Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kron FD-500 aldım. (tecrübe paylaşım vs..)

Konu, 'Katlanır Bisikletler' kısmında abdullah demir tarafından paylaşıldı.

  1. abdullah demir

    abdullah demir Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2013
    Mesajlar:
    98
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    istanbul / Küçükçekmece
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Merhaba. Şehirde ve apartmanda yaşayanlar için ideal seçim olduğuna inandığım için sonunda bir katlanır bisiklete karar verdim. Uzun araştırma ve beklememden sonra dayanamayıp, Kron Fd-500 aldım. Bazı izlenim ve fotoğrafları aktaracağım.
    Profesyonel bir binici değilim, bu 2. bisikletim. İlk bisikletim bisan ın ön amortisörlü demir bir bisikleti idi. Bayağı ağırdı. Katlanır bisiklette, ben bisikleti taşımıyorum o beni adeta taşıyor :)

    - Ankarada performans bisikletten aldım Nakit 600TL
    - Sele ve çamurluk hariç, tarttığımızda 10,5 Kg ağırlığında olduğunu gördük
    - Ön tekerlek göbeği Rulman
    - Çift alüminyum Jant
    - 20" tekerlekler.
    - Shimano 7 vites.

    Henüz tam binemedim, konuyu taze olarak açıyorum, gayet pratik ve seri bir bisiklet. İlk kalkışlarda hızlı ve seri. Kullanılan malzemeler sağlam ve kaliteli duruyor. Havalar biraz ısınınca işe bisikletle gitme planlarım var :)
    Evim keçiörende, iş Bilkentte Toplam mesafe 19 km. Bakalım nasıl bir seyir olacak?

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Gazel Girgin

    Gazel Girgin Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    174
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    ön arka farları takmayı unutmayın tabi kaskınızda olsun ankaralı olarak trafiği iyi bilirim emniyetiniz için ne varsa onu yapın mutlaka hayırlı olsun.
     
    hogutmen bunu beğendi.
  3. abdullah demir

    abdullah demir Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2013
    Mesajlar:
    98
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    istanbul / Küçükçekmece
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Çok teşekkürler, evet kask, eldiven ve uyarı ışıklarını da tamamlayacağım. Ankara Bisiklet kullanılabilirliği açısından biraz zor bir şehir gerçekten. Ama eminim ki bizim gibi aktif kullanıcılar arttıkça dikkat ve farkındalık artacaktır.
     
  4. GLN

    GLN Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.555
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    İstanbul-Kütahya
    Seviye:
    Hayırlı olsun çok güzel görünüyor . Katlanır bisikletler benim merak ettiğim boy konusu normal bisikletler gibi kadro boyumu var yoksa sele ve gidon boyumu farkediyor.
     
  5. abdullah demir

    abdullah demir Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2013
    Mesajlar:
    98
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    istanbul / Küçükçekmece
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Sele yüksekliği ve direksiyon yüksekliği rahat ayarlanıyor. (benim boy 1,81 ve pedallara ayak ucu ile basabiliyorum.) Normal bisiklet gibi. Kadro boyu vs. uzunluklarını şu an bilmiyorum.
     
  6. Berk Özer

    Berk Özer Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2008
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    Hayırlı olsun kazasız belasız güle güle kullanın benimde birkaç sorum var şimdilik.Bisikletti kullandıkça sorularım artabilir :) Bisiklet katlandıgı zaman birbirini tutan parcalar var mı bir bütün halinde rahatlıkla duruyor mu elinize alıp biraz gezdirdiğinizde açılma yalpa vs var mı? Birde katlandığı zaman kadronun sürtme çizilme vs durumu olabilir mi? Dahonları inceledim müthiş bir açılma kapanma mekanizması var her parça yerli yerine oturuyor. Kronda da bunu merak ediyorum. Teşekkürler :)
     
