Katlanır bisikletle ilgili tecrübelerim

Dethagorf

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Mart 2011
Mesaj
699
Tepki
353
Şehir
Çorlu
Merhaba, herkese iyi bayramlar dilerim.
Katlanır bisikletle ilgili yaşamış olduğum tecrübemi paylaşmak istiyorum.
Geçen yaz gittiğim piknikte otobüsle gelen 2 kişinin otobüsten inip bisikletlerini açması sonucu karşılaştığım bir tür olan katlanır bisikleti "Canavar Keşifte" adlı youtube kanalının İzmir metrosuyla olan uğraşı ve çeşitli videolarıyla yakından tanıma fırsatı buldum. Zaten şehir içinde kullandığım bisikletimi elden çıkarıp, hem yer tutmasın hem katlanır olsun yanımda götürüp gündelik işlerimi de halledebilmek amacıyla aldım. Şehir içinde gayet güzel kullandım bir sıkıntı olmadan trafikte. Bulunduğum şehirdeki bisiklet grubuyla turlara katılmaya başladım, amacı dışında kullanmaktayım biliyorum lakin amacım hem katlanır bisikleti test etmek hem de bazı insanlara katlanır bisikletle turlara katılabilineceğini göstermek. 100 kmlik bir tur da yaptım düz yolda tamam güzel ama rampalarda gerçekten dik rampalarda çok zorlanıyorsunuz. Aynı rampayı başka bir bisikletle çok daha rahat ve tıkanmadan tırmanabiliyorum aynı efor ile.
Özellikle yabancı videolarda çok rahat kaldırıyorlar bisikleti, gündelik işlerini hallediyorlar maalesef durum videolardaki gibi değil. Ne bisiklet katlı haldeyken uzun süre taşınabilecek kadar hafif ne de bir işinizi görmek için binaya girmek istediğinizde güvenlikler izin veriyor. Şöyle izah edeyim diş doktoruna görünmem lâzımdı hem uzak hem de otobüse binmek istemedim bu sıcaklarda dedim bisikletimle ferah ferah gideyim daha katlayıp içeri sokarken güvenlik dışarı çıktı dışarı bağla dedi bana. Daha sonra bunun katlanabilir bir bisiklet olduğunu, bagajım olduğunu dışarıda çalınacağı için bırakamayacağımı söyleyip gözünün önünde katladım ve içeri soktum. Merdivenleri çıkarana kadar gerçekten çok zorlandım, zaten park ayağı da yok ( dahon landing gear) katlı haldeyken teker üstünde götüremiyorum. Aynı şekilde hastanede acile girmem gerekti güvenlik bisikletle içeri girmek yasak dedi. Katlanır bisiklet olduğunu söyledim aynı şekilde direğe bağla dedi yine aynı cevabı verdim ve tekrar sıkıntı yaşadım katlı haldeyken taşımakta. :)
Bisikleti ayakta sürerken pedalın katlanması sonucu düştüm bu konuda da dikkatli olmakta fayda var.
Oldukça dikkat çekici, zaten bisiklet görmeye alışkın olmayan insanımız bir de katlanır bisiklet görünce pür dikkat kesiliyor. Kaç para bu, küçük değil mi, önerir misin, sat bana, aa bisiklete bak, hareket bisikleti mi bu gibi sorular soruluyor sürekli.

Eğer düz yolda kullanacaksanız almanızı öneririm, lakin çok dik rampalar olan bir şehirde yaşıyorsanız ve böyle turlara katılmayı düşünüyorsanız pek keyifli olmadığını söyleyebilirim.

Bisikletimi merak edenler olursa : Dahon vitesse D8 2015 model
 
Scudo

chizer.adam

SOSYAL ŞEBEKE
Kayıt
8 Ocak 2016
Mesaj
782
Tepki
1.496
Yaş
33
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Sempatik bisikletler bence. O kadar yol bisikleti, tur bisikleti kullandım ama bu minik canavardan aldığım hazzı onlardan alamadım mesela.

