Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Katlanır bisikletle ilgili tecrübelerim

Konu, 'Katlanır Bisikletler' kısmında Dethagorf tarafından paylaşıldı.

  1. Dethagorf

    Dethagorf Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Mart 2011
    Mesajlar:
    662
    Beğeniler:
    315
    Şehir:
    Çorlu
    Seviye:
    Merhaba, herkese iyi bayramlar dilerim.
    Katlanır bisikletle ilgili yaşamış olduğum tecrübemi paylaşmak istiyorum.
    Geçen yaz gittiğim piknikte otobüsle gelen 2 kişinin otobüsten inip bisikletlerini açması sonucu karşılaştığım bir tür olan katlanır bisikleti "Canavar Keşifte" adlı youtube kanalının İzmir metrosuyla olan uğraşı ve çeşitli videolarıyla yakından tanıma fırsatı buldum. Zaten şehir içinde kullandığım bisikletimi elden çıkarıp, hem yer tutmasın hem katlanır olsun yanımda götürüp gündelik işlerimi de halledebilmek amacıyla aldım. Şehir içinde gayet güzel kullandım bir sıkıntı olmadan trafikte. Bulunduğum şehirdeki bisiklet grubuyla turlara katılmaya başladım, amacı dışında kullanmaktayım biliyorum lakin amacım hem katlanır bisikleti test etmek hem de bazı insanlara katlanır bisikletle turlara katılabilineceğini göstermek. 100 kmlik bir tur da yaptım düz yolda tamam güzel ama rampalarda gerçekten dik rampalarda çok zorlanıyorsunuz. Aynı rampayı başka bir bisikletle çok daha rahat ve tıkanmadan tırmanabiliyorum aynı efor ile.
    Özellikle yabancı videolarda çok rahat kaldırıyorlar bisikleti, gündelik işlerini hallediyorlar maalesef durum videolardaki gibi değil. Ne bisiklet katlı haldeyken uzun süre taşınabilecek kadar hafif ne de bir işinizi görmek için binaya girmek istediğinizde güvenlikler izin veriyor. Şöyle izah edeyim diş doktoruna görünmem lâzımdı hem uzak hem de otobüse binmek istemedim bu sıcaklarda dedim bisikletimle ferah ferah gideyim daha katlayıp içeri sokarken güvenlik dışarı çıktı dışarı bağla dedi bana. Daha sonra bunun katlanabilir bir bisiklet olduğunu, bagajım olduğunu dışarıda çalınacağı için bırakamayacağımı söyleyip gözünün önünde katladım ve içeri soktum. Merdivenleri çıkarana kadar gerçekten çok zorlandım, zaten park ayağı da yok ( dahon landing gear) katlı haldeyken teker üstünde götüremiyorum. Aynı şekilde hastanede acile girmem gerekti güvenlik bisikletle içeri girmek yasak dedi. Katlanır bisiklet olduğunu söyledim aynı şekilde direğe bağla dedi yine aynı cevabı verdim ve tekrar sıkıntı yaşadım katlı haldeyken taşımakta. :)
    Bisikleti ayakta sürerken pedalın katlanması sonucu düştüm bu konuda da dikkatli olmakta fayda var.
    Oldukça dikkat çekici, zaten bisiklet görmeye alışkın olmayan insanımız bir de katlanır bisiklet görünce pür dikkat kesiliyor. Kaç para bu, küçük değil mi, önerir misin, sat bana, aa bisiklete bak, hareket bisikleti mi bu gibi sorular soruluyor sürekli.

    Eğer düz yolda kullanacaksanız almanızı öneririm, lakin çok dik rampalar olan bir şehirde yaşıyorsanız ve böyle turlara katılmayı düşünüyorsanız pek keyifli olmadığını söyleyebilirim.

    Bisikletimi merak edenler olursa : Dahon vitesse D8 2015 model
     
  2. Aazam

    Aazam Aazam

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    8 Ocak 2016
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Aazam
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Sempatik bisikletler bence. O kadar yol bisikleti, tur bisikleti kullandım ama bu minik canavardan aldığım hazzı onlardan alamadım mesela.

    Çoğu kişi elektrikli sanıyor ama insanların size hayranlık duyması da ayrı bir olay. :D

    En önemlisi de, gittiğim onlarca kilometrelik yolunun dönüşü bi taraflarıma zor gelince otobüs, metro, tramvaydan çok rahat bir şekilde faydalanabiliyorum.
     
  3. ternium

    ternium Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2016
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Tern
    Seviye:
    Katlanir bisikletler ilk hizlanma bakimindan iyidir, fazlasiyla da ceviktir. Fakat is hizi korumaya ve rampalara geldiginde maalesef o basariyi yakalayamazsiniz. Her bisikletin kendine ozgu surus karakteri vardir. Sevmek begenmek lazim
     
  4. Üye Adı

    Üye Adı Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    455
    Beğeniler:
    453
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Onu bunu bilmem, Katlanır Candır...
     
    caglarhuseyin bunu beğendi.
  5. Dethagorf

    Dethagorf Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Mart 2011
    Mesajlar:
    662
    Beğeniler:
    315
    Şehir:
    Çorlu
    Seviye:
    @ternium Kesinlikle haklısınız ve "yüksek hızlarda" yaptığınız bir hatanın telafisi olmuyor bu bisikletlerde.
     
