlar. Ayakkabı fiyatları 400'den aşağı olmadığı için ve ömrü hayatım boyunca bir ayakkabıya 150TL'den fazla vermediğim için pahalı buldum, almamaya karar verdim. Madem kullanmıyorum 250gram hafiflesin diye düşünmüştüm :)


Sonuç olarak 2X11 vites sistemi, tubeless lastikler ve SPD güzel bir ayakkabı mı diyoruz abilerim? Tahminen 10,5KG olur günün sonunda ağırlık ki son derece iyi bir rakam galiba.
 

Sadettin Z.

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2014
Mesaj
2.207
Tepki
11.769
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Cyclocross
@Gökhan Akkaya

Dağ bisikletimisatmaya kalksam uğrayacağım zararın haddi hesabı yok.

Bu konuda size hak vermemek elde değil. Ancak olaya bir de şu açıdan bakın : mevcut bisikletiniz üzerinde orta halli bir yol bisikleti bedelini dahi harcasanız ortaya çıkan "şey" sizi bir yol makinesi kadar hızlandırmayacak.

Bu durumda eldeki imkanları gelişime harcamak yerine biriktirme üzerine yoğunlaşıp elinizdeki mtb'nin yanına kardeş getirmeyi düşünmek akıllıca. Böylece arazide de, yolda da gönlünüzce gidersiniz.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
36T aynakol 11-40 ruble 1x11 önerim :) sonuç olarak zaten mtb ile ortalama 30 35 ile sürmediğin bi gerçek
 

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.012
Tepki
1.774
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
@Sadettin Z.
Aslında elimdeki dağ bisikleti her ihtiyacıma koşuyor abi. Bir Triban 3'den ağır değil :) Ve asfaltta inanılmaz rahat ilerliyorum, Crossmark lastikler bile yokuş çıkmama mani olamıyor, gerçekten hiç yorulmuyorum.
Zaten aile aparmanıyız, apartman girişinde en baba yeri kendime çaldım. 2. bisikleti aparman girişine koymamın imkanı yok. 2 adet bisikletin bakımlarıyla da ayrı ayrı uğraşmam ne yalan söyleyeyim :)
Şimdilik tek bir amiral gemisi yaratmak mantıklı olanı sanırsam. Daha fazla kazanmaya başladığımda söz kendime de Di2 setlisinden bir yarış bisikleti alacağım :) Çok teşekkür ederim yorumunuz için.

@ghkoseoglu
Reyiz senin önerilerine koşulsuz şartsız uyuyorum biliyorsun :) Ancak 36TCrank 11T ruble yeterli gelse kendimi 3. dişlide bulmazdım diye de düşünüyorum bir yandan :)
2X11 alsak ne zararımız olur ki? Kaç gram fark yapar ki en iyi ihtimalle?

Veya 1x11 alıp aynakolu 40T rubleyi ise 11/46 mı tercih etsek? Daha mantıklı olmaz mı?
 

Mehmet Altuğ

surrender.to.music
Kayıt
10 Ağustos 2008
Mesaj
2.054
Tepki
7.384
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Scott
Tubeless lastikleri sıvı olmadan kullanmak pek akıl karı değil. Lastiğiniz patladığında yarı yolda kalırsınız.

3'lü aynakoldan 2'li aynakola geçmek ağırlık konusunda fazla bir fark yaratmayacaktır. Sonuçta orta aktarıcıyı ve vites kolunu kullanmak durumunda kalacaksınız 2'li sistemde. Tek yaprak aynakol kullandığınız durumdaysa bu iki bileşeni de elemiş oluyorsunuz; en azından attığınız taş ürküttüğünüz kuşa değmiş olur :)
 

mehmet.ali

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.602
Tepki
2.933
Yaş
39
Şehir
Kayseri
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Şuanda zaten orta-üst seviye bir mtb sahibisiniz. Harcayacağınız paranın ağırlığı kaybedeceğiniz ağırlıktan fazla olabilir. Ben olsam şehir içi kullanım için ucuz yollu bir yol bisikleti alır ondan sonra karar verirdim ne yapacağıma. Konu hız ise en kral mtb ile en kötü yol bisikletinin hızını yakalayamazsınız.
 