Çoğu kişi elektrikli sanıyor ama insanların size hayranlık duyması da ayrı bir olay. :D

En önemlisi de, gittiğim onlarca kilometrelik yolunun dönüşü bi taraflarıma zor gelince otobüs, metro, tramvaydan çok rahat bir şekilde faydalanabiliyorum.
 

ternium

Üye
Kayıt
5 Nisan 2016
Mesaj
71
Tepki
55
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Tern
Katlanir bisikletler ilk hizlanma bakimindan iyidir, fazlasiyla da ceviktir. Fakat is hizi korumaya ve rampalara geldiginde maalesef o basariyi yakalayamazsiniz. Her bisikletin kendine ozgu surus karakteri vardir. Sevmek begenmek lazim
 

Yusufclp

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Temmuz 2014
Mesaj
702
Tepki
746
Şehir
İstanbul
İsim
Yusuf C.
Bisiklet
Dahon
İlk aldığımda katlayıp elde taşımak ve teker üzerinde iterek götürmek zordu. Alışınca kolay. Şimdi katlayıp teker üzerinde itmek daha da kolay ama seleyi indirmemek kaydıyla ön teker üzerinde gidebiliyor. İki teker de yere temas ederken hafif çukur ya da tümsekte devrilebiliyor. Bisiklet sizinkiyle aynı. @Dethagorf
 

Ahmetgitar

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ağustos 2015
Mesaj
1.284
Tepki
5.633
Yaş
44
Şehir
Ankara
İsim
Ahmet
Sayın @Dethagorf ellerinize sağlık güzel bir yazı.
Ancak yazdığınız iki noktaya karşı bir şeyler söylemek istiyorum.
Birincisi evet bu bisikletleri elde taşımak zor ancak zaten elde uzun süre taşımak için her bisiklet aynı zorluğu yaşatır. Yani neden uzun süre elde taşıyalım ki? Amaç katlayıp otobüse binmek, eve çıkartmak vb yani bu katlanır bisiklet için bir eksi değil bence.

İkinci nokta, bisikletleri bir yere görürememek, bu da toplum olarak bisiklete saygı duyulmaması ile alakalı. Yani katlar ve her yere götürürüz. Ancak maalesef ülkemizde insanlar bisikletliye değil, doğanın ve yaşam alanlarının canına okuyan lüks araba sürücülerine saygı gösteriyorlar.

Güzel bisikletinizle, sağlıklı, huzurlu ve mutlu sürüşler dilerim.
 

Dethagorf

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Mart 2011
Mesaj
699
Tepki
353
Şehir
Çorlu
@Yusufclp Biliyorum, elinize sağlık keşke hiç böyle icatlara gerek kalmadan üreticiler düşünse.

@Ahmetgitar Merhaba, uzun süre elde taşımak derken açayım, asansör olmayan yerde katlı halde merdiven çıkarmak zorlayıcı oluyor yoksa açık haldeyken sağ elimi aynakolun biraz gerisinde kadrodan tutuyorum, sağ omzumu da selenin altına koyuyorum sıkıntı olmuyor katlı haldeyken ağırlık bir yere yoğunlaştığı için katlı haldeyken taşımak ızdırap olabiliyor.
Toplumumuzda maalesef insana saygı duyulmuyor ki bisikletliye duyulsun. Biz de farkındalık yaratmaya çalışıyoruz, maalesef her şey güce, paraya dayanır olmuş.
 

Ehlikeyif

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Ağustos 2014
Mesaj
600
Tepki
807
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
@Dethagorf Dahon Visc D18 gibi opsiyonları düşünebilirsiniz rampalar çoksa, 18 vites geniş aralıkla sizi çok daha az yorar. Bir de katlanır bisiklet çantası edinmeniz iyi bir fikir olabilir, küt katlayıp çantasına attınız omzunuza astınız geçip gidin ;)
 
Kayıt
10 Nisan 2014
Mesaj
18
Tepki
35
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Dahon
2 yıl kadar Dahon Mu P24 kullandım, çeşitli defalar Beşiktaş Akaretler yokuşunu çıktım. Çok konforlu bir sürüş olmasa da 24 vitesli olması sayesinde çıkmak mümkün oldu.
İstanbul şartlarında bazı durumlarda katlanır bisikleti uzun mesefelerde sürüklemek veya taşımak gerekebiliyor. Çok derinde olan bazı metro istasyonlarında (Tünel istasyonu gibi) bisikleti uzun süre katlı halde taşımak veya sürüklemek gerekebiliyor. Böyle durumlarda iyi katlanma ve sürükleme mekanizmasına sahip bisikletler fark yaratıyor.