  7. abdullah demir

    abdullah demir Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2013
    Mesajlar:
    98
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    istanbul / Küçükçekmece
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Öncellikle teşekkür ederim. Sorularınıza kısmen cevap vereyim.
    - Katladığınızda birbirini tutan bir çengel yada mıknatıs yok. Fakat gövdedeki katlanma mekanizması biraz sert olduğundan kolay açılacağını sanmıyorum. Elimde alıp rahatlıkla dolaştırabiliyorum. Veya basit bir çengel aparatı uydurulabilir.
    - katlandığında direksiyon kısmı iç tarafta kalıyor. Fakat bunu dışarıda kalacak şekilde de ayarlayabilirsiniz. Direksiyon içte kaldığı için gövdeye temas ettiği yerde çizik olabilir.
    - Dahon' un katlanabilirliği videolardan daha pratik görülüyor. Fakat sanıyorum kş dahon ile kron u katlamak için arada harcanacak süre 4-5sn civarı olduğunu düşünüyorum.

    Kronda tekerlek göbdeğinde rulman olması, Jant tel sayısının sık olması, çift katlı jant olması ve malzeme kalitesi ile iyi olduğunu düşünüyorum. İkisini de incelemek lazım tabiki.
     
    Berk Özer bunu beğendi.
  8. Osman Selman

    Osman Selman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2012
    Mesajlar:
    226
    Beğeniler:
    98
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    19 Km için biraz ufak değil mi ? ben 12 kmlik yolu mtb ile 25-30 km hızla 35 dk civarlarında gidiyorum.
     
  9. abdullah demir

    abdullah demir Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2013
    Mesajlar:
    98
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    istanbul / Küçükçekmece
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Evet 19 km ve 20" Tekerlekli bir bisiklet için hız ve zaman problemi oluşturabilir belki. Bunu deneyerek göreceğim. Zaten benim tahminim bu mesafeyi 1 saat 15dk civarı kat etmek.
     
  10. Berk Özer

    Berk Özer Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2008
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    İlginiz için çok teşekkürler hala kararsızım. Sedona 781 bisikletimi sattım ve bisikletimi gittiğim her yere götürebilmek için katlanabilir bisiklet almaya karar verdim. Dahon alırsam en az 1000 lira cebimden cıkacak gibi. Bu yüzden kron ve salcano modellerinide inceliyorum. Çok kararsızım :)

    Ayrıca bir soru daha aklıma geldi bisikletinizi kaç model? Kronda fd 500 ve 1000 arasındaki amortisör ve bagaj değişiklikleri kafamı karıştırıyor :)
    Tekrar Sağolun :)
     
  11. abdullah demir

    abdullah demir Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2013
    Mesajlar:
    98
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    istanbul / Küçükçekmece
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bendeki kron fd-500 de amortisör yok. Bisikletçinin dediğine göre 2012 modeli. 2013 modeli de bununla hemen hemen aynı olacakmış. Fakat Aynası (pedala ait büyük çark) biraz daha ufak olacakmış. Tabi bu ne kadar doğru bilemiyorum. En iyisi KRON un kendi üreticisni arayıp sormak. Bagaj ve çamurluk ta yok. Ben bagaj ve çamurluğu sonradan taktırdım. Amartisör belli bir konfor sağlıyor fakat, bisikleti bir miktar ağırlaştırıyor diye biliyorum. Bu manada yapman gerek bence Dahon ve Kron u bulup ikisine de binmek ve katlanabilirliğinie bakmaktır. Tercih senin. Maddi olarak 650 yi aşamadığım için KRON aldım. Ama senin durum müsait ise DAHON alabilirsin. Şu da bir gerçek ki, DAHON sadece Katlanır bisiklet üretiyor.
     
    Berk Özer bunu beğendi.
  12. Berk Özer

    Berk Özer Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2008
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    Sanırım bende biraz daha bekleyip 2013 model amortisörsüz bir kron fd alacağım. Sizin yaptığınız gibi bagaj takmakta şart çünkü uzun turlarda düşünüyorum. Dahona o kadar para vermektense, kronu aldıktan sonra artacak olan parayla yeni aksesurlar alabilirim :)
     
  13. GLN

    GLN Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.555
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    İstanbul-Kütahya
    Seviye:
    Bu bisikletler düz ve kısa mesafeler için iyidir. Tur için çok yorucu olur lastikler küçük vites az.
     