    caglarhuseyin ve ternium bunu beğendi.
  6. Yusufclp

    Yusufclp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    736
    Beğeniler:
    945
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    İlk aldığımda katlayıp elde taşımak ve teker üzerinde iterek götürmek zordu. Alışınca kolay. Şimdi katlayıp teker üzerinde itmek daha da kolay ama seleyi indirmemek kaydıyla ön teker üzerinde gidebiliyor. İki teker de yere temas ederken hafif çukur ya da tümsekte devrilebiliyor. Bisiklet sizinkiyle aynı. @Dethagorf
     
    caglarhuseyin, Dethagorf ve anti panik bunu beğendi.
  7. Dethagorf

    Dethagorf Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Mart 2011
    Mesajlar:
    662
    Beğeniler:
    315
    Şehir:
    Çorlu
    Seviye:
    @Yusufclp Haklısınız sizinle konuşmuştuk bu konuyu hatta lâkin götürürken bir yere bırakmak zorunda kaldığımızda seleyi indirmediğimiz için bu sefer de aynakolu yere temas ediyor o yüzden landing gear gibi pratik değil bence. Bunu konuya yazmayı unutmuşum.
     
    Yusufclp, caglarhuseyin ve anti panik bunu beğendi.
  8. Ahmetgitar

    Ahmetgitar Bisikletkolik

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    13 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    1.049
    Beğeniler:
    4.676
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ahmet
    Seviye:
    Sayın @Dethagorf ellerinize sağlık güzel bir yazı.
    Ancak yazdığınız iki noktaya karşı bir şeyler söylemek istiyorum.
    Birincisi evet bu bisikletleri elde taşımak zor ancak zaten elde uzun süre taşımak için her bisiklet aynı zorluğu yaşatır. Yani neden uzun süre elde taşıyalım ki? Amaç katlayıp otobüse binmek, eve çıkartmak vb yani bu katlanır bisiklet için bir eksi değil bence.

    İkinci nokta, bisikletleri bir yere görürememek, bu da toplum olarak bisiklete saygı duyulmaması ile alakalı. Yani katlar ve her yere götürürüz. Ancak maalesef ülkemizde insanlar bisikletliye değil, doğanın ve yaşam alanlarının canına okuyan lüks araba sürücülerine saygı gösteriyorlar.

    Güzel bisikletinizle, sağlıklı, huzurlu ve mutlu sürüşler dilerim.
     
  9. Yusufclp

    Yusufclp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    736
    Beğeniler:
    945
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    @Dethagorf Seleyi indirmemek için landing gear benzeri bir aparat yaptım ben kendim. Dahon kullanıcıları kulübü konusunda fotoğrafı var. Bu işimi çok kolaylaştırıyor.
     
    Dethagorf, Ahmetgitar ve anti panik bunu beğendi.
  10. Dethagorf

    Dethagorf Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Mart 2011
    Mesajlar:
    662
    Beğeniler:
    315
    Şehir:
    Çorlu
    Seviye:
    @Yusufclp Biliyorum, elinize sağlık keşke hiç böyle icatlara gerek kalmadan üreticiler düşünse.

    @Ahmetgitar Merhaba, uzun süre elde taşımak derken açayım, asansör olmayan yerde katlı halde merdiven çıkarmak zorlayıcı oluyor yoksa açık haldeyken sağ elimi aynakolun biraz gerisinde kadrodan tutuyorum, sağ omzumu da selenin altına koyuyorum sıkıntı olmuyor katlı haldeyken ağırlık bir yere yoğunlaştığı için katlı haldeyken taşımak ızdırap olabiliyor.
    Toplumumuzda maalesef insana saygı duyulmuyor ki bisikletliye duyulsun. Biz de farkındalık yaratmaya çalışıyoruz, maalesef her şey güce, paraya dayanır olmuş.
     
    Ahmetgitar ve anti panik bunu beğendi.
  11. Kurtuluş E.

    Kurtuluş E. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    822
    Beğeniler:
    1.060
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Murat K. E.
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    @Dethagorf Dahon Visc D18 gibi opsiyonları düşünebilirsiniz rampalar çoksa, 18 vites geniş aralıkla sizi çok daha az yorar. Bir de katlanır bisiklet çantası edinmeniz iyi bir fikir olabilir, küt katlayıp çantasına attınız omzunuza astınız geçip gidin ;)
     
    anti panik ve Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  12. Dethagorf

    Dethagorf Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Mart 2011
    Mesajlar:
    662
    Beğeniler:
    315
    Şehir:
    Çorlu
    Seviye:
    @Kurtuluş E. Lastik ebatı 20 jant olacağından yine normal bir bisikletle rampa çıkmaya benzemeyeceğini düşünüyorum. Çanta konusunda haklısınız.
     
    anti panik bunu beğendi.
  13. Barış Altan

    Barış Altan Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Nisan 2014
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    2 yıl kadar Dahon Mu P24 kullandım, çeşitli defalar Beşiktaş Akaretler yokuşunu çıktım. Çok konforlu bir sürüş olmasa da 24 vitesli olması sayesinde çıkmak mümkün oldu.
    İstanbul şartlarında bazı durumlarda katlanır bisikleti uzun mesefelerde sürüklemek veya taşımak gerekebiliyor. Çok derinde olan bazı metro istasyonlarında (Tünel istasyonu gibi) bisikleti uzun süre katlı halde taşımak veya sürüklemek gerekebiliyor. Böyle durumlarda iyi katlanma ve sürükleme mekanizmasına sahip bisikletler fark yaratıyor.
     
    Dethagorf, Mesut DOĞRU ve anti panik bunu beğendi.