deadlistcach

Daimi Üye
Kayıt
31 Ocak 2015
Mesaj
364
Tepki
443
Şehir
Istanbul
Bisiklet
Felt
bence gereksiz. ancak şu açıdan;
işte çamurda vs de rahat aktarıcıya pislik kaçtı derdi yok, chain guide olması şart 1x lerde, yoksa 1 yaprak sökmek kaç gram hafifletecek, bisikletin agğırlığını azaltmak ayrı birşey, dönen parçaların ki en büyüğü jant onun ağırlığını azaltmak ayrı bir şey. siz 1 kilo bisikleti azaltmak yerine 150 gram jantınızı veya lasiği azaltsanız daha performanslı olursunuz

sonuç olarak 1x11 kullanan biri olarak hafiflik manasında gereksiz, kullanım kolaylığı konusunda olabilir diyorum.
 

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.012
Tepki
1.774
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
Ben şuan 46T 3X aynakol ve 36-11T ruble kullanıyorum. Hazır değişmişken 1X11 alayım daha hafif ve daha basit bir yapı olsun diye düşünmüştüm.
@deadlistcach Senin de söylediğin gibi jant setini hafifletmek çok daha ciddi oranda fark yaratıyor. Easton 90 tercih ettim, o sınıftaki en üst jant seti zaten. Tubeless sisteme de döneceğim aynı zamanda.

Mesele 36T 1X11 46-11T vites çekiş sisteminde şuankine yakın miktarda hızlanıp hızlanamayacağım, yukarıda yazıyor şuan kullandığım dişili oranı. Eğer aynı hızı sunuyorsa 1X11 alayım hafiflik ve basit çekiş sistemi yararıma olur diye düşünüyorum.

Yani amaç hafiflik için para harcamak değil, hazır para harcamışken aynı imkanları sunacaksa daha hafifini tercih etmek :)
 

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
Jant iyi olduğuna göre buradaki öncelik hafif pedala yapılırsa daha iyi olur. Her kadansta. Tabi beklentiyi yüksek tutmamak gerek.
Gidon yukarıda gibi sanki. Bir halka indirilse, yukarıdaki fazlalık da kesilse daha hoş görünecek:cool:
 
  • Beğen
Tepkiler: Hüseyin Odabaş

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.012
Tepki
1.774
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
@MehmetAliB.
Maşayı yeni aldığım için daha fazla kesmeye kıyamadım :) Aramızdaki duygusal bağ azalınca maşa boyunu biraz daha kısaltacağım, o detayı fark etmeniz şaşırttı beni :)
 

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.463
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yol bisikleti yol bisikleti mtb mtb dir. Ne demişler atalar katranı kaynatsan olurmu şeker cinsini ....cinsine benzer. Sen her ne kadar masraf yapıp mücadele etsen o mtb bilmem geometrisinden bilmem setinden dolayı mtb olarak kalacaktır. Mtb olarak hafif olsun diyorsan bir mtb için 10.5 kilolar gayet iyi değerlerdir. Paranı boşa harcama. Ama daha hız yapayım diyorsan gideceğin yer yol bisikleti olacaktır.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Gökhan Akkaya


2x11 XTm8000 için aynakol en büyük dişli 28-38T şu anda bildiğim kadarıyla tekli aynakol için 40T bulamazsın 36 bulabileceğin max dişli olacak m8000 fiyat performans olarak güzel sram için bakmaya gerek yok sramda kullanabileceğin tek set NX oda güzel değil (malzeme kalitesi olarak) fiyatı ucuz olsun dersen M7000 e bakabilirsin ama yazdığım gibi 38T üzeri zaten yok 2x11 için ve 28 olan dişliyide kullanmayacağına göre 2 diş için ön aktarıcı vites kolu ve fazladan bir dişliyi taşımanın anlamı yok tecrübeyle sabittir 1x11 xt m8000 36T aynakol 11-42 ruble al ;)
 

Fakir Kemancı

Daimi Üye
Kayıt
25 Ocak 2015
Mesaj
247
Tepki
275
Yaş
33
Şehir
Lüleburgaz
İsim
Serkan G.
Bisiklet
Salcano
Amaç hız ise en ekonomik çözüm yolu lastik. İnce bir lastik takın bakın keyfinize.