    Berk Özer bunu beğendi.
  14. Berk Özer

    Berk Özer Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2008
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    Lastiklerin küçük olması aynakol büyük olduğu sürece sorun olmaz diye düşünüyorum. Daha dogrusu fizik derslerinden öyle hatırlıyorum. :) Fakat vites sayısının az olması dediğiniz gibi beni düşündürüyor. Fakat şöylede bir durum var Serkan Taşdelen bu bisikletle gayet güzel turlar yapıyor. Tabi ki öyle günler süren uzun turlar değil. İmkanım olursa kron fd serisinin 1. vitesini denemek istiyorum. Ona göre tekrar karar vereceğim. Üst vitesler çok önemli değil sallana sallana gitmeyi seviyorum :)
     
  15. GLN

    GLN Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.555
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    İstanbul-Kütahya
    Seviye:
    Lastiklerin küçük olması sorun ne kadar büyük olursa o kadar çok mesafe gidersiniz.Aynakolla çözemessiniz bu farkı.
     
  16. abdullah demir

    abdullah demir Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2013
    Mesajlar:
    98
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    istanbul / Küçükçekmece
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Şehir içi turlarda rahatlıkla kullanılabileceği kanatindeyim. Mantık olarak uzun turlar bir miktar yorucu olacaktır, fakat fiziki performansa göre ve kişiden kişiye değişir.
     
    Berk Özer bunu beğendi.
  17. Berk Özer

    Berk Özer Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2008
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    Tekrar teşekkürler Abdullah Bey cevaplarınız için bol ve güvenli pedallamalar size :)
     
  18. gokhan.gursel

    gokhan.gursel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mart 2012
    Mesajlar:
    275
    Beğeniler:
    178
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    aksine turlar için çok iyi yorulunca katlayıp toplu taşıma aracına biniyorsun :)
    sayımız artıyor ankarada katlanır bisiklet tur grubu kuralım
     
    Berk Özer bunu beğendi.
  19. abdullah demir

    abdullah demir Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2013
    Mesajlar:
    98
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    istanbul / Küçükçekmece
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Evet bozulduğunda yada zor durumda olduğunuzda taşıta binmek daha kolay. Bana sorarsanız Bisiklet kullanan sayısı zaten az, birde bunu katlanabilir şeklinde ayırmayıp, hep beraber olmakta fayda var. :) Zaten şehir turlarında arada bir fark yok :)
     
    Berk Özer bunu beğendi.
  20. Eray Taşcı

    Eray Taşcı Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Mart 2013
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Kron
    Merhaba Arkadaşlar,

    Şehir içi ulaşımda kullanmak istiyorsanız tavsiye edeceğim ve her yere rahatlıkla götürebileceğiniz bir bisiklettir (Kron FD 500). Torununuza kalacak nitelikte ve fiyat olarakta cazip bir bisiklettir (600-700 TL arası). Bu modelin mat siyah gri renklisi bende de var. Bu model hızı, seriliği, kolay, rahat kullanımı ve kıvraklığından dolayı kertenkele kral olarak bilinir. Dikkatle bakıldığında kertenkele logolarını görebilirsiniz.

    Genelde bu modellerde minimum 7 vites bulunur. 21 vitesli bir yol bisikletiyle aynı özelliktedir. Dişli oranları ona göre ayarlanmıştır. Öndeki ayna kol pedal dişlisi 52' liktir. Böylece yüksek hızlara rahatlıkla çıkabilirsiniz. Hafif arazide de sürmeniz mümkündür. Bende KronFD500, DahonMuP8 ve Salcano katlanır bisikletler vardır. Ayrıca şehir-yol ve dağ bisikletleri de bulunmaktadır. Fiyat, kalite, kullanışlılık, her yere taşınabilirlik açısından tavsiye edebileceğim bir modeldir.

    Bununla beraber katlanırlar da ideal teker çapı 20 inchtir. Bu modelde ön ve arka jant göbekleri rulman göbektir. Jantlar, dayanaklılığı daha da artırmak için çift katmanlı ve akort teli sayısı 32 adettir. Pedal göbeği de rulman göbektir. Vitesler shimanodur. 1.90 mt. boyundaki birisi de, küçük bir çocukta çok rahatlıkla sürebilir. Gidon teleskopik olduğu için yüksekliğini istediğiniz gibi ayarlayabilme şansına da sahipsiniz. Sportif sürüş yapmak istiyorsanız gidonu aşağıya indirmeniz yeterlidir.

    Sürüş performansına gelince,
    Hızlı bir bisiklet, kontrolü kolay, anında tepki veriyor. Hantal dağ bisikletleri veya diğer bisikletlerle kıyaslandığında size spor otomobil gibi gelecektir. 3-5 gün içerisinde alışır ve diğer bisikletlere kesinlikle binmek istemezsiniz. Şehir içi ve şehir dışı turlara rahatlıkla çıkabilirsiniz. Bendeki modelde 20x1,50 lastik var. Performansınız iyiyse düz yolda 35-40 km arası hızla gitmeniz mümkün. Çünkü benim diğer katlanırla (DahonMuP8’ le) bir denemem olmuştu. Yaklaşık 1 km önündeki bisikletli arkadaşı yakalamış ve yanına gelince hızımızı sormuştum. O da 40 km demişti. Sonrada onu geçmiştim.

    Genelde katlanır bisikletlere (bilmeyenler, kullanmayanlar, diğer bisiklet sürücüleri) çocuk bisikleti gözüyle bakıyorlar. Şehir içi turlara ve hatta şehir dışı turlara çıktığımda grubun hep en arkasından başlarım. Önden avans veririm desem daha doğru olur. Sonrasında bütün dağ, yol, şehir bisikletlerini tek tek geçerim. Yarışçılarla ya yan yana ya da peşi sıra giderim. Mola yerine geldiğimizde de bu nasıl bir şeymiş derler. Tecrübeyle sahiptir.

    İlk katlanırım Salcano Easy Lüx modelidir. Sadece şehir içi turlarda tavsiye ederim. Sürüşü rahattır. Fakat maksimum 1,70 mt boyundaki sürücüler için idealdir. Sele borusu anca buna müsaade ediyor. Pedal göbeği yani ayna kol dediğimiz dişli küçük olduğundan hız performansı düşüktür.

    İkinci katlanırım Dahon MuP8. Katlanırların Ferrari’ si diyorum ona. Kaliteli ve detaylı bir işçiliği vardır. Performans şehir bisikleti olarak geçmektedir. 8 viteslidir. Fakat 24 vitesli bir yol bisikletine veya yarış bisikletine denktir. Uzun turlarda yarışçılarla beraber gidiyorum.

    Üçüncü katlanırım Kron FD500. Hemen hemen Dahon’ la aynı kalitede diyebilirim. Dahon’ a vereceğiniz parayla 2 adet FD500 alabiliyorsunuz. Paranız cebinizden taşıyorsa Dahon’ u öneririm. Ama FD500’ de kaliteli bir bisiklet.

    Ayrıca diğer katlanır bisiklet modellerine de baktım. Bizzat gittim denedim.

    Bu modeller Strida, Btwin, Tern

    Strida: Tasarım güzel, sadece şehir içi kısa mesafeler için iyi. Ama açıkcası almam. O fiyata göre kullanım açısından yetersiz. Zincir yerine kevler kayış kullanmaları hoş. Kayış koptuğunda yolda kalırsınız. Zincirli olsaydı, geçici olarak bir bakla eksiltir yolunuza devam ederdiniz.

    Btwin: Kadrolar ağır ve bağlantı yerleri kaliteli değil. Hız performansı ve vites sistemleri iyi değil.

    Tern: Dahon’ la aynı özellikte.

    Eğer katlanır bisiklet alacaksanız veya kullanıcısıysanız. Ayrıca şunları da öneririm.

    • Ön ayna kol dişlisi 52’ lik olsun.
    • Lastikler 20x1,50 olursa iyi olur.
    • Üzerindeki fren pabuçlarını eskittikten sonra uzun olanlarıyla değiştirin.
    • Katlama yerlerindeki mandalları kilitlerken elinizle 3 ila 5 kg kuvvet basınç gelecek şekilde ayarlama vidasından ayarlayın. Çünkü gevşek bağlantı, bağlantı yerlerinin zamanla zarar görmesine neden olur. Ayrıca bağlantı yerlerini ince gresle veya vazelinle yağlayın.